Bulkers: ο αντίκτυπος στην αγορά από τις πολιτικές της Ινδονησίας

Η απαγόρευση των εξαγωγών νικελίου και άλλων μεταλλευμάτων από την Ινδονησία το 2020, δηλαδή δύο χρόνια νωρίτερα απ’ ό,τι αρχικά αναμενόταν, αναμένεται να επηρεάσει το διά θαλάσσης εμπόριο αυτών των μεταλλευμάτων και να μειώσει τη ζήτηση για τα μικρότερα bulkers.

Tα ανωτέρω σημειώνει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Drewry, η οποία συμπληρώνει ότι, καθώς το εμπόριο βωξίτη θα μετατοπιστεί από τη διαδρομή Ινδονησία-Κίνα προς την αντίστοιχη Γουινέα-Κίνα, τα μεγαλύτερης χωρητικότητας bulkers θα γνωρίσουν περισσότερη ζήτηση.

Να σημειωθεί ότι κάτι αντίστοιχο είχε αποφασίσει η ινδονησιακή κυβέρνηση και το 2014, πριν τελικά προβεί σε μερική άρση της απαγόρευσης των εξαγωγών το 2017. Η εξέλιξη αυτή τότε είχε πυροδοτήσει τις ινδονησιακές εξαγωγές νικελίου κατά το β΄ εξάμηνο του 2013, οι οποίες υπερέβησαν τις αντίστοιχες του β΄ εξαμήνου του 2012 κατά 10 εκατ. τόνους. Εάν η ιστορία επαναληφθεί και με την παρούσα απόφαση, τότε εκτιμάται ότι οι εξαγωγές νικελίου της ασιατικής χώρας θα αυξηθούν κατά 6-7 εκατ. τόνους τους επόμενους τέσσερις μήνες, διευκρινίζει η Drewry.

Είναι γνωστό ότι το 96% των εξαγωγών της Ινδονησίας κατευθύνεται προς την Κίνα. Όπως αναφέρει η Drewry, χρειάζονται περίπου είκοσι ημέρες για ένα Handysize να ολοκληρώσει το ταξίδι Ινδονησία-Κίνα, ενώ, εάν όντως οι εξαγωγές νικελίου της Ινδονησίας ενισχυθούν σημαντικά ενόψει της επερχόμενης απαγόρευσης, επιπλέον 30-35 Handysizes πρόκειται να απασχοληθούν στην εν λόγω διαδρομή.

Ωστόσο, η εφαρμογή της απαγόρευσης από το 2020 αυτόματα μεταφράζεται σε απολεσθείσα απασχόληση για περίπου 40 Handysizes, τα οποία δεν θα μεταφέρουν πλέον νικέλιο από την Ινδονησία. Κατά τον Οίκο, η εξέλιξη αυτή θα συνεχιστεί και μακροπρόθεσμα. Από την άλλη, εάν η Ινδονησία αποφασίσει να απαγορεύσει και τις εξαγωγές βωξίτη, η Κίνα θα αναγκαστεί να στραφεί προς το μετάλλευμα της Γουινέας, αυξάνοντας σημαντικά τη ζήτηση ανά τόνο-μίλι για bulkers.

Η Drewry καταλήγει στο ότι μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι τα πλοία τύπου Capesize, Kamsarmax, τα οποία προτιμώνται για τη μεταφορά ξηρών φορτίων από τη Γουινέα στην Κίνα, εν αντιθέσει με τα μικρότερα Supramaxes και Handysizes, τα οποία απασχολούνται κυρίως στη διαδρομή Ινδονησία-Κίνα.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ
Print Friendly, PDF & Email