ΑΔΜΗΕ: Αυξάνει στα 3,8 ευρώ την τιμή στόχο η Eurobank Equities – Περιθώριο ανόδου πάνω από 40%

Η Eurobank Equities αναβαθμίζει την τιμή-στόχο της μετοχής του ΑΔΜΗΕ, από τα 3,2 ευρώ στα 3,8 ευρώ, διατηρώντας τη σύσταση “buy”. Η αναθεώρηση αυτή αντικατοπτρίζει την αισιοδοξία για τις προοπτικές της εταιρείας, με το upside να εκτιμάται στο 40,5%. Όταν συνδυαστεί με την αναμενόμενη μερισματική απόδοση 5,7%, η συνολική απόδοση φτάνει στο εντυπωσιακό 46,2%.

Η χρηματιστηριακή εκτιμά μέση ετήσια αύξηση των EBITDA κατά 7% έως το 2026, με τα λειτουργικά κέρδη του 2025 να αγγίζουν τα 358 εκατ. ευρώ. Αυτή η αύξηση προβλέπεται να οδηγήσει σε σημαντική βελτίωση στις αποδόσεις για τους μετόχους, με τις πληρωμές μερισμάτων να διπλασιάζονται μετά το 2025. Συγκεκριμένα, το μέρισμα αναμένεται να αυξηθεί από 0,06 ευρώ το 2023 σε 0,12 ευρώ το 2025 και 0,15 ευρώ το 2026.

Η μερισματική απόδοση διαμορφώνεται στην ελκυστική περιοχή του 5-6%, ενισχύοντας τη θέση της μετοχής ως μια σταθερή επενδυτική επιλογή.

Οπως σημειώνει η Χρηματιστηριακή η μετοχή του ΑΔΜΗΕ αντικατοπτρίζει την ισχυρή λειτουργική δυναμική, σημειώνοντας ράλι 30% το 2023, ακολουθούμενο από 19% απόδοση το 2024, ξεπερνώντας τόσο τις ελληνικές μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις όσο και τις αντίστοιχες της ΕΕ. Παρά την εντυπωσιακή αυτή απόδοση της μετοχής, ο ΑΔΜΗΕ εξακολουθεί να διαπραγματεύεται με έκπτωση 10% στο RAB του 2024 και >20% έκπτωση σε σχέση με τους ομότιμους της ΕΕ, ωστόσο ο ΙΠΤΟ ηγείται των φορέων εκμετάλλευσης δικτύων της ΕΕ όσον αφορά την αύξηση του RAB, με τις εκτιμήσεις μας να δείχνουν 16% CAGR έως το 2026.

 Η προγραμματισμένη εμπορική λειτουργία της διασύνδεσης Αττικής-Κρήτης στα μέσα του 2025, με εκτιμώμενο RAB >710 εκατ. ευρώ, είναι έτοιμη να οδηγήσει σε διαδοχικές αυξήσεις του RAB κατά 22/17% το 2025-26e, με το RAB να φτάνει τελικά τα 3,6 δισ. ευρώ μέχρι το 2026 (από μόλις 2,5 δισ. ευρώ το οικονομικό έτος 24e). Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί ορόσημο για την IPTO, καθώς οι σχετικές συσσωρευμένες επενδύσεις δεν έχουν συμπεριληφθεί ως WiP και η IPTO δεν έχει ακόμη αποζημιωθεί για τις επενδύσεις της. Επιπλέον, το εν λόγω έργο θα δικαιούται πριμοδότηση 1% WACC, καθώς θεωρείται έργο μείζονος σημασίας, και έτσι πρόκειται να ενισχύσει τα έσοδα κατά €80 εκατ. (17% του FY’24e) κατά την πλήρη λειτουργία του.

Το 10ετές σχέδιο ανάπτυξης του δικτύου του ΑΔΜΗΕ περιλαμβάνει έναν επενδυτικό αγωγό ύψους 6,1 δισ. ευρώ, ο οποίος επεκτείνεται σε >8 δισ. ευρώ, αν συνυπολογιστεί η υπό κατασκευή διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου ύψους 1,9 δισ. ευρώ. Μετά τις επιτυχείς διαπραγματεύσεις μεταξύ των συνδεδεμένων μερών, ο ΑΔΜΗΕ αναμένεται να αρχίσει να λαμβάνει αποζημίωση για το έργο το 2025, οδηγώντας σε αύξηση των εσόδων κατά 6% έως το 2026e. Πρόσφατες αναφορές στον Τύπο υπογραμμίζουν τη στρατηγική σημασία του έργου, σημειώνοντας έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από διεθνή κεφάλαια για συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο, το οποίο θα μπορούσε να ξεκλειδώσει περαιτέρω αξία για τους μετόχους του ΑΔΜΗΕ.

Εκτιμούμε ότι η διψήφια αύξηση του RAB θα οδηγήσει σε 7% CAGR EBITDA κατά την περίοδο 2024-26, γεγονός που οδηγεί σε αύξηση κατά 17% στο EBITDA 2025e (στα 358 εκατ. ευρώ). Αναμένουμε ότι η υψηλότερη κερδοφορία θα έχει ως αποτέλεσμα τον διπλασιασμό των πληρωμών μερίσματος σε μετρητά μετά το 2025 (DPS στα €0,12/0,15 το 2025/26e), που αντιστοιχεί σε μια ελκυστική απόδοση 5-6%. Παρά τις αυξημένες μερισματικές πληρωμές και τα capex σε επίπεδο ρεκόρ το 2025/26e (+35/77% έναντι του FY24e), αναμένουμε ότι η μόχλευση θα παραμείνει σε λογικά επίπεδα – από την άποψη του κλάδου – με το καθαρό χρέος/EBITDA να παραμένει <5x. Αναμένουμε ότι ο ROIC μετά από φόρους θα ξεπερνά σταθερά τον WACC μετά από φόρους, υποδεικνύοντας ετήσια δημιουργία αξίας >250bps έως το 2026e.

Ενδεικτικό της διαταραχής αποτίμησης που ενσωματώνεται στην τιμή της μετοχής είναι η παρατήρηση ότι η αγορά όχι μόνο αγνοεί την αύξηση του RAB, αλλά φαίνεται επίσης να υπονοεί αρνητική διαφορά ROIC-WACC της τάξης των 5-10 μ.β. για τα επόμενα 5 χρόνια.