Έκρηξη ψηφιακών συναλλαγών με το δημόσιο – Έξι φορές περισσότερες απο το 2020

Μεγάλη ήταν η αύξηση που καταγράφηκε το 2021, όσον αφορά τον όγκο των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο, όπως προκύπτει από στοιχεία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της γενικής γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου έως και την 31η Δεκεμβρίου, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» αθροιστικά 566.962.980 φορές.

Ο εν λόγω αριθμός είναι έξι φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό του 2020, όταν οι ψηφιακές συναλλαγές ανήλθαν σε 94 εκατομμύρια, καταγράφοντας μεγάλη άνοδο σε σχέση με το 2019 και το 2018.

Οι περισσότερες από 566 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές μεταφράζονται σε αποφυγή αντίστοιχου αριθμού επισκέψεων των πολιτών σε δημόσιες υπηρεσίες.

Υπενθυμίζεται ότι στις ψηφιακές συναλλαγές αθροίζονται:

  • οι ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή η ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet, και
  • οι διαλειτουργικότητες, η ανταλλαγή, δηλαδή, πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.

Αναλυτικότερα:

  • Σε ό,τι αφορά στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών, παρατηρήθηκε εξαιρετικά μεγάλη αύξηση μέσω του gov.gr. Ο αριθμός των αυθεντικοποιήσεων με τη χρήση των κωδικών Taxisnet ανήλθε για το 2021 σε 265.111.222. Παράλληλα, οι πολίτες εξυπηρετήθηκαν ακόμα 4.520.649 φορές με τη χρήση κωδικών web banking. Αθροίζοντας τους δύο αριθμούς, οι συνολικές ψηφιακές υπηρεσίες ανήλθαν συνολικά σε 269.631.871. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 57 εκατομμύρια.
  • Ο αριθμός των κλήσεων διαλειτουργικότητας για αυτοματοποιημένη ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου ανήλθε σε 297.331.109. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 37 εκατομμύρια.