Διεθνής περίγελος – Το θέμα στην Κομισιόν – Αποσύρει το σποτ για τον τουρισμό το Μαξίμου;

Το φυσάνε και δεν κρυώνει στο Μέγαρο Μαξίμου για το φιάσκο, όπως εξελίσσεται της διαφημιστικής καμπάνιας της χώρας για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι. 

Η αντιγραφή του σποτ της γαλλικής εταιρείας καλλυντικών έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη πονοκέφαλο.

Τα “μυαλά” της Google, τα οποία πληρώνουμε αδρά, προσπάθησαν να “πουλήσουν καθρεφτάκια σε ιθαγενείς” εκθέτοντας την χώρα και τον ίδιο τον πρωθυπουργό.

Ηδη απο το Μαξίμου ζητούν εξηγήσεις για το τουριστικό σποτάκι και τα προβλήματα που προέκυψαν.

Μάλιστα στο Μαξίμου φτάνουν πληροφορίες πως η Lancaster σκέφτεται να κινηθεί νομικά εναντίον της χώρας μας. Αντιμετωπίζοντας τον κίνδυνο αγωγής από την γαλλική εταιρεία καλλυντικών και το διεθνή διασυρμό κάποιος κυβερνητικός παράγοντας αναρωτήθηκε αν πρέπει μάλιστα να αποσυρθεί…το σποτ!

Βεβαια πια είναι αργά, γιατί το κακό έχει γίνει και η χώρα κινδυνεύει να γίνει περίγελος.

Δεν υπάρχει πιο ακατάλληλη στιγμή για παλινωδίες όταν όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στη χώρα μας  η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός παίρνουν τα εύσημα για την αντιμετώπιση της πανδημίας κάποια “ξεφτέρια” να τον εκθέτουν διεθνώς.

Τόσο ο υπεύθυνος του Rebranding Greece, Στιβ Βρανάκης, όσο και η CEO της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα, η οποία είναι και σύζυγος του προέδρου του ΣΕΤΕ Γιάννη Ρέτσου, αλλά και ο δημιουργός του κειμένου του βίντεο, Θανάσης Παπαθανασίου και οι Θωμάς Βαρβιτσιώτης και Ηλίας Τσαουσάκης, είναι υπόλογοι για αυτό το φιάσκο.

Στην Ομάδα «Branding», συμμετέχουν επίσης η Ειρήνη Αναστασιάδου και η Ελευθερία Φίλη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρέπει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και να θέσει στο περιθώριο όλους αυτους που προκαλούν ζημιά στην χώρα και τον ίδιο προσωπικά, με μόνο σκοπό το προσωπικό όφελος είτε είναι εταιρεία είτε πρόσωπα του βρίσκονται στο στενό περιβάλλον του και ασκούν επιρροή.

Τα ερωτήματα για το κόστος της διαφημιστικής καμπάνιας και τον τρόπο που οργανώθηκε παραμένουν αναπάντητα. Αν τα 32 εκατομμύρια δόθηκαν ή θα δοθούν είναι το ελάχιστο πια.

Ο τρόπος όμως που επιλέχθηκε παραμένει το ζητούμενο και οι απευθείας αναθέσεις παραπέμπουν σε συναλλαγες κατω από το τραπέζι και θυμίζουν άλλες εποχές. Εποχές που ο Κυριάκος Μητσοτάκης οπως δηλωνει συνεχως θελει να εξαλείψει.
΄Ιδου λοιπόν η Ρόδος, Ιδου και το πήδημα.

Ηδη πάντως οι άμεσα εμπλεκόμενοι στη δημιουργία του σπoτ βγαίνουν σιγά σιγά στα social media και δίνουν τη δικιά τους εξήγηση, για τη συγκεκριμένη φράση.

ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ  

Τη δική του απάντηση για τον ντόρο που προκλήθηκε έδωσε  Θανάσης Παπαθανασίου.

O Θανάσης Παπαθανασίου ο δημιουργός του κειμένου του βίντεο, σε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, με τίτλο «Για να τελειώνουμε με την υποτιθέμενη αντιγραφή του σλόγκαν των αντιηλιακών», έγραψε:

«Η φράση Summer state of mind υπάρχει στη λογοτεχνία εδώ και χρόνια όπως και χιλιάδες ακόμα εκδοχές του τι είναι state of mind. Η εταιρία καλλυντικών την υιοθέτησε πρόσφατα για μια προσφορά της. Σε Ευρώπη και Αμερική η φράση έχει ξαναχρησιμοποιηθεί πολλές φορές.

Εμείς τη χρησιμοποιούμε στη μέση του κειμένου -δεν είναι καν σλόγκαν- για να πετύχουμε αυτό που είναι ο επικοινωνιακός μας στόχος και που οι «ειδικοί» της επικοινωνίας στο διαδίκτυο αδυνατούν να δουν:

Να καθιερώσουμε την έκφραση “Greek Summer” σαν την ανώτερη, την πιο ξεχωριστή μορφή διακοπών στη Μεσόγειο και να βρεθούμε έτσι ένα ποιοτικό σκαλί πάνω από τους ανταγωνιστές μας. Να το κάνουμε brand δηλαδή.

Για να εξηγήσουμε λοιπόν τι σημαίνει Greek Summer χρησιμοποιούμε μια ήδη γνωστή έκφραση αλλά την κάνουμε δική μας δίνοντάς της ελληνικό περιεχόμενο. Greek summer state of mind is…να είσαι με ανθρώπους που αγαπάς, συνδεδεμένος με τη φύση και να νιώθεις ελευθερία.

Τα συναισθήματα που δημιουργεί το ελληνικό καλοκαίρι είναι ακριβώς τα συναισθήματα που έχει ανάγκη να νιώσει ο πλανήτης μετά τον κορωνοϊό!

Αυτόματα, ο ξένος που βλέπει το σποτ νιώθει μέσα του τη διαφορά του Greek Summer από τα υπόλοιπα summer. Αυτό δηλαδή που έπρεπε να πετύχουμε μέσα σε αυτά τα 40 δευτερόλεπτα.

Το 1959, ο Αλμπέρ Καμύ μεθυσμένος από τα καλοκαίρια της Λέσβου έγραφε: «βαθιά στην καρδιά του χειμώνα ανακάλυψα μέσα μου ένα ανίκητο καλοκαίρι.»

Το συναίσθημα αυτής της φράσης θέλαμε να νιώσει ο ξένος θεατής του σποτ και νομίζω ότι το μεταδώσαμε. Ελπίζω μόνο τώρα να μην ξεσηκωθούν οι κληρονόμοι του Καμύ».

Ερώτηση ευρωβουλευτών ΣΥΡΙΖΑ στην Κομισιόν για την ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece

Την ίδια ώρα  ερώτηση στην Κομισιόν, να τοποθετηθεί «εάν παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία η νομοθετική πράξη της κυβέρνησης για την απευθείας ανάθεση» του έργου της τουριστικής προβολής του εθνικού φορέα Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) στην ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece ΑΕ, κατέθεσαν οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, Έλενα Κουντουρά, Δημήτρης Παπαδημούλης, Κώστας Αρβανίτης, Αλέξης Γεωργούλης και Πέτρος Κόκκαλης.

Oι ευρωβουλευτές υπέβαλαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την πρόσφατη γνώμη της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, που έκρινε ότι η επίμαχη διάταξη δεν είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις.

Προσθέτουν ότι η κυβέρνηση επέλεξε να συμπεριλάβει ονομαστικά στη διάταξη μόνο τη Marketing Greece, «αποκλείοντας έτσι οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, γεγονός που δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και παραβιάζει βασικές αρχές του κράτους δικαίου».

Αντιδράσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ για το κόστος του σποτ

Τα βέλη του κατά της κυβέρνησης εξαπέλυσε ο ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή το σποτ για τον τουρισμό. Συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή του ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης, ανέφερε:Ο κ. Μητσοτάκης έκανε χθες φιέστα για να παρουσιάσει με τυμπανοκρουσίες το “μεγαλειώδες” project του για τον ελληνικό τουρισμό. Σήμερα αποκαλύπτεται ότι η κυβέρνηση της ΝΔ παρέκαμψε τον ΕΟΤ και έδωσε με απευθείας ανάθεση 32 εκατ. ευρώ σε ιδιωτική εταιρεία για να μας παρουσιάσει τελικά ως καμπάνια προώθησης του ελληνικού τουρισμού την διαφήμιση που χρησιμοποίησε πριν από δύο μόλις μήνες γνωστή εταιρεία καλλυντικών! Ελπίζουμε να μην έχουν το θράσος να ρίξουν σήμερα το φταίξιμο για το πρωτοφανές φιάσκο στον κ. Θεοχάρη. Την αποκλειστική ευθύνη έχει ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης και το «επιτελικό κράτος» του που μας επιστρέφει στις χειρότερες μέρες της ρεμούλας, της τσαπατσουλιάς, της κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος. Του διεθνούς διασυρμού τελικά της χώρας μας.Απάντηση σε όσα κατηγορεί την κυβέρνηση, έδωσε στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας.

Η απάντηση του Στέλιου Πέτσα

«Αξιωματική Αντιπολίτευση, ή fake Αντιπολίτευση; Ο ΣΥΡΙΖΑ επιλέγει το δεύτερο. Επιλέγει να υιοθετεί οτιδήποτε ψεύτικο διακινούν τα trolls των 0,60 ευρώ του διαδικτύου.

Τελευταίο ατόπημα ο εναγκαλισμός του ΣΥΡΙΖΑ με τα ψέματα ότι η καμπάνια του Υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ και των φορέων του τουρισμού μέσω της Marketing Greece θα κοστίσει δήθεν 32 εκατ. ευρώ. Μα δεν μπορούν να δουν ότι όλος ο Προϋπολογισμός του ΕΟΤ είναι 32 εκατ. ευρώ; Δεν καταλαβαίνουν ότι αυτογελοιοποιούνται; Κρίμα, γιατί η Δημοκρατία μας έχει ανάγκη σοβαρής Αντιπολίτευσης.

Επί της ουσίας, για τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στην προβολή της χώρας μας αυτό το Καλοκαίρι:

Η εποπτεία και η αρμοδιότητα ανήκει και παραμένει στον ΕΟΤ και η στρατηγική του μάρκετινγκ στο Υπουργείο Τουρισμού.
Η Marketing Greece δεν είναι ιδιωτική διαφημιστική εταιρία. Είναι μη κερδοσκοπική εταιρεία, θυγατρική του ΣΕΤΕ, ενός από τους κοινωνικούς εταίρους, και του ΞΕΕ.
Η Marketing Greece αποφάσισε να υλοποιήσει την παραγωγή της καμπάνιας με δικά της έξοδα και να δώσει όλα τα πνευματικά δικαιώματα στον ΕΟΤ. Δεν κοστισε λοιπόν στο Ελληνικό Δημόσιο ούτε ένα ευρώ.
Η μόνη ανάθεση που έχει κάνει ο ΕΟΤ στην Marketing Greece είναι 99 χιλιάδες ευρώ πλέον ΦΠΑ, για πληρωμή της διαφήμισης του “GreeceFromHome” στο Facebook και Instagram κάτι που δεν είχε νομική δυνατότητα να κάνει ο ΕΟΤ. Ενώ η Marketing Greece όχι μόνο δε θα έχει όφελος, αλλά θα προσθέσει άλλα 15 χιλ. ευρώ στον ιδιο σκοπό, για μια δράση που έχει ανάγκη ο τουρισμός της χώρας.
Επομένως, τα υποτιθέμενα 32 εκατ. ευρώ αποτελούν μια από τις πλέον επιπόλαιες προσπάθειες κατασκευής fake news από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ. Οι πολίτες βλέπουν και κρίνουν. Η Κυβέρνηση, πιστή στις προεκλογικές της δεσμεύσεις προωθεί τη συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Και θα συνεχίσει να κινητοποιεί όλες τις δημιουργικές δυνάμεις του τόπου προς όφελος των πολιτών και της χώρας. Δημιουργία και συνέπεια που είναι άγνωστες λέξεις για τον ΣΥΡΙΖΑ».

 Η διάψευση από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων«Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι ο ΣΕΤΕ, και η MG, δεν διεκδίκησε ποτέ στο παρελθόν, δεν ανέλαβε και ούτε σκοπεύει να το κάνει σήμερα ή στο μέλλον, καμία διαχείριση κονδυλίων του υπουργείου Τουρισμού ή του ΕΟΤ», τόνισε ο Σύνδεσμος και προσθέτει: «Η μοναδική ανάθεση που έχει υπάρξει και είναι αναρτημένη στη Διαύγεια είναι το ποσό των 99.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, για να μπορέσει η καμπάνια #greecefromhome -η εξαιρετική προωθητική ενέργεια της χώρας κατά τη διάρκεια του lockdown- να “τρέξει” στις διαδικτυακές πλατφόρμες του εξωτερικού». Το διαχειριστικό όφελος της εταιρείας από αυτήν τη δράση επανεπενδύθηκε στην ενέργεια, μαζί με κεφάλαια της εταιρείας, για να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο το αποτύπωμα της καμπάνιας. Όλα τα αποτελέσματα και τα οικονομικά στοιχεία της δράσης θα είναι αναρτημένα στο site της εταιρείας, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΕΤΕ.

Όπως επισημαίνεται, η Marketing Greece δεν έχει κανένα όφελος από την ανάθεση των 99.000 ευρώ, αλλά προσθέτει και δικά της κεφάλαια. «Για όσους δεν γνωρίζουν, η MG, στα επτά χρόνια της λειτουργίας της, έχει επενδύσει για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού διεθνώς πάνω από 8,5 εκατομμύρια ευρώ, των μετόχων της και των εταιρειών που τη στηρίζουν, στο σύγχρονο πεδίο του digital marketing. Και φυσικά, έχει συνεργαστεί και στο παρελθόν με το ελληνικό Δημόσιο, το 2015, εν μέσω capital controls και το 2019, προσφέροντας και πάλι δωρεάν υλικό και καμπάνιες», υπογραμμίζει ο ΣΕΤΕ.

Σε ό,τι αφορά το βίντεο για τη καμπάνια της χώρας στο εξωτερικό, το οποίο προβλήθηκε την Πέμπτη, 4 Ιουνίου, σε ειδική εκδήλωση παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, σημειώνεται ότι δημιουργήθηκε από τη Marketing Greece, τον Στηβ Βρανάκη και τον ΕΟΤ, πληρώθηκε εξ’ ολοκλήρου από την MG και παραδόθηκε δωρεάν στην κυβέρνηση, ελεύθερο πνευματικών δικαιωμάτων. Το κόστος του ελληνικού Δημοσίου για την καμπάνια είναι μηδενικό.

Επίσης, διευκρινίζεται πως ό,τι έχει να κάνει με το εάν υπάρχει ή όχι και σε ποιο ύψος διαφημιστικός προϋπολογισμός για την προβολή της χώρας το 2020 είναι αποκλειστική αρμοδιότητα και ευθύνη του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ.

Τελος, ο ΣΕΤΕ ανέφερε ότι «ο ελληνικός τουρισμός, οι επιχειρήσεις του, οι εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι που πλήττονται σφοδρά από την υγειονομική κρίση, δεν πρέπει και δεν μπορούν να γίνουν το πεδίο σύγκρουσης μικρών ή μεγάλων συμφερόντων και σκοπιμοτήτων».

Επιμένει ο ΣΥΡΙΖΑ

Σε νέα του ανακοίνωση, ο ΣΥΡΙΖΑ επέμεινε για το ζήτημα της καμπάνιας για τον τουρισμό. Σύμφωνα με το κόμμα,στην ανακοίνωσή του ο Στέλιος Πέτσας «δεν είπε τίποτα για την ταμπακιέρα» και υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση υποβαθμίζει τον ΕΟΤ δίνοντας με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία Marketing Greece την τουριστική προβολή.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ

«Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε πολλά, δεν είπε όμως τίποτα για την ταμπακιέρα. Ας απαντήσει λοιπόν στο απλό: Έκαναν φιέστα με κλεμμένη καμπάνια από εταιρεία καλλυντικών; Ναι ή όχι;

Όσο για τα χυδαία ψέματά του, ξεχνά ότι:

Η κυβέρνηση της ΝΔ ανακοίνωσε στο σχέδιό της την ενίσχυση εκτάκτως στα κονδύλια του ΕΟΤ με επιπλέον 23 εκατ. ευρώ
Η κυβέρνηση της ΝΔ υποβαθμίζει τον ΕΟΤ νομοθετώντας ώστε η αποκλειστική αρμοδιότητά του για την τουριστική προβολή της χώρας να περάσει με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία Marketing Greece, κατά παρέκκλιση του εθνικού και ενωσιακού δικαίου και παρά την απόφαση καταπέλτη της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων.
Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει πει ακόμα κουβέντα για τη θύελλα αντιδράσεων, ακόμη και από τα μέλη του Δ.Σ. του ΕΟΤ που η ίδια διόρισε και τα οποία αρνήθηκαν να υπογράψουν αυτές τις σκανδαλώδεις αναθέσεις. Μετά από όλα αυτά, ο κ. Μητσοτάκης παρουσίασε την καμπάνια μιας εταιρείας καλλυντικών ως το όραμά του για τον ελληνικό τουρισμό, ανοίγοντας και επίσημα τον κύκλο του σκανδάλου των απευθείας αναθέσεων. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αντί να εκτίθεται, θα μπορούσε απλά να ζητήσει μία συγγνώμη για το πρωτοφανές φιάσκο και το όργιο αδιαφάνειας».