ΔΕΗ: Κέρδη προ φόρων 46,6 εκατ. ευρώ – Στα 696 εκατ. το επαναλαμβανόμενο EBITDA

Επαναλαμβανόμενο EBITDA ύψους 696 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε η ΔΕΗ για το εννεάμηνο 2020, από τα 96,9 εκατ. ευρώ (αύξηση κατά κατά 599,1 εκατ.ευρώ) που είχε ανακοινώσει το εννεάμηνο 2019.

Πρόκειται για το τέταρτο συνεχόμενο αυξημένης λειτουργικής κερδοφορίας με επαναλαμβανόμενο EBITDA 238,7 εκατ. ευρώ το γ΄ τρίμηνο 2020 από 87,6 εκατ. ευρώ το γ΄ τρίμηνο 2019. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 46,6 εκατ. ευρώ από ζημίες 416,8 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.

ΔΕΗ

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του εννεαμήνου 2020, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Γεώργιος Στάσσης δήλωσε:

«Τα οικονομικά αποτελέσματα του γ΄ τριμήνου 2020 με EBITDA ύψους 239 εκατ. ευρώ σε επαναλαμβανόμενη βάση, συνεχίζουν την θετική πορεία που είχε καταγραφεί στα προηγούμενα τρίμηνα, αποτελώντας το τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο υψηλών επιδόσεων. Έτσι, το EBITDA για το εννεάμηνο του 2020 διαμορφώθηκε σε €696 εκατ. φέρνοντάς μας ακόμη πιο κοντά στην επίτευξη του αναθεωρημένου από τον Σεπτέμβριο στόχου για λειτουργική κερδοφορία ύψους €850 – 900 εκατ. για το σύνολο του έτους. Η βελτίωση αυτή είναι αποτέλεσμα των μέτρων που ελήφθησαν τον Σεπτέμβριο του 2019, των χαμηλότερων τιμών ενέργειας, των μειωμένων εκπομπών CO2 ακολουθώντας πιστά το πρόγραμμα λειτουργίας και απόσυρσης λιγνιτικών μονάδων, της σταδιακής απομείωσης των ΝΟΜΕ και της μείωσης λειτουργικών δαπανών.

Σε επίπεδο χρηματοδοτήσεων, ολοκληρώσαμε την συναλλαγή τιτλοποίησης απαιτήσεων έως 60 ημέρες – την πρώτη συναλλαγή τιτλοποίησης απαιτήσεων από λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα και μία από τις λίγες στην Ευρώπη – με την αρχική άντληση €150 εκατ. από την συνολική σύμβαση των €200 εκατ. Επιπλέον, σε συνέχεια της μακρόχρονης συνεργασίας μας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων εξασφαλίσαμε νέα γραμμή χρηματοδότησης ύψους €330 εκατ. για επενδύσεις στο Δίκτυο Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.
Οι θετικές αυτές επιδόσεις αποτελούν την καλύτερη ασπίδα απέναντι στο νέο κύμα πανδημίας με το οποίο βρίσκεται αντιμέτωπη και η χώρα μας.
Σε αντίθεση με τον Μάρτιο, διαθέτουμε πλέον περισσότερα εργαλεία για την διαχείριση των προκλήσεων που ανακύπτουν λόγω της πανδημίας, έχοντας ανασχεδιάσει τα κανάλια εξυπηρέτησης των πελατών μας, αυξάνοντας διαρκώς την χρήση του e-bill και των ηλεκτρονικών πληρωμών και παρέχοντας δωρεάν τηλεφωνική υποστήριξη.

Παρουσιάσαμε την νέα εταιρική εικόνα της ΔΕΗ σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο την αλλαγή η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη αναδεικνύοντας παράλληλα την διαρκή προσπάθεια εκσυγχρονισμού, ανανέωσης και προσαρμογής της Εταιρείας στις νέες συνθήκες. Η πρόοδος στην υλοποίηση του επιχειρηματικού μας πλάνου και η συνακόλουθη  βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της ΔΕΗ αναγνωρίστηκε πρόσφατα και από τον οίκο Standard & Poor’s, με την αναβάθμιση της μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής αξιολόγησης της Εταιρείας σε Β από Β-.»