Έχετε δει τραίνο να τρέχει στις ράγες, χωρίς μηχανή;
Κατά 99%, όχι φυσικά, αφού χωρίς τη δύναμη της μηχανής, δεν είναι δυνατόν να κινηθούνε τα βαγόνια, ιδιαίτερα, σε ανηφορικό δρόμο, όπου χρειάζονται τα χιλιάδες άλογα της ιπποδύναμης της μηχανής για να μπούνε μπροστά και να σύρουν πίσω τους τα βαγόνια.
Έχετε δει χιλιάδες φορές τραίνα, μπροστά οι μηχανές να σέρνουν πίσω τους πολλά βαγόνια, αλλά …δεν βάζετε μυαλό.
Μπαίνετε στον Σταθμό, βλέπετε μερικά βαγόνια όμορφα εξωτερικά, και τσουπ, μπαίνετε μέσα, και στρογγυλοκάθεστε πρώτη θέση παράθυρο, για να έχετε τη δυνατότητα να απολαύσετε και τη θέα στη διαδρομή.
Και περιμένετε, περιμένετε, περιμένετε.
Τι περιμένετε;
Να ξεκινήσει το τραίνο, να σας πάει στη γη της επαγγελίας σας.
Μόνο που πριν μπείτε στο βαγόνι, δεν κάνατε τον κόπο να δείτε αν μπροστά από το βαγόνι σας, υπήρχε ατμομηχανή , η ντηζελάμαξα , η ηλεκτρική μηχανή , αναμμένη, έτοιμη να πάρει το σήμα από τον σταθμάρχη για να ξεκινήσει.
Πως θα ξεκινήσει το πολυτελές και όμορφο μικρό βαγόνι σου, χωρίς μηχανή;
– Τι μας λες τώρα για τραίνα και μηχανές, καμιά μετοχή πες μας, να τα κονομήσουμε.
-Μα για το Χρηματιστήριο μιλάω, απορώ πως δεν το κατάλαβες;
Και ο επιβάτης που αναφέρω είσαι εσύ, που βρίσκεις ένα μικρό όμορφο βαγόνι, παίρνεις θέση, και περιμένεις να φύγει, όταν στο τραίνο δεν υπάρχει μπροστά μηχανή.
Και οι μηχανές , όπως ξέρεις, είναι …βαριές κατασκευές, δεν είναι …ελαφρούτσικες σαν τα βαγόνια, και έχουν ονόματα συγκεκριμένα.
Έτσι και δεν βάλουν μπροστά αυτές,
τι περιμένεις να φύγουν τα βαγόνια μόνα τους;
Εντάξει καμιά φορά βλέπεις μερικά βαγόνια να τσουλάνε στον σταθμό, μόνα τους χωρίς μηχανή, μόνο που αυτά τα βαγόνια, δεν πρόσεξες ότι κάποιος τα σπρώχνει πονηρά με το χέρι, και εσύ τα βλέπεις να κινούνται και νομίζεις ότι έχουν μηχανή μέσα τους, και τρέχεις να μπεις, όμως μπαίνοντας πολλοί σαν και σένα, το βαγόνι βαραίνει, φεύγει από πίσω και αυτός που το έσπρωχνε, και σιγά σιγά το βαγόνι σταματά.
Και αν είσαι τυχερός και ο σταθμός είναι σε ίσιωμα, όλα καλά, σταματά το βαγόνι, κατεβαίνεις με ασφάλεια, ή περιμένεις μήπως και το δέσουν πίσω από κάποια μηχανή, και κινηθεί πάλι, …καααποτε.
Αν όμως ο σταθμός είναι σε ανηφόρα, μόλις σταματήσει το σπρώξιμο, το βαγόνι κυλάει πίσω, και από βαγόνι που το έχει πάρει η κατηφόρα, δεν μπορείς αν κατέβεις εκτός και αν πηδήξεις εν κινήσει, οπότε το πιο πιθανόν είναι ή να σκοτωθείς ή να τραυματιστείς βαριά.
Άσε που υπάρχει και η περίπτωση να σταματήσει το βαγόνι, σε παράλληλη γραμμή στον σταθμό, να το ξεχάσουν, και να σαπίσει εκεί, μέχρι που θα το πάρουν και θα το πετάξουν στα σκουπίδια.
Αν είσαι χρόνια επενδυτής, θα κατάλαβες όλα τα ονόματα, και των μηχανών, και των βαγονιών που κινούνται με σπρώξιμο, και αυτών που σάπισαν στον σταθμό και τα πέταξαν.
Αν είσαι νέος επενδυτής, τότε …ρώτα κανένα παλιό και ιδιαίτερα όσους από αυτούς, όπως εγώ, που μπήκαν σε βαγόνια που τα πήρε η κατηφόρα και βγήκα εν κινήσει, η σε βαγόνια που σάπισαν στο σταθμό και τα πέταξαν.
Έτσι θα αποκτήσεις εμπειρία, χωρίς να χρειαστεί να την ζήσεις προσωπικά.
Και τώρα που όλα μάλλον έχουν αρχίσει να κουνιούνται, προς τα πάνω, προσοχή.
Στις ανηφόρες καλύτερα να βρίσκεσαι σε μηχανή, και όχι σε …σπρωχτό βαγόνι!!!
Υ.Γ. Επειδή πολλοί …νέοι, μπορεί να δυσκολευτούν να καταλάβουν,
τους δίνουμε την …βοήθεια του κοινού.
Βαγόνια που …σάπισαν: ΜΗΧΚ, Μπουτάρης, ΦΦ, ΚΡΕΚΑ.
Τις μηχανές και τα …σπρωχτά, ε, βρείτε και κάτι μόνοι σας!!!