Aστειότητες περί Αβακα κι άλλων τινών (29.10.2020)

Φίλοι αναγνώστες, μας έστειλαν μερικές αναφορές και παρατηρήσεις τους από αυτά που διάβασαν και διαβάζουν:-


Τελικα τα 50 εκατ. τον χρονο έγιναν 80 εκατ. τον χρόνο και τελικά 150 εκατ. τον χρόνο Χαχαχα. Αν υποθέσουμε πως το συγκεκριμένο έργο θα χρειαστεί περίπου δέκα χρόνια (ο συμβατικός χρόνος είναι οκτώ) τότε αντιστοιχούν σε περίπου 150 εκατ.ευρώ έσοδα ετησίως.


Τέτοια σκ@τοψυχιά, να μιλάνε υποτιμητικά για το έργο του μετρό, δεν την περίμεναν ούτε αυτοί που ξέρουν τους αδερφούς. Αλλά όταν συνυπολογιστούν τα επισήμως λεγόμενα “απρόβλεπτα”, όπως προσδιορίζονται στη διακήρυξη το διαγωνισμού, ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 1,4 δις. Βάλτε και τα πρόσθετα έργα που θα προκύψουν, μας κάνουν σούμα γύρω στα 2 δις. Αλλά είπαμε, την στραβής ψ**ής, της φταίνε οι τρίχες. Τραβήξτε τώρα στα έργα που πήρατε με 65% έκπτωση, και μόκο.


ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ* (ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΒΑΞ): Τα οφέλη για τον όμιλο είναι πολλαπλά και επεκτείνονται και σε άλλα πεδία. Για παράδειγμα, όπως ομολογούν στελέχη της διοίκησης, είναι προφανές ότι η εξασφάλιση σημαντικού αντικειμένου μέσω του νέου έργου προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια και στις τράπεζες, καθώς περιορίζεται το ρίσκο τους.

  • Ετσι, εκτιμάται ότι θα καταστεί εφικτή και η βελτίωση των όρων χρηματοδότησης του ομίλου στο άμεσο μέλλον. Ως προς τη νέα γραμμή 4, πρόκειται να συναφθεί σύμβαση χρηματοδότησης έργου προκειμένου να εξασφαλιστεί και η ανάλογη ρευστότητα από την κοινοπραξία, ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή εκτέλεση.

Το επόμενο βήμα για τη βελτίωση του χρηματοδοτικού «οπλοστασίου» της «Αβαξ» έγκειται στην αξιοποίηση των συμμετοχών του ομίλου στα έργα παραχώρησης. Στο πλαίσιο αυτό, έχει συσταθεί μια νέα θυγατρική εταιρεία παραχωρήσεων, 100% θυγατρική της «Αβαξ».

  • Η νέα εταιρεία φέρει την επωνυμία «Αβαξ Παραχωρήσεις» (Avax Concessions) και πρόκειται άμεσα να «προικιστεί» με τις συμμετοχές του ομίλου στην Ολυμπία Οδό (19,1%) και στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (23,61%). «Η νέα εταιρεία θα αποτελεί τον βραχίονα των έργων παραχώρησης του ομίλου και θα επιτρέψει την άντληση επιπλέον κεφαλαίων χρηματοδότησης», αναφέρει ο κ. Ιωάννου.
  • *ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, στον Νίκο Ρουσάνογλου)

ΔΥΟ ελληνικές εταιρείες έχουν ήδη σημαντική παρουσία με ενεργειακά έργα στο Ιράκ και ενδιαφέρονται να επεκτείνουν την παρουσία τους στην αραβική χώρα.
Η MYTILINEOS έχει αναλάβει δυο μεγάλα έργα, που βρίσκονται ήδη σε φάση υλοποίησης: ένας ηλεκτροπαραγωγικός σταθμός συνδυασμένου κύκλου ισχύος 1642,6 MW στο Al Anbar και ένας ανοικτού κύκλου (φυσικού αερίου) ισχύος 1250MW στη Basra.
Ο όμιλος της ΑΒΑΞ, σε συνεργασία με τη Mass Global Holdings, υλοποιεί τη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία ενός σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, συνολικής ισχύος 1.500 MW, στα περίχωρα της Βαγδάτης


  • Mytilineos (Protergia): 8,5%
  • ΗΡΩΝ: 6,58%
  • Elpedison: 5%
  • NRG: 3,38%
  • Watt & Volt: 2,68%
  • Volterra (ΑΒΑΞ) 2,34%

ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΚΥΟΦΟΡΕΙΤΑΙ DEAL στον κλάδο των Κατασκευών στο στυλ ΟΛΛΑΝΔΟΥ – ΕΛΛΑΚΤΩΡΑ με την διαφορά ότι…

  • Αντί Ολλανδός, είναι Ελληνας ο άνθρωπος και μάλιστα πανίσχυρος.
  • Ο αντι-Ελλάκτωρ είδε την μετοχή του να χάνει 13%(!) μετά την ανακοίνωση κατακύρωσης του project ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 4.
  • ΟΣΟΙ φίλοι του μ/μ έχουν μετοχές του… αντιελλάκτωρα να μην ενδώσουν και αν μπορούν, να ενισχύσουν την θέση τους εκμεταλλευόμενοι την αδυναμία των αδύνατων χεριών.
  • Από το deal θα προκύψουν και συνέργειες, σε ομοειδείς δραστηριότητες που επιδίδονται αμφότεροι.