16.3.2021: Wall Street – ROBLOX, με την υπογραφή του… αμερικάνου

ROBLOX  …. εδώ ….

Διαπραγματεύεται στο NYSE με τον κωδικό RBLX … εδώ ….
Αριθμός μετοχών : 652 εκατομμύρια μετοχές
Presentation ROBLOX … εδώ …

Στη ROBLOX υπάρχουν δύο κατηγορίες μετοχών. Οι μετοχές κατηγορίας Α και οι μετοχές κατηγορίας Β. Τα δικαιώματα των κατόχων κοινής μετοχής της κατηγορίας Α και της κοινής μετοχής κατηγορίας Β είναι πανομοιότυπα, εκτός από την ψήφο και τη μετατροπή. Κάθε μετοχή κατηγορίας Α δικαιούται μία ψήφο ανά μετοχή, ενώ κάθε μετοχή Κατηγορίας Β δικαιούται είκοσι ψήφους ανά μετοχή και είναι μετατρέψιμη ανά πάσα στιγμή σε μία μετοχή Κατηγορίας Α.

Ο ιδρυτής και CEO της Roblox, David Baszucki, κατέχει όλες τις μετοχές κατηγορίας Β και τις 57.287.302, με αποτέλεσμα με αυτόν τον τρόπο να ελέγχει  το 70,1% των ψήφων και να είναι σε θέση να επηρεάζει σημαντικά κάθε ενέργεια που απαιτεί την έγκριση των μετόχων της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της εκλογής του διοικητικού συμβουλίου, της έγκρισης τροποποιήσεων στο πιστοποιητικό σύστασης της εταιρείας, καθώς και των κανονισμών για την έγκριση οποιασδήποτε συγχώνευσης, ενοποίησης ή πώλησης περιουσιακών στοιχείων της Roblox.

Την Τετάρτη 11 Μαρτίου 2021 ξεκίνησε να διαπραγματεύεται στο NYSE, η ROBLOX με μια αρχική τιμή αναφοράς τα 45 δολάρια.
Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές αρχικές δημόσιες προσφορές, η Roblox επέλεξε να δημοσιοποιηθεί μέσω μιας απευθείας λίστας.
Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία δεν θα συγκεντρώσει κεφάλαια.
Αντ ‘αυτού, οι υφιστάμενοι μέτοχοι μπορούν να πουλήσουν τις μετοχές τους με βάση τη ζήτηση της αγοράς και 198.917.280 μετοχές Κατηγορίας Α προσδιορίζονται από το ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας προς πώληση.

Η Roblox έχει 652 εκατομμύρια μετοχές σε κυκλοφορία.

Σε αντίθεση με μια αρχική δημόσια προσφορά, η μεταπώληση από τους εγγεγραμμένους μετόχους δεν αναλαμβάνεται από καμία επενδυτική τράπεζα. Οι εγγεγραμμένοι μέτοχοι μπορούν, ή όχι, να επιλέξουν να πουλήσουν τις μετοχές τους Κατηγορίας Α.

Η Roblox  θα είναι η πέμπτη εισαγωγή εταιρείας, που γίνεται με αυτόν τον τρόπο και ακολουθεί άλλες εταιρείες τεχνολογίας όπως ήταν η Palantir (NYSE: PLTR ) και η Asana (NYSE: ASAN ).

Η αρχική τιμή που δόθηκε ως τιμή αναφοράς ήταν τα 45 δολάρια που σημαίνει ότι η εταιρεία σε αυτή την τιμή αξίζει έως 29,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Η μετοχή ξεκίνησε να διαπραγματεύεται λίγο πάνω από τα 60 δολάρια.

Η Roblox πρόσφατα συγκέντρωσε πάνω από μισό δισεκατομμύριο σε έναν γύρο χρηματοδότησης της σειράς Η. Τον Ιανουάριο του 2021, εκδόθηκαν 11.888.886 μετοχές του προνομιούχου μετοχικού τίτλου της σειράς H σε ορισμένους διαπιστευμένους θεσμικούς επενδυτές σε ιδιωτική τοποθέτηση σε τιμή αγοράς δολάρια ανά μετοχή και προέκυψαν συνολικά ακαθάριστα έσοδα περίπου 535,0 εκατομμύρια δολάρια.
Σε αυτόν
 το γύρο χρηματοδότησης εκτιμήθηκε η εταιρεία 29,5 δισεκατομμύρια δολάρια, που ήταν ένα τεράστιο άλμα από τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια του προηγούμενου γύρου χρηματοδότησης.
Αυτό ήταν ένας βασικός λόγος που η Roblox δεν ενδιαφερόταν τη δεδομένη χρονική στιγμή να αντλήσει περισσότερα κεφάλαια. Η άμεση εισαγωγή δίνει απλώς στους υπάρχοντες επενδυτές τη δυνατότητα να πουλήσουν τις μετοχές τους, εάν το θέλουν. Πιθανότατα, η Roblox θα έχει την επιλογή να συγκεντρώσει περισσότερα κεφάλαια όταν έρθει η ώρα.

Τι είναι το Roblox
Η Roblox Corporation, ιδρύθηκε το Μάρτιο του 2004 από τους προγραμματιστές David Baszucki και Erik Cassel. Ο Cassel πέθανε από καρκίνο το 2013. Ο Baszucki είναι σήμερα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Το Roblox είναι μια πλατφόρμα διαδικτυακού παιχνιδιού και δημιουργίας παιχνιδιών που επιτρέπει στους χρήστες να σχεδιάζουν τα δικά τους παιχνίδια και να παίζουν μια μεγάλη ποικιλία διαφορετικών τύπων παιχνιδιών που δημιουργούνται από άλλους χρήστες. Η πλατφόρμα φιλοξενεί παιχνίδια κοινωνικής δικτύωσης που κατασκευάζονται από εικονικά μπλοκς τύπου Lego.

Σε αντίθεση με τους κύριους ανταγωνιστές, όπως η Electronic Arts (NASDAQ: EA ) και η Take-Two Interactive Software (NASDAQ: TTWO ), η Roblox αναθέτει την ανάπτυξη των παιχνιδιών της πλατφόρμας της στους παίκτες της.


Το Roblox δεν είναι πραγματικά ένα παιχνίδι, αλλά μια πλατφόρμα σχεδιασμού και παιχνιδιού. Συχνά συγκρίνεται με το Minecraft ( MSFT ), επειδή και οι δύο πλατφόρμες βασίζονται στη δημιουργικότητα των χρηστών, αλλά μοιάζει περισσότερο με την Unreal Engine, την πλατφόρμα ανάπτυξης παιχνιδιών της Epic. Αλλά αυτή είναι μόνο για προγραμματιστές.Το Roblox φέρνει στις μάζες δημοσίευση παιχνιδιών με τον τρόπο που στο YouTube  αναρτώνται τα βίντεο. Το μοντέλο του YouTube είναι ότι υπάρχουν πληθώρα βίντεος και από αυτό τον τεράστιο όγκο καλών στοιχείων ξεχωρίζουν ορισμένα που ανεβαίνουν στην κορυφή και κερδίζουν έσοδα, ειδικά όταν µιλάµε για εξειδικευμένο κοινό. Αυτό συμβαίνει και στο Roblox, όπου υπάρχουν “Millions of Experience” προς εξερεύνηση και η λογική ανάπτυξης της πλατφόρμας είναι παρόμοια με αυτή του YouTube. Ο Roblox δεν χρειάζεται να βρει το Next Big Thing, ούτε το επόμενο και το μεθεπόμενο. Η ανάπτυξη του παιχνιδιού βασίζεται στους χρήστες του να το κάνουν για αυτούς. Μεταξύ εκατομμυρίων κόσμων κάποιες χιλιάδες θα ενδιαφέρουν κάποιους απο τους παίκτες.

Οι προγραμματιστές λαμβάνουν το 30% των εσόδων της πλατφόρμας. Η Roblox σκοπεύει να δαπανήσει ακόμη περισσότερα ποσά στους προγραμματιστές της στο μέλλον για να δώσει κίνητρα ώστε να δημιουργηθούν παιχνίδια υψηλής ποιότητας.

Η πλατφόρμα Roblox αποτελείται από τρείς εφαρμογές, το Roblox Client, το Roblox Studio και το Roblox Cloud.
Το Roblox Client είναι η εφαρμογή που επιτρέπει στους χρήστες να εξερευνήσουν τους 3D ψηφιακούς κόσμους.
Το Roblox Studio είναι το σύνολο εργαλείων που επιτρέπει στους προγραμματιστές και στους δημιουργούς, από παιδιά έως επαγγελματίες, να κατασκευάζουν, να δημοσιεύουν και να χειρίζονται τρισδιάστατους χώρους και περιεχόμενο όπου θα μπορούν να έχουν πρόσβαση οι παίκτες στο Roblox Client.

Στιγµιότυπο οθόνης Roblox Studio
Στιγµιότυπο οθόνης Roblox Studio

Η ανάπτυξη παιχνιδιών δεν είναι τόσο απλή, ωστόσο στο Roblox Studio είναι απλούστερη από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο. Παρολά αυτά, η πλειονότητα των χρηστών δεν θα ”κατεβάσει” ποτέ το Roblox Studio καθώς έρχονται στο Roblox μόνο για να παίξουν τα παιχνίδια.

To 2020 από 33 εκατομμύρια καθημερινούς ενεργούς χρήστες, μόνο τα 8 εκατομμύρια ήταν «ενεργοί προγραμματιστές». Από αυτούς μόλις 1,5 εκατομμύριο κέρδισαν κάτι από τις δημιουργίες τους. Ωστόσο, μόνο 300 κέρδισαν περισσότερα από 100.000 δολάρια, πράγμα που σημαίνει ότι το Roblox είναι μια μικρή και αυξανόμενη ευκαιρία για προγραμματιστές παιχνιδιών.

Πιο συγκεκριμένα, 1.250.000 προγραμματιστές και δημιουργοί κέρδισαν το Robux στην πλατφόρμα Roblox, εκ των οποίων περισσότεροι από 4.300 προγραμματιστές και δημιουργοί πληρούν τις προϋποθέσεις, όπως για παράδειγμα να έχουν κερδίσει τουλάχιστον 100.000 Robux, ώστε να μπορούν να ανταλλάξουν το κερδισμένο Robux με νόμισμα του πραγματικού κόσμου. Από αυτούς τους προγραμματιστές και δημιουργούς, για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2020, πάνω από 3.300 αντάλλαξαν πραγματικά το κερδισμένο Robux τους με πραγματικό νόμισμα μέσω του προγράμματος ανταλλαγής προγραμματιστών. Για την ίδια περίοδο, υπήρχαν περισσότεροι από 1.250 προγραμματιστές και δημιουργοί που κέρδισαν 10.000 δολάρια ή περισσότερα και πάνω από 300 προγραμματιστές και δημιουργοί που κέρδισαν 100.000 δολάρια ή περισσότερα.

Το Roblox Cloud περιλαμβάνει τις υπηρεσίες και την υποδομή που ενισχύουν την ανθρώπινη πλατφόρμα συν-εμπειρίας του Roblox.
Το πρόγραμμα Roblox Client επιτρέπει στους χρήστες να συνδεθούν με διάφορα μέσα, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης κοντινών παικτών, ή απλώς να συναντηθούν σε 3D εμπειρίες. Το κοινωνικό γράφημα που δημιουργείται από αυτές τις συνδέσεις αποθηκεύεται στο Roblox Cloud και απαιτεί αμοιβαία επιλογή για την αποφυγή ανεπιθύμητων επικοινωνιών. Όταν ένας χρήστης επιλέγει να συμμετάσχει σε μια εμπειρία, το Roblox Cloud έχει σχεδιαστεί για να τοποθετεί αυτόματα αυτόν τον χρήστη στο ίδιο εικονικό περιβάλλον με άλλους που συνδέονται μέσω του κοινωνικού γραφήματος.
Στόχος του Roblox είναι να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα κοινών εμπειριών μεταξύ των χρηστών, όπου η πρόσβαση τους στην πλατφόρμα να είναι ασφαλής σε ολόκληρο τον κόσμο.

Metaverse
Στην πλατφόρμα Roblox χτίζεται αυτό που αποκαλείται «metaverse», δηλαδή ένας συνδυασμός εικονικών κόσμων που αλληλεπιδρά στον πραγματικό κόσμο.
Το Metaverse είναι μια φράση που επινόησε ο Neal Stephenson, στο μυθιστόρημα του, επιστημονικής φαντασίας Snow Crash, που δημοσιεύθηκε το 1992. Το Metaverse είναι ο διάδοχος του Διαδικτύου και στο Snow Crash δείχνει πως θα μπορούσε να εξελιχθεί το Διαδίκτυο με βάση την εικονική πραγματικότητα στο εγγύς μέλλον
Στην πλατφόρμα Roblox, 8 είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που συνθέτουν και χτίζουν το metaverse.

1. Ταυτότητα : Όλοι οι χρήστες έχουν μοναδικές ταυτότητες με τη μορφή ειδώλων που τους επιτρέπουν να εκφραστούν ως όποιοι ή οτιδήποτε θέλουν. Η ταυτότητα μπορεί να σχεδιαστεί ή να αγοραστεί.

2. Φίλοι : Οι χρήστες αλληλεπιδρούν με φίλους. Μερικούς τους γνωρίζουν στον πραγματικό κόσμο και άλλους τους συναντούν στο Roblox. Τον Δεκέµβριο 2020, στο Roblox επεξεργάζονταν 2 εκατομμύρια µηνύµατα συνομιλίας την ημέρα.

3. Οι εμπειρίες στο Roblox είναι τρισδιάστατες και συναρπαστικές. Καθώς βελτιώνεται η πλατφόρμα Roblox, αυτές οι εμπειρίες θα γίνονται ολοένα και πιο ενδιαφέρουσες και διακριτές από τον πραγματικό κόσμο. Η πρόοδος και η βελτίωση των γραφικών, σε σχέση με πριν από 5 χρόνια είναι εξαιρετική και έτη φωτός μπροστά από την αρχική πλατφόρμα Roblox, η οποία μοιάζει περισσότερο µε τον µπλοκ κόσμο του Minecraft.

4. Οι χρήστες, οι προγραμματιστές και οι δημιουργοί του Roblox είναι από όλο τον κόσμο. Επιπλέον, το πρόγραμμα Roblox Client λειτουργεί σε iOS, Android, PC, Mac και Xbox και υποστηρίζει εμπειρίες VR στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας ακουστικά Oculus Rift, HTC Vive και Valve Index.

5. Είναι απλό να δημιουργηθεί ένας λογαριασμός στο Roblox. Είναι δωρεάν για τους χρήστες να απολαύσουν εμπειρίες στην πλατφόρμα. Οι χρήστες μπορούν γρήγορα, είτε μόνοι τους, είτε με τους φίλους τους, να αλλάζουν παιχνίδι. Είναι επίσης εύκολο για τους προγραμματιστές να δημιουργήσουν εμπειρίες και στη συνέχεια, να τις δημοσιεύσουν στο Roblox Cloud, ώστε να είναι προσβάσιμες στους χρήστες του Roblox Client σε όλες τις πλατφόρμες.
Οι χρήστες παίζουν κατά μέσο όρο 20 διαφορετικά παιχνίδια ανά µήνα.

6. Ποικιλία παιχνιδιών. Το Roblox είναι τεράστιο. Είναι ένα επεκτεινόμενο σύμπαν από τους προγραμματιστές και δημιουργούς του. Στις 31 Δεκεμβρίου 2020, υπήρχαν πάνω από 20 εκατομμύρια εμπειρίες στο Roblox. Υπάρχουν, επίσης, εκατομμύρια δημιουργικά εικονικά αντικείμενα με τα οποία οι χρήστες μπορούν να εξατομικεύσουν τα είδωλά τους.

7. Το Roblox είναι μια ζωντανή οικονομία καθώς δημιουργούνται έσοδα μέσω του νομίσματος Robux, με το οποίο γίνονται οι συναλλαγές στο παιχνίδι. Οι χρήστες μπορούν να αγοράσουν Robux, με πραγματικά χρήματα και μπορούν να ξοδέψουν το νόμισμα Robux σε διάφορα αντικείμενα, σε εμπειρίες εντός παιχνιδιού και στη βελτιστοποίηση του avatar τους. Οι προγραμματιστές και οι δημιουργοί κερδίζουν το Robux δημιουργώντας ελκυστικές εμπειρίες και συναρπαστικά στοιχεία που θέλουν να αγοράσουν οι χρήστες. Το Roblox επιτρέπει στους προγραμματιστές και τους δημιουργούς να μετατρέψουν το Robux σε πραγματικό νόμισμα.

8. Ασφάλεια : Πολλαπλά συστήματα ασφαλείας ενσωματώνονται στην πλατφόρμα Roblox για την προώθηση της ευγένειας και τη διασφάλιση της ασφάλειας των χρηστών της πλατφόρμας.
Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της πλατφόρμας, ώστε να μην επιτραπεί σε μια μικρή μειοψηφία τρολς και χάκερς να καταστρέψουν την εμπειρία όλων των παικτών και ούτε να υποκλέπτουν διάφορα δεδομένα.

To Roblox λειτουργεί ως ένα είδος πλατφόρμας δημιουργίας παιχνιδιών με sandbox όπου οι παίκτες μπορούν είτε να δημιουργήσουν παιχνίδια είτε να παίξουν τις δημιουργίες άλλων. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των παιδιών και σε ηλικίες κάτω των 16 ετών.

Τα 5 δημοφιλέστερα παιχνίδια στην πλατφόρμα Roblox είναι :

Adopt me!
Η πρώτη ημέρα που κυκλοφόρησε ήταν στις 14 Ιουλίου 2017.

Το Adopt me eίναι μακριά το πιο δημοφιλές παιχνίδι στο Roblox. Ως τον Μάρτιο του 2021 το Adopt me είχε 20 δισεκατομμύρια επισκέψεις . Αυτό το παιχνίδι είναι παρόμοιο με το Nintendogs , με τους χρήστες να υιοθετούν και να φροντίζουν εικονικά κατοικίδια. Το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες να ντύσουν τα κατοικίδια ζώα τους και να διακοσμήσουν το σπίτι τους.

Το Adopt Me επιτρέπει στους παίκτες να ανταλλάσσουν τα κατοικίδια τους μεταξύ τους. Λόγω του ότι ορισμένα κατοικίδια είναι πολύ σπάνια στο παιχνίδι, μια μαύρη αγορά ειδών έχει αναπτυχθεί γύρω από αυτό το παιχνίδι . Αυτό μπορεί να φαίνεται αρνητικό, αλλά θα πρέπει να δώσει στους επενδυτές μια αίσθηση για το πόσο σοβαρά παίζουν οι παίκτες το παιχνίδι και πόσο πρόθυμοι είναι οι άνθρωποι να ξοδεύουν πραγματικά χρήματα σε ψηφιακά αντικείμενα.

Τον Ιανουάριο του 2021, το παιχνίδι είχε κατά μέσο όρο 500.000 ταυτόχρονα παίκτες, καθιστώντας το το πιο δημοφιλές παιχνίδι στο Roblox, ενώ το ρεκόρ είναι 1,6 εκατομμύρια χρήστες να είναι ταυτόχρονα συνδεδεμένοι σε μια ημέρα.

Tower of Hell
Ο πύργος της κόλασης είναι μια πορεία πολλών παικτών. Ο στόχος είναι να είσαι ο πρώτος που θα ανέβει στην κορυφή του πύργου ανεβαίνοντας σκάλες, πηδώντας μεταξύ πλατφορμών, σπρώχνοντας τους ανταγωνιστές σου και αποφεύγοντας κινδύνους όπως ηλεκτρισμό και λέιζερ. Αυτό το παιχνίδι ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2018 και έχει λάβει περισσότερες από 10 δισεκατομμύρια επισκέψεις. Είναι το δεύτερο πιο δημοφιλές παιχνίδι στο Roblox πίσω από το Adopt Me.

MeepCity
Πρόκειται για ένα κοινωνικό παιχνίδι hangout όπου οι παίκτες ελέγχουν ένα avatar που μπορεί να εξερευνήσει τον ψηφιακό κόσμο, να κάνει πράγματα όπως να προσαρμόσει το avatar τους, να παίξει minigames εναντίον άλλων παικτών και να αγοράσει αντικείμενα εντός του παιχνιδιού.
O πρωταρχικός σκοπός του παιχνιδιού είναι οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των παικτών.

Piggy (Γουρουνάκι)
Είναι ένα παιχνίδι επιβίωσης τρόμου με βάση τη δημοφιλή βρετανική παιδική εκπομπή Peppa Pig. Αυτό το παιχνίδι διαθέτει 7,7 δισεκατομμύρια παίκτες και συνεχίζει να αυξάνεται.

Royale High
Τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, μεταξύ των πιο δημοφιλών παιχνιδιών Roblox με περισσότερες από 5 δισεκατομμύρια επισκέψεις. Το Royale High είναι ένα κοινωνικό παιχνίδι hangout που γίνεται σε ένα γυμνάσιο που κατοικείται από νεράιδες και βασιλείς. Όπως το MeepCity, ο πρωταρχικός σκοπός αυτού του παιχνιδιού είναι οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των παικτών. Ο παίκτης μπορεί να παρακολουθήσει μαθήματα και να κάνει εργασία στο σπίτι για να κερδίσει μάρκες στο παιχνίδι ώστε να αγοράσει ρούχα για τον ψηφιακό του χαρακτήρα.

Το καλοκαίρι του 2019, το Roblox είχε πάνω από 100 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Σύμφωνα με το Youtube Gaming τη χρονιά 2020 το Roblox βγήκε δεύτερο σε προβολές στο Youtube με 75 δισεκατομμύρια προβολές.
Η διαδικτυακή πλατφόρμα Roblox διαθέτει δεκάδες εκατομμύρια παιχνίδια που παίζονται από 33 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες καθημερινά, μια βάση που διπλασιάστηκε από πέρυσι καθώς ο κόσμος πέρασε περισσότερο χρόνο στο σπίτι.

Μετρήσεις χρηστών
Κατά το 2020 υπήρξε τεράστια αύξηση στις διάφορες μετρήσεις χρηστών, ως αποτέλεσμα της πανδημίας Covid και των μέτρων lockdowns που εφαρμόσθηκαν σε όλον τον πλανήτη.

Οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες (DAU), στο Roblox αυξήθηκαν κατά 47% το 2019, όταν από 12 εκατομμύρια DAU το 2018 αυξήθηκαν σε 17,6 εκατομμύρια το 2019. Το 2020 αυξήθηκαν κατά 85% και από 17,6 εκατομμύρια έφθασαν στους 32,6 εκατομμύρια.
Οι 32,6 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες (DAU) ήταν από περισσότερες από 180 χώρες και απολάμβαναν τις εμπειρίες στο Roblox σε πλατφόρμες για κινητά, σε επιτραπέζιους υπολογιστές και σε κονσόλες.

Σύμφωνα με τα νούμερα που παρουσιάζει η εταιρεία :
Οι συνολικές ώρες λειτουργίας στο Roblox αυξήθηκαν 45%, το 2019 και από 9,4 δισεκατομμύρια το 2018 ανήλθαν σε 13,7 δισεκατομμύρια το 2019, ενώ το 2020 αυξήθηκαν κατά 124% και ανήλθαν σε 30,6 δισεκατομμύρια.
Αντίστοιχα, οι καθημερινές μέσες ώρες (Daily Average Hours Engaged) στο Roblox έφθασαν στις 84 εκατομμύρια το 2020, από 37 εκατομμύρια το 2019 και 26 εκατομμύρια ώρες το 2018.

Το 2020, οι χρήστες ξόδεψαν 30,6 δισεκατομμύρια ώρες αφοσίωσης στην πλατφόρμα ή κατά μέσο όρο 2,6 ώρες ανά καθημερινό ενεργό χρήστη κάθε μέρα. Κατά την ίδια περίοδο, οι χρήστες εξερεύνησαν κατά μέσο όρο πάνω από 20 διαφορετικές εμπειρίες στην πλατφόρμα Roblox ανά μήνα.

Το 2018 και το 2019 ο κάθε ενεργός χρήστης ξόδεψε 2,1 ώρες ανά μέρα. Παρατηρούμε ότι οι χρήστες του Roblox πέρασαν στην πλατφόρμα επιπλέον μισή ώρα ανά ημέρα.

Αυτή η επιπλέον μισή ώρα οφείλεται στην πανδημία Covid, καθώς οι χρήστες λόγω του Lockdown ξόδεψαν περισσότερο χρόνο στο Roblex. Οι χρήστες λοιπόν ξόδεψαν, για το 2020, 62 δολάρια ανά 1000 ώρες, από 51 και 53 δολάρια ανά 1000 ώρες το 2019 και 2018 αντίστοιχα. 

Οι χρήστες με καθημερινή πληρωμή στο Roblox αυξήθηκαν το 2020 σε 490.000 από 184.000 το 2019 και 125.000 το 2018.

Συνεπώς είναι πολύ πιθανόν τα αποτελέσματα της Roblox να ευνοήθηκαν το 2020, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που εφαρμόστηκαν σε ολόκληρο τον πλανήτη. Ίσως μάλιστα το 2021 να επανέλθουν σε παρόμοια επίπεδα σαν των ετών 2018-2019. Η εταιρεία προβλέπει επίσης ότι θα µπορούσαµε να δούμε κάποια αρνητικά comps το 2021. 

Οικονομικά στοιχεία Roblox
Ουσιαστικά όλα τα έσοδά της Roblοx παράγονται μέσω των πωλήσεων του εικονικού νομίσματος Robux, τo οποίο οι παίκτες μπορούν να τo χρησιμοποιήσουν για να αγοράσουν εικονικά αντικείμενα που πωλούνται από τον προγραμματιστή και τους δημιουργούς του παιχνιδιού. Ωστόσο, μόνο ένα μικρό μέρος των χρηστών της πλατφόρμας Roblux αγοράζουν τακτικά Robux μέσω συνδρομών και πληρώνουν για τις εμπειρίες και για τα εικονικά αντικείμενα σε σύγκριση με τους περισσότερους χρήστες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα δωρεάν.

Σχεδόν όλα τα έσοδά του Roblox, μέχρι στιγμής, προέρχονται από την πώληση εικονικών αντικειμένων. Οι χρήστες μπορούν να αναπτύξουν ρούχα και είδωλα και να τα πουλήσουν. Ένα νεαρό ζευγάρι κέρδισε 49.000 δολάρια σε ένα μήνα από την πώληση εικονικών όπλων και προσαρμοσμένων ρούχων.

Για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2020, το 35% των εσόδων του Roblox προέκυψε από πωλήσεις Robux μέσω του Apple App Store και το 19% των εσόδων από πωλήσεις Robux μέσω του Google Play Store.
Για τις λειτουργίες τόσο μέσω του Apple App Store όσο και του Google Play Store, η Roblox καταβάλλει το 30% των χρημάτων που πληρώνουν οι χρήστες για την αγορά Robux στην Apple ή την Google, ανάλογα με την περίπτωση.

Κατά την ίδια περίοδο το 68% των ωρών αφοσίωσης στην πλατφόρμα προέρχονταν από χρήστες που έχουν εγγραφεί μέσω του Apple App Store και του Google Play Store.
Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι, το 2020, πάνω από τα μισά παιδιά στην Αμερική παίζουν Roblox, χρησιμοποιώντας το παιχνίδι ως μέσο για να εκφραστούν και να αντιμετωπίσουν το COVID-19.
Το Roblox πέρασε το Minecraft σε μηνιαίες ενεργές μετρήσεις παικτών τον Αύγουστο του 2020 και συνέχισε να αναπτύσσεται και να ανταγωνίζεται το παιχνίδι με τις καλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών.

Παρά το γεγονός ότι περίπου το 68% των DAU της Roblox βρίσκονται εκτός των ΗΠΑ και του Καναδά για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2020, τα έσοδα προήλθαν σε μεγάλο βαθμό από αυτές τις χώρες. Για το έτος 2020, το 69% των κρατήσεων προήλθε από τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Συνεπώς, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μπορέσει η Roblox να αυξήσει τα έσοδα από περιοχές εκτός των ΗΠΑ και του Καναδά.

Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 81,7% το 2020 και ανήλθαν σε 923,885 εκατομμύρια δολάρια από 508,393 εκατομμύρια δολάρια το 2019, ενώ η αύξηση το 2019 ήταν 56,6% αφού ήταν 324,56 εκατομμύρια δολάρια το 2018.
Το 69% των εσόδων προήλθαν από τις Η.Π.Α και τον Καναδά, το 18% από την Ευρώπη, το 8% απο την Ασία-Ωκεανία και 5% από τον υπόλοιπο κόσμος.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, η εταιρεία επενδύει σε μεγάλο βαθμό στην έρευνα και στην ανάπτυξη καθώς προσλαμβάνει υπαλλήλους και αναπτύσσει νέα χαρακτηριστικά και λειτουργίες για την πλατφόρμα που θα προωθήσουν τη μελλοντική ανάπτυξης της. Τα έξοδα της έχουν εκτοξευθεί λόγω και της επιθετικής δραστηριότητας πρόσληψης υπαλλήλων. Η Roblox το 2020 προσέλαβε περισσότερους από 360 υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης και έφθασε να έχει 960 εργαζόμενους, με σχεδόν το 80% όλων των εργαζομένων να είναι μηχανικοί και προγραμματιστές προϊόντων.

Οι προγραμματιστές της πλατφόρμας λαμβάνουν το 70% του Robux που ξοδεύτηκε απο τους χρήστες στα παιχνίδια που έχουν δημιουργήσει και το 70% του Robux που δαπανήθηκε για αντικείμενα που εμφανίζονται στο Studio Marketplace.
Οι δημιουργοί λαμβάνουν το 30% των δαπανών Robux για τα αντικείμενα τους που εμφανίζονται στο Avatar Marketplace ή στο Avatar Shop.
Τα κερδισμένα Robux κατατίθενται στους εικονικούς λογαριασμούς των προγραμματιστών και των δημιουργών, οι οποίοι μπορούν να μετατρέψουν το Robux σε δολάρια ΗΠΑ με συναλλαγματική ισοτιμία 1 Robux = 0,0035 δολάρια, εάν πληρούν τις προϋποθέσεις και είναι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα ανταλλαγής προγραμματιστών. Η αποδοχή στο Πρόγραμμα ανταλλαγής προγραμματιστών υπόκειται σε ορισμένες απαιτήσεις, όπως η απόκτηση τουλάχιστον 100.000 Robux, η κατοχή επαληθευμένου λογαριασμού και ο λογαριασμός σε καλή κατάσταση. Κατά το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2020, περισσότεροι από 4.300 προγραμματιστές και δημιουργοί που πληρούν τις προϋποθέσεις και εγγράφηκαν στο Πρόγραμμα ανταλλαγής προγραμματιστών, κέρδισαν 328,7 εκατομμύρια δολάρια, από περίπου 2.600 τέτοιων προγραμματιστών και δημιουργών που κέρδισαν 112,0 εκατομμύρια δολάρια το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2019.

Η καθαρή ζημιά το 2020 ανήλθε σε 253,254 εκατομμύρια δολάρια από 70,968 εκατομμύρια δολάρια το 2019 και 88,075 εκατομμύρια δολάρια το 2018.

Η Roblox από την έναρξη της λειτουργίας της έχει καθαρές ζημίες και αναμένονται να συνεχιστούν και στο εγγύς μέλλον καθώς η εταιρεία είναι σε φάση ανάπτυξης.
Στις 31 Δεκεμβρίου 2020, η εταιρεία είχε συσσωρευμένη συνολική ζημιά 492,3 εκατομμύρια δολάρια.

Οι λειτουργικές ταμειακές ροές το 2020 ανήλθαν σε 524,34 εκατομμύρια δολάρια, από 99,185 και 101,038 εκατομμύρια δολάρια για τα έτη 2019 και 2018, αντίστοιχα.
Οι ελεύθερες ταμειακές ροές έφθασαν στα 411,22 εκατομμύρια δολάρια, από 14,456 και 34,966 εκατομμύρια δολάρια για τα έτη 2019 και 2018, αντίστοιχα.

Guidance
Καθώς ο κόσμος επιστρέφει σταδιακά στο φυσιολογικό τρόπο ζωής του, όπου η διανομή εμβολίων αυξάνεται γρηγορότερα από το αναμενόμενο και τα περισσότερα σχολεία ανοίγουν, οι ρυθμοί ανάπτυξης της Roblox δεν είναι δυνατόν να διατηρηθούν το 2021, αφού το 54% των DAU είναι κάτω των 13 ετών.

Η Roblox δεν πιστεύει ότι τα αυξημένα επίπεδα θα παραμείνουν, προειδοποιώντας: “Δεν περιμένουμε αυτά τα επίπεδα δραστηριότητας να διατηρηθούν και σε μελλοντικές περιόδους αναμένουμε ότι οι ρυθμοί αύξησης για τα έσοδά μας θα μειωθούν και ενδέχεται να μην έχουμε καμία αύξηση στις κρατήσεις ή στους χρήστες μας βάση σε περιόδους όπου συγκρίνουμε με τις περιόδους που επηρεάστηκαν από το COVID-19. “
Η εταιρεία προσθέτει: “Επιπλέον, ως αποτέλεσμα των παγκόσμιων οικονομικών συνθηκών, οι χρήστες ενδέχεται να μειώσουν τη διακριτική τους δαπάνη για το Robux, να μην ανανεώσουν τις συνδρομές τους ή να μειώσουν με άλλο τρόπο τη χρήση της πλατφόρμας μας, κάτι που θα επηρέαζε αρνητικά τα έσοδα και τη χρηματοοικονομική μας κατάσταση”.

Ο ρυθμός ανάπτυξης της Roblox για το Α΄τρίμηνο του 2021 αναμένεται άνω του 60% , αλλά οι επόμενοι μήνες μάλλον θα είναι πολύ διαφορετικοί, καθώς ο κόσμος αρχίζει να επιστρέφει στη φυσιολογική του ζωή.
Παρόλα αυτά, η Roblox έλαβε μια πολύ αισιόδοξη ψήφο εμπιστοσύνης από το ARK Invest, με επικεφαλής τη θεσμικό επενδυτή Cathie Wood. Η ARK απο την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης της μετοχής απόκτησε 520.000.

Mε την υπογραφή του… αμερικάνου


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

  • Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάσει νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

  • Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.