21/7 – Δανία: Drone θα επιτηρεί πλοία για τον έλεγχο των εκπομπών των πλοίων

Δανία: Drone θα επιτηρεί πλοία

Τη συμβολή της European Maritime Safety Agency (EMSA) αναζήτησαν οι αρχές της Δανίας για τον έλεγχο των εκπομπών των πλοίων που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή των στενών του Great Belt.

Πιο συγκεκριμένα, οι δανέζικες αρχές ζήτησαν από την EMSA την παροχή Συστημάτων Αεροσκαφών Απομακρυσμένου Πιλοτικού (Remotely Piloted Aircraft System ‒ RPAS) για τη μέτρηση των εκπομπών θείου από τα πλοία, προκειμένου να εξακριβωθεί η πλήρης συμμόρφωση των πλοίων αυτών με τις ευρωπαϊκές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με το περιεχόμενο θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα.

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της EMSA, οι μετρήσεις θα διατίθενται στο κέντρο δεδομένων RPAS, καθώς και στην THETIS EU, σε πραγματικό χρόνο. Το εν λόγω κέντρο δεδομένων θα συλλέγει τις μετρήσεις και θα ενημερώνει τις αρμόδιες αρχές σχετικά με οποιεσδήποτε παρεκκλίσεις από τα επιτρεπόμενα όρια περιεκτικότητας θείου.

Η αποστολή του drone της υπηρεσίας RPAS από τις δανέζικες ακτές ξεκίνησε στις 6 Ιουλίου, για την υποστήριξη της Ναυτιλιακής Αρχής της Δανίας (Danish Maritime Authority ‒ DMA) και του Δανέζικου Οργανισμού Προστασίας Περιβάλλοντος (Danish Environmental Protection Agency ‒ DEPA).

Γενικότερα, η υπηρεσία RPAS συστάθηκε για τη διευκόλυνση των λειτουργιών των ακτοφυλακών παγκοσμίως. Μερικοί από τους τομείς δραστηριοποίησής της είναι η πρόληψη της περιβαλλοντικής μόλυνσης, ο έλεγχος των εκπομπών από τα πλοία και η επιτήρηση συνόρων.

Το drone RPAS συλλέγει με αποτελεσματικό τρόπο τις πληροφορίες σχετικά με τις εκπομπές θείου των πλοίων. Ουσιαστικά, τα drones περνούν μέσα από τις τσιμινιέρες των πλοίων και συλλέγουν δείγματα μέσω συστήματος dual sniffer, εξακριβώνοντας έτσι το περιεχόμενο των εκπομπών θείου των πλοίων. Μετά την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, τα δεδομένα από την ανάλυση των εκπομπών περνούν στο κέντρο δεδομένων του συστήματος RPAS μαζί με φωτογραφίες και βίντεο.

Παράλληλα, τα δεδομένα αυτά αναρτώνται στην κεντρική βάση δεδομένων THETIS-EU, την οποία οι επιθεωρητές θα μπορούν να συμβουλεύονται ανά πάσα στιγμή. Σε περίπτωση καταγραφής υψηλότερων από τις προβλεπόμενες εκπομπές θείου, τότε θα διεξάγονται πιο αυστηροί έλεγχοι στο επόμενο λιμάνι όπου τα συγκεκριμένα πλοία θα δέσουν.

Το δελτίο Τύπου της EMSA αναφέρει ότι η χρήση του drone θα είναι αποτέλεσμα, όπως και το 2019, κοινοπραξίας των Nordic Unmanned AS και του νορβηγικού κέντρου έρευνας NORCE AS. Το drone που θα χρησιμοποιηθεί φέρει την ονομασία Schiebel CAMCOPTER® S100 και θα έχει διάρκεια πτήσης μέχρι και έξι ωρών, ενώ θα μπορεί να λειτουργεί και τη νύχτα.

Φωτό: Νordicunmanned.com

ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ