Σε συμφωνία μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των 27 κρατών-μελών κατέληξε η Ευρωπαϊκή Ένωση για την άμεση διεύρυνση του δικτύου ηλεκτρικών φορτιστών και σταθμών εφοδιασμού με υδρογόνο μέσα στα επόμενα χρόνια, προκειμένου να διευκολυνθεί η απεξάρτηση από τους κινητήρες οχημάτων εσωτερικής καύσης.
Η συμφωνία περιλαμβάνει σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τουλάχιστον 60 χιλιόμετρα σε όλο το βασικό οδικό δίκτυο των 27 κρατών-μελών έως το 2026, ενώ για τα φορτηγά η αντίστοιχη απόσταση θα είναι κάθε 120 χιλιόμετρα – με χρονικό ορίζοντα σε αυτή την περίπτωση το 2028.
Έως το 2031, σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο θα πρέπει να υπάρχουν κάθε τουλάχιστον 200 χιλιόμετρα.
Η συμφωνία έρχεται την ίδια εβδομάδα κατά την οποία επετεύχθη συμβιβασμός, σύμφωνα με τον οποίο όλα τα νέα αυτοκίνητα τα οποία θα πωλούνται από το 2035 στην Ε.Ε. θα έχουν μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η σημαντική έλλειψη υποδομών φόρτισης θεωρείται από τους βασικούς λόγους καθυστέρησης της μετάβασης στην κλιματικά ουδέτερη αυτοκίνηση.
«Οι νέοι κανόνες θα διασφαλίζουν ότι το να οδηγεί και να φορτίζει κανείς ένα αυτοκίνητο νέας γενιάς θα είναι τόσο απλό και βολικό όσο το να οδηγεί ένα όχημα που καίει ορυκτά καύσιμα» ανέφερε ο Ismail Ertug, εκ των ευρωβουλευτών που συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις, προσθέτοντας: «Πρέπει να απανθρακοποιήσουμε τον κλάδο, ο οποίος είναι ακόμη σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για τις εκπομπές ρύπων».