ΕΦΚΑ: Προσπάθεια εξαπάτησης των πολιτών μέσω παραπλανητικών μηνυμάτων ή τηλεφωνημάτων

Την προσοχή των πολιτών εφιστά η διοίκηση του ΕΦΚΑ, καθώς το τελευταίο διάστημα διαπιστώνεται ότι είναι σε εξέλιξη μια νέα απόπειρα εξαπάτησης ασφαλισμένων μέσω παραπλανητικών μηνυμάτων ή τηλεφωνημάτων, με στόχο την απόσπαση από αυτούς χρηματικών ποσών.

Συγκεκριμένα, ο ΕΦΚΑ προειδοποιεί τους ασφαλισμένους να μην επιλέγουν τους προτεινόμενους συνδέσμους (links), να μην καταχωρίζουν και να μη στέλνουν προσωπικά δεδομένα και προσωπικά στοιχεία, όπως κωδικοί πρόσβασης, αριθμοί καρτών και να μην κάνουν καμία σχετική συναλλαγή καθότι «σε καμία περίπτωση αυτή η επικοινωνία δεν είναι αληθινή και δεν προέρχεται από τον e-ΕΦΚΑ».

Αξίζει να αναφερθεί ότι το 1555 δέχθηκε πλήθος κλήσεων από πολίτες, οι οποίοι ανέφεραν ότι έχουν λάβει e-mail από τον e-ΕΦΚΑ λέγοντάς τους ότι έχουν ένα πιστωτικό υπόλοιπο από τον Φορέα, αλλά για να το λάβουν, πρέπει να καταθέσουν σε υποδεικνυόμενο κωδικό πληρωμής (RF) ένα χρηματικό ποσό, και μετά την κατάθεση θα λάβουν τα οφειλόμενα.

Επισημαίνεται ότι η πρόσβαση στον e-ΕΦΚΑ θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνον μέσω του επίσημου ιστότοπου (www.efka.gov.gr) ή μέσω της επίσημης εφαρμογής στο κινητό και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πραγματοποιείται μέσω συνδέσμων από κάποιο SMS μήνυμα ή e-mail που έλαβε ο ασφαλισμένος.

Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών, υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.astynomia.gr), στην ενότητα «Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές», ενώ επιπλέον πληροφορίες και συμβουλές για περιστατικά ηλεκτρονικών απατών υπάρχουν στην ιστοσελίδα της διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος www.cyberalert.gr.