20.8.2021- Χ.Α: Πολλά μικρά και μεγάλα ενδιαφέροντα…

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΕΣ πλέον οι εταιρείες και οι όμιλοι που θεμελιωδώς δικαιολογούν τις αποτιμήσεις τους, ενώ αναμένεται να αυξηθούν καθώς θα ανακοινώνονται τα 6μηνιαία οικονομικά αποτελέσματα τους.

  • ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ, AUTOHELLAS, ΙΝΤΡΑΚΟΜ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΕΛΑΣΤΡΟΝ, ΟΤΕ, ΒΥΤΕ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΜΠΡΙΚ, ΙΝΤΕΑΛ κι αρκετές ακόμη έδειξαν πολύ καλό χαρακτήρα (ΚΑΙ) χθες.
  • Ο ΜΥΤΙΛ (η καλύτερη μετοχή του Ftse25 κατά την δική μας ταπεινή εκτίμηση) κατά περιόδους δοκιμάζει την πίστη των επενδυτών μετοχών του μέχρις ότου αποφασίσει να τους ξανα-ανταμείψει.
  • Συνεχίζεται η καθίζηση των ΕΧΑΕ, ο πωλητής στον ΦΟΥΡΛΗ διευκολύνει τα σχέδια ιδιωτών μεγαλοεπενδυτών που τοποθετούνται χωρίς να βιάζονται γιατί ασχολούνται επιθετικά με άλλες μετοχές αυτή την περίοδο (2 τον αριθμό)
  • Την ΙΝΛΟΤ μάλλον θα την κυνηγάνε σήμερα, η επισήμανση για την ΜΠΡΙΚ ήρθε την πλέον κατάλληλη στιγμή (το χαρτί έχει πιστούς μετόχους που υπομονετικά περιμένουν)
  • Στους ΕΣΥΜΒ καθημερινά γίνεται του κουτρούλη ο γάμος, πότε προς τα πάνω και πότε προς τα κάτω. Η εταιρεία σώθηκε 100%, θα βγει από την επιτήρηση, δεν αποκλείεται η είσοδος στρατηγικού επενδυτή, τα ΕΣΠΑ θα τα τρέχουν για να προλάβουν τις προθεσμίες και η εταιρεία στην Βόρεια Ελλάδα δεν έχει αντίπαλο…
  • Ατσαλη αλλά και αναμενόμενη η προσγείωση και επιστροφή στα γνώριμα εδάφη της ΚΟΥΑΛ και σταματάμε εδώ, δεν έχει νόημα άλλωστε η περίπτωση της. Περιμένουμε τώρα το 6μηνο της, μη τυχόν και δούμε κάποια πρόοδο.

****

ΓΙΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ με το σήριαλ του Διαγωνισμού των ταυτοτήτων: Αυτό που μετράει πλέον είναι η οικονομική προσφορά και τίποτε άλλο. Ο μ/μ δεν είναι εκπρόσωπος συμφερόντων, παρά μόνον εκείνων των φίλων αναγνωστών του. Δεν μας νοιάζει, αν θα το έπαιρνε η μία ή η άλλη κοινοπραξία.

  • Αλλωστε ο μ/μ υποστήριζε μέχρι… παρεξήγησης αλλά και συνεχίζει να υποστηρίζει και τον ΟΤΕ και την ΒΥΤΕ (αποτιμόταν από τα σαίνια της αγοράς σε… 9,5 εκατ. ευρώ και ήταν σκέτο λουκούμι για τους μικροεπενδυτές) και την QUEST (από τα… γεννοφάσκια της) και την Space (από τα 1,5000 kai 1,0000 ευρώ)
  • ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ το γράψαμε και μία και δύο και τρεις φορές.
  • ΔΕΚΑΡΑ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΕΙ
  • ΑΛΛΑ έχουμε υποχρέωση απέναντι των αναγνωστών μας να θέτουμε υπόψη τους τις δικές μας εκτιμήσεις. Αυτοί ξέρουν καλύτερα από τον καθένα άλλωστε.

ΣΙΔΜΑ: Κερδίζει καλές εντυπώσεις κι ας διορθώνει στο ταμπλό. Ο τρόπος που κινείται είναι … υποψιαστικός.

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ: Χρωστάει κίνηση, μάλλον παριστάνει την κοιμισμένη. Το 6μηνο της θα μας δώσει το Guidance, εν αναμονή του επομένως. Πάντως τεμάχια δεν βγαίνουν προς πώληση κάτω από τα 1,3000 ευρώ.

SPACE: Η Alpha κατέχει ως γνωστόν το 19,3% και οι ενδιαφερόμενοι να έχουν υπόψη τους ότι γνωρίζει πολύ καλά η διοίκηση της το τι παίζεται στον κλάδο και τι θα παιχθεί  μελλοντικά. Ερώτηση κρίσεως: Αν ήσασταν στη θέση της, θα το παραχωρούσατε έναντι 11,5 εκατ.ευρώ παρατηρώντας τις αποτιμήσεις των υπολοίπων; ή ακόμα καλύτερα: Πόσο θα το δίνατε για να μην σας πουν… κύριο;;;

ΙΝΤΡΑΚΟΜ-άρα: Μόνον ο μ/μ αναφερόταν και υπερθεμάτιζε με την τιμή στα σαράντα και πενήντα σεντς. Και μερικοί ιδιώτες σε forum που έδινε κουράγιο ο ένας στον άλλο. Τι να μας πουν τώρα οι…ανακαλυψίες;;;


BETA SEC

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, φυσικά από τον Γιώργο Κράλογλου

Δουλειές υπάρχουν, αρκεί να τις ξεμπλοκάρετε…

  • Να σταματήσει το ανέκδοτο με τις χιλιάδες θέσεις εργασίας, όσο η χρόνια ανυπαρξία επενδυτικής πολιτικής μπλοκάρει δεκάδες επενδύσεις. Είναι ντροπή.

Και είναι ανύπαρκτη η επενδυτική πολιτική της χώρας όταν μιλάς για πράσινη ανάπτυξη (από το 2010) αλλά δεν έχεις εξασφαλίσει άμεση προώθηση των πράσινων επενδύσεων που επικαλείσαι. Ακόμη και σήμερα για την οποιαδήποτε μονάδα εναλλακτικής μορφής ενέργειας ζητούν τη μία άδεια πάνω στην άλλη, για την έκδοση των οποίων χρειάζονται από 4 ως 10 χρόνια!!. Κάνουμε λάθος;

  • Είναι ανύπαρκτη η επενδυτική πολιτική της χώρας όταν παρέχεις διαβεβαιώσεις στον επενδυτή ότι είσαι σε θέση να προστατέψεις την επένδυσή του, αλλά του παραδίδεις μετά από 2-4 χρόνια ένα, άνευ αξίας, χαρτί για μια περιοχή όπου η Πολεοδομία, η Περιφέρεια και η Χωροταξία έχουν κανονίσει σχέδια οικισμού!! Και το ένα υπουργείο δεν έχει συνεννοηθεί με το άλλο πού συμφωνούν να χτιστούν σπίτια και πού οι βιομηχανίες και οι βιοτεχνίες. Για να ξεκαθαρίσει η υπόθεση θέλει άλλα 4 χρόνια, αν δεν μπλεχτεί η δικαιοσύνη…

Είναι ανύπαρκτη η επενδυτική πολιτική της χώρας (και στο σημείο αυτής της εμπλοκής) γιατί οι αντιρρήσεις στο χτίσιμο της μονάδας (βιομηχανικής, βιοτεχνικής ή και ξενοδοχειακής) χρειάζονται 5-10 χρόνια δικαστικών αγώνων, μεταξύ και των ίδιων των υπηρεσιών!! Όταν όμως ξεμπερδέψει η υπόθεση θα έχουν όλα αλλάξει και στον προγραμματισμό για αποσβέσεις στη συγκεκριμένη μονάδα. Αυτός είναι και ο λόγος που η επένδυση μετά από 10ετία φθάνει στην ευθεία, αλλά ο επενδυτής έχει αλλάξει και χώρα!!.

  • Είναι ανύπαρκτη η επενδυτική πολιτική της χώρας (να μείνουμε στο ίδιο θέμα) όταν οι δανειστές, το ΔΝΤ (παλαιότερα), η Τρόικα, μέχρι και ο ΟΟΣΑ σε εκθέσεις του για την Ελλάδα εντοπίζει ως μέγα κενό στην προσέλκυση επενδύσεων και την απουσία σύγχρονης λειτουργίας της δικαιοσύνης, σε θέματα επίλυσης επενδυτικών και επιχειρηματικών διαφορών και συνιστά μεταρρύθμιση (από τις αρχές της 10ετίας της χρεοκοπίας) και στη δικαιοσύνη. Η συγκεκριμένη όμως μεταρρύθμιση είναι η μοναδική που παραμένει στα λόγια!! Οι αιτίες γνωστές. Αλλά οι πάντες εντός και εκτός της Βουλής σφυρίζουν αδιάφορα…

Είναι ανύπαρκτη η επενδυτική πολιτική της χώρας όταν διαπιστώνεις, ως κυβέρνηση, γραφειοκρατικό κύκλωμα σε συνδυασμό με τα, (ίσως και σκόπιμα) κενά, στη χωροταξία και στην πολεοδομία, υπόσχεσαι (όπως και όλες οι κυβερνήσεις πριν και μετά τη χρεοκοπία) άμεση αποκατάσταση, με νομοθετήματα τα οποία ψηφίζεις μεν στη Βουλή αλλά για να τα εφαρμόσεις χρειάζονται τόσες αποφάσεις και άχρηστες πράξεις που (επί της ουσίας) αδρανοποιούν τη δήθεν μεταρρύθμιση!! Αυτή τη στιγμή έχουμε ακινητοποιημένους 3-4 μεταρρυθμιστικούς νόμους (ακόμη και από το 1995!!) γιατί τα υπουργεία, οι Περιφέρειες, οι Δήμοι και γενικά η εκτελεστική εξουσία δεν μπορεί να τα βρει με την επιτελική. Η ιστορία αυτή σέρνεται και θα σέρνεται για χρόνια…

  • Είναι ανύπαρκτη η επενδυτική πολιτική της χώρας και άνευ αντικρίσματος όλες οι προσκλήσεις για επενδυτές κεφαλαιούχους (αλλά και ντόπιους επιχειρηματίες να φέρουν τα κάπου 30 δισ., των νομίμων κεφαλαίων τους σε εκτός Ελλάδος Τράπεζες), όταν άλλοι εγχώριοι επενδυτές αγοράζουν ναυπηγεία με πρόγραμμα να τα αναστήσουν, όπως η περίπτωση Σκαραμαγκά, αλλά το εγχείρημα (με τις χιλιάδες θέσεις εργασίας) φρενάρεται από ένα Δήμο που έχει διαφορετική άποψη!!.

Είναι ανύπαρκτη η επενδυτική πολιτική της χώρας όταν παρόμοια παρέμβαση Δήμου δεν διευκόλυνε την παραμονή της ιστορικής βιομηχανίας ΠΙΤΣΟΣ στην Ελλάδα (με τη μετεγκατάστασή της σε άλλη περιοχή) και έδωσε επιχειρήματα στους Γερμανούς μετόχους της πολυεθνικής να την πάρουν και να την πάνε στην Τουρκία. Ζήτησε το κράτος συγγνώμη από τους εργαζόμενους για το μερίδιο της ευθύνης του στη δικαιολογία των Γερμανών περί ανυπαρξίας υποστήριξης των επενδυτών στην Ελλάδα;

  • Αν ψαχτούν καλά τα οικονομικά υπουργεία που ασχολούνται με τις επενδύσεις. Αν ψαχτούν όσο πρέπει να ψαχτούν οι Περιφέρεις, οι Δήμοι και άλλα όργανα εξουσίας μαζί και με κάποιες Τράπεζες θα ανακαλύψουν δεκάδες μπλοκαρισμένες επενδύσεις (εμείς ακούμε ότι ξεπερνούν τις 300). Θα ανακαλύψουν επίσης ότι αυτές οι μπλοκαρισμένες επενδύσεις (ίσως και από σκοπιμότητες…) έχουν κάποιες χιλιάδες βέβαιες θέσεις εργασίας (θυμίζουμε μόνο αυτές μετά την ανασυγκρότηση του ναυπηγείου Σκαραμαγκά). Ας ξεμπλοκάρουμε λοιπόν τις δουλειές που έχουμε στα χέρια μας και ας αφήσουμε τα ανέκδοτα με τις θέσεις εργασίας που έρχονται…

george.kraloglou@capital.gr




ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

  • Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάσει νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

  • Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.