Αύξηση 21% για τις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Αύγουστο στην Ευρώπη – «Οδηγοί» τα ηλεκτρικά

Για 13ο συνεχόμενο μήνα αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με οδηγό, μάλιστα, τα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 21% και έφτασαν τις 904.509 μονάδες τον Αύγουστο, όπως ανακοίνωσε σήμερα Τετάρτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων διπλασιάστηκαν πριν από την έναρξη έρευνας κατά των κρατικών επιδοτήσεων για κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτόν τον μήνα.

Η ένωση δεν αναλύει τις τοπικές πωλήσεις ανά χώρα προέλευσης, ούτε αναφέρει λεπτομερώς τις εγγραφές κάθε κατασκευαστή ανά σύστημα κίνησης. Ωστόσο, η ισχυρή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα -που ξεπέρασε το 20% των πωλήσεων στην Ε.Ε. για πρώτη φορά- δείχνει γιατί οι κινεζικές εταιρείες επιθυμούν ολοένα και περισσότερο να εδραιώσουν μια θέση στην αγορά.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, με επικεφαλής τη Volkswagen και τη Stellantis, συνεχίζουν να επωφελούνται από τις παραγγελίες που συσσωρεύτηκαν κατά τη διάρκεια μιας παρατεταμένης έλλειψης ανταλλακτικών λόγω διαταραχών της εποχής της πανδημίας. Αυτή η δυναμική θα δοκιμαστεί από τις κεντρικές τράπεζες που αυξάνουν το κόστος δανεισμού για να τιθασεύσουν τον πληθωρισμό.

«Η ζήτηση που υπερβαίνει την προσφορά θα μπορούσε να αντιστραφεί στο δεύτερο εξάμηνο, καθώς η παραγωγή οχημάτων ομαλοποιείται και οι παραγγελίες μειώνονται» ανέφεραν οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence, Gillian Davis και Michael Dean, σε σημείωμα που δημοσιεύτηκε αυτή την εβδομάδα.

Η Tesla -η οποία εισάγει Model 3 από το εργοστάσιό της στη Σαγκάη- έχει επανειλημμένα μειώσει τις τιμές της φέτος, ενώ κινεζικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των BYD και Nio, εισέρχονται όλο και πιο δυναμικά στην Ευρώπη.

Ακόμη κι έτσι, στελέχη -συμπεριλαμβανομένου του CEO της Mercedes-Benz Ola Källenius- έχουν ταχθεί υπέρ των ανοιχτών διόδων στο εμπόριο. Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Κίνα ανοίγει την πόρτα σε πιθανά αντίποινα από το Πεκίνο, που θα μπορούσαν να πλήξουν σκληρά τις αυτοκινητοβιομηχανίες του μπλοκ και να κινδυνεύσουν να επιβραδύνουν την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Προς το παρόν, η ζήτηση για αυτοκίνητα με μπαταρίες συνεχίζει να αυξάνεται. Ο αριθμός των νέων ηλεκτρικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν σε όλη την Ευρώπη αυξήθηκε κατά 102% τον Αύγουστο σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 197.000 αυτοκίνητα.

Στη Γερμανία πωλήθηκαν τον Αύγουστο σχεδόν 87.000 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, αύξηση 171%. Η Γαλλία, η οποία βρίσκεται στη διαδικασία επανασχεδιασμού των επιδοτήσεων EV για να ενισχύσει τις πωλήσεις μοντέλων τοπικής κατασκευής, κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με 19.700 πωλήσεις EV. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 72%, σε λίγο περισσότερα από 17.000 οχήματα.

Η Volkswagen πούλησε τα περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα στην περιοχή σε όλους τους τύπους καυσίμων, με περίπου 240.500 ταξινομήσεις, αύξηση 21% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Η αυτοκινητοβιομηχανία πρωτοστατεί και στα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με το BloombergNEF, αν και οι περικοπές θέσεων εργασίας στο κύριο εργοστάσιό ηλεκτρικών οχημάτων της στη Γερμανία υποδηλώνουν ότι προετοιμάζεται για επιβράδυνση της ζήτησης.

Η Stellantis, η οποία είναι μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που αντιμετωπίζουν απεργία του συνδικάτου United Auto Workers στις ΗΠΑ, αύξησε τις πωλήσεις κατά 6,3% σε περίπου 145.400 οχήματα τον περασμένο μήνα.