Χ.Α + Markets (129): Πολλά μικρά και μεγάλα ενδιαφέροντα (14/6)

  • SPREADS

ΧΩΡΑΑΠΟΔΟΣΗ %Spread vs BUND
ΕΛΛΑΔΑ4,43+2,80
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ2,98+1,35
ΙΣΠΑΝΙΑ2,97+1,35
ΙΤΑΛΙΑ4,08+2,46

***

ΤΑΚΤΙΚΗ για σήμερα: Επειδή θα δούμε σημαντικές πιέσεις σε πολλές ποιοτικές, δυναμικές, με παρόν και μέλλον μετοχικές αξίες οι διαθέτοντες ρευστότητα φίλοι αναγνώστες μας ας φροντίσουν να χρησιμοποιήσουν μέρος της, ενισχύοντας κατά τι τις θέσεις τους σε αυτές.

**

ΤΕΤΟΙΟ ΑΒΑΝΤΑΡΙΣΜΑ σε τουρκικές θέσεις και λιβανιστήρι στα επιτεύγματα της ποιος να το περίμενε από ελληνικά sites(!!)…

***


Χ.Α + Markets (127): Πολλά μικρά και μεγάλα ενδιαφέροντα (11/6)

11 Ιουνίου 2022- Χ.Α: “Μη εν πολλοίς ολίγα λέγε, αλλ` εν ολίγοις πολλά”

12.6.2022- X.A: Λίγα λόγια και σταράτα από τον Λογικό- Του Αγίου Πνεύματος και η επιφοίτηση αυτού

Χ.Α + Markets (128): Πολλά μικρά και μεγάλα ενδιαφέροντα (12/6)

13 Ιουνίου 2022- Χ.Α: “Εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν” (του Πέτρου Στεριώτη)

ΗΛΙΑΣ ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ – FAST FINANCE: Η εβδομάδα έκλεισε σημαντικές απώλειες του 4% με τις περισσότερες των μετοχών να μην αντέχουν στην πίεση των πωλητών. Το χάσμα της Παρασκευής αφοπλιστικό για να μπορέσει να κλείσει μέσα στην συνεδρίαση. Πλέον ο πληθωρισμός κτυπάει την παγκόσμια οικονομία με τιμές κοντά στο 9% με τον φόβο για διατήρησή του διάχυτο.

  • Οι αγορές ομολόγων προεξοφλούν τα χειρότερα με το 10ετές της Ελλάδας να γράφει μέχρι και 4,3% έχοντας νωπό την μνήμη μας το 0,50% του 2021. Το μέγεθος του πληθωρισμού τον τιμολογεί η αγορά ομολόγων σε πρώτο χρόνο μιας και πιστεύει ότι η αύξηση επιτοκίων θα είναι μεγαλύτερη του αναμενομένου.

Είναι λογικό να βλέπουμε μία εικόνα με διάχυση στο σύνολο του ταμπλό μιας και πολλοί αναζητούν ρευστότητα σε τίτλους με κέρδη, παρά τα καλά τους οικονομικά δεδομένα. Αυτό διορθώνεται πάντα στην εξέλιξη του χρόνου, παρόλα αυτά βραχυπρόθεσμα σίγουρα επηρεάζει.

  • Η βαριά μας βιομηχανία φαίνεται ότι θα πλησιάσει το ρεκόρ του 2019 παρόλα αυτά τα νέα στην παρούσα φάση καίγονται πολύ εύκολα. Από την άλλη αναπτυξιακός και γενικότερα τα προγράμματα έχουν καθυστερήσει σε μεγάλο βαθμό κάτι που σίγουρα κλέβει πόντους από το ΑΕΠ του 2022.

Τεχνικά το 900 δεν μπόρεσε να κατοχυρωθεί με την αγορά να διακινδυνεύει πλέον να χάσει το 833-849 κάτι που αν συμβεί μπορεί να δούμε την ζώνη του 788-801. Το 885 γίνεται κοντινή μας αντίσταση ενώ σε κάθε περίπτωση μία κατοχύρωση και μόνο του 900 μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα.

  • Στα στατιστικά μας ο ΓΔ για το 2022 έχει ζημιές -3.45%, με τον ftse25 στο -3,26%, τον τραπεζικό με ζημιά 1,31% και τον ftsem στο -8,86%. Οι επιλογές μας στο -9,03% υπό αποδίδοντας 5,59% του ΓΔ. Από τις επιλογές μας η Εθνική με κέρδη 16%, την Eurobank 7%, τον ΟΠΑΠ 12%, τα ΕΛΠΕ 10% και τον ΜΥΤΙΛ 6%.

Η αγορά έχει κουράσει και στεγνώσει στους συμμετέχοντες διακινδυνεύοντας να μειωθεί δραστικά ο τζίρος της. Η αγορά ομολόγων καταγράφει ένα νέα ιστορικό ρεκόρ σε μέγεθος απωλειών μέσα σε ένα έτος μιας και είμαστε κοντά στο 13% μεσοσταθμικές απώλειες.

  • Τα αποτελέσματα των εισηγμένων συνεχίζουν να τα πηγαίνουν καλά, χωρίς παρόλα αυτά και το ταμπλό να έχει την ίδια άποψη στην παρούσα συγκυρία. Σίγουρα τα Ελληνοτουρκικά μπορεί να παίζουν και αυτά τον ρόλο τους μαζί με όλα τα άλλα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι πάνω στον πανικό δεν παίρνουμε σημαντικά αγοραστικά ρίσκα μέχρις ότου η αγορά μας δείξει τον δρόμο.

****

Οι 10 κορυφαίες εταιρείες του S&P 500 -με βάση την κεφαλαιοποίηση τους- έχουν χάσει συνολικά πάνω από 1 τρισ. δολάρια σε αξία τις τελευταίες τέσσερις ημέρες.

Μετά την πτώση του ευρύτερου δείκτη στις συναλλαγές της Δευτέρας, καθώς η άνοδος του πληθωρισμού και των επιτοκίων τροφοδοτεί τους φόβους για πιθανή ύφεση της οικονομίας,  ο S&P 500 χάνει 9,1% στις τελευταίες τέσσερις συνεδριάσεις, έχει περάσει σε bear market και οδεύει προς το χαμηλότερο επίπεδό του από τις 4 Μαρτίου 2021.

Βαριές απώλειες και για τις ευρωπαϊκές αγορές, που υποχώρησαν για 5η διαδοχική ημέρα. Το συνεχιζόμενο ράλι του πληθωρισμού εγείρει φόβους ότι οι κεντρικές τράπεζες θα κινηθούν πιο επιθετικά προκειμένου να τον τιθασεύσουν, με κίνδυνο να οδηγήσουν τις οικονομίες σε ύφεση.

ΔEIΚΤΕΣ:  Ο DAX με πτώση 2,43%, στις 13.427,03 μονάδες, ο CAC 40 στο -2,67% στις 6.022,32 μονάδες και ο FTSE 100 στο -1,53% στις 7.205,81 μονάδες. Στην περιφέρεια, ο FTSE MIB στο -2,79% στις 21.918,04 ενώ ο IBEX35 στις 8.183,30 μονάδες στο – 2,47%.

****

Capital Economics για Ελλάδα: Ανάπτυξη 5,5% το 2022 με ώθηση από τον τουρισμό

Στο 5,5% εκτιμά την ανάπτυξη του ελληνικού ΑΕΠ το 2022 η Capital Economics, παρά τα προβλήματα με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπη η ελληνική οικονομία, εν μέσω του δυσμενούς διεθνούς περιβάλλοντος, σημειώνοντας σε έκθεσή της πως η χώρα μας έχει ανακάμψει πλήρως από τις πληγές που προκάλεσε η κρίση της πανδημίας και αναφέρει πως η Ελλάδα τα πήγε πολύ καλύτερα από ό,τι οι εταίροι της.

Η Capital Economics τονίζει πως τα έσοδα από τον τουρισμό θα δώσουν ώθηση στο ελληνικό ΑΕΠ και συγχρόνως πως η χώρα είναι λιγότερο εκτεθειμένη στους κινδύνους από τον πόλεμο στην Ουκρανία.

“Την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε ότι το ελληνικό ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 2,3% το α’ τρίμηνο (σε τριμηνιαία βάση), φέρνοντάς το στο 3% πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα του. Αυτή είναι η ισχυρότερη ανάκαμψη από ό,τι σε άλλες χώρες του Νότου της Ευρωζώνης και σε όλες τις μεγάλες βασικές οικονομίες εκτός από την Ολλανδία.

Όπως επισημαίνει ο οίκος οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης είναι αρκετά θετικές για την Ελλάδα, αποδίδοντας το κυρίως στην ισχυρή τουριστική περίοδο. H πείρα του προηγούμενου έτους δείχνει ότι τα έσοδα από τον τουρισμό θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο και πιθανότατα θα ξεπεράσουν τα επίπεδά τους του 2019 τους επόμενους μήνες.

  • Δεύτερον, ο μεταποιητικός τομέας, αν και περιορισμένος, τα πηγαίνει επίσης αρκετά καλά. Η παραγωγή ήταν κατά 10% πάνω από το επίπεδο προ πανδημίας τον Μάρτιο του 2022 και ο δείκτης μεταποίησης PMI υποδηλώνει ότι, αν και η ανάπτυξη έχει επιβραδυνθεί, η παραγωγή εξακολουθεί να επεκτείνεται.

Ο ευρύτερος δείκτης οικονομικού κλίματος υποδηλώνει επίσης ότι η ανάπτυξη δεν έχει επιβραδυνθεί σημαντικά. Οι εξαγωγές της Ελλάδας στη Ρωσία αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 1% της οικονομίας της, επομένως το άμεσο πλήγμα από το μειωμένο εμπόριο θα είναι μικρό.

Τρίτον, η απασχόληση αυξήθηκε πολύ γρήγορα, με διψήφιο ρυθμό σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο. Καθώς φαίνεται να υπάρχει ακόμη κάποια πλεονάζουσα ικανότητα στην αγορά εργασίας, η απασχόληση θα συνεχίσει να αυξάνεται για κάποιο χρονικό διάστημα.

  • Στα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία συγκαταλέγεται ο πληθωρισμός, που τον Μάιο έπιασε το 10,7%, λόγω των ανατιμήσεων στην ενέργεια άνω του 60%. Όπως αναφέρει η Capital Economics, ο πληθωρισμός θα συμπιέσει τα πραγματικά εισοδήματα των νοικοκυριών και θα μειώσει την κατανάλωση. Το χτύπημα στα πραγματικά εισοδήματα θα περιοριστεί από την αύξηση κατά 9% του κατώτατου μισθού.

Επιπλέον, η έκθεση τονίζει πως αν και το μεγάλο δημόσιο χρέος της Ελλάδας σκιάζει τις μακροπρόθεσμες προοπτικές, οι κίνδυνοι είναι αρκετά χαμηλοί για τα επόμενα δύο ή τρία χρόνια. Ο λόγος χρέους μειώθηκε από 206% το 2020 σε 193% πέρυσι και πρόκειται να μειωθεί περαιτέρω λόγω της ταχείας αύξησης του ονομαστικού ΑΕΠ και του βελτιωμένου πρωτογενούς δημοσιονομικού ισοζυγίου. Το κόστος εξυπηρέτησης του δημόσιου χρέους είναι επίσης λιγότερο ευάλωτο στις αποδόσεις των κρατικών ομολόγων σε σύγκριση με άλλες χώρες.

  • Το spread στα ελληνικά ομόλογα αυξήθηκε καθώς η ΕΚΤ κατήργησε το PEPP, ωστόσο, με την αξιολόγηση BB+ από τη Standard and Poor’s, η Ελλάδα είναι πιθανό να λάβει επενδυτική βαθμίδα εντός περίπου δώδεκα μηνών, γεγονός που θα την καθιστούσε επιλέξιμη για συμπερίληψη στα βασικά προγράμματα αγοράς περιουσιακών στοιχείων της ΕΚΤ.

Σύμφωνα με την Capital Economics, οι προοπτικές για την οικονομία της Ελλάδας τα επόμενα δύο χρόνια είναι ευοίωνες. Η ανάπτυξη θα επηρεαστεί από την επιβράδυνση της ευρωπαϊκής και της παγκόσμιας οικονομίας, αλλά, δεδομένης της ισχυρής βάσης από το περασμένο έτος και το πρώτο τρίμηνο, το ΑΕΠ της Ελλάδας θα αυξηθεί κατά 5,5% φέτος ενώ εκτιμάται μείωση του δείκτη δημόσιου χρέους.

****

  • Χ.Α: Πολλά εν ολίγοις και εν ολίγοις πολλά… (8 Μαϊου 2020) – MEΡΟΣ A

 

Αφιερωμένο το σημερινό σε δύο φίλους (από την υπόγα του Εκηβόλου) πολύ καλούς γνώστες της αγοράς ή μάλλον των αγορών που χθες έδωσαν ρέστα στα κείμενα που ανέβασαν στο forum του Μιχάλη…


ΞΕΚΙΝΑΕΙ ο πρώτος…

ΟΑΚ: Λοιπόν αυτός ο Μ/Μ εχει φοβερό χιουμορ. Κάθε φορά μου φτιάχνει το κέφι. Τελευταία του ανάρτηση “AUTOHELLAS: Για να μαθαίνουν οι της συμφοράς ιντερνετικοί σχολιαστές… Οχι ό,τι θα καταλάβουν δηλαδή, αλλά κουβέντα να γίνεται…”

ΟΑΚ(Ι): Επι της ουσίας, η Autohellas εβγαλε εξαιρετικά αποτελέσματα. Κρατάω το ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι μολις 16% του τζίρου και 30% των κερδων. Αν χαθει που μαλλον χάθηκε η σαιζον θα υπολογίσουμε φέτος πτώση κερδων περι του 50-70%. Το θέμα είναι ότι η εταιρία εχει χάσει σε κεφαλαιοποιηση 250 εκ ευρω, δεν κινδυνευει καθολου με ελειψη ρευστου, συνεχιζει να εισπρατει από πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινητων, σταματησε λογο του ιου τις επενδύσεις και ακομα και αν χαθουν όλα τα φετινα κέρδη θα εχουμε απλα μια απωλεια 50 εκ ευρω.

  • Αν τώρα αξιζε να χαθει κεφαλαιοποιηση 250 για τα χαμένα 50 τι να σας πω. Πάντως συμφωνω 100% με τον Μ/Μ ότι η Autohellas αδικειται. Θα συμπληρώσω στα γραφόμενα του Μ/Μ ότι μονο το 2019 η Autohellas επενδυσε 170 εκ ευρω σε νεα αυτοκίνητα και αν πουλαγε φετος μονο οσα αγορασε περισυ με μια εκπτωση 30% ( αυτοκίνητα ενός ετους ) θα εισεπραττε 120 εκ ευρω ή αλλιως 2,4 ευρώ ανα μετοχή.
  • Και θα σας εμενε και η εταιρια. Ετσι απλα για να αντιλαμβανόμαστε ότι τα 4 ευρω είναι κλεψια για τετοιο χαρτι.

ΚΑΙ ΚΑΠΑΚΙ του απαντά ο άλλος**

**(ΣΣ μ/μ: Κοφτερό μυαλό, τούτος… ‘Εχω ιδίαν άποψη, καθότι είναι ένας από τους ελάχιστους που συνομιλώ – ένα τηλέφωνο έχω, κινητό όχι και απεχθάνομαι τα πολλά λόγια και κουβέντες)

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΙΓΚΙΩΤΗΣ: ΟΑΚ,…

Επειδη προερχομαι απο τον χωρο ..και μπορω να γνωριζω παρασκηνιακα δρωμενα που αγνοει το ποπολο ….μιας και αυτα δεν καταληγουν ποτε στα πρωτοσελιδα ουτε επισης και στα ψιλα γραμματα … Μην αρχισω να γραφω για παρεμφερεις ανταγωνιστικες εταιρειες ποιος ο ρολος τους κλπ κλπ και εαν θα επρεπε να συγκριθουν με την ΟΤΟΕΛ..

  • Ειναι σαν να συγκρινεις καρπουζια ζουμερα και δροσερα τον Αυγουστο (Autohellas) την ιδια ακριβως στιγμη με καστανα ( κενο γιατι μας διαβαζουν) απο την φουφου της πλατειας Συνταγματος στους +40 υπο σκιαν .
  • Γινεται;; εμμμμ δεν γινεται.

Ενα μονο σχολιο εαν μου επιτρεπεις … τα τρελα λεφτα της Οτοελ ειναι στα …φτερα της μετα την κορωναικη εποχη ..που δεν θα υπαρχουν τραπεζες με την σημερινη μορφη, ασφαλειες , ασφαλιστικες, εμποριες, συνεργεια, εργοστασια παραγωγης, τελη κυκλοφοριας, διοδια και οτι συνεπαγεται με την χρηση και κατοχη αυτοκινητου…Βενζινες και Πετρελαια κλπ κλπ ρετέιλ γενικως … Θα με θυμηθεις

  • Ωπα ρε μεγαλε …και με τι θα κυκλοφορει ο κοσμος ? με τον αστραχαν του Βεγγου ? …η με το πατινι της γιαγιας του Τζιμακου ? οχι ..φιλε …με την ΟΤΟΕΛ

Με ξυραφακι Μπικ!  Ξυριστηκες και το πετας! Θες να κυκλοφορησεις μια εβδομαδα …πληρωνεις για μια εβδομαδα. Θες να πας ταξιδι Γιαννενα ? συνολικο το πακετο … ΑΡΑΙΓ και καλη προσγειωση και στο αιρπορτ το 4χ4 = 16 =σωστα !!! θα σε περιμενει για τουρ στο Ζαγορι …και εαν σου μεινει σε καμια χαραδρα μεσα …στα απαυτα σου …δικο σου δεν θα ειναι

  • Οχι θα πληρωσω εγω σαν π@π@ρ@ς ..μια περιουσια για να την χρησιμοποιω 5 φορες τον χρονο

ολο το πακετο λεμε

ποσο; για μια εβδομαδα; Με ολα μεσα πληρωμενα …τα παντα – ακομη και την κληση για παρανομη σταθμευση …και το χοτελ και το μενου και τον ξενωνα.. και το αρχοντικο ..και τα κοψιδια …και την πιτα της κυρα Καλλιοπης. Τοσο θα ειναι και θα συμφερει… Θα τα μετρας και δεν θα το πιστευεις ……….

  • Ο κοσμος αλλαζει και εμεις μετραμε Φιατακια 128

ΑΣΧΕΤΟ … Διαγραμματικα ..μπορουμε να μετραμε οτι θελουμε . Και εαν σπασει το 3,60 και εαν δεν το σπασει .. και εαν δεν καλυψει επειγοντως τα 4,80 επειδη εχει ενεργοποιησει φορμουλα εξοδου και μπλα μπλα τα εχω γραψει και δεν τα ξεγραφω…

  • Ομως υπαρχει η… ταμπακιερα.

(οπως ακριβως κανεις δεν γνωριζει τελικα και με την ΑΡΑΙΓ η συμφωνια πως θα εξελιχθει με τα νεα αεροσκαφη) εαν το παιξουν σωστα, που θα το παιξουν γιατι δεν τους εχω για μ2λ*κες ..το ακριβως αντιθετο- Το προβλημα το εχει το εργοστασιο και οχι ο πελατης εμμ;;

Οι μεταφορες ειναι το κερασακι στην αναπτυξη και ο κυριος παραγων στον υπολογισμο του κοστους του καθε αντικειμενου και οχι τελικα το κοστος κατασκευης του..Το εχουμε βιωσει στο πετσι μας την τελευταια 10ετια αυτη την απιστευτη παραφωνια …και ας αφησουμε το κοστος σε χρονο ας μην το σχολιασουμε . Δηλ. ποσες ημερες χρειαζεται ενα εμπορικο απο Ιαπωνια Κινα να δεσει εδω Πειραια …Και ποσο χρειαζεται ενα σουπερ αιρμπας που θα σου φερει το αντικειμενο στην πορτα του σπιτιου σου με την Οτοελ φυσικα, χωρις εσυ να εχεις μπλεξει με τελωνεια, λιμανια, αποθηκες και βρασε ρυζι;;;

Ο κοσμος αλλαζει και σημασια εχει παντα οπως αναφερει ο σοφος της Όμαχα
Η αξια στην Τιμη ειναι αυτο που αγοραζεις και οχι αυτο που πληρωνεις.

Μετα απ’ολα αυτα ..μην αρχισει κανεις αμπαλος να ρωταει …που βλεπω τις τιμες ..ο καθε ενας βλεπει οτι θελει να δει … οκ .? ..καπις ? …κατανοητο ?


ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΙ ο ΟΑΚ … ο ανοίξας τον διάλογο
  • Γιώργο δεν μπορώ να συμπληρώσω τίποτα παραπάνω. Τα είπες όλα και ετσι είναι. Ο CEO της Mercedes ανέλυσε ακριβώς αυτό που γράφεις “Uber is only just a software company with a popular software tool – and they don’t own any vehicles, yet they are the biggest Taxi companies in the word.”

Εσύ μας παρουσιάζεις το μέλλον αλλα η πλειοψηφία του κόσμου ασχολείται είτε με το παρελθόν είτε με τους αλλους. Όταν το μελλον γίνει παρελθόν, γιαυτούς θα είναι πολύ αργα και για εμάς πολύ ωραία :-) Την καλημέρα μου.

Και για την αντιγραφή

μ/μ

Coca-Cola and Jack Daniels owner team up for Jack & Coke canned cocktail


  • You call THIS a crash?

    Image




Top Mutual Funds

Top ETFs


CRYPTOS


LOSERS

WINNERS  (δεν ξανάγινε… )


MOST ACTIVE


CRUDE OIL

GOLD

*****

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:

Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

  • Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάση νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα και το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

  • Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.