24 Μαίου 2021- Η αμερικάνικη ΔΕΗ και οι εκπτώσεις (από τον Απόστολο Μάνθο)

Η αμερικάνικη ΔΕΗ και οι εκπτώσεις (από τον Απόστολο Μάνθο) )

Η American Electric Power (AEP), που ιδρύθηκε το 1906 και εδρεύει στο Columbus του Οχάιο είναι μια εταιρεία κοινής ωφέλειας, ασχολείται με την παραγωγή, μετάδοση και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας προς πώληση σε πελάτες λιανικής και χονδρικής στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εταιρεία για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας χρησιμοποιεί άνθρακα, φυσικό αέριο, πυρηνική, υδροηλεκτρική, καθώς και ηλιακές, αιολικές και άλλες πηγές ενέργειας. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με τη ντόπια ΔΕΗ. Η κεφαλαιοποίησή της προσεγγίζει τα 43,1 δισ. δολάρια αλλά έχει εσωτερική αξία 79 δισ. ευρώ.

Βαριά εταιρεία με συνεπέστατη όμως μερισματική απόδοση της τάξεως του 1,4% έως και 0,85% και κίνηση στο ταμπλό που πολύ δύσκολα θα σε ξεσπιτώσει. Διαγραμματικά η μετοχή λαμβάνει τιμές μέσα στο Flag σχηματισμό “Q” που αναμένεται να διασπαστεί ανοδικά στην περιοχή των 87,5 δολ. και να δώσει συνέχεια στην ανοδική κίνηση του περασμένου Μαρτίου χτυπώντας πάνω στο στόχο των 94,30 δολ. Να σημειωθεί ότι η τιμή της μετοχής λίγο πριν ξεκινήσει η πανδημική κρίση ανέπνεε πάνω από τα 100 δολ.

Ο έτερος Καππαδόκης της ηλεκτρικής ενέργειας στη σημερινή ανάλυση είναι η FirstEnergy Corp. (FE).  Η οποία ιδρύθηκε το 1996 και παράγει, μεταδίδει και διανέμει ηλεκτρική ενέργεια   σε πάνω από  6.5 εκατομμύρια πελάτες στο Οχάιο, την Πενσυλβάνια, τη Δυτική Βιρτζίνια, το Μέριλαντ, το Νιου Τζέρσεϋ και τη Νέα Υόρκη. Κάτι λίγο από ΑΔΜΗΕ δηλαδή καθώς διανέμει την ηλεκτρική ενέργεια μέσα από ένα τεράστιο όγκο εναέριων και υπόγειων γραμμών μεταφοράς που ξεπερνούν τα 273 χιλ. μίλια.

Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας φτάνει τα 20,5 δισ. δολ με την εσωτερική αξία της να είναι σχεδόν διπλάσια στα 43,25 δισ. δολ. Και αυτή η εταιρεία είναι μερισματοφόρος με σημαντικές αποδόσεις για τα δεδομένα της αμερικάνικης κεφαλαιαγοράς. Τελευταία  έδωσε μέρισμα 0,39 δολ. ή 1% απόδοση. Η μετοχή τώρα της FirstEnergy φαίνεται διαγραμματικά να έχει μπει στο ανοδικό κανάλι “C” από τις αρχές του έτους στα 30 περίπου δολάρια και να στοχεύει αργά αλλά σταθερά τα 40 με 42 δολάρια.

Το καθαρόαιμο άλογο της πράσινης ενέργειας το ETF Invesco WilderHill Clean Energy  (PBW), όπου έχει στο  χαρτοφυλάκιο μετοχές εταιρειών που επικεντρώνονται στο Green Deal και γενικά σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τεχνολογίες το είχαμε «δώσει» στα μέσα του περασμένου Δεκέμβρη στα 100 δολ. θέτοντας ως στόχο τα 120 με 145 δολάρια. Ε λοιπόν, το ETF αυτό έφτασε έως τα 138,7 δολ και τώρα έχει «ξεφουσκώσει» για τα καλά δίνοντας εκπτωτικές τιμές στα 79 δολ.

Να σημειωθεί ότι στη περιοχή των 72 με 70 δολαρίων υπάρχει μια πολύ ισχυρή στήριξη. Το διαγραμματικό άγκιστρο που δημιουργείται πέριξ των 76 με 79 δολ. μπορεί να ανοίξει την πόρτα για μια ανηφορική επίσκεψη προς το πρώτο σημείο αντίστασης των 95 δολαρίων. Επίσης ας μη ξεχνάμε ότι η 10ετία της πράσινης ενέργειας μόλις τώρα ξεκινάει.

Την ίδια περίοδο είχαμε στείλει στην αναφορά λόχου και τη FuelCell Energy Inc (FCEL) η οποία προσφέρει  σειρά προϊόντων,  που βασίζονται στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου ανθρακικών αλάτων σε διάφορες διαμορφώσεις, όπως το κατανεμημένο υδρογόνο ενώ διαχωρίζει το διοξείδιο του άνθρακα από τα καυσαέρια φυσικού αερίου, βιομάζας ή μονάδων παραγωγής ενέργειας. Τότε η τιμή ήταν στα 10 δολάρια και ο στόχος που δίναμε ήταν αρχικά στα 13,80 δολ.

Και εδώ η τιμή της μετοχής όχι απλώς χτύπησε το στόχο αλλά  εκτοξεύτηκε φτάνοντας στα 29,55 δολάρια. Τώρα η FuelCell Energy έχει εξαερώσει πολύ από τον υπερβολικά υπεραγορασμένο ατμό κινούμενη πλέον πέριξ των 8 δολαρίων. Διαγραμματικά επειδή η περιοχή των 6,40 δολ είναι πολύ σκληρή για να πεθάνει είναι πιθανό να αποτελέσει εκ νέου  μια προωθητική βάση για τα 10,77  με 15,70 δολάρια.

Η Luminar TechnologiesInc. (LAZR) είναι το μέλλον.  Σχεδιάζει, κατασκευάζει και πουλάει αισθητήρες lidar, καθώς και συναφείς λύσεις λογισμικού αντίληψης και αυτονομίας για κατασκευαστές γνήσιου εξοπλισμού στην αυτοκινητοβιομηχανία, στα επαγγελματικά οχήματα, στο ρομπότ-ταξί και σε άλλες σχετικές βιομηχανίες. Κοινώς προετοιμάζεται για την εποχή του αυτόματου πιλότου στα επιβατικά αυτοκίνητα και εμπορικά φορτηγά.

Εδώ εντοπίζουμε τη μετοχή της να πραγματοποιεί έναν πολλά υποσχόμενο μεσοπρόθεσμο ανοδικό στροφέα “W” που έχει ως σκοπό να παρασύρει ανοδικά τη μετοχή από τα 23 στα 31 δολάρια και μετά στα 35 με 38,75 δολάρια.

Του Απόστολου Μάνθου

Από το Κεφάλαιο του Σαββάτου 22.5.2021