Η απόφαση της Wood & Company να μειώσει την τιμή στόχο για τη μετοχή της Aegean Airlines στα €11, από τα €12,9, προκαλεί ερωτηματικά και εγείρει σοβαρές αμφιβολίες για την ορθότητα της ανάλυσης. Παρά τις θετικές προοπτικές της εταιρείας και την αυξημένη τουριστική κίνηση στην Ελλάδα, η απόφαση των αναλυτών φαίνεται να βασίζεται σε υπερβολικά απαισιόδοξες προβλέψεις και όχι σε πραγματικά δεδομένα που δικαιολογούν μια τόσο απότομη μείωση.
Ανεπαρκείς Λόγοι για Μείωση της Τιμής Στόχου
Οι αναλυτές της Wood επικαλούνται ως κύριους λόγους για τη μείωση της τιμής στόχου την αναμενόμενη πτώση στα έσοδα ανά χιλιόμετρο διαθέσιμων θέσεων (RASK) κατά 3% και την αύξηση του μοναδιαίου κόστους χωρίς καύσιμα (CASK) λόγω των επιθεωρήσεων στους κινητήρες GTF. Παρόλο που οι προκλήσεις αυτές είναι πραγματικές, η επιμονή τους στη μείωση της τιμής στόχου δεν αντανακλά την πλήρη εικόνα των θετικών προοπτικών της Aegean. Οι αναλυτές παραβλέπουν τον παράγοντα της ισχυρής ζήτησης για τουρισμό στην Ελλάδα, η οποία αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω το 2024, καθιστώντας τον αρνητισμό τους αβάσιμο.
Υπερβολική ανάλυση της ττώσης του περιθωρίου κέρδους
Οι προβλέψεις της Wood για πτώση του περιθωρίου EBITDA στο 31% κατά το γ’ τρίμηνο, από 35% πέρυσι, φαίνεται να είναι μεροληπτικές. Αν και όντως υπάρχει αυξημένο κόστος λόγω των κινητήρων, η Aegean έχει δείξει διαχρονικά ότι μπορεί να διαχειριστεί τέτοιες προκλήσεις με επιτυχία. Επιπλέον, η επέκταση του στόλου και η διαρκής αναβάθμιση των υπηρεσιών της εταιρείας καθιστούν τις προβλέψεις για μείωση της κερδοφορίας υπερβολικές.
Αγνόηση της δυναμικής της αγοράς
Η Wood & Company φαίνεται να αγνοεί τη δυναμική της ελληνικής τουριστικής αγοράς, η οποία παραμένει σε ανοδική τροχιά, με τη ζήτηση για αεροπορικά εισιτήρια να αυξάνεται διαρκώς. Οι εκτιμήσεις της εταιρείας για αύξηση των διαθέσιμων χιλιομέτρων θέσεων (ASK) κατά 5% το 2024 δείχνουν ότι η Aegean θα καταφέρει να καλύψει πλήρως τη ζήτηση, ακόμα και με τις προσωρινές δυσκολίες στους κινητήρες. Η τουριστική κίνηση είναι καθοριστικός παράγοντας για την απόδοση της Aegean, αλλά οι αναλυτές φαίνεται να μην το λαμβάνουν σοβαρά υπόψη.
Ακατανόητη υποτίμηση των κερδών
Παρά τις θετικές τάσεις στον τομέα των αερομεταφορών, η Wood προβλέπει πτώση στα EBITDA της Aegean στα 380 εκατ. ευρώ το 2024, μειωμένα κατά 5% σε ετήσια βάση. Αυτή η πρόβλεψη έρχεται σε αντίθεση με την ισχυρή ανάκαμψη που έχει επιδείξει η εταιρεία μετά την πανδημία και την επιτυχημένη διαχείριση του στόλου της. Επιπλέον, η αύξηση του τουρισμού και η συνεχής ανάπτυξη της αγοράς αερομεταφορών στην Ευρώπη δείχνουν ότι η Aegean θα μπορούσε να ξεπεράσει αυτές τις εκτιμήσεις.
Σημαντική αποτυχία αναγνώρισης στρατηγικών κινήσεων
Η απόφαση της Aegean να επενδύσει έως και 50 εκατ. ευρώ για την απόκτηση ποσοστού έως 21% της Volotea, ενός ευρωπαϊκού αερομεταφορέα χαμηλού κόστους, είναι μια στρατηγική κίνηση που δείχνει τις φιλοδοξίες της εταιρείας για περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά. Παρά ταύτα, οι αναλυτές της Wood δεν αποδίδουν καμία αξία σε αυτή τη σημαντική κίνηση, μειώνοντας έτσι άδικα την προοπτική ανόδου της μετοχής.
Κίνδυνοι υπερτονισμένοι χωρίς αντίστοιχα αντίμετρα
Τέλος, οι αναλυτές υπερτονίζουν τους κινδύνους για την Aegean, όπως η κλιμάκωση των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή και την Ουκρανία, οι πανδημίες και οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων. Αν και αυτοί οι κίνδυνοι είναι υπαρκτοί, οι αναλυτές δεν λαμβάνουν υπόψη τα αντίμετρα που μπορεί να λάβει η εταιρεία, όπως η στρατηγική της για διαφοροποίηση των προορισμών και η σταθερή μείωση του χρέους.
Η μείωση της τιμής στόχου για την Aegean Airlines από την Wood & Company στα €11 είναι μια ακατανόητη και άδικη κίνηση που παραβλέπει τις θετικές προοπτικές της εταιρείας. Με την τουριστική ζήτηση σε άνθηση και τις στρατηγικές κινήσεις για την ενίσχυση του στόλου και των συνεργασιών της, η Aegean παραμένει ένας ισχυρός παίκτης στην αγορά. Οι υπερβολικά αρνητικές προβλέψεις των αναλυτών δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα και δεν λαμβάνουν υπόψη τη δυναμική ανάπτυξη που αναμένεται τα επόμενα χρόνια.