Δεξαμενόπλοια: Σημαντική πτώση διελεύσεων από τη Διώρυγα του Σουέζ

Πτώση κατά 27% κατέγραψαν οι διελεύσεις δεξαμενόπλοιων από τη Διώρυγα του Σουέζ για τον μήνα Οκτώβριο, καθώς η παγκόσμια πετρελαϊκή ζήτηση δυσκολεύεται να ανακάμψει από την απότομη πτώση της τιμής του μαύρου χρυσού που σημειώθηκε τον Απρίλιο.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η BIMCO, 3.708 πλοία διέσχισαν συνολικά τον εν λόγω ναυτιλιακό κόμβο κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, γεγονός που συνιστά πτώση των συνολικών διελεύσεων κατά 2% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τη μεγαλύτερη πτώση, μάλιστα, κατέγραψαν οι διελεύσεις των LR1 tankers (55.000-80.000 dwt), με μονάχα εννέα τέτοια πλοία να διέρχονται από το Κανάλι τον Οκτώβριο.

Ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, αναφέρει: «Τα MR tankers για τη μεταφορά παραγώγων πετρελαίου κατέγραψαν τη μικρότερη πτώση διελεύσεων, από τις 52 στις 49 για τον Οκτώβριο του 2019».

Τον περασμένο Μάιο, καταγράφηκαν 100 διελεύσεις MR tankers από τη Διώρυγα του Σουέζ, εκπροσωπώντας το 21% των συνολικών διελεύσεων δεξαμενόπλοιων. Παράλληλα, ο πετρελαϊκός «πόλεμος» εκτόξευσε στα ύψη τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, κυρίως λόγω της κατακόρυφης αύξησης στη ζήτηση της spot αγοράς. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν το ρεκόρ διελεύσεως 482 δεξαμενόπλοιων από τη Διώρυγα του Σουέζ για τον εν λόγω μήνα.

Ωστόσο, ο κ. Sand πρόσθεσε πως αυτοί οι αριθμοί ανήκουν μάλλον στο παρελθόν, καθώς τα δεδομένα της διώρυγας για τον μήνα Οκτώβριο είναι ιδιαίτερα αποθαρρυντικά.

Θετικότερο είναι το τοπίο σχετικά με τα bulk carriers, ωστόσο, οι διελεύσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 24,4% (822 περισσότερες διελεύσεις) για τους πρώτους δέκα μήνες του 2020, ενώ οι διελεύσεις των containerships μειώθηκαν κατά 14,4% (657 λιγότερες).

Φωτό: Mohamed Hossam/AΠΕ-ΜΠΕ