24/11- Ζωή επί πιστώσει! Shopping therapy, για μία μέρα και για όλες τις υπόλοιπες

Ζωή επί πιστώσει!

Shopping therapy, για μία μέρα και για όλες τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου… 

Για ένα άδειο μυαλό, που αποταμιεύει καταναλωτισμό, πεποιθήσεις. Διαστρεβλωμένες όμως πεποιθήσεις, απάτες που πλασάρουμε στους εαυτούς μας, παρέχοντας μας μια πρόσκαιρη, εύθραυστη και πλαστή ευχαρίστηση.
  • Σαν φούσκα, που σπάει και αργά ή γρήγορα μας ρίχνει στο φαύλο κύκλο, να αναζητούμε ξανά και ξανά μία άλλη νέα αγορά, μία άλλη νέα “καταναλωτική ψευδαίσθηση της ευτυχίας”.
Πότε θα καταλάβουμε επιτέλους ότι, όταν το μέτρο εκλείπει, η δυστυχία ζυγώνει; Πότε θα καταλάβουμε ότι όταν ο καταναλωτισμός γίνεται αυτοσκοπός, η ευτυχία γίνεται ουτοπία;
Πότε θα κατανοήσουμε επιτέλους ότι κάτι που είναι ακριβό και όμορφο, δεν σημαίνει απαραίτητα πως θα βελτιώσει και την ποιότητα της ζωής μας.
  • Και αν οι άνθρωποι λησμονήσαμε πως είναι να αρκούμαστε στα λίγα, απλά και καλά και ότι οι πραγματικές μας ανάγκες ικανοποιούνται και με πολύ λίγα προϊόντα, οι επιθυμίες μας εκπαιδεύτηκαν να μη σταματούν εκεί.
Η ανασφάλεια και η ρευστότητα της εποχής που διανύουμε, έχει ως αποτέλεσμα το κυνήγι της απόκτησης όλο και περισσότερων αγαθών, επιζητώντας ουσιαστικά μια ανάσα ευχαρίστησης.
  • Και το αποτέλεσμα; Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα; Θα μπορέσουμε πραγματικά να κάνουμε κάτι διαφορετικό στη ζωή μας από τη στιγμή που θα αποκτήσουμε νέα πράγματα; Που αρκετές φορές μπορεί να είναι ακόμη και “άχρηστα”. Έχουμε χάσει την ουσία, δίνοντας αξία στα κεκτημένα, δυστυχώς αφήνουμε στο περιθώριο κυρίως τον εαυτό μας και τους συνανθρώπους μας.

Σε αυτό το ξέφρενο κυνήγι ύλης, δεν έχουμε χρόνο πλέον για ουσιαστικές ακροάσεις και επαφές, χαμόγελα ουσιαστικά στους συνανθρώπους μας, αγκαλιές στα αγαπημένα μας πρόσωπα. Συνηθίσαμε και παραμένουμε καταδικασμένοι σε έναν ασφυκτικό κλοιό απομονωτισμού, στην καταναλωτική φρενίτιδα.

  • Ας μάθουμε να ιεραρχούμε τις ανάγκες μας, το οφείλουμε στους εαυτούς μας και να διακρίνουμε τις πλασματικές, από τις ουσιαστικές, θέτοντας επιτέλους όρια στο συνεχόμενα αισθήματα ανικανοποίητων αναγκών που μας διακρίνουν.

Καλλιόπη Βαρδάκα

Επικοινωνιολόγος – ειδική συνεργάτης του μ/μ