20.4.2022- Κάποιοι διερρήγνυαν τα ιμάτιά τους αλλά… (Του Απόστολου Μάνθου)

Η Intrakat (ΙΝΚΑΤ) συνεχίζει να κερδίζει τις εντυπώσεις όχι μόνο για τα νέα σημαντικά έργα που αναλαμβάνει αλλά και για την αξιοπρόσεκτη συμπεριφορά της στο ταμπλό του Ελληνικού Χρηματιστηρίου. Βέβαια για κάποιους που την παρακολουθούν από το καλοκαίρι του 2020 έχουν ήδη καταλάβει το “βάρος” της εταιρείας που κρατάνε στα χέρια τους, ενώ από ότι φαίνεται τα εκρηκτικά κέρδη της τάξεως του +130% δεν τους “πτοούν” από το να παραμένουν στη μετοχή στοχεύοντας σε μελλοντικές υπεραξίες.

Όμως, παρά τα ανοδικά διαπιστευτήρια της εταιρείας κάποιοι άλλοι, που μάλλον έμειναν εκτός νυμφώνος, διερρήγνυαν τα ιμάτιά τους ότι η μετοχή δεν είχε άλλα περιθώρια ανόδου και ότι λίγο πάνω από τα 2 ευρώ θα έσβηνε η μηχανή.

  • Οι ίδιοι πίστευαν ότι μετά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στα 1,90 ευρώ η μετοχή θα κατέρρεε υπό την πίεση των πωλητών που μπήκαν για το “κατιτίς” τους, έχοντας μάλλον στο μυαλό τους άλλες μετοχικές αξίες του παρελθόντος.

Φανταζόντουσαν υπό το βάρος των γεωπολιτικών εξελίξεων και των έντονων πληθωριστικών πιέσεων ότι θα έλειωνε σαν κεράκι της Λαμπρής κάτω από τα 1,80 ευρώ παρασύροντας σε άμεσες ρευστοποιήσεις όλους τους πιστούς μετόχους της.

Ότι δήθεν δεν διαθέτει τη κατάλληλη χρηματοδότηση για να αναλάβει έργα ΣΔΙΤ ή να εκτελέσει το ισχυρό αναπτυξιακό της πλάνο στο τομέα των ΑΠΕ και της ενεργειακής αποθήκευσης.

Ότι οι ζημιές που αναμένεται να ανακοινώσει για το 2021 θα ήταν καταλυτικές για την τιμή της μετοχής.

Ακόμα περισσότερο κάποιοι πίστευαν παιδαριωδώς ότι δε θα μπορέσει να σταθεί απέναντι στις άλλες “μεγάλες” κατασκευαστικές εταιρείες, ελληνικές και μη, λες και η Intrakat δεν είναι χρόνια στο… κουρμπέτι.

Ε, λοιπόν αγαπητοί μου έχετε αποτύχει παταγωδώς στις προβλέψεις σας. Η δύναμη που κρύβει μέσα της η Intrakat όχι μόνο δεν αργοσβήνει αλλά τώρα είναι που παίρνει φωτιά, ανεβάζοντας τα στοιχήματα από το δήθεν αουτσάιντερ στο φαβορί.

Η δε μετοχή της από τις 21/02 που μπήκαν οι νέες της αύξησης έχει σταθεί αξιοπρεπώς, μαζεύοντας μέσα στο εύρος των 2,20 με 2 ευρώ πάνω από 4,5 εκατ. μετοχές. Σχεδόν όλη δηλαδή την εν δυνάμει δεξαμενή των πωλητών που προκλήθηκε τόσο από την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου όσο και από τη μετέπειτα ουκρανική κρίση, δίχως μάλιστα να πατήσει ούτε μια φορά κάτω από τα 2 ευρώ. Άκρως δυναμικά διαγραμματικά στοιχεία που την έχουν οδηγήσει στις τελευταίες συνεδριάσεις στα υψηλά δεκαετίας, αφήνοντας έτσι παγοκολόνα όσους ανέμεναν τη καθοδική της σύνθλιψη για να ψωνίσουν… φθηνά.

Οι ζημιές που πιθανότατα να ανακοινώσει για τη χρήση του 2021, η αγορά τις έχει προ πολλού αποτυπώσει πάνω στη τιμή της μετοχής, τοποθετώντας την έτσι στην αφετηρία για το πολύ δυνατό 2022.

Παράλληλα, η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει και με το παραπάνω τη χρηματοδότηση που χρειάζεται για να τρέξει τόσο το αναπτυξιακό της πλάνο στη πράσινη ενέργεια, όπου είναι από τους πλέον ισχυρούς developer της αγοράς με υψηλά υποσχόμενες στρατηγικές συνεργασίες, όσο και τη συμμετοχή της σε σημαντικά έργα στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Όσον αφορά τώρα το “ύψος” της απέναντι στους άλλους κατασκευαστικούς ομίλους, μάλλον κάποιοι θα τρίβουν τα μάτια τους με αυτό που έρχεται διαβάζοντας ως χρηματιστηριακή πλέον διαπαιδαγώγηση τρεις και τέσσερις φορές το ιστορικό έργο “Δαβίδ και Γολιάθ”.

Η Intrakat έχοντας σημαντικές συμμαχίες με μεγάλους διεθνείς παίκτες και όχι μόνο στο κομμάτι των κατασκευών, χτυπάει στα ίσια έργα μαμούθ που χρειάζονται ισχυρή χρηματοοικονομική βάση, εμπειρία, υψηλή τεχνογνωσία και άμεση ολοκλήρωση εντός χρονοδιαγράμματος, κάτι που η εταιρεία έχει αποδείξει πολλάκις.

Τελευταίο επίτευγμα, εκτός από το οδικό έργο “Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη”, προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ μαζί με την Άκτωρ Παραχωρήσεις και το ΣΔΙΤ “Χερσόνησος-Νεάπολη” του ΒΟΑΚ ύψους 360 εκατ. ευρώ στο οποίο η Intrakat επικράτησε μαζί με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ελλάκτωρ, η από κοινού με τη γαλλική Bouygues επιλογή ως σύμβουλος για την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης Early Contractor Involvement (ECI) για το πλέον εμβληματικό έργο στο Ελληνικό, τον “πράσινο” πύργο Marina Residential Tower, με τίμημα που ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ.

Τα έργα όμως δε σταματάνε εδώ. Υπάρχει και συνέχεια μιας που μετά το Πάσχα θα ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάδειξη αναδόχων στα 6 γιγάντια σιδηροδρομικά έργα, ύψους 4 δισ. ευρώ από την ΕΡΓΟΣΕ, όπου η Intrakat είτε μόνη της είτε σε συνεργασία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει πολλά να αναμένει. Έξι έργα, τα οποία αποτελούν το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας, καθώς διασυνδέουν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Επίσης, η εταιρεία έχοντας επιτυχημένο track record στο έργο διαχείρισης Σερρών κατεβαίνει δυναμικά στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, καθώς διεκδικεί τα ΣΔΙΤ σε Σχιστό, Φυλή, Θεσσαλονίκη και Ρόδο, συνολικής αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ, ενώ χτυπάει και τον διαγωνισμό για τη μονάδα στο Γραμματικό αξίας 100 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, έχει περάσει και στη Β’ Φάση, μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του διαγωνισμού για το εξωτερικό υδροδοτικό σύστημα της Αττικής, ύψους 235 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να λάβει χώρα εντός Μαΐου, με τις κατασκευαστικές που θα επικρατήσουν στο ΣΔΙΤ να έχουν σταθερές εισροές για μία εικοσαετία(!)

Και αυτό είναι μόνο το κατασκευαστικό κομμάτι.

Στον τομέα των ΑΠΕ, των σταθμών αποθήκευσης (energy hup) και της παραγωγής “πράσινου” υδρογόνου, που είναι και το πλέον κερδοφόρο κομμάτι της Intrakat, η κατάσταση θυμίζει αναμμένο σπίρτο σε μπαρουταποθήκη.

Είναι ένας τομέας που μπορεί να γιγαντώσει την Intrakat, δημιουργώντας μια κεφαλαιοποίηση μαμούθ σε σχέση με αυτό που συναλλάσσεται στο ταμπλό των 189 εκατ. ευρώ.

Η προοπτικές ανάπτυξης είναι τεράστιες ειδικότερα μετά και την έλευση της ενεργειακής κρίσης, που κάνει το πρόγραμμα των πράσινων επενδύσεων ακόμα πιο επιτακτικό και εμπροσθοβαρή για τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μιλάμε για επενδύσεις που αναμένονται στη χώρα μας να ξεπεράσουν τα 44 δισ. ευρώ.

Διαγραμματικά η μετοχή φαίνεται στο μηνιαίο chart τιμών να έχει δημιουργήσει έναν ισχυρότατο βατήρα αγοραστικής δύναμης στην περιοχή των 2,10 με 2 ευρώ, που είναι ικανός να οδηγήσει την τιμή πάνω από τα 3,20 ευρώ με τον ανοδικό στροφέα “W” να φωτίζει στην επόμενη διετία τα 5 ευρώ.

Τελικά φαίνεται ότι η Intrakat έχοντας επενδύσει στους μετόχους της έχει καταφέρει να εδραιωθεί με τη συνέπεια και το κύρος που τη διακρίνει ως ένας από τους πλέον σημαντικούς παίκτες στον κατασκευαστικό τομέα, δίνοντας μάλιστα ισχυρές ενδείξεις ηγετικής παρουσίας και στην παραγωγή καθαρής ενέργειας, υλοποιώντας πρωτοποριακά έργα και στον τομέα της πράσινης ανάπτυξης.

ΙΝΤΡΑΚΑΤ 19042022

* Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής