ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η CARDON CAPITAL ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ CRASH TEST ΑVIS VS HERTZ VS AUTOHELLAS 

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η CARDON CAPITAL ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ CRASH TEST ΑVIS VS HERTZ VS AUTOHELLAS 

Φίλοι μικρομέτοχοι, σήμερα σας παρουσιάζουμε κατ’ αποκλειστικότητα το report της  Cardon Capital για την Avis Budget Group το οποίο όμως είναι το απόλυτο εργαλείο για να τσεκάρουμε κατά πόσο είναι φθηνή ή όχι η δικιά μας AUTOHELLAS (ΟΤΟΕΛ).

  • Εμείς έχουμε την άποψη ότι πρέπει πάντα να συγκρίνουμε την εκάστοτε ελληνική εταιρεία που μας αρέσει με τις ομοειδείς εταιρείες του εξωτερικού. Γιατί αν η ελληνική εταιρεία δεν είναι φθηνότερη δεν υπάρχει κανένας λόγος να την αγοράσουμε. Θα προτιμήσουμε να επενδύσουμε απευθείας στην ξένη εταιρεία.

Ας πάμε τώρα να δούμε το ζουμί του report της Cardon Capital για την Avis (βλέπε πίνακα παρακάτω). Η Cardon Capital πιστεύει ότι ενώ η εταιρεία κουβαλάει πάνω της μεγάλο καθαρό δανεισμό NET DEBT / EBITDA = 4.5 αξίζει πλέον της προσοχής μας γιατί στην κεφαλαιοποίηση των 2.2 δις ευρώ που βρίσκεται έχει ενσωματώσει την αρνητική αντίληψη των επενδυτών ότι η Uber και η Lyft θα της δημιουργήσουν πρόβλημα στο επιχειρηματικό της μοντέλο.

H Cardon Capital πιστεύει ότι η Uber και η Lyft δεν απευθύνονται στους ίδιους πελάτες με την Avis. Και ακόμα περισσότερο αυτή η μεγάλη τεχνολογική εξέλιξη μπορεί άνετα να ενσωματωθεί σε εταιρείες όπως Avis και Hertz και στο τέλος να τους αυξήσουν την πελατεία.

Η Cardon Capital πιστεύει ότι αυτό που έχει σημασία είναι η αποτελεσματική λειτουργία της εταιρείας. Θεωρεί ότι η Avis ενώ το 2018 έβγαλε 781 εκ δολάρια EBITDA μπορεί τα επόμενα πέντε χρόνια να βγάζει 750 εκ δολάρια EBITDA. Της αρέσει να είναι συντηρητική.

Η Avis έχει καθαρό δανεισμό 3.5 δις δολάρια και μια κεφαλαιοποίηση 2.2 δις δολάρια. Δηλαδή έχει ένα Enterprise Value 5.7 δις δολάρια. Με βάση τα EBITDA του 2018 που ήταν 781 εκ δολάρια αυτό μας δίνει ένα EV/EBITDA 2018 = 7.298. Η Cardon Capital μας λέει ότι η Avis τα δέκα τελευταία χρόνια έπαιζε με ένα EV/EBITDA μεταξύ 9-20x (φορές). Θεωρεί ότι με βάση τα ιστορικά δεδομένα η Avis μπορεί να παίξει με ένα EV/EBITDA = 9.

Φυσικά, επειδή της αρέσει να είναι συντηρητική δεν αυξάνει το EBITDA της Avis, εν αντιθέσει το μειώνει από 781 σε 750 εκ δολάρια. Συγχρόνως, παίρνει ως δεδομένο ότι ο καθαρός δανεισμός της θα παραμείνει σταθερός στα 3.5 δις δολάρια. Έτσι, δίνει τιμή στόχο για την Avis τα 42 δολάρια από τα 29 δολάρια που είναι τώρα.

Όπως αντιλαμβάνεστε φίλοι αναγνώστες, όταν λοιπόν βγαίνει ο οποιοσδήποτε να μας πει ότι η AUTOHELLAS είναι φθηνή και καλή εμείς θα πρέπει να του πούμε, καλά τα λες αλλά τι κάνει σε σχέση με την Avis και την Hertz?

  • Ας πάμε τώρα να κάνουμε το απόλυτο crash test για να δούμε τι καπνό φουμάρει η AUTOHELLAS.

Ας συνεχίσουμε τώρα με την Hertz Global Holdings. Εδώ τα πράγματα δεν είναι καλά. Η Hertz έβγαλε ζημιές και το 2016 και το 2017 και το 2018. Το 2018 είχε ζημιές της τάξης των 225 εκ δολαρίων.

  • Ας πάμε να δούμε τι περιμένουν οι αναλυτές για το 2019.

Οι αναλυτές περιμένουν ότι θα μειώσει τις ζημιές της από -225 εκ δολάρια σε  -11 εκ δολάρια και θα αυξήσει τα EBITDA της από 433 εκ δολάρια σε 652 εκ δολάρια και θα έχει στο τέλος του 2019 ένα καθαρό δανεισμό της τάξης των 16 δις δολαρίων. Η Hertz σήμερα έχει μια κεφαλαιοποίηση της τάξης των 1.963 δις δολαρίων. Δηλαδή έχει ένα Enterprise Value 17.963 δις δολάρια. Με προβλεπόμενο EBITDA 2019 652 εκ δολάρια αυτό μας βγάζει ένα EV/EBITDA 2019e = 27.6. Στρατοσφαιρικά υψηλό.

Ας πάμε τώρα στη δικιά μας, την AUTOHELLAS. Η AUTOHELLAS έβγαλε το 2018 ΚΜΦΔΜ 38.2 εκ ευρώ, είχε ένα EBITDA της τάξης των 148.91 εκ ευρώ και καθαρό δανεισμό 287.21 εκ ευρώ. Η μετοχή χθες έκλεισε στα 7.16€, δηλαδή έχει μια κεφαλαιοποίηση της τάξης των 349.8 εκ ευρώ. Με τον καθαρό δανεισμό στα 287.21 εκ ευρώ μας δίνει ένα Enterprise Value 637.01 εκ ευρώ. Με EBITDA 148.91 εκ ευρώ η AUTOHELLAS παίζει με ένα EV/EBITDA 2018 = 4.277. Φίλοι μικρομέτοχοι, τα νούμερα είναι αμείλικτα.

Η AUTOHELLAS παίζει με ένα EV/EBITDA 2018 = 4.277 και η AVIS με ένα EV/EBITDA 2018 = 7.298. Για τη Hertz Global Holdings δεν το συζητάμε, εδώ και με τα νούμερα του 2019 παίζει στην στρατόσφαιρα. Εφόσον η πολύ συντηρητική Cardon Capital πιστεύει ότι η AVIS είναι για αγορά με EV/EBITDA = 7.298 με προοπτική να φτάσει EV/EBITDA 2019 = 9 τότε η AUTOHELLAS με ένα EV/EBITDA = 4.277 είναι ένα διαμάντι που περιμένει να το ανακαλύψει η παγκόσμια επενδυτική κοινότητα.

Εμείς πιστεύουμε ότι σε βάθος χρόνου η AUTOHELLAS αξίζει να παίζει με ένα  EV / EBITDA  2018 (για να είμαστε και εμείς συντηρητικοί) = 7. Δηλαδή η τιμή της μετοχής μπορεί να πάει σε βάθος χρόνου στα 15.53€ από 7.16€ που είναι τώρα. Και όλα αυτά με τα νούμερα του 2018. Η Cardon Capital άθελά της μας άνοιξε τα μάτια και στο απόλυτο crash test αποτιμήσεων μας έδειξε πόσο υποτιμημένη είναι η μετοχή της AUTOHELLAS.

Φυσικά φίλοι μικρομέτοχοι, όπως σας έχουμε πει πολλάκις, η εμπιστοσύνη καλή αλλά ο έλεγχος καλύτερος. Δεν σημαίνει ότι επειδή η AUTOHELLAS έβγαλε πολύ δυνατά νούμερα το 2018 θα συνεχίσει να τα βγάζει. Εμείς πρέπει πάντα κάθε τρίμηνο να ξεκοκαλίζουμε τον ισολογισμό γιατί κάτι που είναι καλό μπορεί να γίνει παλτό. Εδώ είναι Ελλάδα και θέλει πάρα πολύ προσοχή το που βάζουμε τα λεφτά μας. Τελειώνοντας, όταν σας λέει ο οποιοσδήποτε ότι η τάδε ή η δείνα μετοχή ότι είναι φθηνή να ρωτάτε ΠΑΝΤΑ μα ΠΑΝΤΑ αν είναι φθηνή σε σύγκριση με τις αντίστοιχες εταιρείες του εξωτερικού.

Φίλοι μικρομέτοχοι σας ευχόμαστε υγεία, τύχη και καλά κέρδη.