Autohellas: Πάλι καλά, με τέτοια χολή που βγάζουν κάθε μέρα & Ποιός πουλάει, ποιοί αγοράζουν…

Όπως ξέρετε φίλοι μικρομέτοχοι, η στήλη “Έχουμε Άποψη” σας είχε γράψει ότι στα 5.80€ η AUTOHELLAS ήταν εξαιρετική επενδυτική ευκαιρία πριν βγάλει τα αποτελέσματα του 2019. Μετά από λίγο καιρό η μετοχή πήγε μέχρι τα 8.22€ (κλείσιμο 29/01/2020), μία άνοδος 41.72%. Όποιος ήθελε πουλούσε κι έφευγε με πολύ μεγάλα κέρδη. Απλά και ωραία.

Όμως η μαγκιά δεν ήταν ότι ανέβηκε η μετοχή, ήταν τα αποτελέσματα που έβγαλε η εταιρεία το 2019 που σάρωσε όλες τις εκτιμήσεις βγάζοντας ΚΜΦΔΜ 44 εκ ευρώ. Φυσικά, την ιστορία μετά την ξέρετε. Έσκασε ο κορωνοϊός και άλλαξαν όλα. Όπως είπε ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης, πήγαμε από τα ρετιρέ στα υπόγεια σε ένα μήνα μέσα.

Τότε όμως είναι που ξεκίνησαν τα αλλότρια συμφέροντα να συκοφαντούν την AUTOHELLAS. Το ίδιο έκαναν και παλαιότερα όταν έπαιζε η ΤΕΝΕΡΓΑ στα 5.00€. Τότε που πουλούσαν εκατομμύρια μετοχές ΤΕΝΕΡΓΑ και όλοι την έλεγαν πανάκριβη. Τώρα οι ίδιοι στα 8.57€ την λένε πάμφθηνη και πανάκριβη την AUTOHELLAS.


Λόγω του κορωνοϊού ξεκίνησαν την συνεχόμενη καταστροφολογία για την AUTOHELLAS.

  • Επενδυτές προσέξτε, η AUTOHELLAS έχει το 11.66% της AEGEAN.
  • Προσέξτε, βαράει κανόνι η Hertz στην Αμερική, η AUTOHELLAS θα την γλιτώσει;
  • Ασύστολη τρομοκρατία.

Όμως εσείς φίλοι μικρομέτοχοι ήσασταν ήδη ενήμεροι για την άθλια οικονομική διάρθρωση της Hertz International. To ατείο της όλης υπόθεσης είναι ότι σε άρθρο μας στις 5 Απριλίου είχαμε τονίσει ότι η Hertz International είναι μοχλευμένη μέχρι τα μπούνια. Γράφαμε ότι έχει καθαρό δανεισμό 18.07 δις δολάρια και ίδια κεφάλαια 1.89 δις δολάρια. Δηλαδή, ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός είναι 9.6 φορές τα ίδια. Στη στρατόσφαιρα. Ενώ της AUTOHELLAS ήταν 1.41 φορές τα ίδια. Μέρα με τη νύχτα.

  • Αλλά τι σημασία έχει; Εδώ πτωχεύει η Hertz στην Αμερική, να μην τρομοκρατήσουμε τους έλληνες επενδυτές της AUTOHELLAS; Χρυσή ευκαιρία!!!

Δυστυχώς όμως για αυτούς, έβγαλε επίσημη ανακοίνωση η AUTOHELLAS βάζοντας κάθε κατεργάρη στον πάγκο του. Όμως, ενώ η μετοχή της AEGEAN έχει ηρεμήσει από τους πωλητές, η μετοχή της AUTOHELLAS σφυροκοπείται κάθε μέρα. Για να καταλάβετε, τις τελευταίες 10 εργάσιμες ημέρες η μετοχή έχει κάνει 2.251.246 μετοχές ενώ η AEGEAN έχει κάνει μόνο 1.236.837 μετοχές. Υπό άλλες συνθήκες, με τέτοιο όγκο πωλήσεων, η μετοχή θα είχε καταρρεύσει.

  • Για κάθε πωλητή υπάρχει κάποιος αγοραστής. Στην AUTOHELLAS σχεδόν όλοι οι Έλληνες θεσμικοί μειώνουν τη θέση τους γιατί φοβούνται, αλλά και γιατί δεν μπορούν για ευνόητους λόγους να πουλήσουν την ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ όπου κατέχουν πολύ μεγάλες θέσεις. Συγχρόνως, πάρα πολλοί Έλληνες ιδιώτες μηδενίζουν και αυτοί τη θέση τους γιατί σου λέει εδώ θα πτωχεύσει η αμερικάνικη Hertz, η ελληνική θα μείνει ζωντανή;

Όμως, ο μεγάλος όγκος πωλήσεων προέρχεται από Αμερικάνικο fund το οποίο ΔΕΝ είναι η Vanshap και δεν είναι το Νορβηγικό Επενδυτικό Ταμείο. Είναι Αμερικάνος διαχειριστής ο οποίος κατά σύμπτωση παλαιότερα είχε θέση και στη ΤΕΝΕΡΓΑ την οποία και μηδένισε. Αλλά μέχρι να την μηδενίσει στην ΤΕΝΕΡΓΑ, την είχε ταλαιπωρήσει πάρα πολύ. Το ίδιο συμβαίνει και στη μετοχή της AUTOHELLAS.

  • Για να ξέρετε φίλοι μικρομέτοχοι, αγοραστές σε αυτά τα επίπεδα τιμών είναι Αμερικάνοι διαχειριστές, Γερμανοί  και Γάλλοι.
  • Εμείς πιστεύουμε – επειδή η εταιρεία ούτε θα πτωχεύσει, ούτε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου θα χρειαστεί – ότι οι κολοσσιαίες αρνητικές συγκυρίες που την βρήκαν ταυτόχρονα (και  κορωνοϊός, και AEGEAN και Hertz International) συμβαίνουν μια φορά τα 50 χρόνια.

Για να καταλάβετε, η AUTOHELLAS σήμερα, στα 3.8900€, και στη κεφαλαιοποίηση των 190 εκατ. ευρώ έχει γυρίσει το ρολόι της κεφαλαιοποίησης 10 χρόνια πίσω. Το 2010, σύμφωνα με τους αναλυτές της Euroxx, η μέση κεφαλαιοποίηση της AUTOHELLAS ήταν τα 185 εκ ευρώ. Σε ένα μήνα μέσα, η κεφαλαιοποίηση γύρισε 10 χρόνια πίσω.

  • Για να ξέρετε, το 2010 η AUTOHELLAS είχε πωλήσεις 170 εκ ευρώ, EBITDA 78 εκ ευρώ και ΚΜΦΔΜ 14.3 εκ ευρώ. Εμείς λοιπόν φίλοι μικρομέτοχοι, όπως σας έχουμε πει, από τα 4.00€ και κάτω την θεωρούμε εξαιρετική ευκαιρία για χτίσιμο θέσης με ορίζοντα το 2022.

Για να σας δώσουμε ένα μέτρο σύγκρισης, ο ΕΛΛΑΚΤΩΡΑΣ έκλεισε την Παρασκευή στο 0.815€ έχοντας μια κεφαλαιοποίηση 174.63 εκ ευρώ, σχεδόν ίδια με της AUTOHELLAS. Ο λόγος που διαλέξαμε τον ΕΛΛΑΚΤΩΡΑ είναι ότι έχει σχεδόν την ίδια κεφαλαιοποίηση και το 2019 ήταν οδυνηρό όπως προβλέπουμε να είναι της AUTOHELLAS.

Επειδή είμαστε λάτρεις των αριθμών, ας δούμε τώρα πως τα πήγε ο ΕΛΛΑΚΤΩΡΑΣ το 2019, πριν μπει ο κορωνοϊός στη ζωή μας. Δυστυχώς φίλοι μικρομέτοχοι, τα αποτελέσματα του ΕΛΛΑΚΤΩΡΑ ήταν πραγματική σκοτοδίνη. Ο κύκλος εργασιών έπεσε κατά 31.4%, από 1.857 δις ευρώ σε 1.273 δις ευρώ. Τα EBITDA καταποντίστηκαν κατά 43.6%, από 142.9 εκ ευρώ σε 80.6 εκ ευρώ. Και τέλος, οι ζημιές στους μετόχους της μητρικής αυξήθηκαν από 124.58 εκ ευρώ σε 131.39 εκ ευρώ.

  • Προσέξτε τώρα γιατί θα χρειαστείτε Lexotanil. Ο ΕΛΛΑΚΤΩΡΑΣ έχει καθαρό τραπεζικό δανεισμό 1.011 δις ευρώ. Με EBITDA 80.6 εκ ευρώ αυτό μας δίνει ένα Net Debt/EBITDA 2019 = 12.54. Στη στρατόσφαιρα. Για να σας φρεσκάρουμε τη μνήμη, η AUTOHELLAS το 2019 είχε καθαρό τραπεζικό δανεισμό μαζί με τις χρηματοδοτικές μισθώσεις 417 εκ ευρώ και EBITDA 157 εκ ευρώ, δηλαδή ένα Net Debt/EBITDA 2019 = 2.65.

Δεν είδαμε να λένε τίποτα για το πόσο μοχλευμένος είναι ο ΕΛΛΑΚΤΩΡΑΣ.… Μούγκα στη στρούγκα. Ο ΕΛΛΑΚΤΩΡΑΣ έκλεισε χθες στα 0.815€ έχοντας μια κεφαλαιοποίηση της τάξης των 174.63 εκ ευρώ. Δηλαδή έχει ένα Enterprise Value 1.185 δις ευρώ. Έτσι παίζει με ένα EV/EBITDA 2019 = 14.7. Φύγε μπροστά και μαστίγωσέ το.

  • Η AUTOHELLAS που με τέτοια χολή που βγάζουν κάθε μέρα, με τα νούμερα του 2019 και με χθεσινό κλείσιμο στα 3.89€ παίζει με ένα EV/EBITDA 2019 = 3.86. Αυτά σας τα γράφουμε γιατί το 2019 δεν υπήρχε κορωνοϊός φίλοι μικρομέτοχοι και η AUTOHELLAS τα έβγαλε τα νούμερα. Όλοι οι άλλοι ΘΑ τα έβγαζαν τα νούμερα.

Το 2020 θα είναι όλεθρος, το ξέρουν όλοι. Αλλά και πάλι εμείς έχουμε πει ότι προβλέπουμε η AUTOHELLAS το 2020 να έχει μια μείωση στον κύκλο εργασιών της τάξης του 58%, τα EBITDA θα έχουν μια πτώση της τάξης του 55% και τα κέρδη θα έχουν μια μείωση της τάξης του 70%. Φυσικά, γράφαμε δεν αποκλείουμε να βγάλει η εταιρεία και ζημιές το 2020.

Εμείς πιστεύουμε ακράδαντα ότι η AUTOHELLAS θα βγει πιο δυνατή από την κρίση και σε τιμές κάτω από 4.00€ είναι εξαιρετική ευκαιρία για χτίσιμο θέσης με ορίζοντα το 2022!!!

  • Άμα έβγαζε η AUTOHELLAS τα αποτελέσματα του ΕΛΛΑΚΤΩΡΑ το 2019, θα μας είχαν τρελάνει τα παπαγαλάκια της καταστροφής. Τώρα δεν βγάζουν κιχ για τον ΕΛΛΑΚΤΩΡΑ. Αλλά για την AUTOHELLAS κάθε μέρα μας έχουν τρελάνει στο φόβο.

Όπως έχουμε πει και παλαιότερα, ο ΕΛΛΑΚΤΩΡΑΣ μας αρέσει γιατί έχει μέσα τον ΑΝΕΜΟ και την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ. Αλλά δεν πιστεύαμε με τίποτα ότι θα έβγαζε τόσο χάλια αποτελέσματα το 2019. Η διοίκηση πρέπει να κάνει κάτι άμεσα και να μαζέψει το μαγαζί γιατί ο ισολογισμός του 2019 είναι πραγματική σκοτοδίνη. Εμείς πιστεύουμε ότι η διοίκηση μπορεί να πετύχει το turnaround αλλά θέλει στενή παρακολούθηση.

Φίλοι μικρομέτοχοι σας ευχόμαστε υγεία, τύχη και καλά κέρδη…

Aπό τον Ειδικό Συνεργάτη του μ/μ

ΥΓ1 – ΔΙΑΒΑΣΤΕ κι αυτό, του Ειδικού συνεργάτη μας

(17&18/5) Εδώ σε θέλω κάβουρα να περπατάς στα κάρβουνα…


Σ.Σ μ/μ:

  • Οι Συνεργάτες του μ/μ καταθέτουν τις προσωπικές απόψεις – εκτιμήσεις τους.
  • Ο μ/μ δεν ασκεί καμμία λογοκρισία.
  • Ούτε όμως σημαίνει “σώνει ντε και καλά” ότι συμφωνεί με τις δικές τους.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:

Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάση νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.