Χ.Α & Markets (Nο.94 – 1): Σχόλια, εκτιμήσεις και αναφορές (7/5/2020)

  • Οι αποφάσεις αγοράς και πωλήσεις είναι δικές σας. Εσείς κρίνετε, εσείς εξετάζετε, εσείς και αποφασίζετε. Και φυσικά εσείς αποφασίζετε και ποιούς να εμπιστεύεστε. Αν δεν μπορείτε να τα κάνετε όλα αυτά, μην ασχολείσθε με το Αντικείμενον. Δεν έχετε καμία τύχη να βγείτε κερδισμένοι από αυτό.

ΣΧΟΛΙΟ μ/μ: Η αγορά θέλει καθημερινή πολύωρη ενασχόληση, όποιος δεν μπορεί να την μελετά και να την παρακολουθεί τότε πολύ δύσκολα θα βγει στο τέλος κερδισμένος από αυτήν. Απαιτείται πολύ διάβασμα, διεισδυτικότητα στις λεπτομέρειες και στα ψιλά γράμματα που κρύβουν οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύουν οι εταιρείες.

  • Χρειάζονται συχνά γρήγορες κινήσεις, ρευστοποιήσεις θέσεων ακόμα και με ζημιά (για να προλάβουμε πολύ μεγαλύτερη αργότερα), όχι κυνήγι του υποσχόμενου εύκολου κέρδους που δεν (υπο)στηρίζεται από πουθενά και μία ροπή προς τα Θεμελιώδη της κάθε υπό εξέταση περίπτωσης.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΙΑΤΡΑΣ: Ας ηρεμήσουμε. Δε νοείται να επιχειρούμε σοβαρή πρόβλεψη πριν ακόμη προσδιοριστούν οι παράμετροι ή οι τιμές τους. Δε γνωρίζουμε ούτε τη διάρκεια της κρίσης, ούτε εάν θα υπάρξουν επακόλουθα “κύματα”, ούτε το βαθμό μείωσης του παγκόσμιου ΑΕΠ, ούτε την εξέλιξη των μεγάλων οικονομιών ή των οικονομιών με τις οποίες συναλλάσσεται η Ελλάδα, ούτε την επίδραση στους τομείς της οικονομίας.

  • Ουδέν γνωρίζουμε με βεβαιότητα. Απλά γίνονται αυθαίρετες υποθέσεις. Οι οικονομίες ούτε αναπτύσσονται, αλλά ούτε και καταστρέφονται εύκολα.
  • Είναι σαφές ότι θα υπάρξει ύφεση, η οποία θα είναι μεγάλη μεν, πλην όμως δεν πρόκειται για μία “δομική” ύφεση που προκαλείται από δομικές αδυναμίες και ανισορροπίες στην ελληνική οικονομία ή το διεθνές σύστημα.
  • Προς το παρόν, ας μείνουμε σ’ αυτό. Και ας παρακολουθούμε τις εξελίξεις, ώστε, σιγά – σιγά, να συνθέσουμε το πρόβλημα, ώστε μετά να δούμε πώς και πότε θα το ξεπεράσουμε.
  • Και πάντα, να θυμόμαστε ότι, απ’ όσους γράφουν τις προβλέψεις, ουδείς προέβλεψε την παρούσα τραγική κατάσταση, ούτε καν τη “μυρίστηκε”, ακόμη κι όταν ξεκίνησε.

ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ: Ανακοινώνει σήμερα πριν την έναρξη της συνεδρίασης τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου για την τρέχουσα χρήση.

Οι αναλυτές της OPTIMA υπενθυμίζουν ότι το πρώτο τρίμηνο του 2919, η όμιλος πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 514 εκατ. Ευρώ (+ 42% YoY), EBITDA 92 εκατ. EUR (+ 20% YoY) και καθαρό εισόδημα 49,7 εκατ. EUR (+ 21% YoY).

  • Παρά την αναμενόμενη επιβράδυνση του κλάδου μεταλλουργίας που οφείλεται στις χαμηλότερες τιμές αλουμίνας / αλουμινίου σε ένα πιο ήπιο περιβάλλον (οι τιμές που πραγματοποιήθηκαν το 1Q19 βελτιώθηκαν επίσης με αντιστάθμιση έναντι μη αντιστάθμισης στο 1Q20), το χαμηλότερο κόστος μετρητών θα πρέπει να διατηρήσει το περιθώριο κέρδους σε ικανοποιητικό επίπεδο.

OPTIMA: Η υψηλότερη συνεισφορά του Ομίλου στο τρίμηνο αναμένεται από το τμήμα ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου και ιδιαίτερα από τους θερμοηλεκτρικούς σταθμούς, δεδομένου του υψηλού ποσοστού χρήσης (72% έναντι 60% το 1Q19) και των υγιών καθαρών σπινθήρων (πάνω από 13 ευρώ / MWh).

  • Και τα δύο τμήματα επωφελούνται από την ικανότητα της Μυτιληναίου να προμηθεύεται φυσικό αέριο σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Για πρώτη φορά αναμένουμε σημαντική συμβολή από την αυξανόμενη δραστηριότητα ηλιακού BOOT μετά την πώληση ενός ηλιακού φωτοβολταϊκού 47MW.

OPTIMA(Ι): Εκτιμούν για το 1ο τρίμηνο του 2020 κύκλο εργασιών 500 εκατ. Ευρώ και χαμηλότερο EBITDA κατά 18% στα 75 εκατ. Ευρώ. Γενικά αναμένουν μια ικανοποιητική απόδοση μπροστά από ένα πολύ δύσκολο 2Q (τουλάχιστον) λόγω του αντίκτυπου covid-19.

OPTIMA ΙΙ): Βρισκόμαστε επί του παρόντος στη διαδικασία ενσωμάτωσης στο μοντέλο μας της νέας δυναμικής στις βιομηχανίες που δραστηριοποιείται η εταιρεία και θα επανέλθουμε σύντομα με νέες εκτιμήσεις και αποτίμηση. Τούτου λεχθέντος, επισημαίνουμε ότι η Μυτιληναίος πρέπει να είναι σε θέση να αντέξει την κρίση λόγω της υψηλής ρευστότητας της (περίπου 1 δισ. Ευρώ) και του διαφοροποιημένου επιχειρηματικού μοντέλου.

!AUTOHELLAS: Δημοσίευσε τα αποτελέσματα 2019 στις… 18 ΜΑΡΤΙΟΥ 2020 – Κυρία με τα όλα της δηλαδή.

  • ΚΙΝΗΣΗ ΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ 30ΗΜΕΡΟ
  • ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ (4) σερί αρνητικά πρόσημα…
  • ΧΘΕΣ έγραψε το χαμηλό 30ΗΜ στα 3,8000 ευρώ
  • Από τις ελάχιστες μετοχές που δεν έχει βγάλει ανοδική διαφυγή στην μετά κορωνοϊό εποχή (για την ακρίβεια ένα μόλις +5%).
  • Μέχρι και η AΡΑΙΓ έβγαλε ένα +83% από το χαμηλό της στην ΜΚΕ.

ANAKOINΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ (ΑΡΓΗΣΑΝ ΠΟΛΥ): H εταιρεία μας Autohellas, έχει το αποκλειστικό δικαίωμα δικαιόχρησης (franchising) του σήματος της Hertz στην Ελλάδα και σε ορισμένες χώρες του εξωτερικού, μέσω της Hertz International Ltd, θυγατρικής της Hertz Global Holdings. Για την Autohellas οι βραχυχρόνιες μισθώσεις  αποτελούν περίπου το 16% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών και περίπου το 30% της συνολικής κερδοφορίας.

  • H Hertz Global Holdings, με βάση δημοσιεύματα στο διεθνή τύπο και ανακοινώσεων, αντιμετωπίζει ζητήματα ρευστότητας λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων στα ταξίδια και είναι σε διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές της.
  • Δεν έχουμε ιδιαίτερη ενημέρωση για αυτές τις διαπραγματεύσεις ή συμμετοχή σε αυτές καθώς δεν έχουμε καμία  μετοχική σχέση ή σχέση πιστωτή /οφειλέτη με την Hertz Global Holdings και τον όμιλό της.

AUTOHELLAS: Για να μαθαίνουν οι της συμφοράς ιντερνετικοί σχολιαστές… Οχι ό,τι θα καταλάβουν δηλαδή, αλλά κουβέντα να γίνεται…

  • Ο μ/μ την ανέδειξε όταν την ξεπουλούσαν θεσμικοί και μη επενδυτές για άλλους τότε λόγους στα 2,3000 με 2,5000 ευρώ στις τότε τιμές και στα 0,5800 και 0,6300 ευρώ στις τωρινές (4ν σε κάθε μία παλαιά)…
  • Η μτχ από τα 2,5000 έφτασε μέχρι και τα 35,0000 ευρώ ίσως και παραπάνω, δεν έχει σημασία. Πολλοί αναγνώστες μας έβγαλαν πολλά, το ξέρουμε από τις ευχαριστίες που λαμβάναμε. (Ουδέποτε τις δημοσιεύουμε, ξέρουμε ποιοί είμαστε και τι αξίζουμε).

  • ΕΠΕΣΕ μετά ο ιός, ακολούθησε η ΠΑΝΔΗΜΙΑ και ήρθαν τα πάνω κάτω. Τι να κάνουμε, έτσι είναι η ζωή. Ανθρωποι χάνουν τις δουλειές τους, οικογένειες μαραζώνουν και αυτοί εκεί να διαμαρτύρονται και να πλακώνονται για την μετοχή της. Λες και τους υποχρεώνει κανείς να αγοράζουν ή να την παντρεύονται την κάθε μετοχή.
  • Αλλά δεν πάνε να λένε, δεν πάνε να γράφουν και να βρίζουν συκοφαντώντας υπολήψεις.
  • Μέχρι και καραγκιόζη αποκάλεσαν τον μ/μ…
  • Ποιός εχέφρων και καλόπιστος αναγνώστης επενδυτής δίνει δεκάρα τσακιστή για το σινάφι τους;;;

ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ περί Autohellas και επειδή διαβάζουμε διάφορα απίθανα (από το ότι πτωχεύει επειδή τινάζει τα πέταλα η μητρική(!!!) Hertz ή ότι θα μείνει χωρίς αντικείμενο και θα μπατιρίσει γιατί δεν θα ξανανοικιάσει ή θα ξαναπουλήσει αυτοκίνητο, αφού έρχεται η συντέλεια του κόσμου και λοιπά ευτράπελα.

  • Καμία σχέση με την Hertz (πρώην Rent a car), μόνον χρήση του σήματος κάνει.
  • Μία εταιρεία, ένας όμιλος δεν έχει μόνον ΠΑΘΗΤΙΚΟΝ αλλά και ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ.
  • Μέσα στην παραζάλη τους για να αποδομήσουν κάποιον όμιλο ή κάποια εταιρεία αναφέρονται οι διάφοροι ψυχάκηδες στις υποχρεώσεις μόνον και ξεχνούν το ενεργητικό του (της).
  • Η λογιστική απώλεια της συμμετοχής της στην AEGEAN AIRLINES περνάει στα ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ και δεν επηρεάζει την τελική γραμμή της.
  • Εχει κανείς εξετάσει την σχέση NETDEBT/ΕΒΙΤDΑ ή ΕV/ΕΒΙΤDΑ της …λεγάμενης και τις αντίστοιχες άλλων που πολυδιαφημίζονται ή προβάλλονται σαν φαβορί; Γιατί μιλάμε για τεράστιες διαφορές…
  • Υπάρχουν βέβαια και οι λογικές, οι ψύχραιμες προσεγγίσεις από επενδυτές που ξέρουν από Αγορά και δεν κάνουν σαν κλαμένα ξέρετε τι…

!ΑΒΑΞ – απάντηση: Δεν έχει προσδιορίσει την ημερομηνία δημοσίευσης των αποτελεσμάτων του για το 2019.

  • ΚΙΝΗΣΗ ΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ 30ΗΜΕΡΟ
  • ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ (9) σερί αρνητικά πρόσημα…
  • ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ: 58,74 εκατ. ευρώ
  • Το να σχολιάσουμε τώρα με βάση μεγέθη 30.6.2019 είναι κάτι παραπάνω από αστείο.
Διάστημα ΜΙΝ ΜΑΧ Μετ. %
7 ημερών 0,395 0,468 -10,94
30 ημερών 0,321 0,514 26,79
3 μηνών 0,223 0,609 -32,62
6 μηνών 0,223 0,640 -15,01
12 μηνών 0,223 0,640 37,78

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΕΚΗΒΟΛΟΣ για την… Υπόγα: Καλοί μου φίλοι, ο μ/μ έχει πλειάδα φίλων συνεργατών με εξειδικευμένες γνώσεις και με τον χειρότερο εξ αυτών να διαθέτει απλά πανεπιστημιακή μόρφωση. Δεν μπορώ και δεν θέλω να κάνω καμία υπόδειξη ή προτροπή ή λογοκρισία στα κείμενα τους. Θα ήταν μεγάλη ντροπή, έλλειψη ευγένειας. Φυσικά, ουδείς αλάθητος.

  • Θα σας παρακαλούσα όμως, όταν αναφέρεστε ονομαστικά στο πρόσωπο μου να μην μου… καταλογίζετε αναφορές που δεν είναι δικές μου.
  • Για Ν.Αλαγ. – Το… εξυπνάκιας δεν θα μπορούσε να αφορούσε ένα άτομο τόσον ευγενές και καλοπροαίρετο όπως εσύ. Ξέρει αυτός και είναι κρίμα να… κατινίζει με τόσες γνώσεις που διαθέτει. Λήξαν το θέμα πάντως, με την συγγνώμη του.
  • Και κάτι ακόμα: Το site το έφτιαξα από χόμπι γιατί μου αρέσει αυτό που κάνω και όπως το κάνω. Κι αν το κάνω σωστά ή όχι, μου αρκούν τα μηνύματα που λαμβάνω. Γι αυτό και ο μ/μ έχει φτάσει μία ανάσα κυριολεκτικά πίσω από το Euro2day.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Το αν γράψαμε κάποτε αρκετές φορές καλά σχόλια ή και… ύμνους ακόμα, για μία εταιρεία ή την μετοχή της δεν σημαίνει ότι αυτό θα παραμένει εσαεί. Αν κάτι δεν πηγαίνει καλά, αμέσως θα αναφερθεί-σχολιαστεί. Δεν τις παντρευόμαστε.

  • Εκείνο δε που σας ξανατονίζουμε είναι το… “Ξεχάστε τι διαβάζατε πριν τον Ιό και την επακολουθήσασα πανδημία. Έχουμε περάσει σε άλλη εποχή, στο ξεκίνημα της μάλιστα και δεν γνωρίζουμε τι μας περιμένει. STEP by STEP επομένως”.
  • ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ τα κέρδη θα βγαίνουν με μεγάλο κόπο. Αυτά που ξέραμε και ζούσαμε πριν μόλις λίγους μήνες, θα περάσει πολύς καιρός για να τα ξαναζήσουμε.

ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ:

  • Κράτη και κοινωνίες που αρνούνται να δουν μακριά.

Πριν από κάμποσες μέρες, είδαμε -σε ένα ρεπορτάζ της ΕΡΤ- τον Χασάν, ένα ασυνόδευτο προσφυγόπουλο, 17 χρονών που φοιτά σε μία τεχνική σχολή του δημοσίου στην Καλαμάτα. Ο Χασάν, ένα καλό και ευγενέστατο παιδί, ζει 5 χρόνια στην πατρίδα μας. Μιλά ωραιότατα τα ελληνικά -δύσκολα ξεχωρίζεις ότι δεν είναι η μητρική του γλώσσα- και σπουδάζει ως τεχνίτης αυτοκινήτων. Αγαπά τη χώρα μας, θέλει να ζήσει εδώ και να ανοίξει το δικό του μαγαζί. Πρόσφατα αναχώρησαν  12 ασυνόδευτα προσφυγόπουλα -από τα 5.000 που βρίσκονται στην πατρίδα μας- για το Λουξεμβούργο. Τις επόμενες εβδομάδες θα φύγουν κι άλλα (μεταξύ 1.600 έως 2.000), για τη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Σουηδία και σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης.

  • Αυτοί και αυτές οι 5.000 Χασάν, οι Αχμέτ, οι Φατμά, οι Αϊσέ, ή και ανήλικα χριστιανόπουλα από το Ιράκ και τη Συρία, ίσως είναι το κυριότερο όφελος που θα μπορούσε να έχει η χώρα μας από την περιπέτεια των μεταναστών και των προσφύγων που ζούμε. Μικρά παιδιά, ασχημάτιστα, που θα μπορούσαν εύκολα να μάθουν τη γλώσσα και τον πολιτισμό μας και να ενταχθούν στην κοινωνία μας.
  • Μια κοινωνία που ρημάζει από τη μείωση των γεννήσεων (έπεσαν στις 80.000 πια) και από τη (δική μας) μετανάστευση και που σε λίγο δε θα έχουμε κόσμο να δουλέψει και να χρηματοδοτήσει τις συντάξεις της γενιάς που αποσύρεται, να υπηρετήσει στο στρατό μας, να κατοικήσει στα σπίτια και τις βιλάρες που κτίζουμε και να δημιουργήσει μαγαζιά, γραφεία και δουλειές για την κοινωνία μας.
  • Η Μέρκελ και όλες οι Μέρκελ των κεντροευρωπαϊκών χωρών, το βλέπουν διαφορετικά. Ξέρουν το δικό τους -επίσης τραγικό- δημογραφικό πρόβλημα και κοιτάζουν μπροστά. Και παίρνουν από μας τον “αφρό”, τη νέα γενιά -την ασχημάτιστη- που θα απορροφήσουν και θα τη βάλουν στην παραγωγή. Ώστε να αγοράζουμε εμείς σε λίγα χρόνια τα αυτοκίνητα και τα μηχανήματα που θα έχουν βγει από τα χέρια του Χασάν, του Αχμέτ και του Αντέμ, που εμείς στείλαμε στη Γερμανία.

ΑΝΑΦΟΡΕΣ

AEGEAN AIRLINES: Μαθημένη στις απότομες αναταράξεις, τις βλέπει να έχουν μεταφερθεί τώρα στο ταμπλό του Χ.Α…

!ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ: Όπως ακριβώς τα θέλουν οι ρευστοποιήσαντες στα πρόσφατα υψηλά των 1,9000 – 2,0000 ευρώ…

ΞΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ 

Truly amazing! US Companies cut more than 20 million jobs in April according to ADP. 10 years of job growth wiped out in one month.

Εικόνα

An argument for why inflation may surge, especially in light of growing US-China tensions & calls for de-globalization.
  • Pre-virus, the BIS estimated that inflation would have been one percentage point higher without the efficiencies of global supply chains.
A return to 1970s stagflation is only a broken supply chain away- The death of inflation has been greatly exaggerated, and after the pandemic we may need it- ft.com

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:

Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάση νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.

  • ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ
  • μ/μ