8.4.2021- Wall Street: Kubient, με την υπογραφή του… αμερικάνου

Kubient …. εδώ ….  

Διαπραγματεύεται στο Nasdaq με τον κωδικό KBNT … εδώ ….
Αριθμός μετοχών : 13.873.510 μετοχές 

Presentation Kubient … εδώ …

Στις 14 Αυγούστου 2020, η Εταιρεία ολοκλήρωσε την IPO της προσφέροντας 2.500.000 μονάδες στην τιμή των 5 δολαρίων. Εισέπραξε η εταιρεία ακαθάριστα έσοδα 12,5 εκατομμύρια δολάρια, με τα καθαρά να ανέρχονται σε περίπου 10,6 εκατομμύρια δολάρια.
Κάθε μονάδα αποτελούσε ένα μερίδιο κοινής μετοχής και ένα δικαίωμα για αγορά μίας επιπλέον μετοχής. Τα Δικαιώματα μπορούν να ασκηθούν αμέσως μετά την έκδοση, ανά πάσα στιγμή, μέχρι και πέντε χρόνια από την ημερομηνία έκδοσης τους και θα έχουν τιμή άσκησης 5,50 δολάρια ανά μετοχή.

Επίσης, στις 14 Αυγούστου 2020, η Εταιρεία χορήγησε στους ασφαλιστές της IPO 375.000 πρόσθετα εντάλματα αγοράς μετοχών, ενώ στους αναδόχους εξέδωσε δικαιώματα για να αγοράσουν 125.000 μετοχές στα 6,25 δολάρια ανά μετοχή.

Στις 28 Δεκεμβρίου 2020, η Εταιρεία ολοκλήρωσε μια δημόσια προσφορά 4.058.822 μετοχών στην τιμή των 5,10 δολαρίων ανά μετοχή, Η εταιρεία εισέπραξε συνολικά ακαθάριστα έσοδα περίπου 20,7 εκατομμύρια δολάρια και καθαρά 18,9 εκατομμύρια δολάρια. Επίσης, η εταιρεία εξέδωσε στους εκπροσώπους των εγγυητών εντάλματα για την αγορά 176.470 μετοχών κοινής μετοχής με τιμή άσκησης 6,38 δολαρίων ανά μετοχή.


Η Kubient, Inc. ιδρύθηκε, από τον Paul Roberts, τον Μάιο του 2017, εδρεύει στη Νέα Υόρκη και έχει στόχο να επιλύσει ορισμένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η παγκόσμια βιομηχανία ψηφιακών διαφημίσεων.
Το Kubient είναι μια πλατφόρμα λογισμικού cloud για ψηφιακή διαφήμιση.

Η Kubient είναι μια πολύ μικρή και νέα εταιρεία που προσπαθεί να πάρει μερίδιο αγοράς στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των ψηφιακών διαφημίσεων. Στόχος της Kubient είναι μέσω της πλατφόρμας της να γίνει ο μεσίτης και για τους εκδότες (ιστότοποι και πωλητές διαφημιστικών χώρων) αλλά και για τους διαφημιζόμενους.

Οι διαφημιζόμενοι χρησιμοποιούν DSP για την αγορά ψηφιακής διαφήμισης, ενώ οι εκδότες χρησιμοποιούν εντελώς διαφορετικές πλατφόρμες που ονομάζονται SSP για την πώληση διαφημιστικού χώρου σε αυτούς τους διαφημιζόμενους. Επομένως οι διαφημιζόμενοι ενδέχεται να μην γνωρίζουν ποιος τους πωλεί διαφημιστικό απόθεμα και οι εκδότες ενδέχεται να μην γνωρίζουν ποιος αγοράζει αυτό το απόθεμα. Με τις δύο πλευρές, σε κάθε δημοπρασία, να μην είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους, επικοινωνώντας μέσω διαφορετικών πλατφορμών είναι δύσκολο να εντοπιστεί η απάτη από μία πώληση διαφήμισης.

Η Kubient έχει δημιουργήσει μια πλατφόρμα όπου οι διαφημιζόμενοι και οι εκδότες μπορούν να αλληλεπιδράσουν άμεσα. Με αυτό τον τρόπο οι διαφημιζόμενοι είναι εύκολο να εντοπίζουν την απάτη διαφημίσεων και να διασφαλιστούν ότι αγοράζουν διαφημιστικό χώρο που πραγματικά τους προσφέρει την αναμενόμενη αξία στην καμπάνια τους.
Επιπλέον, η πρόληψη της απάτης είναι επίσης κατακερματισμένη ως αποτέλεσμα διαφημιστών και εκδοτών που χρησιμοποιούν διαφορετικές πλατφόρμες για τη διεξαγωγή δημοπρασιών ψηφιακής διαφήμισης. Πράγματι, πολλά DSP και SSP δεν έχουν καν ενσωματωμένες λύσεις πρόληψης της απάτης, αντ ‘αυτού βασίζονται σε τρίτα μέρη για να εντοπίσουν την απάτη διαφήμισης μετά την εμφάνιση μιας διαφήμισης.

H Kubient είναι μια εταιρεία λογισμικού cloud που προσφέρει μια πλατφόρμα διαφημίσεων που συνδέει τους εκδότες απευθείας με το κοινό. Το κύριο προϊόν της KBNT είναι το Audience Cloud, το οποίο επιδιώκει να διαταράξει την αγορά των ψηφιακών διαφημίσεων ύψους 325 δισεκατομμυρίων δολαρίων και να αντιμετωπίσει το σημερινό αδύναμο σημείο της βιομηχανίας, που είναι η απάτη των διαφημίσεων. Οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν γενικά για διαφημίσεις με βάση τα clicks, αλλά πολλά από αυτά τα clicks πραγματοποιούνται με ρομπότ ή με διάφορες μορφές απάτης.
Το 2019, οι διαφημιζόμενοι έχασαν πάνω από 40 δισεκατομμύρια δολάρια λόγω διαφημιστικής απάτης, το οποίο προβλέπεται να αυξηθεί σε περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2023. Η Kubient παρουσιάζει ένα λογισμικό με σκοπό να απαλλάξει τη ψηφιακή διαφήμιση απο τη διαφημιστική απάτη και που ονομάζεται KAI Ad Fraud Prevention  … εδώ …

Το πρόβλημα
Ο John Wanamaker, ένας μεγιστάνας των λιανικών πωλήσεων κατά τη διάρκεια του 19ου και του 20ου αιώνα, είχε πει :
«Τα μισά χρήματα που ξοδεύω για τη διαφήμιση σπαταλιούνται. Το πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρω ποια είναι τα μισά που σπαταλώνται »
Σχεδόν 100 χρόνια από το θάνατό του η διαφημιστική βιομηχανία εξακολουθεί να θέτει την ίδια ερώτηση.

Παρόλο που η ψηφιακή διαφήμιση αρχικά θεωρήθηκε ως εξαίρεση του παραπάνω ερωτήματος, εν τούτοις δημιούργησε νέα προβλήματα.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό που ο κλάδος ονομάζει «Απάτη διαφημίσεων» .
Η Απάτη της ψηφιακής διαφήμισης είναι όλες οι ψευδείς διαδικτυακές διαφημιστικές εμφανίσεις, κλικ, μετατροπές ή συμβάντα δεδομένων προκειμένου να αποφέρουν έσοδα.

Μόνο πέρυσι εκτιμήθηκε ότι η απάτη διαφήμισης θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει απώλειες μεταξύ 19 και 42 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με ορισμένους ειδικούς της βιομηχανίας των διαφημίσεων να χαρακτηρίζει αυτά τα στοιχεία συντηρητικά στην καλύτερη περίπτωση.
Τόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα που μια ολόκληρη υπο-βιομηχανία, με την ονομασία Ad Fraud Prevention, αναπτύχθηκε για να το αντιμετωπίσει. Όμως παρά τις πολυάριθμες εταιρείες και το λογισμικό, οι απώλειες Ad Fraud συνεχίζουν να αυξάνονται

Τι είναι η Ad Fraud (απάτη διαφημίσεων);
Η απάτη διαφημίσεων είναι η πρακτική της εσκεμμένης προβολής διαφημίσεων που όμως δεν βλέπει το φυσικό πρόσωπο. Οι περισσότερες απάτες διαφημίσεων δημιουργούνται από bots και λογισμικό που έχει σχεδιαστεί για την εκτέλεση αυτοματοποιημένων, επαναλαμβανόμενων εργασιών στο διαδίκτυο. Ωστόσο, δεν είναι όλα τα bots κακά. Οι μηχανές αναζήτησης, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν ρομπότ για να εξερευνούν εκατομμύρια σελίδες και εφαρμογές κάθε μέρα για να κατανοήσουν ποιο περιεχόμενο θα προσφέρουν. Χρησιμοποιούν αυτές τις πληροφορίες, έτσι ώστε να αποδίδουν καλύτερα στις αναζητήσεις.

Υπάρχουν πολλές τακτικές απάτης διαφήμισης – εδώ είναι μερικά παραδείγματα:
1. Τα bots εγκαθίστανται σε υπολογιστές καταναλωτών και προκαλούν κλίκς σε διαφημίσεις που όμως δεν βλέπει ο χρήστης.
2. Ένα δίκτυο παραβιασμένων υπολογιστών (“botnet”) δημιουργεί ψεύτικη κίνηση των καταναλωτών. Οι εικονικές μηχανές που μιμούνται καταναλωτικούς υπολογιστές δημιουργούν χιλιάδες προβολές.
3. Βίντεο που αναπαράγονται αυτόματα, αλλά είναι πολύ λίγα ή ακόμη και αόρατα στη σελίδα του καταναλωτή.
4. Λογισμικό που μιμείται πολλά κλικς κάθε φορά που ένας καταναλωτής κάνει ένα πραγματικό κλικ.

Πόσο συχνή είναι η απάτη διαφημίσεων;
Όλοι οι ερευνητές απάτης διαφημίσεων έχουν συμφωνήσει ότι η απάτη καταλαμβάνει σημαντικό μέρος της συνολικής επισκεψιμότητας στον ιστό. Σύμφωνα με μία από τις μεγαλύτερες μελέτες στον κλάδο, αποδείχθηκε  ότι το 11% της προβολής και το 23% των εμφανίσεων βίντεο προκαλούνται από bots και botnets. Μια άλλη κορυφαία βιομηχανική ένωση, το Internet Advertising Bureau (IAB), διαπίστωσε ότι σχεδόν το 36% της διαδικτυακής επισκεψιμότητας είναι πλαστή. Σε μια άλλη μελέτη, η εταιρεία αναλυτικών στοιχείων για κινητά Apsalar διαπίστωσε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχουν 2,57 δόλια κλικ για κάθε πραγματικό κλικ σε μια εγκατάσταση.

Σύμφωνα με το eMarketer (… εδώ …), η ψηφιακή διαφήμιση είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς στη διαφημιστική βιομηχανία, ο οποίος αναμένεται να φθάσει τα 526 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2024, από 325 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019.
Η απάτη στη ψηφιακή διαφήμιση διαφήμιση αναμένεται να αυξηθεί από 42 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 σε 100 δισεκατομμύρια το 2023.

Παρά  τις προσπάθειες των διαφημιστών και των εκδοτών να αποτρέψουν την απάτη και να διενεργήσουν ελέγχους διασφάλισης, τόσο η Forrester Research όσο και η Juniper Research εκτιμούν ότι οι απώλειες που βιώνουν οι διαφημιζόμενοι θα υπερδιπλασιαστούν στα 100 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, με τους διαφημιζόμενους να χάνουν περίπου το 25% των δαπανών που δόθηκαν εξαιτίας της απάτης.

Ψηφιακή διαφήμιση
Οι περισσότεροι καταναλωτές δεν γνωρίζουν πως όταν περιηγούνται σε μια ιστοσελίδα, ή παρακολουθούν ένα βίντεο στο Διαδίκτυο, ή χρησιμοποιούν μια εφαρμογή για κινητά ή παρακολουθούν τηλεόραση μέσω Διαδίκτυου, υπάρχει συχνά μια δημοπρασία πίσω από τα παρασκήνια για την αγορά και πώληση ψηφιακού διαφημιστικού υλικού ώστε να φορτωθεί το επιθυμητό περιεχόμενο στον καταναλωτή. Σε τέτοιες δημοπρασίες, οι διαφημιζόμενοι (δηλαδή, οι αγοραστές διαφημιστικού χώρου, όπως αθλητικά είδη ή εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων) αγοράζουν διαφημιστικό χώρο από τους εκδότες (δηλαδή, πωλητές διαφημιστικών χώρων, όπως είναι οι προγραμματιστές εφαρμογών για κινητά ή διάφοροι φορείς εκμετάλλευσης ιστότοπων). Οι διαφημιζόμενοι υποβάλλουν προσφορά για κάθε εμφάνιση και εάν η προσφορά είναι η καλύτερη, τότε η διαφήμιση εμφανίζεται στον ιστότοπο ή στην εφαρμογή του εκδότη και προβάλλεται στον καταναλωτή.

Καθώς η τεχνολογία πίσω από αυτούς τους πλειστηριασμούς άρχισε να αναπτύσσεται, χρησιμοποιήθηκαν παραδοσιακές μέθοδοι ψηφιακής διαφήμισης, ώστε να γίνει η κατάλληλη επιλογή των τιμών των διαφημίσεων που θα αγοραστούν και θα πωληθούν, με την ελπίδα ότι το μεγαλύτερο δυνατό κοινό θα δει μια διαφήμιση.

Από τη στιγμή που ένας χρήστης συνδεθεί σε έναν ιστότοπο μέσα σε 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου (ms) έχει ολοκληρωθεί ψηφιακά η δημοπρασία και έχει τερματιστεί, έχοντας επιλεγεί η καταλληλότερη διαφήμιση, banner ή βίντεο.

Ως αποτέλεσμα της κατακερματισμένης, περίπλοκης και αναποτελεσματικής υποδομής που χρησιμοποιείται επί του παρόντος για διαφήμιση μέσω προγραμματισμού, η απάτη είναι αχαλίνωτη στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων. Η χρήση ψεύτικων ιστότοπων και Bots από κακόβουλα λογισμικά για την πώληση διαφημιστικού χώρου κοστίζει στους διαφημιζόμενους δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Ενώ η διαφημιστική απάτη είναι αχαλίνωτη στον κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης οι τρέχουσες μηχανικές λύσεις και οι λύσεις πρόληψης της απάτης στον κλάδο μπορούν να εντοπίσουν τέτοια απάτη μόνο αφού έχει ήδη πραγματοποιηθεί. Σύμφωνα με τη Kubient είναι πολύ δύσκολο να σταματήσει η απάτη όταν γίνεται προσπάθεια να πιαστούν οι δράστες αφού έχει ήδη συμβεί η απάτη, επειδή οι απατεώνες έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν εντελώς το δακτυλικό αποτύπωμα του Bot, το οποίο του επιτρέπει να εισέλθει ξανά στο οικοσύστημα και να διαπράξει ξανά απάτη.
Προτιμότερο και πιο αποτελεσματικό είναι να υπάρξει πρόληψη και να σταματάει η απάτη πριν να συμβεί παρά να προσπαθείς να πιάσεις τους δράστες μετά την απάτη.

Έτσι, η Kubient ισχυρίζεται ότι έχει αναπτύξει ένα σύστημα μηχανικής εκμάθησης που μπορεί να εντοπίσει απάτη εντός του παραθύρου των 300 χιλιοστών του δευτερολέπτου γνωστό ως “ροή προσφοράς” πριν από τις αγορές διαφημίσεων.

Η Ιστορία του KAI
Όταν κυκλοφόρησε η πρώτη δημόσια έκδοση του λογισμικού της Kubient με την Yahoo, τον πρώτο διαφημιστικό συνεργάτη, τον Ιούνιο του 2016, ολοκληρώθηκαν οι δημοπρασίες σε 100 ms, αφήνοντας ελεύθερο χρόνο ένα αξιοσημείωτο 200 ms. Με αυτή τη μεγάλη διαφορά ταχύτητας του χρόνου φόρτωσης, μεταξύ του προτύπου της βιομηχανίας και του προϊόντος της Kubient ήταν σαφές από την πρώτη στιγμή, ότι αυτή η πλατφόρμα προοριζόταν για μεγαλύτερα πράγματα που σχετίζονται με ζητήματα καθυστέρησης που μαστίζουν τον κλάδο της διαφήμισης.
Ωστόσο η Kubient με το αρχικό λογισμικό της απέτυχε στις δημοπρασίες, καθώς ένα μεγάλο μέρος μιας μηνιαίας πληρωμής από έναν αγοραστή είχε παρακρατηθεί επειδή η ποιότητα του αποθέματος που αγοράστηκε παρερμηνεύθηκε από τον εκδότη.

Οι συναντήσεις που έγιναν με πολλούς προμηθευτές για την πρόληψη της απάτης διαφημίσεων όλοι κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα, ότι δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει η απάτη της διαφήμισης σε πραγματικό χρόνο και κατά τη διάρκεια των δημοπρασιών. Μόνο να μετριαστεί. 

Όμως η διοίκηση της Kubient συνεχίζει να πιστεύει ότι μπορεί να λειτουργήσει μια υπηρεσία με πρόβλεψη τεχνητής νοημοσύνης που θα μπορεί να κάνει δεκάδες χιλιάδες ταυτόχρονες προβλέψεις σε λιγότερο από 10ms, κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ πριν.
Ο Kubient προσέλαβε αμέσως έναν ειδικό AI, τη Vasanti Mahajan, ενώ ο Christopher Francia, τότε VP του Product, ανέλαβε επικεφαλής του προγράμματος.

Ο Francia εργάστηκε για να βρει έναν προμηθευτή λογισμικού που θα μπορούσε να παρέχει την απαιτούμενη ισχύ για να τρέξει το AI της Cubient σε πραγματικό χρόνο. H Amazon Web Services, κατέστησε σαφές ότι δεν υπήρχε κάποιο λογισμικό που να μπορεί να εκτελεί προβλέψεις τόσο στην κλίμακα όσο και στην ταχύτητα που ζητάει η Kubient . Ακόμα και σήμερα τα πιο συνηθισμένα προϊόντα AI όπως εκείνα της Siri ή της Alexa λειτουργούν τις προβλέψεις και τα αποτελέσματά τους περίπου 1 έως 2 δευτερόλεπτα, οπότε καμία προκαταρκτική λύση δεν έδινε προτεραιότητα στην ταχύτητα στα επίπεδα που χρειαζόταν η Kubient.

Ενώ ο Francia βρίσκεται σε αδιέξοδο, η Vasanti Mahajan έκανε σημαντικές ανακαλύψεις στα δεδομένα και είχε έτοιμο το αρχικό μοντέλο να δοκιμαστεί, το οποίο δημιούργησε μεγαλύτερη πίεση στην ομάδα για να βρει μια λύση λογισμικού, καθώς τα μοντέλα της Kubient ενώ μπορούν να πιάσουν την απάτη, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να χρησιμοποιηθούν στη δημοπρασία.

Μετά από 12 μήνες η ομάδα της Kubient έφτασε τελικά σε ένα σημείο όπου το λογισμικό της σε ελεγχόμενο περιβάλλον λειτουργεί και οι ταχύτητες ήταν εντός του εύρους που είχε τεθεί.
Όμως, αυτό ήταν ακόμα σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον. Όταν αποφασίστηκε για πρώτη φορά να τεθεί στο σύστημα δημοπρασίας παραγωγής, η ομάδα ήταν αρκετά σίγουρη ότι το λογισμικό τους θα συντριβεί, δεν θα ανταποκριθεί και θα χρειαστούν εκ νέου δοκιμές και ανάλυση των δεδομένων.

Στην πραγματικότητα, όταν κυκλοφόρησε στην πλατφόρμα δημοπρασιών τον Οκτώβριο του 2018, ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες.
Έτσι, ο αλγόριθμος και η καινοτομία της Kubient ξεκίνησε το μακρύ ταξίδι προς την επανάσταση της πρόληψης της απάτης των ψηφιακών διαφημίσεων.

Η λύση εντοπισμού απάτης της πλατφόρμας της Kubient, ονομάζεται Kubient Artificial Intelligence (“KAI“) και είναι αποκλειστική ιδιοκτησία της εταιρείας. Το ΚΑΙ χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη και θα αναλύσει τα δεδομένα ροής προσφορών της ζωντανής διαφήμισης για να εντοπίσει πιθανή απάτη διαφήμισης. Η αποκλειστική τεχνολογία της KAI επιτρέπει σε όλους τους διαφημιζόμενους να λαμβάνουν καλύτερα ενημερωμένες αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο εντός αυτού του σύντομου χρονικού διαστήματος, εντοπίζοντας ενδεχόμενη δόλια δραστηριότητα σε πραγματικό χρόνο. Το KAI έχει εκπαιδευτεί χρησιμοποιώντας διαφορετικούς αλγόριθμους στατιστικής και μηχανικής μάθησης και είναι ικανό να εντοπίζει διάφορους τύπους απάτης, όπως απάτη χρηστών, απάτη συσκευών και απάτη περιεχομένου. Το KAI αναλύει το 100% των δεδομένων προγραμματισμού σε πραγματικό χρόνο και συγκεκριμένων πληροφοριών της βιομηχανίας, ώστε να προσδιορίσει τα μοτίβα και τα σημεία δεδομένων σύμφωνα με την παράνομη δραστηριότητα, βοηθώντας τους διαφημιζόμενους να μεγιστοποιήσουν την απόδοση των διαφημιστικών δαπανών και τους εκδότες να προστατευτούν.

Τι είναι η Kubient;
H Kubient, Inc. αναπτύσσει μια πλατφόρμα λογισμικού που βασίζεται σε cloud για τη βιομηχανία ψηφιακών διαφημίσεων. Η εταιρεία αναπτύσσει το Audience Cloud, μια πλατφόρμα για διαπραγμάτευση διαφημίσεων, μέσω προγραμματισμού, σε πραγματικό χρόνο. Η πλατφόρμα της συνδέει τους διαφημιστές με τους εκδότες, ενώ έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση κατά τη δημοπρασία διαφημιστικού χώρου μέσω προγραμματισμού.

Η πλατφόρμα του Audience Cloud επιτρέπει στους διαφημιζόμενους και τους εκδότες (πωλητές διαφημιστικών χώρων) να πραγματοποιούν απευθείας συναλλαγές μεταξύ τους σε μια ανοιχτή πλατφόρμα υποβολής προσφορών σε πραγματικό χρόνο για ψηφιακή διαφήμιση μέσω προγραμματισμού. Το διαφημιστικό απόθεμα στην πλατφόρμα της Kubient είναι διαθέσιμο σε οποιοδήποτε κανάλι, επιτραπέζιους υπολογιστές, κινητές συσκευές, ψηφιακές εκτός σπιτιού και συνδεδεμένες συσκευές και σε οποιαδήποτε μορφή βίντεο, οθόνης, ήχου.

Όταν φορτώνεται μια ιστοσελίδα, οι διαφημιζόμενοι αγωνίζονται να υποβάλλουν προσφορές και να τοποθετούν διαφημίσεις με την ελπίδα ότι ο χρήστης θα κάνει κλικ στη διαφήμιση για να μάθει περισσότερα για το προϊόν ή την υπηρεσία του. Το πρόβλημα είναι ότι η περισσότερη κίνηση στο Διαδίκτυο δημιουργείται από ρομπότς, όχι από ανθρώπους. Όταν ένας διαφημιζόμενος υποβάλλει προσφορά για να τοποθετήσει τη διαφήμισή του σε μια ιστοσελίδα, δεν ξέρει αν η διαφήμιση πρόκειται να προβληθεί από έναν άνθρωπο ή ένα bot. Εκτός εάν αυτός ο διαφημιζόμενος χρησιμοποιεί τη Kubient. Η Kubient έχει αναπτύξει τεχνολογία για τον εντοπισμό διαφημιστικής απάτης σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου. Εάν η Kubient εντοπίσει ότι μια ιστοσελίδα δεν φορτώνεται από άνθρωπο, τότε οι διαφημιζόμενοι δεν υποβάλλουν προσφορά. Αυτό εξοικονομεί τους διαφημιστές από τη σπατάλη διαφημιστικών δαπανών σε προβολές που έχουν μηδενική πιθανότητα να οδηγήσουν σε πώληση.

Η Kubient διευθύνεται από τον CEO και ιδρυτή Paul Roberts. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας IPO, προσλήφθηκε ο Peter Bordes ως προσωρινός διευθύνων σύμβουλος. Ο Peter Bordes δημοσιοποιήσε την εταιρεία, έφερε με επιτυχία τη Kubient στον Nasdaq και τώρα έχει μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο.
Ο Paul Roberts έχει δηλώσει ότι μπορεί και να μην συνεχίσει ως CEO και πως το διοικητικό συμβούλιο ψάχνει για νέο CEO που θα έχει εμπειρία στον κλάδο.

Σύμφωνα με το μετοχολόγιο οι Insiders της εταιρείας κατέχουν το 25% της εταιρείας σε ένα σύνολο 13,873 εκατομμυρίων μετοχών.

Αποτελέσματα έτους 2020
Οι πωλήσεις της Kubient το 2019 ήταν μόλις 177.635 δολάρια και δημιουργήθηκαν από 49 πελάτες, ενώ το 2020 τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν 2.900.029 δολάρια και δημιουργήθηκαν από 41 πελάτες. 

Η αύξηση των πωλήσεων από το 2019 έως το 2020 οφειλόταν κυρίως σε περίπου 1.300.000 δολάρια εσόδων που δημιουργήθηκαν απο τη δοκιμή beta του KAI, της υπηρεσίας εντοπισμού απάτης, η οποία ξεκίνησε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, καθώς και περίπου 1.496.000 δολάρια καθαρών εσόδων από τον νέο πελάτη Associated Press.
Η εταιρεία, στο μέλλον, δεν θα έχει έσοδα από δοκιμές beta του KAI. Επομένως για να αυξηθούν τα έσοδα της Kubient θα πρέπει η εταιρεία να πείσει και να προσελκύσει νέους πελάτες που θα υιοθετήσουν το προϊόν KAI στο μέλλον.

Η εταιρία είναι νέα, με το προιόν της ακόμη άγνωστο και ”αδοκίμαστο” και τη δεδομένη στιγμή έχει ένα μεγαλο πελάτη …. και γιαυτό δεν υπάρχει καμιά διαβεβαίωση για την επιτυχία του εγχειρήματος. Αύτος είναι ο βασικός λόγος που η διοίκηση δεν μπορεί να δώσει οδηγία για τα έσοδα του 2021.

Στις 23 Μαρτίου 2021, η ομάδα πωλήσεων και μάρκετινγκ της Kubient αποτελείται από 5 υπαλλήλους, ενώ η εταιρεία έχει συνολικά 13 υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης και 15 συμβούλους.

Η εταιρεία το 2020 εμφάνισε ζημιά 7,885 εκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένη από τη ζημιά των 4,132 εκατομμυρίων δολαρίων του 2019.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA,  του 2020, ήταν αρνητικά κατά 3,6 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το 2019 ήταν αρνητικά κατά 3,3 εκατομμύρια δολάρια.

Χάρη των δύο δημοσίων προσφορών μετοχών η Kubient έχει ένα ισχυρό Ισολογισμό, καθώς, στις 31 Δεκεμβρίου 2021, διαθέτει ταμείο 24,782 εκατομμύρια δολάρια, με το συνολικό χρέος να είναι μόλις 406.090 δολάρια και τις συνολικές υποχρεώσεις να ανέρχονται σε 2,881 εκατομμύρια δολάρια.

Με την τιμή της μετοχής στα 7 δολάρια η επιχειρηματική αξία της Kubient ήταν υψηλότερη απο 72 εκατομμύρια δολάρια και εαν δεν αναπτυχθεί η εταιρεία ραγδαίως είναι βέβαιο ότι η μετοχή θεωρείται υπερτιμημένη.

Συμπεράσματα
Ο εντοπισμός της απάτης των διαφημίσεων δεν είναι κάτι το καινοτόμο. Πολλές πλατφόρμες διαφήμισης μπορούν να εντοπίσουν απάτες διαφημίσεων. Όμως η Kubient είναι αυτή τη στιγμή ο μόνος παίκτης στην αγορά που μπορεί να εντοπίσει τη διαφημιστική απάτη πριν ένας διαφημιζόμενος υποβάλει προσφορά. Αυτό είναι μοναδικό, επειδή οι διαφημιστές έχουν περίπου 300ms για την προβολή μιας διαφήμισης.

Οι άλλες πλατφόρμες εντοπίζουν την απάτη μετά την εξόφληση των χρημάτων και στη συνέχεια, παρέχουν επιστροφές χρημάτων για τις δόλιες μεθοδεύσεις. Αυτή ήταν η αποδεκτή λύση για πολλά χρόνια. Απομένει να εξακριβωθεί εάν οι διαφημιζόμενοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για τις υπηρεσίες της Kubient προτού υποβάλουν προσφορές για μια διαφήμιση ή εάν ικανοποιούνται από το ισχύον πρότυπο που λειτουργεί η αγορά.

Εάν η Kubient αποδείξει ότι η τεχνολογία της είναι κρίσιμη για τους διαφημιζόμενους, τότε θα μπορούσε να υπάρξει μια τεράστια ευκαιρία να επεκτείνει την τεχνολογία και τις υπηρεσίες της.

H Kubient είναι μία μετοχή τεχνολογίας που ακόμη βρίσκεται κάτω από τα radars. Πρόκειται για μια πολύ γρήγορα αναπτυσσόμενη εταιρεία ψηφιακής διαφήμισης, για την οποία υπάρχουν πολλές ανοδικές δυνατότητες, αλλά το επιχειρηματικό της μοντέλο ακόμη δεν είναι δοκιμασμένο και αποδεδειγμένο. Αυτό κάνει την Kubient μια επικίνδυνη επένδυση.
Πρόκειται για μια επένδυση πολύ κερδοσκοπική σε αυτό το στάδιο, αφού θα μπορούσε είτε η μετοχή να απογειωθεί, είτε να διαλυθεί εάν και εφόσον αποδειχθεί ότι η καινοτομία της εταιρείας δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο.

Η Kubient βοηθά στον εξορθολογισμό της ψηφιακής διαφήμισης. Παρόλο που η διοίκηση της Kubient ισχυρίζεται πως έχει το πλεονέκτημα και την τεχνολογία στον εντοπισμό της απάτης στη ψηφιακή διαφήμιση, εντούτοις ακόμη υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι.

Κίνδυνοι

  • Η Kubient είναι μια νέα εταιρεία, οπότε υπάρχουν λίγα ιστορικά δεδομένα για ασφαλεστερες προβλέψεις. 
  • Το επιχειρηματικό μοντέλο της Kubient δεν έχει ακόμη αποδειχθεί.  
  • Πολλά από τα έσοδα 2020 ήταν εφάπαξ για δοκιμές beta.  
  • Κίνδυνος συγκέντρωσης πελατών. Το 2020 η εταιρεία είχε ουσιαστικά έναν μόνο μεγάλο πελάτη.  
  • Ισχυρός ανταγωνισμός.
  • Επειδή η εταιρεία ακόμη είναι ζημιογόνος και οι ταμειακές ροές της είναι αρνητικές, στην προσπάθεια της να αναπτυχθεί είναι πιθανόν να χρειαστεί χρηματοδότηση, που θα οδηγήσει σε αραίωση μετόχων.

Υπάρχει μόνο ένας αναλυτής που καλύπτει τη μετοχή αυτή τη στιγμή, ο οποίος τυχαίνει να είναι ο ασφαλιστής IPO της Kubient. Λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις των πωλήσεων αυτού του αναλυτή αναμένει η Kubient να φτάσει τα 6,6 εκατομμύρια δολάρια το 2021, τα 17,4 εκατομμύρια το 2022, τα 26,2 το 2023, τα 35,4 το 2024 και τα 44,3 εκατομμύρια δολάρια το 2025.
Εάν η Kubient καταφέρει να επιτύχει αυτόν τον ρυθμό ανάπτυξης, τότε είναι πολύ πιθανό η μετοχή, μέχρι το 2025 να καταφέρει να πετύχει πολύ υψηλότερες τιμές από τις σημερινές των 7 δολαρίων.

Ωστόσο, για το 2021 η KUBIENT θα χάσει έσοδα ύψους 1,3 εκατομμυρίων δολαρίων που αφορούσαν τις δοκιμές BETA και θα πρέπει να αντικατασταθούν από νέους πελάτες. Ταυτόχρονα, το 2020, υπάρχουν έσοδα 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων που προήλθαν από έναν μόνο πελάτη. Εάν φύγει αυτός ο πελάτης θα ήταν καταστροφικό για τη Kubient. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει, τα έσοδα του 2021, σε μία τρύπα 2,8 εκατομμυρίων δολαρίων στο ισοζύγιο της Kubient (1,3 εκατομμύρια δολάρια από τη δοκιμή beta και 1,5 εκατομμύρια δολάρια από τον ένα πελάτη).

Η Kubient πρέπει ακόμη να αποδείξει ότι το προϊόν της έχει αγοραία αξία. Αυτό θα αποδειχθεί εάν είναι σε θέση να διατηρήσει τους πελάτες εκτός από την απόκτηση νέων πελατών.
Εάν η τεχνολογία Kubient αποδειχθεί ότι είναι επαναστατική στην αγορά, τότε υπάρχει τεράστιο περιθώριο ανάπτυξης. Εάν μάλιστα πετύχει την υποστήριξη της Google τότε σίγουρα θα γίνει ο ηγέτης στην ψηφιακή διαφήμιση.

Εάν όμως δεν μπορέσει να αποδείξει τη χρησιμότητα της τεχνολογίας, τότε η τιμή της μετοχής είναι βέβαιο ότι θα καταρρεύσει.

Mε την υπογραφή του… αμερικάνου


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

  • Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάσει νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

  • Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.