
Ο Βακάκης, ο άνθρωπος πίσω από τη Jumbo, κάνει επιτέλους τη στροφή που όλοι περίμεναν, αφήνει πίσω το αποτυχημένο e-shop του και μπαίνει στα μεγάλα ψηφιακά «σαλόνια» των marketplaces, ξεκινώντας με το BestPrice. Η απόφαση αυτή δείχνει ξεκάθαρα πως, έστω και καθυστερημένα, καταλαβαίνει ότι το μέλλον του εμπορίου δεν είναι πια στα τούβλα και το μπετόν, αλλά στα data και στις πλατφόρμες.
Για χρόνια, η Jumbo είχε το δικό της e-shop, αλλά ποτέ δεν κατάφερε να το απογειώσει. Ναι, είχε τζίρους, αλλά δεν είχε ψυχή – ούτε ταχύτητα, ούτε εμπειρία χρήστη, ούτε ευκολία. Δεν ήταν ένα εργαλείο που σε έκανε να θες να ψωνίσεις από εκεί. Ήταν πιο πολύ μια αναγκαστική προσθήκη, παρά ένας ζωντανός εμπορικός κόμβος. Σε αντίθεση, οι σύγχρονοι καταναλωτές –ιδίως οι νέοι– δεν έχουν χρόνο για κακές εμπειρίες. Είναι στο κινητό όλη μέρα, συγκρίνουν τιμές, κοιτούν αξιολογήσεις, και αγοράζουν ό,τι τους κάνει «κλικ» μέσα σε λίγα λεπτά.
Ο Βακάκης, αν και επιχειρηματικό μυαλό πρώτης γραμμής, άργησε να πιάσει τον παλμό της εποχής. Το να βασίζεσαι αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα την ώρα που η αγορά μεταφέρεται online, ήταν κίνηση αμυντική. Ειδικά όταν ξέρεις ότι καθημερινές είναι «νεκρές» και μόνο τα Σαββατοκύριακα έχεις κίνηση – και αυτή όχι πάντα σταθερή. Το ρεύμα, το προσωπικό, τα ενοίκια… όλα αυτά τρέχουν, αλλά ο τζίρος δεν δικαιολογεί την επένδυση. Ο κόσμος θέλει ευκολία. Θέλει να παραγγείλει με δύο κλικ και να του έρθει στο σπίτι.
Η ένταξη στο BestPrice είναι μια κίνηση που μπορεί να φέρει μαζική προβολή, χωρίς μεγάλο κόστος. Δεν χρειάζεται να χτίσεις νέο e-shop, να συντηρείς server, να κάνεις digital marketing. Τα κάνουν όλα οι πλατφόρμες για σένα. Εσύ απλώς δίνεις προϊόντα και τιμές. Κι αυτό ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία της Jumbo, μαζική κατανάλωση, φθηνά προϊόντα, γρήγορες πωλήσεις.
Και ας μην ξεχνάμε ότι τα προϊόντα της Jumbo, από παιχνίδια και εποχιακά είδη μέχρι κουζινικά και διακοσμητικά, είναι ιδανικά για impulse buys – αγορές που γίνονται χωρίς πολύ σκέψη. Σε ένα marketplace, τέτοιες αγορές εκτοξεύονται. Ο καταναλωτής βλέπει κάτι φτηνό, με καλή φωτογραφία και περιγραφή, και το βάζει κατευθείαν στο καλάθι του.
Η αλήθεια είναι ότι αν ο Βακάκης είχε κάνει αυτή την κίνηση νωρίτερα, πιθανότατα θα είχε προλάβει ανταγωνιστές που ήδη έχουν εδραιωθεί στο online παιχνίδι. Όμως, έστω και καθυστερημένα, φαίνεται να καταλαβαίνει ότι το παιχνίδι άλλαξε. Δεν αρκεί να έχεις γεμάτα μαγαζιά το Σάββατο – πρέπει να έχεις γεμάτα καλάθια κάθε μέρα.
Είναι μια κίνηση που δεν απαιτεί επαναστατική καινοτομία, αλλά στρατηγική προσαρμογή. Δεν χτίζεις από την αρχή, δεν ρισκάρεις. Απλώς πας εκεί που είναι ήδη ο κόσμος. Όπως είπε και ο ίδιος, “ο πελάτης μπαίνει, ψάχνει τις τιμές, κοιτάζει το rating της εταιρείας και αγοράζει από εκεί – για ποιο λόγο να πάει στο μαγαζί;”. Έτσι είναι. Και τώρα, το e-jumbo μπορεί να μην είναι πια το προβληματικό μαγαζί της γειτονιάς του ίντερνετ, αλλά ένα ακόμα μαγαζί μέσα σε ένα μεγάλο, ψηφιακό εμπορικό κέντρο.
Η κίνηση αυτή δεν είναι απλώς στροφή. Είναι επιβίωση στο διαδίκτυο. Και αν το κάνει σωστά, μπορεί να γίνει και ευκαιρία.
* Tα παραπάνω σχόλια μπορείτε να τα διαβάσετε πρώτοι στο viber του mikrometoxos.gr
ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
Ακολουθήστε το mikrometoxos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις