(28/10)- ΟΑΚ: Στο θέμα της ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ θα επιμείνουμε σε εμμονικό βαθμό…

Εδώ και αρκετό καιρό επιμένουμε σε αναφορές και… σφηνάκια για τις προοπτικές της ΠΕΤΡΟ. Σπάνια επιμενουμε σε χαρτιά, για έναν βασικό λόγο. Άλλο η θεμελιώδης αξία ενός χαρτιού και άλλο η Χρηματιστηριακή εικόνα του. Στο θέμα του ΠΕΤΡΟ όμως θα επιμείνουμε σε εμμονικό βαθμό για τους λόγους που θα σας εξηγήσουμε παρακάτω. 

  • H Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ ιδρύθηκε το 1922 στη Θεσσαλονίκη. Κατασκευάζει, διασκευάζει, διανέμει και υποστηρίζει μεγάλο εύρος προϊόντων αυτοκινητοβιομηχανίας όπως αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία, γεννήτριες, κινητήρες diesel, σκάφη, εξωλέμβιες μηχανές, αγροτικά, χωματουργικά και βιομηχανικά μηχανήματα, μπαταρίες, λιπαντικά και ελαστικά. Η Εταιρία κατέχει ηγετική θέση στην Ελληνική αγορά στους τομείς δραστηριότητας της.

Η εταιρία προ πενταετίας ( 2016 ) είχε περίπου 93 εκατομμύρια σε πωλήσεις για να φτάσει την χρονιά του COVID το 2020 στα 118 εκατομμύρια. Αναφέρομαι για την Πενταετία αυτή καθότι ουσιαστικά μιλάμε για μια κακή περίοδο της χώρας μας. Ειδικά οι κλάδοι φορτηγών, λεωφορείων, επαγγελματικών οχημάτων, τρακτέρ κλπ ήταν ουσιστικά σε καθεστώς στάσης εργασίας. Παρα ταυτα η Πετρόπουλος κάθε χρόνο σταδιακά αύξησε τις πωλήσεις της. 

Αξιοθαύμαστο οικονομικό στοιχείο η διατήρηση σταθερών περιθωρίων μεικτού κέρδους στις πωλήσεις. Από 16% έως 17% για το σύνολο των ετών, κάτι που δειχνει ότι η εταιρία εστιαζει σε κερδοφόρες πωλήσεις και όχι στην μεγέθυνση του τζίρου της προς χάριν εντυπωσιασμού. 

  • Τι εγινε λοιπόν και εχουμε γίνει εμμονικοί;

Το 2021 η χώρα μας περνάει σε μια περίοδο ΕΝΤΟΝΗΣ αναπτυξης με ολους τους κλάδους της Πετρόπουλος να εκτινάσονται. Δεν χρειαζετε να αναφερθώ με λεπτομέρειες. Ολοι γνωρίζουμε ότι εμπόριο, επενδύσεις, λιπαντικά και αγορες είναι στα ύψη. Ειδικά ο κλάδος του αυτοκινήτου βρισκετε σε πρωτόγνωρη εκτίναξη με τα περιθώρια πωλήσεων να εκτινασονται για τους εμπόρους γιατι πολύ απλά υπάρχουν χιλιάδες αγοραστές.

  • Αν μιλήσετε με τις εταιρίες ενοικιάσεων ή Leazing θα διαπιστώσετε ότι αγοράζουν οσο οσο αρκει να βρούν αυτοκίνητα. Ένα απλό Hyundai που ολοι μας εχουν νοικιάσει καποιο καλοκαιρι σε καποιο νησι από 8.800 εχει φτάσει να πουλιέται στα 13 χιλιάρικα. Βρισκόμαστε σε ένα τσουνάμι αγορών, με την Πετρόπουλος να εχει ηγετική θέση. Αν ηταν πετρελαϊκη εταιρία θα λεγαμε ότι χτύπησε φλέβα.

Πως μεταφράζεται αυτό;

Στο πρώτο εξάμηνο η εταιρία από πωλήσεις από 45 εκατομμύρια εφτασαν στα 74. Εκτός όμως από την αυξηση στον Τζίρο η εταιρία κατάφερε να δουλέψει με ένα μεικτό περιθώριο κέρδους 18,9% σημαντικά αυξημένο σε σχεση με τον μέσο ορο της προηγούμενης πενταετίας. 

  • Με απλά Ελληνικά. Η εταιρία πουλάει περισσότερα και με μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους, αποτέλεσμα και της ίδιας της δομής της και της θέσης της στην αγορά αλλά και των ιδιαίτερων συνθηκών της αγοράς. Το EBITDA ως αποτέλεσμα των παραπάνω αυξήθηκε πάνω απο 140%.  Το δε πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η αυξηση των ταμειακών ροών από λειτουργικές δραστηριότητες ( ένα από τα πλεον σημαντικά πραγματικά στοιχεία μιας επιχειρησης  ) από 200 χιλιάδες ευρώ σε 10.600.000 ευρώ.

Οι συνθήκες αυτές προφανώς και συνεχίζονται και δεν βλέπω λόγο η εταιρία να μην συνεχίσει να κερδίζει από τις καταστάσεις αυτές. Με μια ωστόσο πρόσθετη παρατήρηση. Η εταιρία το πρώτο εξάμηνο κάνει σχεδόν το 50% του τζίρου της διαχρονικά τώρα. Συνεπώς δεν πρέπει να αναμένουμε τίποτα λιγότερο για το δευτερο εξάμηνο του 2021.

  • Αν επιβεβαιωθεί το παραπάνω θα μιλάμε για ένα ετήσιο τζίρο ανω των 150 εκατομμυρίων ευρώ και ένα EBITDA πάνω από 12 εκατομμύρια. Με την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση στα 55 μιλάμε για μια σχέση 4,6 φορες το EBITDA όταν αντίστοιχες εταιρίες στο εξωτερικό διαπραγματευονται με μια σχέση 15 φορές το EBIΤDA.

Συνεπώς η εταιρία όχι μονο είναι κραυγαλέα υποτιμημένη αλλα κυριολεκτικά αποτελεί αντικείμενο μελέτης. Και μόνο το εννιάμηνο να αποδειχτεί ότι εχει αναλογικά υψηλές πωλήσεις θα φτάνει για να ανεβάσει η αγορά την τιμή της μετοχής από τα 7,8 στα 12.

  • Προφανώς οι συνθήκες κάποια στιγμή θα καταλαγιάσουν, αλλά αυτό δεν σημαινει ότι η εταιρία στο μεταξύ δεν θα εχει παράγει άλλη μια Πετρόπουλος σε κέρδη. Γιατί μιλώντας με άτομα της αγοράς μάθαμε ότι οι συνθήκες ακριβών πωλήσεων όχι μονο ηρθαν αλλα θα κάνουν πολλά χρόνια για να εξισοροπηθούν και σε γενικές γραμμές θα πρέπει ο καταναλωτής να εξοικοιωθεί με την ιδέα ότι φτηνά προϊόντα δεν θα ξαναδεί σύντομα.

Και μπορεί να μην εχουν συνηθίσει στο εύκολο κέρδος αλλά καλώς ή κακώς η Πετρόπουλος πλέον βρισκεται στην κορυφή της αγοράς με το καλύτερο προϊον και τις καλύτερες προοπτικες. Και μην ξεχνάτε την είσοδο της εταιρίας στο εμπόριο  ηλεκτρικών λεωφορείων και φορτηγών με αποκλειστική αντιπροσώπευση των νέων οχημάτων, αλλά και των ηλεκτρικών λεωφορείων της BYD (κινεζικός πολυεθνικός κολοσσός), που από μόνο του ως δικαίωμα θα έπρεπε να αποτιμάται με βαση των μελλοντικών χρηματορροών της. Ωστόσο θα επισημάνω εδώ ότι η αγορά αδυνατεί να καταλάβει τι σημαινει διπλασιασμός τζίρου με εκτιναξη του περιθωρίουκαι πόσο μάλλον κάτι που θα κοστολογηθεί στο μελλον. 

  • Για να μην μακρηγορούμε

Ο κλάδος έχει πιάσει κυριολεκτικά ΦΩΤΙΑ και η εταιρία βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων. Στο χωριό μου λέγετε ΜΑΓΑΖΙ ΓΩΝΙΑ. Όλα τα αλλα είναι αστεία να τα συζητάμε. Θα αρχίσουμε να μιλάμε για αναλύσεις και τιμές όταν αυτές καταρχήν φτάσουν σε επίπεδα που θα αξίζει να αναλύσουμε.

  • Μέχρι τότε απλά απολαύστε τα κέρδη της εταιρίας και πώς αυτά θα τα αντιλαμβάνεται η αγοράς μας σταδιακά. Προσωπικά και εχω τοποθετηθεί στην μετοχή και εκτιμώ τα καλύτερα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εχω δίκιο. Αρκετές φορές στο παρελθόν εχω πληρώσει τα λάθη μου. Ο καθένας τραβάει την πορεία του και αναλαμβάνει τα ρίσκα του. Οι εκτιμήσεις μου προφανώς δεν αποτελούν προτροπή για αγορά ή πώληση. 

Φιλικα

ΟΑΚ