Χρ. Σταϊκούρας: «Όλα έτοιμα για τα εγκαίνια του μετρό Θεσσαλονίκης, δωρεάν για τέσσερις ημέρες οι μετακινήσεις»

Τις πόρτες του ετοιμάζεται να ανοίξει το Σάββατο το μετρό της Θεσσαλονίκης, τα εγκαίνια του οποίου είναι προγραμματισμένα για το ερχόμενο Σάββατο.

Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας τόνισε ότι όλα είναι έτοιμα για τα εγκαίνια και ανέφερε ότι για τις πρώτες τέσσερις ημέρες, δηλαδή μέχρι το βράδυ της Τρίτης 3 Δεκεμβρίου οι διαδρομές θα είναι δωρεάν.

Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ, ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι με τη λειτουργία του μετρό αλλάζουν τα πάντα για τους Θεσσαλονικείς: «Η καθημερινότητα του πολίτη αλλάζει ριζικά στη Θεσσαλονίκη. Δεν μιλάμε για μια επέκταση μιας γραμμής, ενός μετρό όπως είναι στην Αθήνα, η γραμμή 4. Μιλάμε για ένα νέο μέσο μεταφοράς. Αυτό σημαίνει ότι ο πολίτης θα πρέπει να εξοικειωθεί πρώτα απ’ όλα με τη χρήση του εισιτηρίου, η οποία θα είναι 0,60 ευρώ, δηλαδή 60 λεπτά, για τους πρώτους έξι μήνες. Θα το αξιολογήσουμε μετά. Δηλαδή, θα είναι 60 λεπτά και στα λεωφορεία που ήταν 90 λεπτά μέχρι σήμερα. Και οι πολίτες δεν θα πληρώσουν εισιτήριο στο μετρό μέχρι και την Τρίτη το βράδυ. Δηλαδή, από Τετάρτη και μετά. Θα είναι λοιπόν, δωρεάν μέχρι και την Τρίτη το βράδυ, έτσι ώστε οι πολίτες για δύο μέρες που πηγαίνουν στην εργασία τους και εργάζονται καθημερινή και όχι Σαββατοκύριακο, να βρουν τα πατήματά τους στο νέο μέσο».

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο υπουργός Μεταφορών διευκρίνισε: «Η επέκταση στην Καλαμαριά θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025… Είναι επίσης γεγονός ότι η επέκταση προς την Καλαμαριά προσεγγίζει το αεροδρόμιο, αλλά δεν το φτάνει. Θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2025. Υπάρχουν σκέψεις και προτάσεις. Τις έχουμε παρουσιάσει δημόσια για περαιτέρω επέκταση και προς το αεροδρόμιο Τούμπα και Χαριλάου, αλλά και προς τα δυτικά».

«Στη Θεσσαλονίκη πρώτα απ’ όλα είμαστε έτοιμοι για να λειτουργήσει το μετρό, για να λειτουργήσει δηλαδή το Σάββατο. Είμαστε έτοιμοι. Δεύτερο θέμα: Ζητήματα αδειοδότησης του μετρό. Είμαστε έτοιμοι και εκεί. Ψηφίστηκε και η σχετική διάταξη. Μάλιστα ψηφίστηκε και από το ΠΑΣΟΚ και όλα τα άλλα κόμματα ήταν “παρών”. Κανένας αρνητικός. Μια σειρά από προϋποθέσεις που πρέπει να υπάρχουν ακριβώς για να αδειοδοτηθεί το μέτρο. Μεταξύ άλλων υπάρχει και πιστοποιητικό από ανεξάρτητο φορέα πιστοποίησης για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου. Και υπεύθυνη δήλωση ανάληψης λειτουργίας του έργου, βεβαίωση ορθής εγκατάστασης και λειτουργίας κυλιόμενων κλιμάκων και πεζοδρόμων αλλά και πολλά άλλα ακόμη. Τα πάντα λοιπόν, όπως και εκτός των άλλων και προβλέψεις για πιστοποιητικό πυρασφάλειας… Στη Θεσσαλονίκη τη λειτουργία και τη συντήρηση του μετρό την έχει αναλάβει ένα όχημα ειδικού σκοπού, δηλαδή μια εταιρεία η οποία έχει συσταθεί ακριβώς για αυτό το λόγο. Αυτή η εταιρεία λέγεται THEMA. Είναι η ίδια η εταιρεία η οποία λειτουργεί το μετρό στο Μιλάνο, στην Κοπεγχάγη, κατά αντίστοιχο τρόπο και η ίδια η εταιρεία έχει έρθει και έχει παρουσιάσει δημόσια, κείμενο το οποίο έχετε και εσείς στην κατοχή σας και όλη η ελληνική κοινωνία, ότι με αυτά τα αυτόματα συστήματα δεν έχει υπάρξει ούτε ένα θανατηφόρο περιστατικό τα προηγούμενα 40 χρόνια και οι ίδιοι λειτουργούν με ασφάλεια τα σχετικά με αυτό εδώ και πάνω από μία δεκαετία στις χώρες και τις πόλεις τις οποίες ανέφερα. Και μάλιστα την πιστοποίηση όλων αυτών προς την εταιρεία την έχει αναλάβει άλλη εταιρεία του ιδιωτικού τομέα, που είναι ένας ανεξάρτητος φορέας αξιολόγησης ασφάλειας, η ΡΟΥΦ και η οποία ουσιαστικά θα γνωμοδοτήσει επί αυτού».