Η ΕΥΑΘ Α.Ε. (ΕΥΑΠΣ) εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών το 2001 και παρέχει υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης σε περισσότερους από 1,2 εκατομμύρια πολίτες της Θεσσαλονίκης. Ειδικεύεται στη μελέτη, κατασκευή, εγκατάσταση, λειτουργία, εκμετάλλευση, διαχείριση, συντήρηση, επέκταση και ανανέωση των συστημάτων ύδρευσης και αποχέτευσης. Δραστηριοποιείται επίσης και στην παραγωγή και πώληση ηλεκτρικής ενέργειας ως ιδιοπαραγωγή (με εκμετάλλευση κυρίως υδάτων που προέρχονται από πηγές, φράγματα, υδραγωγεία, αγωγούς). Η ΕΥΑΘ λοιπόν παρουσίασε στα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου αυξημένο κύκλο εργασιών κατά 1,28% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, κλείνοντας στα 34,9 εκατ. ευρώ από 34,46 εκατ. ευρώ, αυξημένο EBITDA κατά 7,98% στα 11 εκατ. ευρώ από 10,21 εκατ. ευρώ και τέλος σημαντική αύξηση κατά 22,71% στα κέρδη μετά φόρων, φτάνοντας στα 5,935 εκατ. ευρώ από 4,837 εκατ. ευρώ. Επίσης σημαντική αύξηση κατά 16,83% σημείωσαν τα ταμειακά διαθέσιμα “χτυπώντας” τα 95,705 εκατ. ευρώ από τα 81,916 εκατ. ευρώ που είχε η εταιρεία στο τέλος του 2020. Η μετοχή λοιπόν αυτής της αξιοθαύμαστης θεμελιωδώς εταιρίας έχει απωλέσει περιέργως από τα υψηλά του τρέχοντος έτους των 5,26 ευρώ ένα -17%, κατεβάζοντας τη χρηματιστηριακή της κεφαλαιοποίηση στα 160 εκατ. ευρώ την ίδια ώρα που έχει ταμείο 95,705 εκατ. ευρώ. Κοινώς στην εν λόγω κεφαλαιοποίηση το 60% είναι ταμείο. Επίσης τα ίδια κεφάλαια της ΕΥΑΘ ανέρχονται στα 183,235 εκατ. ευρώ με το δείκτη P/BV να κείτεται στα 0,87. Φυσικά μιλάμε και για μια εταιρεία, που επί σειρά ετών είναι άκρως μερισματοφόρα. Δηλαδή σε τι τιμή πρέπει να φτάσει για να χαρακτηριστεί ως υποτιμημένη. Διαγραμματικά η μετοχή συλλαμβάνεται να πατάει πάνω στην ισχυρή περιοχή στήριξης που εκτείνεται από τα 4,36 έως και τα 4,28 ευρώ. Πιθανή σθεναρή διακράτηση της εν λόγω βάσης των αγοραστών θα καλλιεργήσει συνθήκες ανοδικής ανάτασης προς το επίπεδο των 4,90 με 5 ευρώ.
Εμφανώς υποτιμημένη σε σχέση με τα οικονομικά της δεδομένα είναι και η μετοχή της ασφαλιστικής INTERLIFE (ΙΝΛΙΦ), όπου στο πρώτο εξάμηνο παρουσίασε αύξηση των εγγεγραμμένων ασφαλίστρων κατά 10,05% στα 36,83 εκατ. ευρώ από 33,47 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020 και κέρδη προ φόρων 13,10 εκατ. ευρώ από 1,09 εκατ. ευρώ. Επίσης παρουσίασε αύξηση κατά 9,56% στα ίδια κεφάλαια φτάνοντας στα 120 εκατ. ευρώ έναντι 109,54 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2020, ενώ το σύνολο των επενδύσεων ανήλθε στα 243,21 εκατ. ευρώ από 228,01 εκατ. ευρώ. Η INTERLIFE λοιπόν διαπραγματεύεται στο ταμπλό με μια κεφαλαιοποίηση των 76 εκατ. ευρώ την ίδια που έχει ίδια κεφάλαια 120 εκατ. ευρώ ή με ένα P/BV …0.64 (!). Επίσης έχει καθαρό ταμείο 64,829 εκατ. ευρώ πράγμα που σημαίνει ότι από την εν λόγω χρηματιστηριακή της κεφαλαιοποίηση το 85% βρίσκεται στο ταμείο της και έτοιμο για να εισπραχθεί. Έχει και άλλο, καθώς η μετοχή της εταιρείας αντί να βρίσκεται στα 5 ευρώ έχει απωλέσει λόγω του “γενικού” κλίματος μεμψιμοιρίας και ένα -15% από τα υψηλά του έτους των 4,68 ευρώ. Διαγραμματικά λοιπόν η μετοχή εντοπίζεται λίγο πάνω από το πολύ ισχυρό επίπεδο στήριξης των 4 ευρώ πραγματοποιώντας τεχνικά ένα αγκιστροειδή στροφέα “W” μαζέματος και ανοδικής ανάπτυξης προς τα 4,40 με 4,50 ευρώ. Μεσοπρόθεσμα πάντως η κίνηση της μετοχής αν τεθεί κάτω από ισχυρές συναλλακτικές βάσεις μπορεί να βγάλει και πάνω από το όριο των 5 ευρώ με στόχο τα 5,60 με 5,70 ευρώ.
Και να που εγκρίθηκε και ξεκινάει ο διαγωνισμός με κοντινή μάλιστα καταληκτική ημερομηνία προσφορών (Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021 και αποσφράγισης την Παρασκευή 12) για την προμήθεια των 220 ηλεκτρικών λεωφορείων προϋπολογισμού 136,04 εκατ. ευρώ με σκοπό την ανανέωση του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τη σταδιακή μετάβαση των μέσων μαζικής μεταφοράς στην ηλεκτροκίνηση. Ο όμιλος Π. ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε. (ΠΕΤΡΟ) μέσω του κινεζικού κολοσσού BYD (Build your Dreams) θα είναι παρών στοχεύοντας στη κερδοφόρο συμμετοχή του στον πλήρη ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού αστικού μοντέλου, ως προς το σκέλος της ηλεκτροκίνησης. Να τονιστεί ότι η BYD συμπληρώνει μέχρι στιγμής περισσότερο από 1.000.000 παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων και 50.000 παραδόσεις ηλεκτρικών λεωφορείων σε 300 πόλεις, ενώ μέσα σε 20 χρόνια έχει κατορθώσει να πουλήσει χιλιάδες λεωφορεία στις μεγαλύτερες Ευρωπαϊκές χώρες όπως είναι η Ισπανία, η Νορβηγία, η Βρετανία, η Γερμανία, η Φινλανδία και η Ιρλανδία, κατακτώντας επάξια τη θέση του market leader. Πρόσφατα μάλιστα η BYD κέρδισε το μεγάλο διαγωνισμό στην Ολλανδία, πουλώντας 259 ηλεκτρικά λεωφορεία. Ο εισηγμένος όμιλος εν αναμονή και των αποτελεσμάτων 9μήνου στις αρχές του επόμενου μήνα δείχνει διαγραμματικά να περνάει πάνω από το μέσο του ανοδικού καναλιού “C” στα 7,36 ευρώ και να ετοιμάζεται να κάνει μια ανοδική βόλτα προς το κατώφλι των 8,05 με 8,30 ευρώ. Ιδιαίτερα θετική είναι και η μέχρι τώρα σθεναρή αντιμετώπιση των πωλητών στη ζώνη στήριξης των 7 με 6,90 ευρώ. Η διοίκηση πάντως του ομίλου αναφέρει ότι και το τρίτο οικονομικό τρίμηνο θα είναι αρκετά καλό και σε πλήρη σύμπνοια με τα άλλα δύο του 2021.
* Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής