4.3.2021: Wall Street – Li Cycle, με την υπογραφή του… αμερικάνου

  • Li Cycle  …. εδώ ….
    Διαπραγματεύεται στο NYSE με τον κωδικό PDAC … εδώ …. και μετά τη συγχώνευση το ticker θα είναι LICY
    Αριθμός μετοχών : 167 εκατομμύρια μετοχές (όταν εισαχθεί στο NYSE)
    Presentation Li Cycle … εδώ

Το SPAC του PDAC
Στις 31 Ιουλίου 2020 ιδρύεται η εταιρεία Peridot Acquisition Corp. και δημιουργήθηκε το Spac – PDAC. Εκδόθηκαν για τον χορηγό 7.500.000 κοινές μετοχές κατηγορίας Β.
Τα Μερίδια Κατηγορίας Β θα μετατραπούν αυτόματα σε κοινές μετοχές Κατηγορίας Α την πρώτη ημέρα μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης του Spac με την εταιρεία που θα επιλεγεί.

Στις 28 Σεπτεμβρίου 2020, η εταιρεία ολοκλήρωσε την αρχική δημόσια προσφορά, όπου εκδόθηκαν 30.000.000 μετοχές, στα 10 δολάρια, δημιουργώντας ακαθάριστα έσοδα 300.000.000 δολάρια.
Η εταιρεία SPAC – PDAC εισάγεται στον NYSE, παράλληλα κάθε αρχική μονάδα εδικαιούτο και το ένα δεύτερο ενός εξαγοράσιμου εντάλματος. Κάθε ένταλμα (WARRANT) δίνει στον κάτοχο του την δυνατότητα να αγοράσει μία κοινή μετοχή σε τιμή άσκησης 11,50 δολάρια ανά μετοχή.
Ταυτόχρονα η Εταιρεία ολοκλήρωσε την πώληση 8.000.000 ενταλμάτων στην τιμή του 1 δολαρίου, ανά ένταλμα, στον χορηγό Peridot Acquisition Sponsor, LLC.

Η συμφωνία συγχώνευσης με την Li Cycle
Την Tρίτη 16 Φεβρουαρίου 2021 το spac PDAC, σύνηψε οριστική συμφωνία για να συγχωνευτεί με την εταιρεία Li Cycle.
Η Li Cycle θα συγκεντρώσει 615 εκατομμύρια δολάρια μέσω του συνδυασμού των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρως δεσμευμένου PIPE ύψους 315.000.000 δολαρίων, που θα καλυφθεί από θεσμικούς επενδυτές συμπεριλαμβανομένων των Neuberger Berman Funds, Franklin Templeton και Mubadala Capital, καθώς και από το χορηγό της Peridot, Carnelian Energy Capital, αλλά και από τους υφιστάμενους επενδυτές της Li-Cycle, συμπεριλαμβανομένων των Moore Strategic Ventures, και του παγκόσμιου στρατηγικού συνεργάτη στο  μάρκετινγκ Traxys.

Η συνδυασμένη εταιρεία θα παραμείνει εισηγμένη στο NYSE με το νέο σύμβολο “LICY
Ο συνδυασμός επιχειρήσεων αποτιμά την Li Cycle, με την τιμή της μετοχής στα 10 δολάρια, σε περίπου 1,67 δισεκατομμύρια δολάρια. Μετά τη συγχώνευση η Li Cycle θα έχει 566 εκατομμύρια δολάρια στο ταμείο της, συνεπώς η επιχειρηματική αξία της εταιρείας υπολογίζεται σε 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Υποθέτοντας ότι κανένας δημόσιος μέτοχος της PDAC δεν ασκήσει τα δικαιώματα εξαγοράς του, η ιδιοκτησία της συνδυασμένης εταιρείας αμέσως μετά τη συγχώνευση θα αποτελείται από τους τρέχοντες κατόχους μετοχών της Li Cycle (59%), τους μετόχους της PDAC (19%), τον χορηγό της PDAC (5%) και τους επενδυτές PIPE (18%).

 


Η Li-Cycle ιδρύθηκε στο Τορόντο το 2016, από τους Ajay Kochhar, Tim Johnston και ανακυκλώνει μπαταρίες ιόντων λιθίου στο τέλος του κύκλου ζωής τους που τροφοδοτούν προϊόντα όπως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ιατρικό εξοπλισμό και smartphone.
Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι έχει την τεχνογνωσία να σώσει μέρη νεκρών μπαταριών ιόντων λιθίου και να τα επαναφέρει στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Αυτό επιτρέπει μια πιο πράσινη προσέγγιση στην παραγωγή μπαταριών καθώς θα αυξάνεται η ζήτηση παράλληλα με τα ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) συχνά επικρίνονται επειδή δεν είναι πραγματικά πράσινα, καθώς ορισμένα από τα μέταλλα που χρησιμοποιούνται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως το λίθιο και το κοβάλτιο, απαιτούν το άνοιγμα πολλών νέων ορυχείων. Οι εταιρείες ανακύκλωσης μπαταριών λιθίου μπορούν να ανακυκλώσουν τα διάφορα μέταλλα που χρειάζονται οι ηλεκτρικές μπαταρίες, με χαμηλότερο κόστος από τo κόστος εξόρυξης των ορυχείων και ταυτόχρονα η παραγωγή να είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον.

Η κατασκευή εκατομμυρίων EVs σημαίνει ότι θα χρειαστούν εκατομμύρια μπαταρίες, με συνέπεια η προβλεπόμενη ζήτηση να προκαλεί κάποια ανησυχία για τις ελλείψεις κοβαλτίου, λιθίου και άλλων πρώτων υλών.
Το κόστος της Li Cycle για την παραγωγή οποιουδήποτε από αυτά τα υλικά μέσω της ανακύκλωσης, είναι φθηνότερο από την εξόρυξη τους σε όλο τον κόσμο.

Οι εταιρείες ανακύκλωσης δεν βλάπτουν το περιβάλλον και με τις πωλήσεις EV που προβλέπεται να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια, ο αριθμός των μπαταριών ιόντων λιθίου που πρέπει να ανακυκλωθούν θα αυξηθεί με ταχύ ρυθμό.
Ο όγκος των μπαταριών στο τέλος του κύκλου ζωής τους αναμένεται να φθάσει τους 1,2 εκατομμύρια τόνους το 2025 και 3,5 εκατομμύρια τόνους το 2030, σύμφωνα με την έρευνα αγοράς της IHS Markit

Οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ιόντων λιθίου τροφοδοτούν όλο και περισσότερο τον κόσμο στις βιομηχανικές εφαρμογές αποθήκευσης ενέργειας, στα αυτοκίνητα και γενικότερα τους καταναλωτές.
Ο αριθμός των κινητών συσκευών που λειτουργούν, παγκοσμίως, αναμένεται να φθάσει τα 17,72 δισεκατομμύρια έως το 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 3,7 δισεκατομμυρίων συσκευών σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020, σύμφωνα με τη Statista.
Η ταχεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων που βρίσκεται σε εξέλιξη επηρεάζει ακόμη περισσότερο τις σχετικές κρίσιμες τελικές αγορές. Όλες αυτές οι εφαρμογές χρησιμοποιούν μπαταρίες ιόντων λιθίου, δημιουργώντας σημαντική παγκόσμια ζήτηση για τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή τους. Για την ικανοποίηση αυτής της αυξανόμενης ζήτησης, η Li-Cycle παρέχει προσιτές, ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες για την ανακύκλωση όλων των τύπων μπαταριών ιόντων λιθίου.

Η Li-Cycle χρησιμοποιεί τις κατοχυρωμένες με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογίες Spoke & Hub προκειμένου να επιτύχει τον κορυφαίο ρυθμό ανάκτησης στον κλάδο και να παράγει τα λιγοστά υλικά μπαταριών που στηρίζουν την παγκόσμια ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι παλαιότερες τεχνολογίες ανακύκλωσης βασίστηκαν σε μεγάλο βαθμό σε θερμικές λειτουργίες, οι οποίες μπορούν να εκπέμπουν επιβλαβείς εκπομπές και να έχουν ως αποτέλεσμα χαμηλότερα ποσοστά ανάκτησης.

Το μοντέλο ανακύκλωσης μπαταριών δύο σταδίων της Li-Cycle επιτρέπει στους πελάτες της να επωφεληθούν από μια ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον λύση για την ανακύκλωση όλων των τύπων υλικών ιόντων λιθίου.

Spoke and Hub Technologies 
Τα Spokes είναι αποκεντρωμένες εγκαταστάσεις για τη μηχανική επεξεργασία μπαταριών κοντά σε πηγές τροφοδοσίας, ενώ τα Hub είναι κεντρικές εγκαταστάσεις για μεγάλης κλίμακας παραγωγής ειδικών υλικών για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας στην ανακύκλωση.

Προϊόντα Spoke
Στις μονάδες παραγωγής Spoke της Li-Cycle, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου όλων των μορφών, των χημείων και των καταστάσεων φόρτισης υποβάλλονται σε επεξεργασία μέσω μιας μηχανικής διαδικασίας. Αυτή η διαδικασία διασπά τις μπαταρίες σε αδρανή υλικά χωρίς κίνδυνο πυρκαγιάς ή έκρηξης και στη συνέχεια διαχωρίζει τα προκύπτοντα υλικά σε δύο κύριες σειρές προϊόντων: υλικά μπαταριών (μαύρη μάζα) και μικτό χαλκό / αλουμίνιο.

Προϊόντα Hub
Στις μονάδες παραγωγής Hub της Li-Cycle, τα υλικά της μπαταρίας (μαύρη μάζα) διοχετεύονται μέσω του υδρομεταλλουργικού κυκλώματος για την παραγωγή μεμονωμένων θειικών μετάλλων και ανθρακικών προϊόντων με τα επίπεδα καθαρότητας που απαιτούνται για την παραγωγή καθόδου και προδρόμων. Με την επανατοποθέτηση των προϊόντων Hub στην αλυσίδα τροφοδοσίας μπαταριών ιόντων λιθίου, η Li-Cycle κλείνει αποτελεσματικά το βρόχο μεταξύ των φάσεων στο τέλος του κύκλου ζωής και της κατασκευής τόσο με περιβαλλοντικά όσο και οικονομικά βιώσιμο τρόπο.

Η Li-Cycle έχει την ικανότητα να ανακτήσει τα υλικά που χρειάζεται μια μπαταρία λιθίου, συμπεριλαμβανομένων των ανθρακικού λιθίου, θειικού νικελίου και θειικού κοβαλτίου, με χαμηλότερο κόστος από το κόστος εξόρυξης τους.
Η διαδικασία του Li-Cycle δεν απαιτεί υψηλές θερμοκρασίες, δεν παράγονται λύματα και παράγονται μόνο εκπομπές χαμηλού επιπέδου από τις εργασίες.

Η Li-Cycle χρησιμοποιεί τις κατοχυρωμένες με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογίες Spoke & Hub για να ανακτήσει τα υλικά των ”νεκρών” μπαταριών.
Τα κεντρικά γραφεία της Li-Cycle’s βρίσκονται στο Kingston του Οντάριο του Καναδά.
Οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης του Οντάριο έλαβαν πιστοποίηση για τέσσερα βιομηχανικά πρότυπα:

  • Πρότυπο ποιότητας ISO (International Standards Organisation) 9001 
  • Περιβαλλοντικό πρότυπο ISO 14001 
  • ISO 45001 υγεία των εργαζομένων και 
  • πρότυπο ασφάλειας και το πρότυπο ανακύκλωσης ηλεκτρονικών R2.

Η Li-Cycle εξασφάλισε με επιτυχία τρία διπλώματα ευρεσιτεχνίας των ΗΠΑ το 2020 για την περαιτέρω ενίσχυση του χαρτοφυλακίου πνευματικής ιδιοκτησίας.

Τον Μάιο του 2020, η Li-Cycle ολοκλήρωσε την κατασκευή του Spoke 1 στο Kingston του Οντάριο, ενώ το Δεκέμβριο του 2020 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του Spoke 2 στο Eastman Business Park (EBP) στο Ρότσεστερ της Νέας Υόρκης.
Και οι δύο εγκαταστάσεις λειτουργούν τώρα με συνδυασμένη ικανότητα ανάκτησης πόρων 10.000 τόνων μπαταριών ιόντων λιθίου ανά έτος.
Η Εταιρεία μεταγενέστερα θα ολοκληρώσει την εγκατάσταση Hub που θα εδρεύει στο Ρότσεστερ της Νέας Υόρκης. Αυτό αναμένεται να γίνει μεταξύ τέταρτου τριμήνου 2022 και πρώτου τριμήνου 2023.

Η τεράστια παγκόσμια στροφή προς την ηλεκτροδότηση και οι ολοένα όλο και πιο αυστηροί περιβαλλοντικοί κανονισμοί και οι αυξανόμενες δαπάνες για υποδομές καθαρής ενέργειας επιταχύνουν τη ζήτηση για υλικά μπαταριών ιόντων λιθίου και λύσεις ανακύκλωσης.

Οι υποκείμενες τεχνολογίες, της Li Cycle προστατεύονται από 18 διπλώματα ευρεσιτεχνίας. H Li Cycle ισχυρίζεται ότι έχει αναπτύξει μια πατενταρισμένη διαδικασία με 12 επίσημα εμπορικά μυστικά που χρησιμοποιούν τυποποιημένο εξοπλισμό.


Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι η τεχνολογία της μπορεί να προσφέρει ποσοστό απόδοσης ανακύκλωσης έως και 95%, το οποίο είναι εξαιρετικά μεγάλο, δεδομένου ότι η τήξη των μπαταριών ιόντων λιθίου έχει συνήθως απόδοση μικρότερη από 50%.

 

Η Li Cycle διαθέτει επί του παρόντος δύο λειτουργικές εγκαταστάσεις Spoke με συνολική ικανότητα 10.000 τόνους ανά έτος και σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγική της ικανότητα πάνω από 30 φορές τα επόμενα πέντε χρόνια ώστε να γίνει παγκόσμιος ηγέτης.

Στο πενταετές πλάνο της η Li-Cycle σχεδιάζει να αναπτύξει 20 Spokes , όπου τα 3 θα είναι στην Βόρεια Αμερική, τα 6 στην Ευρώπη και τα 11 στην Ασία και 4 Hubs, με τα 3 να βρίσκονται στην Ασία και το 1 στην Βόρειο Αμερική.

10 Spokes και 2 Hubs θα αναπτυχθούν μέσω περιφερειακών συνεργασιών και κοινοπραξιών, έως το 2025.

Η συνολική παραγωγική ικανότητα αναμένεται να αυξηθεί σε 100.000 τόνους ανά έτος για τις μονάδες Spokes και 240.000 τόνους ανά έτος για τις μονάδες Hubs.

Η Li-Cycle έχει επί του παρόντος πάνω από 40 εμπορικά συμβόλαια και συμφωνίες λήψης έως το 2030. Μεταξύ των συνεργατών της είναι 14 από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως κατασκευαστών αυτοκινήτων και μπαταριών στον κόσμο. Μάλιστα, η Li-Cycle έχει συμβόλαιο με την εταιρεία εμπορίας μετάλλων Traxys για να αγοράσει το 100% της παραγωγής της έως το 2030.
Αυτό αντιστοιχεί σε ένα σωρευτικό προβλεπόμενο EBITDA μεταξύ 2021 και 2025 ύψους 985 εκατομμύρια δολάρια.
Τα έσοδα που θα προκύψουν από την Traxys (υφιστάμενος μέτοχος και στρατηγικός συνέταιρος) θα φτάνουν τα 300 εκατομμύρια δολάρια ανά έτος.

Τα έσοδα του 2021 θα είναι μόλις 12 εκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, λόγω του ότι ο τομέας αναπτύσσεται ταχύτατα τα έσοδα του 2024 αναμένονται σε 700 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το 2025 εκτοξεύονται σε 958 εκατομμύρια δολάρια.

Τα  ΕΒΙΤDA το 2023 γυρίζουν θετικά σε 109 εκατομμύρια δολάρια, ενώ αναμένονται το 2025 να φθάσουν στα 541 εκατομμύρια δολάρια.


Τα περιθώρια κέρδους της επιχείρησης φαίνονται εξαιρετικά με το περιθώριο EBITDA να υπερβαίνει το 50% των εσόδων.
Το κεφάλαιο που απαιτείται τα επόμενα πέντε χρόνια, για να ολοκληρωθεί το project υπολογίζεται σε 947 εκατομμύρια δολάρια που το μεγαλύτερο μέρος του θα χρηματοδοτηθεί απο τα 566 εκατομμύρια δολάρια της συμφωνίας συγχώνευσης με το Spac της Peridot.

Οι προβλέψεις EV/EBITDA 3,2 με βάση τις προβλέψεις του 2024 και 2 σε σχέση με το 2025 φαίνονται εξαιρετικά ελκυστικές.

 

Με την τιμή της μετοχής στα 10 δολάρια η συνολική κεφαλαιοποίηση ανέρχεται σε περίπου 1,67 δισεκατομμύρια δολάρια που αντιπροσωπεύει :

  • 1,74 φορές τα εκτιμώμενα έσοδα του 2025.
  • 2,38 φορές τα εκτιμώμενα έσοδα του 2024.
  • 6,32 φορές τα εκτιμώμενα έσοδα του 2023.
  • 22,26 φορές τα εκτιμώμενα έσοδα του 2022.
  • 139 φορές τα έσοδα του 2021.

και σε σχέση με τα EBITDA

  • 3,08 φορές τα εκτιμώμενα EBITDA του 2025.
  • 4,92 φορές τα εκτιμώμενα EBITDA του 2024.
  • 12,1 φορές τα εκτιμώμενα EBITDA του 2023.

Στα 10 δολάρια, η επιχειρηματική αξία της επιχείρησης είναι 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Με βάση τις προβλέψεις της εταιρείας η μετοχή φαίνεται υποτιμημένη σε σύγκριση με άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου.


Προβληματισμοί
Η Li-Cycle δείχνει ότι είναι μια ενδιαφέρουσα εταιρεία σε ένα τμήμα της αγοράς που αναμένεται να αναπτυχθεί ταχύτατα. Ωστόσο, υπάρχουν μια σειρά από πράγματα που μπορεί να προβληματίσουν στο μέλλον και να μην εξελιχθεί το project, τόσο ευνοϊκά, όπως αναμένει η εταιρεία.

Το μέλλον των μπαταριών ιόντων λιθίου
Κενείς δεν υγγυάται  σήμερα ότι αυτός ο τύπος μπαταρίας θα διατηρήσει το μερίδιο αγοράς του στο μέλλον. Για παράδειγμα, υπάρχουν αρκετές εταιρείες που επικεντρώνονται στις κυψέλες καυσίμου όπως η Hyzon ή η Toyota που σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια επαναστατική μπαταρία στερεάς κατάστασης.

Τιμές μετάλλων μπαταρίας
Οι προβλέψεις εσόδων και EBITDA της Li-Cycle είναι εντυπωσιακές, ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία προβλέπει υψηλότερες τιμές για το νικέλιο, το ανθρακικό λίθιο και το κοβάλτιο τα επόμενα χρόνια.
Εάν οι τιμές αυτών των προϊόντων παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα ή μειωθούν, τα οικονομικά στοιχεία της Li-Cycle δεν θα είναι τόσο εξαιρετικά το 2024 και το 2025 όπως προβλέπει η διοίκηση.

  • Τεχνικά θέματα
    Η αναβάθμιση δεν ήταν ποτέ εύκολη και τα τεχνικά θέματα πάντα είναι ένα σημείο προβληματισμού. Εφόσον ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί το project της εταιρείας και παρά τις βραβεύσεις που έχει η Li Cycle,  δεν γνωρίζουμε αν τελικά εμφανιστούν διάφορα τεχνικά μειονεκτήματα που θα περιορίσουν τις πωλήσεις που προβλέπει σήμερα η διοίκηση.
    Χρηματοδότηση
    Η Li Cycle θα έχει 566 εκατομμύρια δολάρια στην τράπεζα, αλλά αυτό είναι ένα ποσόν μικρότερο απο τα 947 εκατομμύρια δολάρια που απαιτούνται για το capex των επόμενων 5 χρόνων. Οπότε, τα επόμενα χρόνια, αν οι ταμειακές χρηματοροές δεν είναι καλές τότε η εταιρεία θα χρειαστεί χρηματοδότηση και πιθανότατα θα αναγκαστεί να εκδόσει μετοχές που θα σημαίνει ”αραίωση” για τους υφιστάμενους μετόχου.

Mε την υπογραφή του… αμερικάνου


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

  • Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάσει νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

  • Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.