Aegean: Με τιμή-στόχο 20,00 ευρώ και περιθώριο ανόδου 60% ξεκινά κάλυψη η Χρυσοχοϊδης Χρηματιστηριακή

Με τιμή-στόχο τα 20,00 ευρώ και περιθώριο ανόδου 60% από τα τρέχοντα επίπεδα ξεκινά την κάλυψη της Aegean η Χρυσοχοϊδης Χρηματιστηριακή.

 Οπως σημειώνει η χρηματιστηριακη παρόλο που ο κλάδος παρακολουθείται στενά σε πραγματικό χρόνο (η αεροπορική κίνηση της ΕΕ ενημερώνεται και δημοσιεύεται σε καθημερινή βάση από τον Eurocontrol), ήμασταν διστακτικοί στο να ονομάσουμε τη δίκαιη αξία, καθώς η αεροπορική εταιρεία συνήθιζε να παράγει τα κέρδη κάθε έτους σε ένα μόνο τρίμηνο, ενώ κατά το υπόλοιπο έτος ήταν ισοσκελισμένη ή δημιουργούσε ζημίες. Ωστόσο, το 2023 η Aegean άλλαξε ταχύτητα επιστρέφοντας κέρδη και στα τέσσερα τρίμηνα, απολαμβάνοντας αυξημένη χωρητικότητα και υψηλότερο συντελεστή πληρότητας. Συν τοις άλλοις, η κυβερνητική στήριξη για την πανδημία του 2020 και τα συνημμένα warrants που απειλούσαν τους μετόχους διευθετήθηκαν. Στην πραγματικότητα, η Aegean κέρδισε πραγματικά από τη συναλλαγή (η ενίσχυση ύψους 120 εκατ. ευρώ του 2020, αποπληρώθηκε πλήρως με εκροή 85 εκατ. ευρώ το 2023).
Η πρόσβαση σε πρόσθετη δυναμικότητα είναι καθοριστική. Χρειάζονται χρόνια από την παραγγελία ενός νέου αεροπλάνου μέχρι τη λειτουργία του, σε έναν κλάδο με υψηλή ρύθμιση που εξυπηρετείται μόνο από την Boeing, την AirBus και την κινεζική COMAC. Η Aegean αναπτύσσεται δυναμικά, απολαμβάνοντας ένα σημαντικό βιβλίο παραγγελιών 32 νέων αεροσκαφών (με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον 12), το οποίο δεν περικόπηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.  Η διοίκηση έχει συνυπολογίσει τους πρόσφατους αντίθετους ανέμους από τους κινητήρες της Pratt & Whitney και αναμένει ανάπτυξη 2~4% το 2024. Οι πτήσεις της Aegean μέχρι σήμερα είναι κατά +5,29% περισσότερες από την αντίστοιχη περίοδο του 2023, γεγονός που υποδηλώνει ότι η πρόβλεψη μπορεί εύκολα να ξεπεραστεί.

Η δυναμική είναι θετική.
Η επιτυχής εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών βάζει την Aegean Airlines στο ραντάρ επιπλέον διεθνών επενδυτών που αναζητούν έκθεση στον ελληνικό τουριστικό κλάδο, ο οποίος παρατείνεται, εκτείνοντας επιπλέον μήνες. Υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα συμβεί κάποιο έκτακτο παγκόσμιο γεγονός που θα οδηγήσει σε μείωση του κινδύνου, το μέλλον τόσο στις αφίξεις τουριστών όσο και στην ανάπτυξη του top-line φαίνεται λαμπρό.
Παρόλα αυτά, επιχειρούμε να θέσουμε τη μετοχή σε δοκιμασία: ο μέσος πολλαπλασιαστής EV/EBITDA για τους αερομεταφορείς της ΕΕ ελέγχεται στο 3,4x, σε ευθυγράμμιση με τη μέτρηση της Aegean στο 3,8x   παρέχοντάς μας μια κατώτατη αποτίμηση των 13,50 ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στα τρέχοντα επίπεδα χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τις ενδιαφέρουσες προοπτικές ανάπτυξης που περιγράψαμε προηγουμένως.
Η τιμή-στόχος των 20,00 ευρώ που προσδιορίζουμε, είναι το μικτό αποτέλεσμα του μοντέλου DCF με εφαρμοσμένο συντελεστή WACC 9,60% και διαρκή ανάπτυξη 0,5% και σύγκριση με τους αντίστοιχους πολλαπλασιαστές. Στο μοντέλο μας διατηρούμε το σημερινό επίπεδο του κόστους ως ποσοστό των εσόδων, χωρίς να προβλέπουμε νέο γύρο αύξησης του κόστους των καυσίμων αεροσκαφών.