Autohellas: Πτώση στον κύκλο εργασιών και στα κέρδη προ φόρων το 2024 – Προτεινόμενο μέρισμα 0,85 ευρώ/μετοχή

Ο Όμιλος Autohellas ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024, τα οποία επιβεβαιώνουν ότι η εταιρεία αντιμετώπισε προκλήσεις, παρά τη συγκράτηση της κερδοφορίας. Η μείωση του Κύκλου Εργασιών και των Κερδών προ Φόρων (EBT) υπογραμμίζει τις πιέσεις που δέχθηκε η αγορά, ενώ η στασιμότητα στον τομέα της εμπορίας αυτοκινήτων αποδείχθηκε καθοριστική για την κάμψη των συνολικών εσόδων.

Πτώση στον κύκλο εργασιών και στα κέρδη προ Φόρων

Ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών μειώθηκε κατά 1,7%, αγγίζοντας τα 985,7 εκατ. ευρώ έναντι 1.002,7 εκατ. ευρώ το 2023. Η υποχώρηση αυτή αποτελεί ένδειξη επιβράδυνσης της αναπτυξιακής δυναμικής του Ομίλου, ο οποίος μέχρι πρότινος σημείωνε ανοδική πορεία σε ετήσια βάση.

Ακόμη πιο ανησυχητική είναι η υποχώρηση των Κερδών προ Φόρων (EBT) κατά 0,7%, τα οποία ανήλθαν σε 105,4 εκατ. ευρώ από 106,1 εκατ. ευρώ το 2023. Παρά την οριακή μείωση, η στασιμότητα αυτή αποτελεί σαφή προειδοποίηση ότι η Autohellas χρειάζεται να ενισχύσει τη στρατηγική της προκειμένου να εξασφαλίσει βιώσιμη ανάπτυξη.

Ο τομέας της εμπορίας αυτοκινήτων σε καθοδική τροχιά

Η βασική αιτία για τη μείωση του κύκλου εργασιών φαίνεται να είναι η πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων, καθώς η εμπορική δραστηριότητα του Ομίλου κατέγραψε υποχώρηση 8,7%, φτάνοντας στα 511,2 εκατ. ευρώ.

Η αγορά αυτοκινήτου έδειξε σημάδια κόπωσης, καθώς το 2023 χαρακτηρίστηκε από την εκκαθάριση των παραγγελιών που είχαν συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών (2021-2022). Επιπλέον, η είσοδος νέων ανταγωνιστικών κατασκευαστών στην ελληνική αγορά περιόρισε ακόμη περισσότερο τα περιθώρια ανάπτυξης της Autohellas στον συγκεκριμένο κλάδο.

Οι μισθώσεις άντεξαν – Πιέσεις από την πτώση των τιμών

Σε αντίθεση με την πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων, ο τομέας των ενοικιάσεων και μακροχρόνιων μισθώσεων παρουσίασε αύξηση. Ο κύκλος εργασιών από τη δραστηριότητα των μισθώσεων στην Ελλάδα ενισχύθηκε κατά 8,1%, φτάνοντας τα 290,2 εκατ. ευρώ, ενώ η διεθνής δραστηριότητα της Autohellas σημείωσε αύξηση 5,7% στα 184,2 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, ο διεθνής τομέας δέχθηκε πιέσεις από την αυξημένη διαθεσιμότητα στόλων σε αγορές όπως η Πορτογαλία, όπου η πλεονάζουσα προσφορά οχημάτων οδήγησε σε μικρή μείωση των τιμών ενοικίασης, επηρεάζοντας την κερδοφορία.

Θετική πορεία στα Κέρδη μετά Φόρων και στο Μέρισμα

Παρά την πτώση στον κύκλο εργασιών και στα κέρδη προ φόρων, η εταιρεία κατέγραψε αύξηση 5,3% στα καθαρά κέρδη μετά από φόρους (EAT), τα οποία ανήλθαν στα 89,5 εκατ. ευρώ από 85 εκατ. ευρώ το 2023.

Η ενίσχυση αυτή αποδίδεται εν μέρει σε έσοδα από μερίσματα της AEGEAN (8 εκατ. ευρώ) και της Trade Estates (1,6 εκατ. ευρώ), που συνέβαλαν στη συνολική κερδοφορία του Ομίλου. Επιπλέον, η Autohellas επωφελήθηκε από τη μείωση του κόστους χρηματοδότησης, χάρη στη σταθεροποίηση των επιτοκίων και τη σύναψη νέων συμφωνιών τιτλοποίησης απαιτήσεων.

Με βάση τα αποτελέσματα του 2024, η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε μέρισμα 0,85 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο θα τεθεί προς έγκριση στη Γενική Συνέλευση των μετόχων. Η απόδοση του μερίσματος θεωρείται ικανοποιητική, δεδομένων των πιέσεων που αντιμετώπισε η εταιρεία.

Το 2024 δεν ήταν μια εύκολη χρονιά για την Autohellas. Παρότι η κερδοφορία μετά φόρων ενισχύθηκε, η πτώση του κύκλου εργασιών και των κερδών προ φόρων δεν μπορεί να αγνοηθεί. Ο Όμιλος φαίνεται να στηρίζεται ολοένα και περισσότερο σε μη λειτουργικά έσοδα, όπως τα μερίσματα, για να διατηρήσει την κερδοφορία του.