20.10.2021- Χ.Α: Το μάζεμα της αρκούδας (από τον Απόστολο Μάνθο)

Το μάζεμα της αρκούδας (από τον Απόστολο Μάνθο)

Δεν θέλει και ιδιαίτερη φαντασία για να καταλάβει κανείς τι είναι αυτό που θα ακολουθήσει από απόψεως και διαγραμματικής ανάλυσης στη μετοχή της ΔΕΗ μετά και την ολοκλήρωση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου. Με το ταμείο να διαθέτει πλέον και από την πώληση του ΔΕΔΔΗΕ κάμποσα δισ. ευρώ η ΔΕΗ θα πάρει μετά από πολλά – πολλά  χρόνια  μια μεγάλη αναπτυξιακή ανάσα, βάζοντας μπροστά το τεράστιο επενδυτικό της πρόγραμμα ύψους 8,4 δισ. ευρώ έως το 2026, μια χρονιά που βάσει στόχου θα της προσδώσει EBITDA έως και 1,7 δισ. ευρώ (!). Τεχνικά η Flag που έχει αποτυπωθεί στο μηνιαίο chart τιμών της ΔΕΗ φαίνεται να οδηγείται μετά και το πέρας της αύξησης προς τη μεσομακροπρόθεσμη ανοδική λύση της με συνέχιση της  κίνησης προς την περιοχή αντίστασης των 12 με 12,80 ευρώ.  Ιδιαίτερο πάντως  στατιστικό ενδιαφέρον, που από τους παλιούς της αγοράς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως το “μάζεμα της αρκούδας” παρουσιάζει ο όγκος των συναλλαγών που συντελέστηκε  μετά την αποκάλυψη της πραγματοποίησης αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, καθώς έγιναν καθοδικά από τα 9,30 ευρώ έως τα 7,98 ευρώ περί τα 4,62 εκατ. τεμάχια ενώ  από τη Δευτέρα της 27ης Σεπτεμβρίου – μετά και την καθοδική υπερβολή της  Παρασκευής της 24ης Σεπτεμβρίου –  έως και χθες, που η μετοχή έκλεισε και πάλι  στα 9,30 ευρώ έχουν γίνει 7,28 εκατ. τεμάχια.

πιν


Τι κι αν η COSCO SHIPPING Co., έχει πλέον το 67% του ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε. (ΟΛΠ). Τι κι αν στο τρίτο τρίμηνο του 2021 ο ΟΛΠ έχει πάρει φωτιά δουλεύοντας νυχθημερόν στο όριο αντοχής για να μπορέσει να εκφορτώσει τη τεράστια ποσότητα των εμπορευματοκιβωτίων, που έχει συγκεντρωθεί  προσπαθώντας να ξεμπλοκαριστεί από τη συμφόρηση που έχουν δημιουργήσει στο λιμάνι τα πλοία μεταφοράς containers. Τι κι αν έχει μπει σε λειτουργία από τα μέσα Αυγούστου η νέα γερανογέφυρα  φορτοεκφόρτωσης πλοίων Super Post Panamax, η οποία  εξυπηρετεί στον Προβλήτα Ι τα  mega container πλοία 20.000 TEU και που αναμένεται μαζί με τις ηλεκτρικές γερανογέφυρες νέας τεχνολογίας στοιβασίας, να οδηγήσουν σε αύξηση έως και 30% της δυναμικότητας του ΟΛΠ  ή  1,3 εκατ. TEU ανά έτος. Τι κι αν η κρουαζιέρα, η διακίνηση αυτοκινήτων και η ακτοπλοΐα έχει χτυπήσει στο τρίτο τρίμηνο πιο κόκκινο και από το κόκκινο που ήταν στο πρώτο εξάμηνο όπου τα έσοδα έδωσαν αυξήσεις 175,1%, 34,9% και 9,7% αντίστοιχα. Τι κι αν έχει ταμειακά διαθέσιμα 114,58 εκατ. ευρώ ή σχεδόν το 25% της χρηματιστηριακής κεφαλαιοποίησης των 470 εκατ. ευρώ.  Τι κι αν το συνολικό ενεργητικό στο τέλος του περασμένου Ιουνίου παρουσιάστηκε αυξημένο κατά 3% στα  494,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 480,3 εκατ. ευρώ που είχε στα τέλη του 2020. Τι κι αν υπάρχουν και τόσα άλλα θετικά νέα όπως για παράδειγμα το έντονα ενεργό αναπτυξιακό πλάνο επενδύσεων  η μετοχή όχι μόνο δεν βρίσκεται στα υψηλά του έτους αλλά αντιθέτως συλλαμβάνεται  να έχει απωλέσει δίχως αιτία ένα -18% από τα προηγούμενα υψηλά του Μαρτίου κινούμενη εδώ και μήνες πτωτικά από τα 22,50 στα 18,50 ευρώ. Διαγραμματικά όμως η περιοχή των 18,50 με 18,40 ευρώ εγείρει αγοραστική προσοχή καθώς έχει σημαντικές ενδείξεις στήριξης και πιθανής ανάτασης προς τη ζώνη των 21 ευρώ από όπου και διέρχεται η μέση γραμμή του μακροπρόθεσμου ανοδικού καναλιού “C” του 2012.  Για τους τεχνικούς τύπους να αναφερθεί ότι ο μακροπρόθεσμος στόχος του εν λόγω σχηματισμού είναι τα 26 με 27,50 ευρώ.

πιν


Σε ένα πολύ καλό  διαγραμματικό σημείο έχει κατέλθει η μετοχή του ΟΤΕ στις τελευταίες συνεδριάσεις ενεργοποιώντας τους εν δυνάμει αγοραστές. Μιλάμε για το σημείο από όπου διέρχεται τόσο η μεσοπρόθεσμη ανοδική γραμμή τάσης “S” όσο και τα παραμετροποιημένα Keltner Channel και δείχνει να εκτείνεται ανάμεσα στα επίπεδα των  15,60 με 15,20 ευρώ. Το στοιχείο αυτό δίνει στη μετοχή ένα low risk entry με αρχικό στόχο τα  16,24 ευρώ, μιας που πέρα των όποιων θετικών τεχνικών δεδομένων δεν συντρέχει και κάποιος ιδιαίτερος λόγος που ο ΟΤΕ έχει απωλέσει ως και -10% περίπου από τα υψηλά του 2021. Απεναντίας μάλιστα μιας που  ο όμιλος έχει μπροστά του τα γιγάντια  ψηφιακά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, τη συμμετοχή του στην τελική φάση του διαγωνισμού για το έργο Ultra-Fast Broadband (UFBB) το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο ΣΔΙΤ της χώρας και ένα από τα μεγαλύτερα του κλάδου στην Ευρώπη καθώς έχει προϋπολογισμό 700 εκατ. ευρώ,  το επενδυτικό πλάνο 2 δισ. ευρώ έως το 2024, το πολύ καλό τρίτο τρίμηνο λόγω και του αναπτερωμένου τουρισμού που θα ανακοινωθεί στις 12 Νοεμβρίου και φυσικά τη διανομή έκτακτου μερίσματος στους μετόχους του από την πώληση της Telekom Romania συνολικού ποσού  113,3 εκατ. ευρώ ή μικτού ποσού  0,248 ευρώ ανά μετοχή με ημερομηνία αποκοπής τις 15 Νοεμβρίου.

πιν * Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής

ΠΗΓΗ: capital.gr