Δ. Τζώρτζης (ΔΕΠΑ): Θέλουμε να κλείσει το ζήτημα των ΕΛΦΕ

Το φυσικό άεριο είναι καύσιμο μετάβασης, καθαρότερο από άλλα καύσιμα. Δεν είναι όμως η καθαρότερη μορφή ενέργειας, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Δημήτρης Τζώρτζης, σε συζήτηση με τον δημοσιογράφο του Capital.gr, Χάρη Φλουδόπουλο, στο 4ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Επειδή δεν μπορούμε να προβλέψουμε τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, πρέπει να έχουμε μονάδες εφεδρείας, αυτός είναι ο ρόλος του αερίου, αλλά χρειάζονται και έξυπνα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, διασυνδέσεων, για να διοχετεύουμε την πλεονάζουσα ενέργεια, καθώς και αποθηκευτικοί χώροι. Στη ΔΕΠΑ δουλεύουμε για την επόμενη μέρα, είπε ο κ. Τζώρτζης. Και συμπλήρωσε: Πιστεύω ότι είμαστε η τελευταία γενιά που καίμε θερμίδα προς θερμίδα. Έχουμε δει στροφή από βαριά ανθρακούχα προς το μεθάνιο. Και μετά ακολουθεί το υδρογόνο. Η επόμενη γενιά θα έχει αντλίες θερμότητας.

Για τον διαχωρισμό της ΔΕΠΑ, ο CEO της εταιρείας είπε πως το πλάνο είναι να ψηφιστεί την Πέμπτη το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή. Μέσα σε τρεις μήνες πρέπει να ολοκληρωθεί ο διαχωρισμός της ΔΕΠΑ σε Εμπορίας και Υποδομών. Τρέχουμε ήδη ένα business plan, των υποδομών και της εμπορίας. Για την επόμενη μέρα της ΔΕΠΑ, αλλάζει άρδην το σκηνικό, είπε ο κ. Τζώρτζης.

Τρία επίπεδα έχει η στρατηγική της ΔΕΠΑ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας: Να κρατήσουμε τη θέση μας, να δούμε το small scale LNG στην Κρήτη και τη Ρόδο και σε άλλες περιοχές όπου αργούν οι υποδομές, η επόμενη γενιά είναι το υδρογόνο. Όσον αφορά τους οφειλέτες, είμαστε σε ασφαλιστικά μέτρα με την εταιρεία λιπασμάτων ΕΛΦΕ, έχουμε κάνει τα απαραίτητα νομικά βήματα. Υπάρχει ένα ολόκληρο τμήμα ΕΛΦΕ στη ΔΕΠΑ. Θέλουμε να κλείσει αυτό το ζήτημα.

Τέλος, για τα διεθνή ενεργειακά πρόζτεκτ είπε: Οι πρώιμες μελέτες έδειξαν ότι το έργο του East Med είναι βιώσιμο, έχει επιβεβαιωθεί ότι υπάρχει αέριο, πιστεύουμε σε αυτό το ενεργειακό πρότζεκτ. Τον Μάιο μπαίνει ο πρώτος σωλήνας του IGB, ενώ για τον τερματικό σταθμό FSRU είπε ότι είναι μακρόπνοη επένδυση. Εξετάζουμε τη βιωσιμότητα το έργου και τον δρόμο του υγροποιημένου αερίου προς τα πάνω, δηλαδή οι συγκεκριμένοι σταθμοί να δώσουν διαφοροποιημένες πηγές προς τα Βαλκάνια, τόνισε.