ΕΕ: Μέσα στο 2021 θα καθοριστούν τα πρότυπα Euro 7 για τις εκπομπές ρύπων οχημάτων ντίζελ και βενζίνης

Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναπτύξει αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων, το Euro 7, για όλα τα βενζινοκίνητα και ντίζελ αυτοκίνητα, φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η έγκριση των νέων εκπομπών ρύπων θα γίνει στο τέταρτο τρίμηνο του 2021. Με αυτό τον τρόπο θα διασφαλιστεί ότι τα οχήματα που θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη θα είναι «καθαρά» καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους.

Υπενθυμίζεται ότι όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη υπόκεινται σε αυστηρά όρια στην εκπομπή ρύπων, τα γνωστά πρότυπα Euro, που εισήχθησαν το 1991 με Euro 0 για τα επιβατικά αυτοκίνητα και το 1992 με Euro I για τα επαγγελματικά οχήματα.

Η εφαρμογή των προτύπων είχε θετικά αποτελέσματα στην αυτοκίνηση, καθώς αφενός μείωσε τις εκπομπές ρύπων και αφετέρου έστρεψε τις αυτοκινητοβιομηχανίες στο να αναπτύξουν μια σειρά από τεχνολογίες που έχουν ως στόχο τη μείωση των ρύπων. Τεχνολογίες όπως μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός καυσίμου και βελτιωμένα συστήματα διαχείρισης κινητήρα έχουν βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό, ενώ στα τελευταία μοντέλα που κυκλοφορούν υπάρχουν συστήματα όπως το Star & Stop, τρικύλινδροι κινητήρες και η παύση λειτουργία ενός κυλίνδρου όταν δεν ασκείται μεγάλη πίεση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, έχουν μειώσει σε σημαντικό βαθμό της εκπομπές ρύπων.

Το ίδιο ισχύει και για τα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων. Ήδη όλα τα νέα αυτοκίνητα ντίζελ και όλα τα νέα φορτηγά είναι τώρα εξοπλισμένα με φίλτρα σωματιδίων για να πληρούν τα αυστηρά νέα πρότυπα Euro 6. Πολλά επαγγελματικά οχήματα σήμερα χρησιμοποιούν την τεχνολογία Selective Catalytic Reduction (SCR) σε συνδυασμό με το πρόσθετο AdBlue που μειώνει τις εκπομπές των μικροσωματιδίων NOx.

Η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος της δέσμευσης της ΕΕ να επιταχύνει τη μετάβαση σε βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα.