Η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας σημείωσε σημαντική αύξηση κατά το επτάμηνο του 2024, υποδεικνύοντας τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη του τουρισμού και των αεροπορικών μετακινήσεων. Συγκεκριμένα, τον Ιούλιο του 2024, η επιβατική κίνηση έφτασε τα 3,61 εκατομμύρια, αυξημένη κατά 9,3% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2023. Αυτή η αύξηση προέρχεται τόσο από την εγχώρια κίνηση, η οποία αυξήθηκε κατά 5,9%, όσο και από τη διεθνή, η οποία παρουσίασε αύξηση 10,8%.
Σε συνολικό επίπεδο για τους πρώτους επτά μήνες του έτους, το αεροδρόμιο εξυπηρέτησε 17,62 εκατομμύρια επιβάτες, καταγράφοντας άνοδο 14,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Η εγχώρια επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 8,0%, ενώ η διεθνής επιβατική κίνηση κατέγραψε ακόμη μεγαλύτερη άνοδο, φτάνοντας το 17,6%. Αυτά τα δεδομένα επιβεβαιώνουν τη σταθερή αύξηση του τουρισμού και της ζήτησης για αεροπορικές μετακινήσεις στην Ελλάδα.
Παράλληλα, ο αριθμός των πτήσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αυξήθηκε επίσης κατά το ίδιο διάστημα. Συνολικά, καταγράφηκαν 150.344 πτήσεις κατά το επτάμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 12,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Οι πτήσεις εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 5,5%, ενώ οι διεθνείς πτήσεις παρουσίασαν σημαντικότερη άνοδο της τάξης του 17,8%.
Αντίθετα, η μετοχή του ΔΑΑ συνεχίζει να κινείται σε χαμηλά επίπεδα, όπως καταγράφεται στα δεδομένα της χρηματιστηριακής αγοράς. Παρά την αύξηση της επιβατικής κίνησης και των πτήσεων, η μετοχή της εταιρείας παραμένει σε πτωτική πορεία, με απόδοση από τις αρχές του έτους να φτάνει το -9,85%. Αυτή η απόδοση αντανακλά τη γενικότερη αβεβαιότητα στην αγορά και την πίεση που δέχονται οι αεροπορικές εταιρείες λόγω των οικονομικών συνθηκών.
1. Τρέχουσα Τιμή και Πορεία Μετοχής
- Τρέχουσα Τιμή: 7,392
- Μεταβολή: -0,01 (-0,14%)
Η τρέχουσα τιμή της μετοχής δείχνει μικρή μείωση κατά 0,14%. Αυτή η μικρή μείωση μπορεί να υποδηλώνει ότι η μετοχή βρίσκεται σε φάση σταθεροποίησης ή συσσώρευσης.
2. Απόδοση στο Χρονικό Διάστημα
- Απόδοση την Εβδομάδα: -1,46%
- Απόδοση το Μήνα: -7,55%
- Απόδοση το Τρίμηνο: -11,54%
- Απόδοση το Εξάμηνο: -15,18%
- Απόδοση από τις Αρχές του Έτους: -9,85%
Τα δεδομένα δείχνουν σταθερή πτωτική πορεία, με την απόδοση να είναι αρνητική σε όλα τα χρονικά διαστήματα. Η συνεχόμενη μείωση στις αποδόσεις υποδηλώνει ότι η μετοχή βρίσκεται σε καθοδική τάση.
3. Υψηλότερη και Χαμηλότερη Τιμή στα 52 Εβδομάδες
- Υψηλότερη Τιμή 52 Εβδομάδων: 9,56
- Χαμηλότερη Τιμή 52 Εβδομάδων: 7,30
- Ημερομηνία Υψηλότερης Τιμής: 7 Φεβρουαρίου 2024
- Ημερομηνία Χαμηλότερης Τιμής: 5 Αυγούστου 2024
Η μετοχή έχει σημειώσει την υψηλότερη τιμή της στις 9,56 μονάδες τον Φεβρουάριο, αλλά από τότε βρίσκεται σε πτωτική τάση, φτάνοντας κοντά στο χαμηλότερο σημείο της στα 7,30. Αυτή η προσέγγιση προς το χαμηλό των 52 εβδομάδων είναι ένα ανησυχητικό σημάδι και υποδηλώνει περαιτέρω πίεση προς τα κάτω.
4. Όγκος Συναλλαγών
- Όγκος Συναλλαγών: 123k
- Όγκος Συναλλαγών ως Μέσος Όρος 3 Μηνών: 70,43%
Ο όγκος συναλλαγών είναι σημαντικά αυξημένος (70,43%) σε σχέση με τον μέσο όρο των τελευταίων τριών μηνών, γεγονός που μπορεί να υποδηλώνει ότι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για τη μετοχή, ίσως λόγω της πτωτικής της πορείας ή ενδεχόμενης αλλαγής στη συμπεριφορά των επενδυτών.
5. Τεχνικοί Δείκτες και Συμπεράσματα
- Στήριξη: Στα επίπεδα γύρω από το χαμηλό των 52 εβδομάδων, δηλαδή στα 7,30, μπορεί να υπάρξει σημαντική στήριξη.
- Αντίσταση: Η περιοχή γύρω από τα 7,48 (μέγιστη τιμή ημέρας) μπορεί να λειτουργήσει ως κοντινή αντίσταση.
Η συνολική τεχνική ανάλυση δείχνει ότι η μετοχή είναι σε καθοδική τάση, με χαμηλά επίπεδα τιμής να έχουν δοκιμαστεί πρόσφατα. Η μεγάλη πτώση της απόδοσης σε συνδυασμό με την αυξημένη εμπορευσιμότητα μπορεί να υποδηλώνει αυξημένη πωλητική πίεση, αλλά και μια πιθανή προσπάθεια των επενδυτών να τοποθετηθούν κοντά στα χαμηλά επίπεδα.
Η διατήρηση της τιμής πάνω από τα 7,30 θα είναι κρίσιμη για την αποφυγή περαιτέρω απωλειών. Σε περίπτωση που η μετοχή καταφέρει να κρατήσει αυτή τη στήριξη, μπορεί να δούμε μια προσπάθεια ανάκαμψης. Αντίθετα, η διάσπαση κάτω από αυτά τα επίπεδα θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω πτώση.
Κωνσταντίνος Γκουγκάκης
[email protected]