(10/8)- Λεωφ. Αθηνών110: Πολλά μικρά και μεγάλα ενδιαφέροντα(;)

EKΘETEI, ΕΚΤΙΘΕΤΑΙ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΑΛΛΑ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΔΡΙΜΥΤΕΡΟΣ

ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ μη τυχόν και συνέλθει, μη τυχόν και βρει τα λογικά του αλλά αυτός ΚΕΦΑΛΟΤΥΡΙ σκέτο!

ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ, ότι δεν τον έβαλαν σε αυτό το υπουργείο για να θάψει την Επιχείρηση, αλλά για να την επαναφέρει, σιγά σιγά και με μεγάλη προσπάθεια λόγω της επικινδυτότητας του εγχειρήματος. Αλλά βρε αδερφέ, εσύ τι δεν καταλαβαίνεις; Εκτός κι αν καταλαβαίνεις, οπότε να πάμε πάσο και να σε αφήσουμε να κάνεις την δουλειά με την ησυχία σου.

ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ πληθαίνουν οι αντιδράσεις, οι διαμαρτυρίες από όλες τις πλευρές με αρκετούς να ζητούν από την ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑΓΟΡΑΣ να επέμβει για λόγους που είναι απόλυτα κατανοητοί και δεν χρειάζονται να τους επαναλάβει κανείς. (ΣΣ: Θου κύριε φυλακήν τω πληκτρολογίω μου… Και έχουμε κακά δικαστικά ξεμπερδέματα…)

ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΞΑΝΑΧΤΥΠΗΣΕ ΚΑΜΑΡΩΤΟΣ ΚΑΜΑΡΩΤΟΣ ο άνθρωπος που θεωρούσαμε προσωπικά ως ένα από τα top όπλα της νέας κυβέρνησης!!!


***/*ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ- ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ή μάλλον πολλές παρατηρήσεις, επισημάνσεις, σχόλια και ερωτήματα αλλά στου ΚΟΥΦΟΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ, την ξέρετε την συνέχεια.

Κινδυνολογία σχετικά με τη ΔΕΗ

κ. Πρωθυπουργέ, κ.κ. Υπουργοί

Η ΔΕΗ αποτελεί τον κύριο παραγωγό και πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς επίσης μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες και παραγωγικές επιχειρήσεις της Ελλάδας – με μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας που εξαρτάται από αυτή τόσο άμεσα, πλέον των 15.000 όσο και έμμεσα. Η εταιρία δε είναι στρατηγικής σημασίας, λόγω της τροφοδότησης με ενέργεια του κοινωνικού συνόλου και της βιομηχανίας. Το Δημόσιο κατέχει ποσοστό 51% ενώ ποσοστό 44% είναι διαπραγματεύσιμο στο Χρηματιστήριο Αξιών.

Μετά την ανάληψη των καθηκόντων του από τον νέο Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενεργείας κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη έχει προβεί σε πλήθος απρόσεκτων, κατά την εκτίμησή μας, δηλώσεων οι οποίες μπορούν να έχουν άμεσα σημαντικές συνέπειες. Για αυτό προβαίνουμε στην επίκαιρη αυτή επείγουσας μορφής ερώτηση.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Υπουργός έχει δηλώσει ότι:

(α) «Η ΔΕΗ την βγάζει δεν την βγάζει». Αναρωτιόμαστε σε ποια στοιχεία στηρίζει αυτή την άποψη ο κ. Υπουργός και αν είναι θεμιτό να κάνει τέτοιες δημόσιες επισημάνσεις. Αναλογίζεται ότι ανάλογες δηλώσεις από τον εκπρόσωπο του κύριου μετόχου μπορεί να οδηγήσουν σε υποτιμητική κερδοσκοπία όσο αφορά τις εισηγμένες μετοχές, κάτι που θα ζημιώσει την αξία των μετοχών του Δημοσίου αλλά και των ιδιωτών; Σκοπεύει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς να προβεί σε κινήσεις που θα αποτρέψουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο; Δεδομένης της σημαντικής αξίας της ΔΕΗ στο σύνολο του Χρηματιστηρίου, τυχόν κατάρρευση της μετοχής μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την όλη αγορά.  Αυτή τη στιγμή η κεφαλαιοποίηση της ΔΕΗ εκτιμάται σε 620 εκ. € με τιμή ανά μετοχή 2,7 € – έχοντας σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με τα χαμηλά του Μαΐου 2019 (π.χ. 1,29 € ανά μετοχή στις 19 Μαΐου 2019).

(β) «Αν καταρρεύσει η ΔΕΗ θα καταρρεύσει και η χώρα». Παράλληλα δήλωνε ότι η «μεγάλη αγωνία είναι να μη γίνει μπλακάουτ». Αυτό εν μέσω τουριστικής περιόδου – κάτι που μπορεί να σπείρει τον πανικό στο κοινό, σε τουρίστες και εταιρίες του κλάδου. Θα θέλαμε να ξέρουμε που στηρίζει αυτές τις δηλώσεις ο κ. Υπουργός. Να διευκρινίσουμε εδώ ότι ο ενεργειακός προγραμματισμός της χώρας δεν γίνεται από τη ΔΕΗ, αλλά από τον ΛΑΓΗΕ. Η ΔΕΗ δεν αποτελεί επίσης τον μοναδικό παραγωγό ενέργειας, το μερίδιο της ανέρχεται περίπου στο 70%, ενώ το υπόλοιπο καλύπτεται από ιδιώτες και εισαγωγές. Σε περίπτωση που υπάρχουν βάσιμες επιφυλάξεις για την επάρκεια σε ηλεκτρική ενέργεια, σε τι ενέργειες προβαίνει τόσο ο ΛΑΓΗΕ όσο και το Υπουργείο για την προμήθεια ενδεχόμενης έλλειψης από εισαγωγές ή από άλλες πηγές έκτακτης ανάγκης;

(γ) «Η ΔΕΗ δεν έχει χρήματα για να αγοράσει κολώνες» . Υπενθυμίζουμε ότι η λειτουργία του δικτύου διανομής γίνεται από τον ΔΕΔΔΗΕ. Η εταιρία αυτή, θυγατρική της ΔΕΗ, παρουσίασε ζημιές στην χρήση του 2018. Ποιος ήταν ο λόγος δεδομένης της σταθερής μορφής των εσόδων και εξόδων; Παράλληλα τα πάγια της εταιρίας ανέρχονται σε μόνο 27 εκ. € – ενώ καλύπτει το σύνολο του δικτύου Χαμηλής Τάσης της χώρας 126.377 χλμ και Μέσης Τάσης 111.865 χλμ μαζί με υποσταθμούς . Θεωρείτε ότι αυτό αντικατοπτρίζει την αξία του δικτύου; Αποτελεί και αυτό «κρυμμένη περιουσία»; Η εταιρία έχει αξία ιδίων κεφαλαίων 107,4 εκ. € ενώ δεν έχει καθόλου δάνεια με στοιχεία χρήσης 2018 (Ισολογισμός 2018, πηγή).

Επίσης διεκδικεί αποζημιώσεις για τις περιπτώσεις Energa/Κέντωρ και Hellas Power – όπως και πρόστιμα από την ΛΑΓΗΕ για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά.  (βλέπε Ετήσια Έκθεση 2018, πηγή). Με δεδομένη αυτήν την κατάσταση και τη δυσχερή θέση της ΔΕΗ, σκοπεύετε να προχωρήσετε σε πώληση του ΔΕΔΔΗΕ ή στην εξυγίανση του, ώστε να μπορεί να εκτελέσει την σημαντική αποστολή του ενδεχομένως και με δανειακή χρηματοδότηση;

(δ) «Η ΔΕΗ έχει μια κρυμμένη περιουσία» που όταν αποκαλυφθεί θα συντείνει στην εξυγίανση της. Ποια είναι αυτή η κρυμμένη περιουσία;

(ε) «Οι λιγνιτικές μονάδες κοστίζουν λιγότερο αν κλείσουν». Σε ποια στοιχεία βασίζει αυτή την άποψη; Αυτή τη στιγμή ο λιγνίτης, παρά όλες τις βλάβες σε σημαντικές παραγωγικές μονάδες (πχ. Αμύνταιο), αποτελεί πηγή για το 35% της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης αποτελεί εγχώρια πηγή ενέργειας που εξασφαλίζει την ενεργειακή επάρκεια και άρα εθνικό κεφάλαιο. Όμως σχεδιάζεται το κλείσιμό τους. Με ποιες πηγές ενέργειας, πότε και με τι κόστος θα υπάρξει αντικατάστασή τους; Σκοπεύει ο κ. Υπουργός να διεκδικήσει ΑΔΙ (Αποδεικτικά Διαθεσιμότητας Ισχύος) για τις λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, όπως εξέταζε η προηγούμενη κυβέρνηση;

  • Μήπως ο κ. Υπουργός έχει σκοπό να προωθήσει τεχνολογίες που μειώνουν τις εκπομπές ρύπων στις λιγνιτικές μονάδες ή έστω την εξαίρεση από τις εκπομπές καυσαερίων, έως ότου ανακάμψει η εταιρία και η χώρα;
  • Να τονίσουμε εδώ ότι δεν έχουν διεκδικηθεί αποζημιώσεις για το σκάνδαλο εκπομπών Dieselgate, κάτι που επιβάρυνε την ατμόσφαιρα διεθνώς, από την Ελλάδα. Αντίθετα η αποζημίωση που αξίωσαν οι ΗΠΑ θα ανέλθει στα 25 δις $ από την Volkswagen μόνο – ενώ θα επεκταθεί και στις άλλες Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες (σσ. που δεν υπάρχει στο ερώτημα: σήμερα η ίδια η Γερμανία ζήτησε αποζημίωση για το σκάνδαλο των ρύπων ύψους 1 δις € από τη Mercedes, ).

Οι αποζημιώσεις θα μπορούσαν να αποδοθούν για νέες μονάδες ή αντί αυτών θα μπορούσε η Γερμανία να αναλάβει μέρος της μείωσης των εκπομπών που αναλογούν στην Ελλάδα και την ΔΕΗ.

(στ) Σχετικά με την διακοπή των ΝΟΜΕ,  μήπως πρόκειται να αποτελέσει θέμα στα πλαίσια της δικαστικής διερεύνησης που έχει εξαγγείλει ο κ. Υπουργός; Θα εγείρει διεκδικήσεις έναντι ενδεχόμενης δυσλειτουργίας στην αγορά των ΝΟΜΕ σύμφωνα με την αγωγή που έχει καταθέσει ήδη η ΔΕΗ; Έχει υπόψη ο κ. Υπουργός ότι ο τομέας της Ενέργειας θεωρείται στρατηγικής σημασίας στην ΕΕ και έχει ήδη εγείρει ανησυχίες για την είσοδο ξένων συμφερόντων; Ποια η θέση του στα πλαίσια των δηλώσεων της κυβέρνησής σας περί στρατηγικού επενδυτή;

  • ΕΡΩΤΑΣΘΕ: Ποια είναι η θέση σας για τα ανωτέρω ερωτήματα ώστε να ανακοπεί η καταστροφική πορεία της ΔΕΗ και να εξασφαλισθεί η ενεργειακή επάρκεια της χώρας;

****

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ ΣΤΟΧΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ 17 ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΑΝΑΛΥΤΩΝ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗ ΑΧΕΠΕΥ

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ ΣΤΟΧΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ 17 ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΑΝΑΛΥΤΩΝ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗ ΑΧΕΠΕΥ
Ημερομηνία
Αλλαγής
Οίκος Μετοχή Νέα Τιμή Νέα
Σύσταση
Προηγ. Τιμή Προηγ.
Σύσταση
07/06/2019 NBGSEC ΦΡΛΚ 5,68  Ν 5,20 Ν
07/06/2019 NBGSEC ΕΧΑΕ 4,58 Ν 4,30 Ν
07/06/2019 NBGSEC ΣΑΡ 8,41 Ν 8,00 Ν
07/06/2019 NBGSEC ΟΛΠ 27,30  OP 26,00 OP
07/06/2019 NBGSEC ΑΡΑΙΓ 11,10  OP 10,70 OP
07/06/2019 NBGSEC ΕΥΔΑΠ 7,25 Ν 7,00  Ν
07/06/2019 NBGSEC ΤΕΝΕΡΓ 8,41  OP 7,80  OP
07/06/2019 NBGSEC ΠΕΙΡ 1,70  Ν 1,60 Ν
07/06/2019 NBGSEC ΜΥΤΙΛ 11,90 OP 10,00  OP
07/06/2019 NBGSEC ΤΙΤΚ 24,10 OP 22,50 OP
07/06/2019 NBGSEC ΜΠΕΛΑ 17,49 OP 16,49 OP
07/06/2019 NBGSEC ΜΟΗ 27,80 OP 27,10  OP
07/06/2019 NBGSEC ΑΛΦΑ 1,80  OP 1,75  OP
07/06/2019 NBGSEC ΕΛΠΕ 10,60  OP 9,90  OP
07/06/2019 NBGSEC ΟΠΑΠ 11,66 OP 11,17  OP
07/06/2019 NBGSEC ΕΥΡΩΒ 0,90  OP 0,85  OP
07/06/2019 NBGSEC ΟΤΕ 14,00 Ν 13,50 Ν

****

ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΣΤΟΧΟΥ ΓΙΑ (20) ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΑΝΑΛΥΤΩΝ ΤΗΣ Eurobank Equities

****

ΓΕΡΑΣΜΕΝΟΣ με μέση ηλικία 26 έτη ο ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος: «Ο γερασμένος και περιβαλλοντικά ανεπαρκής ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος επιβάλλει νέες επενδύσεις, νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και ευέλικτα επιχειρηματικά σχήματα που θα μπορέσουν να προχωρήσουν σε άμεσες επενδύσεις», σημειώνει η XRTC Business Consultants στην ετήσια έκθεσή της για την ελληνική ακτοπλοΐα.

  • «Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και πρώτη από όλες η Ελλάδα, είναι αναγκασμένες να ακολουθήσουν τον μονόδρομο της αναβάθμισης και αντικατάστασης των παλαιοτέρων πλοίων, αλλά αυτό πρέπει να γίνει με ευρωπαϊκή και εθνική χρηματοδοτική υποστήριξη», προσθέτει. Ο λόγος;
  • Αφενός, η υποχρέωση συμμόρφωσης από την 1η Ιανουαρίου 2020 με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) σχετικά με τη χρησιμοποίηση ναυτιλιακού καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) και, αφετέρου, μεσοπρόθεσμα οι στόχοι του IMO για τη δραστική μείωση των ατμοσφαιρικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία.

ΔΗΛΑΔΗ η παγκόσμια ναυτιλία δεσμεύεται πλήρως ρυθμιστικά να μειώσει την ένταση εκπομπών άνθρακα από ορυκτά καύσιμα κατά τουλάχιστον 40% έως το 2030, καταβάλλοντας προσπάθειες για μείωση έως 70% μέχρι το 2050, σε σύγκριση με τις εκπομπές του 2008, και να μειώσει τις συνολικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου τουλάχιστον κατά 50% μέχρι το 2050 σε σύγκριση με τις εκπομπές του 2008, σύμφωνα με την αρχική στρατηγική του UN ΙΜΟ.

ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ ο μέσος όρος της ηλικίας των 41 πλοίων των μεγάλων εταιρειών της ακτοπλοΐας (Attica, Minoan, ANEK) έχει φτάσει τα 19,3 έτη, γεγονός που προβληματίζει τις εταιρίες οι οποίες κατανοούν την ανάγκη ανανέωσης του στόλου τους αλλά τόσο τα οικονομικά τους αποτελέσματα όσο και η δυστοκία των τραπεζών για τη χρηματοδότηση αυτού του εγχειρήματος δημιουργούν αβεβαιότητα.

  • Σύμφωνα δε με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, τα πλοία που εξυπηρετούν την ακτοπλοΐα συνολικά, μαζί με τις μικρότερες εταιρείες, ανέρχονται σε 91, με μέσο όρο ηλικίας τα 26 έτη. «Σε κάθε περίπτωση η ανάγκη να ανανεωθεί ο στόλος την επόμενη δεκαετία είναι ανελαστική καθώς το μεγαλύτερο μέρος του στόλου θα φτάσει την ηλικία των 40 ετών», υπογραμμίζει ο Γιώργος Ξηραδάκης, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας XRTC που ειδικεύεται στη ναυτιλία.
****
ΚΡΑΤΗΣΕ και χθες η ΔΕΗ τα 2,5000 παρά τις ..βουτιές κάτω από εκεί. Χμμμμ..!!!

Εικόνα

Ημ/νία Κλείσιμο ΜΕΤ.% Άνοιγμα Υψηλό Χαμηλό Όγκος Τζίρος
09/8/2019 2,5160 -0,47% 2,5600 2,5600 2,4560 483.785 1.210.872,40
08/8/2019 2,5280 -0,08% 2,5700 2,5840 2,4220 1.089.881 2.719.998,21
07/8/2019 2,5300 -3,80% 2,6580 2,6800 2,5080 938.529 2.438.961,90
06/8/2019 2,6300 1,08% 2,6020 2,6560 2,5560 1.062.607 2.768.297,78
05/8/2019 2,6020 -3,63% 2,6600 2,6900 2,6000 1.102.437 2.906.032,65
02/8/2019 2,7000 -3,91% 2,7600 2,7700 2,7000 627.582 1.716.232,33
01/8/2019 2,8100 -0,35% 2,7900 2,8580 2,7500 950.049 2.671.493,19
31/7/2019 2,8200 6,42% 2,6760 2,8200 2,6600 1.018.515 2.810.595,86
30/7/2019 2,6500 -2,57% 2,7600 2,7700 2,5880 1.536.411 4.039.014,91
29/7/2019 2,7200 -1,52% 2,8040 2,8300 2,7200 536.748 1.487.379,59
26/7/2019 2,7620 0,07% 2,7600 2,8000 2,7200 569.843 1.580.987,10
25/7/2019 2,7600 -2,13% 2,8400 2,8600 2,6940 1.584.320 4.390.220,00
24/7/2019 2,8200 2,92% 2,7800 2,9300 2,6800 3.152.587 8.956.086,71
23/7/2019 2,7400 15,61% 2,3900 2,7700 2,3720 3.206.716 8.179.187,94
22/7/2019 2,3700 6,76% 2,3320 2,4200 2,3320 2.148.908 5.091.718,37
19/7/2019 2,2200 -1,33% 2,2500 2,3000 2,2100 607.190 1.358.618,80
18/7/2019 2,2500 3,40% 2,1940 2,3000 2,1800 1.048.627 2.370.825,14
17/7/2019 2,1760 4,62% 2,0800 2,1920 2,0560 689.575 1.465.901,99
16/7/2019 2,0800 -5,45% 2,2000 2,2220 1,9980 1.683.455 3.522.674,37
15/7/2019 2,2000 -2,40% 2,2520 2,3180 2,1320 847.805 1.874.915,97
12/7/2019 2,2540 -3,68% 2,3400 2,3400 2,1920 827.828 1.860.475,76
11/7/2019 2,3400 -0,93% 2,3900 2,4540 2,3400 976.242 2.349.780,56
10/7/2019 2,3620 6,21% 2,2300 2,3820 2,2300 1.025.586 2.389.819,91
09/7/2019 2,2240 -6,95% 2,3500 2,3680 2,1840 2.760.321 6.255.524,46
08/7/2019 2,3900 -3,24% 2,5000 2,5280 2,3620 1.750.071 4.287.685,72

***

ΠΡΟΦ – PROFILE: Εχουν βγει παγανιά κάποιοι θεσμικοί και ψάχνουν να βρουν χαρτιά…αλλά.. Αφήστε, που η εταιρεία κάνει κάθε μέρα αγορές ιδίων (εκτός από τις έντονα ανοδικές συνεδριάσεις) στηρίζοντας έμπρακτα το χαρτί.. Κάποια στιγμή θα κάνει τα 4,00 ευρώ μια «χαψιά» [μαζί της από τα 0,1800-0,2000 ευρώ)

Εικόνα
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΜΑΝΘΟΣ: Πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό παρατηρούμε τέτοια συμπεριφορά στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ σε πτωτική αγορά..
Συνήθως τα κατέβαινε δυό δυό τα σκαλιά της πτώσης. Έχει πατήσει πάνω από το 2 με 2,10 και ετοιμάζεται… Μάλιστα πάνω από τα 2 ευρώ έχει κάνει άνω των 20 εκατ τμχ.!!!
Ημ/νία Κλείσιμο ΜΕΤ.% Άνοιγμα Υψηλό Χαμηλό Όγκος Τζίρος
09/8/2019 2,1500 0,47% 2,1650 2,1700 2,1150 326.097 699.849,96
08/8/2019 2,1400 2,39% 2,1200 2,1600 2,1000 459.589 978.303,59
07/8/2019 2,0900 -1,65% 2,1500 2,2000 2,0700 651.926 1.402.808,44
06/8/2019 2,1250 -0,93% 2,1350 2,1900 2,1100 770.587 1.661.140,40
05/8/2019 2,1450 -3,38% 2,2000 2,3000 2,1250 1.112.133 2.475.363,20
02/8/2019 2,2200 1,83% 2,1600 2,2500 2,1400 9.160.160 20.156.543,21
01/8/2019 2,1800 0,23% 2,1800 2,2350 2,1600 477.323 1.053.402,45
31/7/2019 2,1750 3,57% 2,1100 2,2200 2,0800 716.636 1.551.205,26
30/7/2019 2,1000 0,72% 2,1000 2,1200 2,0600 365.382 765.384,56
29/7/2019 2,0850 -2,80% 2,1650 2,1650 2,0850 521.230 1.104.220,09
26/7/2019 2,1450 -0,23% 2,1500 2,1800 2,1200 652.588 1.400.693,99
25/7/2019 2,1500 1,18% 2,1350 2,2100 2,1200 1.033.472 2.248.986,55
24/7/2019 2,1250 3,41% 2,0950 2,2350 2,0750 1.420.925 3.074.135,85
23/7/2019 2,0550 3,79% 1,9800 2,0800 1,9760 487.185 989.467,98

Εικόνα

  • Τι δείχνει η τεχνική ανάλυση για τις κατασκευαστικές μετοχές

Οι κατασκευαστικές εταιρείες αναμένεται στα επόμενα χρόνια να ξετυλίξουν τον μίτο της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας με την ανάληψη και ολοκλήρωση μεγαλόπνοων έργων όπως είναι η Γραμμή 4 του Μετρό, η υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας, ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, το δορυφορικό σύστημα διοδίων, ο οδικός άξονας Πάτρας-Πύργου, το τμήμα Καλαμάτα- Πύλου και, φυσικά, το Ελληνικό.

****

Ξεκινάμε με τη ΓΕΚ Τέρνα και τον μακροπρόθεσμο Pitchfork ανοδικό σχηματισμό, που την έχει οδηγήσει από τα 1,06 ευρώ στις αρχές του 2016 στα πρόσφατα 7 ευρώ. Μέσα από αυτήν τη διαγραμματική τεχνική, η τιμή της μετοχής φαίνεται ότι μπορεί να προσεγγίσει στις αρχές του επόμενου έτους τα 8,70 ευρώ, κατεβάζοντας όμως σημαντικά την ταχύτητα ανόδου στην οποία μας είχε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια.

  • Χαρακτηριστική είναι και η βίαιη δραπέτευση που πραγματοποίησε τον Ιούλιο πάνω από την πολύ σκληρή αντίσταση των 5,65 ευρώ.
  • Σε κοντινό χρονικό επίπεδο, αυτό που διαφαίνεται είναι η πιθανή δυστοκία της μετοχής να περάσει με ευκολία πάνω από τη “βαριά” αντίσταση των 7,10 ευρώ, στοιχείο που μπορεί να καλλιεργήσει μια πλάγια κίνηση διακύμανσης ανάμεσα στα 7,10 και τα 5,50 ευρώ.

Τι δείχνει η τεχνική ανάλυση για τις κατασκευαστικές μετοχές

Ο Ελλάκτωρ, μετά και την είσοδο του Ανέμου στο roster του, έχει δυναμώσει και σε κεφαλαιοποίηση αλλά και στη διαγραμματική αποτύπωση. Η μετοχή, παρά τα όποια μικροοικονομικά προβλήματά της, φαίνεται να υστερεί σε σχέση με τους υπόλοιπους κατασκευαστικούς τίτλους.

  • Το “κλειδί” από πλευράς τεχνικής ανάλυσης για τη μετέπειτα πορεία της είναι η μακροπρόθεσμη ζώνη ουδετερότητας, που από το 1995 απλώνεται μεταξύ των 2,20 και 2,75 ευρώ.
  • Πράγμα που σημαίνει ότι μια επιτυχής είσοδος της μετοχής πάνω από τα 2,20 ευρώ θα τη σπρώξει χωρίς ιδιαίτερη αντίσταση προς τα 2,75 ευρώ.
  • Από εκεί και πάνω, όμως, εάν δηλώσει ισχυρό ανοδικό πάτημα, τότε θα ανοίξει τον δρόμο στη μετοχή για τα σαλόνια των 4,10 , των 5 και των 6,70 ευρώ.

fsdf

jhhhhgΓια το τέλος αφήσαμε την Τεχνική Ολυμπιακή, που ναι μεν συγκαταλέγεται στις κατασκευές, αλλά το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει απλώσει “δίχτυα” στους δύο πολύ hot κλάδους: του τουρισμού, μέσω του Πόρτο Καρράς, και των υπό δημιουργία οικιστικών ακινήτων, μέσω της “πλησίον” τεράστιας έκτασης, όπου και ενδιαφέρονται ισχυρά ονόματα τόσο από πλευράς κατασκευής όσο και από πλευράς εξαγοράς και διεύθυνσης.

  • Τεχνικά, λοιπόν, τα πάντα κρίνονται από τη διάθεση των “ρυθμιστών” να αρπάξουν την περιοχή των 2,40 με 2,50 ευρώ, μιας που από εκεί περνά το εναρκτήριο λάκτισμα του κινητού μέσου των 100 μηνών για μια έντονη ανοδική κίνηση προς τα 3,30 και τα 4,80 ευρώ.
  • Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα κομμάτια που έχουν διακινηθεί τους τελευταίους τέσσερις μήνες, καθώς είναι άνω των 3,2 εκατ. σε ένα free float 10 εκατ. μετοχών, στοιχείο που πιθανόν να δείχνει είσοδο επενδυτικού σχήματος.

dsfsdsfd

*Αναδημοσίευση από το Κεφάλαιο του Σαββάτου 3 Αυγούστου

Print Friendly, PDF & Email