Απ.Μάνθος: Με χρονικό ορίζοντα το α΄6μηνο του 2021- Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα –

Όλο και περισσότεροι μακροπρόθεσμοι επενδυτές  έχουν αρχίσει τις τελευταίες εβδομάδες  να βολιδοσκοπούν τις εισηγμένες  εταιρείες  του τουριστικού κλάδου δηλώνοντας  έτοιμοι να κάνουν το τεράστιο άλμα στη  γνωστή έκφραση, που προέρχεται από το μύθο «Ανήρ Κομπαστής» του Αισώπου. Ο χρονικός ορίζοντας των εν λόγω «κυνηγών»  είναι το πρώτο εξάμηνο του  επόμενου έτους ενώ η επενδυτική τους σκέψη ανάληψης του σημαντικού αυτού ρίσκου σταχυολογείται πέρα από το ισχυρό discount στις τιμές των μετοχών και από ορισμένα άλλα δεδομένα, που έχουν να κάνουν με τη Covid-19..

  • Πρώτον, καμία κυβέρνηση και καμία χώρα δε θα θελήσει επ’ ουδενί ένα νέο ολικό lockdown.
  • Δεύτερον, ο εχθρός δεν είναι πλέον άγνωστος, έχει «ιχνηλατηθεί».
  • Τρίτον, χρησιμοποιούνται και υπάρχουν έτοιμα προς διάθεση εκατομμύρια διαγνωστικά τεστ γρήγορης ανάγνωσης.

Τέταρτον, υπάρχουν θεραπευτικά σχήματα με φάρμακα όπως η εγκεκριμένη ρεμντεσιβίρη, η αβιπταντίλη και η κολχικίνη, όπου δείχνουν σύμφωνα με τον κ. Τσιόδρα ενθαρρυντικά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση της νόσου.

  • Πέμπτον,  για πρώτη φορά στα παγκόσμια επιστημονικά χρονικά φαρμακευτικές εταιρείες έχουν φτάσει πάρα πολύ γρήγορα στη τελευταία  φάση για να  αδειοδοτηθεί και να κυκλοφορήσει το εμβόλιο, ενώ όλες οι αναπτυγμένες χώρες έχουν ήδη κλείσει εκατομμύρια δόσεις.. Μάλιστα κάποιες από τις φαρμακευτικές εταιρείες, όπως η Moderna, η Pfizer, η Sanofi και η Glaxo έχουν αρχίσει από τώρα να τιμολογούν το εμβόλιο.

Και έκτον οι άνθρωποι  έχουν μάθει  να ζουν με τα  προληπτικά μέτρα αντιμετώπισης της νόσου.

  • Ένα μέρος δε από τους μακροπρόθεσμους επενδυτές υψηλού ρίσκου τονίζουν ότι εάν όντως το εμβόλιο εγκριθεί και κυκλοφορήσει προς το τέλος του έτους κάτι που θα σημάνει και τη ριζική αντιμετώπιση της Covid-19  η αγορά θα το έχει προεξοφλήσει πολύ νωρίτερα εκδηλώνοντας έτσι ένα έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον για τις πληγείσες εταιρείες των λεγόμενων τουριστικών μετοχών καθώς θα είναι άκρως επιβεβλημένο  από αυτές να πάρουν το αίμα τους πίσω κατά τη τουριστική περίοδο του 2021. Εταιρείες όπως:

Η  Αεροπορία Αιγαίου  η οποία έχει χάσει από την αρχή της κρίσης ένα -58% κατεβαίνοντας από τα 8,69 ευρώ στα 3,64 ευρώ βυθίζοντας  τη  κεφαλαιοποίηση στα 259 εκατ. ευρώ. Διαγραμματικά η μετοχή δείχνει να έχει βρει στήριξη στα 3,47 ευρώ επιχειρώντας στη συνέχεια να δοκιμάσει τη βραχυχρόνια αντίσταση στα 3,76 ευρώ. Ισχυρός σχηματισμός που να δηλώνει αλλαγή της υπάρχουσας τάσης δεν έχει ακόμα αποτυπωθεί, ενώ το τεχνικό γεγονός που θα αλλάξει τη ρότα θα είναι η διάτρηση του καθοδικού στροφέα στα 4,10 ευρώ.

Η  Autohellas έχει απολέσει λόγω Covid-19  ένα -56% σπρώχνοντας τη  κεφαλαιοποίηση στα 171 εκατ ευρώ με τα ίδια κεφάλαια στα τέλη του 2019 να κλείνουν στα  294 εκατ. ευρώ.  Την ίδια ώρα  η διοίκηση της εταιρείας δηλώνει αισιόδοξη ότι  θα συνεχίσει το σερί των 53 χρόνων κερδοφορίας καταφέρνοντας να βγάλει κέρδη και σε αυτή τη δύσκολη χρονιά.

  • Ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία τόσο στη δραστηριότητα των μακροενοικιάσεων (operating leasing), όσο και στο κλάδο εμπορίας αυτοκινήτου, όπου εμφανίζουν  δυναμική πορεία μετά τη λήξη του lockdown. Επίσης η εταιρεία έχει αποκτήσει από αγορές ιδίων το 0,607% του συνόλου των μετοχών ενώ σημαντικές αγορές κάνει και η Main stream S.A., ελεγχόμενη από τον κ. Θεόδωρου Βασιλάκη.

Τεχνικά αυτό που αποτυπώνεται είναι μια συνεχόμενη διολίσθηση υπό το βάρος των Keltner Channel. Ως επίπεδο στήριξης αναγνωρίζονται τα 3,20 με 3 ευρώ ενώ ως θρυαλλίδα ανοδικής απόδρασης μπορεί να μεταμορφωθεί η περιοχή των 3,68 με 3,80 ευρώ. Ημερήσια κλεισίματα άνω των 3,80 μπορεί να δώσουν ως στόχο  τα 4,86 ευρώ.

Η ναυτιλιακή Attica Group θυγατρική της MIG, έχει επίσης χάσει από τη τιμή που διαπραγματευόταν στα τέλη του Φεβρουαρίου ένα –33%. Η διοίκηση της εταιρείας   προέβη στην εκτίμηση για το 2020 ότι  αναμένει μείωση του κύκλου εργασιών σε ένα εκτιμώμενο εύρος από 30% έως 40% σε σχέση με τη χρήση 2019, όπου οι πωλήσεις ανήλθαν στα 405,4 εκατ. ευρώ.

  • Η κεφαλαιοποίηση του ομίλου βρίσκεται λίγο πάνω από τα 200 εκατ. ευρώ την ίδια ώρα που τα  ίδια κεφάλαια  ανήλθαν στις 31.12.2019 σε 431,98 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούν σε 2 ευρώ ανά μετοχή.
  • Διαγραμματικά η τιμή δείχνει ένα ενδιαφέρον ανοδικό σκίρτημα μέσα στη ζώνη των 0,87 με 0,96 ευρώ δίχως όμως μέχρι τώρα να έχει τα απαραίτητα ανοδικά καύσιμα του όγκου συναλλαγών για την ανοδική διαφυγή. Η αμέσως επόμενη αντίσταση μετά τα 0,96 είναι τα 1,265 ευρώ.

Σημαντικές απώλειες της τάξεως του -46% έχει καταγράψει και η Ολυμπιακή Τεχνική  τελώντας υπό της εξαγοράς του  Porto Carras από τη  Belterra Investments συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη με τίμημα τα 205 εκατ. ευρώ. Τωρινή κεφαλαιοποίηση 57 εκατ. ευρώ. Πολλά πάντως αναμένεται να ξεκαθαριστούν στη   Τ.Γ.Σ. των μετόχων στις 21 Αυγούστου.

  • Διαγραμματικά η τιμή της μετοχής έχει χάσει τη βάση των 1,50 ευρώ γράφοντας τιμές έως τα 1,35 ευρώ. Στοιχείο ανοδικής έγερσης η αρπαγή της ζώνης των 1,50 με 1,62 ευρώ.

Λήψη όλων των συνημμένων ως αρχείο zip

  • AEGEAN 06082020.png

    59.9kB


  • Attica Group 06082020.png

    65.5kB


  • AUTOHELLAS 06082020.png

    67.5kB


  • OLYMP 06082020.png