(02/9/2020): Πολλά, μικρά και μεγάλα ενδιαφέροντα(;) Part1

ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ, κανείς δεν το περίμενε με κυβέρνηση υποτίθεται φιλελεύθερη(sic) και με όλες τις αγορές να ίπτανται στην κυριολεξία, η δική μας απλά να τραυλίζει και να εμφανίζει εικόνα ασθενούς στον προθάλαμο της εντατικής. Αλαλοι οι καλόπιστοι των παρατηρητών, δεν πιστεύουν αυτά που βλέπουν τα μάτια τους και φαντάζονται ότι απλά έχουν ονειρικούς εφιάλτες. Τέτοια ανυπαρξία και τέτοια “θαθαλογία” ποιός να το φανταζόταν. Με το μόνο που ασχολούνται από το πρωί μέχρι το βράδυ οι του οικονομικού επιτελείου είναι οι ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ και τα ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ όλων αυτών που ξεκλήρισαν τον Ιδιωτικό Τομέα, το Επιχειρείν και κάθε υγιές κύτταρον της ελληνικής οικονομίας. Και καλά, από την προηγούμενη κυβέρνηση δεν περιμέναμε τίποτα αλλά κάτι έκαναν βρε παιδιά. Ετούτοι, τι μέρος του λόγου είναι;

ΘΕΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ: Οι ελληνικές τράπεζες μπορεί να ήταν οι πλέον τοκογλυφικές στην Ευρώπη και να δημιούργησαν μεγάλα προβλήματα στην οικονομική εξέλιξη της χώρας μας, όπως και στους δανειολήπτες τους. Όμως αυτές οι παρατηρήσεις δεν αναιρούν το γεγονός ότι θεωρούνταν πριν το 2010 τα πλέον υγιή τραπεζικά ιδρύματα συγκριτικά με αυτά των υπόλοιπων χωρών. Ενώ δεν ήταν καθόλου εκτεθειμένα στους κινδύνους που προκάλεσαν την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση.

  • Στα πλαίσια αυτά, όλοι γνωρίζουν πως ήταν τα θύματα δύο πολύ μεγάλων εγκλημάτων εκ μέρους της πολιτικής, λόγω των οποίων χρεοκόπησαν δύο φορές.

Το πρώτο ήταν το αποτέλεσμα της υπογραφής του PSI – όπου έχασαν το μεγαλύτερο μέρος της αξίας των ομολόγων του ελληνικού δημοσίου που κατείχαν υποχρεωτικά.

  • Το δεύτερο, όταν η ΕΚΤ τις οδήγησε παράνομα στο κλείσιμο το 2015 – αν και έκανε τεράστια λάθη ο τότε υπουργός οικονομικών, μεταξύ άλλων μη εμποδίζοντας τις μεγάλες εκροές καταθέσεων προς στο εξωτερικό, με την έγκαιρη επιβολή ελέγχων κεφαλαίων.

Έτσι, «κάηκαν» τα τεράστια ποσά με τα οποία είχαν κεφαλαιοποιηθεί από τους φορολογουμένους της τάξης των 41 δισ. ευρώ, επισημαίνοντας πως είχαν επιπλέον (2) φορές κεφαλαιοποιηθεί από τους μετόχους τους, ενώ τους είχαν δοθεί τεράστιες εγγυήσεις από το κράτος και ήρθε κι αυτό για να… δέσει το… γλυκό: Τους επιβλήθηκαν εκ των υστέρων έλεγχοι κεφαλαίων, οι οποίοι μετέτρεψαν την χώρα μας σε τριτοκοσμική.


Eurobank: Πως εκτιμούν τα αποτελέσματα Goldman Sachs και BofA – Οι τιμές – στόχοι

ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ – 6μηνο 

  1. ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ: 380 εκατ.ευρώ
  2. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ: 1,36 δισ. ευρώ
  3. P/Bv: 3,6
  4. ΔΕΙΚΤΗΣ ΔΑΝΕΙΑΚΗΣ ΜΟΧΛΕΥΣΗΣ: 2,1
  5. Η καθαρή δανειακή θέση του Ομίλου (δανεισμός μείον ταμειακά διαθέσιμα) στο τέλος του α΄ εξαμήνου διαμορφώθηκε στα 789,4 εκατ. ευρώ έναντι 747 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2020, αυξημένη κατά 42,4 εκατ. ευρώ, λόγω  αυξημένων επενδυτικών δαπανών.
  6. P/e : 25 (εκτιμώμενο)
  7. Ev/Ebitda: 10 (εκτιμώμενο)
  8. Νetdebt/Ebitda: 3,6 (εκτιμώμενο)


ΦΟΥΡΛΗΣ – 6μηνο 

  1. ΔΕΙΚΤΗΣ ΔΑΝΕΙΑΚΗΣ ΜΟΧΛΕΥΣΗΣ: 1,3
  2. ΚΑΘΑΡΟΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ: 220 εκατ. ευρώ
  3. ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ: 171 εκατ.ευρώ
  4. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ: 209,6 εκατ.
  5. P/e : ΑΡΝΗΤΙΚΟ
  6. Ev/Ebitda: 13 (εκτιμώμενο)
  7. Νetdebt/Ebitda: 6,8 (εκτιμώμενο)
  8. P/Bv: 1,22


ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ – ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΕΜΠΕΔΩΣΟΥΝ και ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΟΝΕΙΡA- ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΡΑΤΟΣ, Θέλετε, δεν θέλετε: Του Γιώργου Κράλογλου

  • Δεν γίνεται αλλιώς. Η περιπέτεια της οικονομίας από την τρισάθλια ψευτοσοβιετική πολιτική 40 ετών κοστίζει. Και θα πληρωθεί με μια νέα περιπέτεια.

Τα πολιτικά χατίρια σε ομάδες-χορηγούς κομμάτων,  κινήσεων και καραγκιόζηδων της πολιτικής μέσα από ένα πρωτόγονο σύστημα κρατικοδίαιτης οικονομίας, με μοιρασιά της πίτας των κρατικών προμηθειών, των δαπανών για την άμυνα και των δημόσιων έργων θα πληρωθούν σήμερα με τη μεταρρυθμιστική νομοθεσία για το ξέπλυμα χρήματος και την παράνομη διασπορά του…

  • Οι εκατοντάδες (χιλιάδες σε κάποιες φάσεις) επιχειρήσεις “ζόμπι” που ζούσαν από τα λεφτά του κορβανά και τα προγράμματα της Ε.Ε., για 10ετίες, θα πληρωθούν τώρα με τις εκκαθαρίσεις που φέρνει το νέο πτωχευτικό. Η νομοθεσία που θα εφαρμοστεί για να ξέρουμε και εμείς αλλά και οι δανειστές με τι επιχειρηματική αγορά έχουμε να κάνουμε πριν αρχίσει η διανομή των 22 δισ. επιδοτήσεων,  από τα 52 δισ. του Ταμείου Ανάκαμψης που δικαιούται η χώρα.

Η σκόπιμη διάλυση της βιομηχανίας (προς εξυπηρέτηση και πολλών εισαγωγικών συμφερόντων) με υποκατάστασή της από τη μικρή και μεσαία βιοτεχνία (που περνάει στο 2021 με τις μισές μονάδες από εκείνες που είχε γραμμένες στα μητρώα το 2008) θα πληρωθεί με μεγάλες μεταβολές στις εγκρίσεις των Βρυξελλών για το ΕΣΠΑ αλλά και τις επιδοτήσεις επενδύσεων από τα 52 δισ. του Ταμείου Ανάκαμψης.

  • Η κομματική διαπλοκή της τοπικής αυτοδιοίκησης με ομάδες οικοπεδοφάγων, ψηφοφόρων, κυβερνητικών παραγόντων και κυβερνήσεων που βοηθούσαν την οικοπεδοφαγία και την άναρχη δόμηση (με σκόπιμη χωροταξική και πολεοδομική ανυπαρξία) θα πληρωθούν τώρα με τις μεταρρυθμίσεις στο χωροταξικό, που βεβαίως και δεν είναι απλό εφεύρημα της κυβέρνησης αλλά επιβαλλόμενη ρύθμιση,  για τα χρόνια που η οικονομία θα ζει και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η εγκατάλειψη της γεωργίας και της αγροτικής βιομηχανίας, με τις τοπικές κομματικές και κυβερνητικές ευλογίες, που είχαν τη μορφή των επιδοτήσεων στην ελαιοπαραγωγή θα πληρωθεί τώρα με την αναθεώρηση της Κοινοτικής επιδοματικής πολιτικής στη γεωργία και τις νομοθεσίες των κρατών μελών που θα υποχρεωθούν να προσαρμοστούν στις οδηγίες των Βρυξελλών.

  • Η ανεξέλεγκτη κρατική τιμολόγηση στο ηλεκτρικό βιομηχανικό ρεύμα, στα καύσιμα προς την παραγωγή, και σε κάθε ενεργειακή κατανάλωση, με σκοπό να συντηρηθούν τα κρατικά μονοπώλια ενέργειας και μέσα από αυτά η διαπλοκή πολιτικών-κυβερνήσεων και κρατικοδίαιτων επιχειρηματιών θα πληρωθεί με την αναγκαστική αποκρατικοποίηση όλων των κλάδων ενέργειας που ακόμη και τώρα ελέγχουν κόμματα και κυβερνήσεις.

Η πολιτική επιβαρύνσεων των εργασιακού κόστους και των γελοίων αναπροσαρμογών των συλλογικών συμβάσεων προς εξυπηρέτηση πολιτικών και κυβερνητικών σκοπιμοτήτων θα πληρωθεί με νέο τεράστιο κύμα ανεργίας που θα επαναφέρει τα ποσοστά πάνω από το 20% ενώ θα αφανίσει την εποχική απασχόληση την οποία “αγκαλιάζει” εξ ολοκλήρου η μαύρη αγορά εργασίας.

  • Η ανυπαρξία δικαστικών μηχανισμών και λειτουργία δικαίου για τις επιχειρήσεις,  για να ρυθμίζει τα προβλήματα σε σύντομο χρόνο ώστε να κινούνται ομαλά και οι επενδύσεις, θα πληρωθεί με αναμόρφωση της νομοθεσίας σε σημείο όμως που θα κάνει αναπόφευκτες τις συγκρούσεις των δικαστικών με την Πολιτεία.

Τα τεράστια κενά στη λειτουργία του συστήματος αδειοδοτήσεων και διαδικασιών ιδρύσεων και επεκτάσεων επιχειρηματικών μονάδων,  για να εξυπηρετούνται κυκλώματα διαπλοκής κρατικών παραγόντων, (ελεγχομένων και κομματικά) με την επιχειρηματική αγορά, θα πληρωθεί με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων (αναγκαστική μεταφορά καθώς δεν προσφέρεται άλλη λύση- αν πράγματι θέλουμε επενδύσεις-) σε διαπιστευμένα γραφεία και επαγγελματίες του ιδιωτικού τομέα.

  • Οι σκόπιμες καθυστερήσεις στις αποκρατικοποιήσεις που ξεκίνησαν το 1995 (από τη ΔΕΗ) και πέρασαν στο χρονοντούλαπο (παρά το κυνηγητό και των δανειστών) θα πληρωθούν με πωλήσεις του σκοτωμού κρατικής περιουσίας αρχίζοντας από τα υπόλοιπα λιμάνια και τα αεροδρόμια, που,  έτσι κι αλλιώς, κακώς παραμένουν ακόμη στα χέρια του κράτους.

Οι εξελίξεις είναι μονόδρομος. Και τα σενάρια της περιπέτειας, ως κόστος του πολιτικού προβλήματος της οικονομίας, δεν είναι θέμα της κυβέρνησης Μητσοτάκη ή της όποιας άλλης κυβέρνησης μέχρι και το 2030, που θα εξελίσσονται τα γεγονότα. Χαρακτηρίζω περιπέτεια τα όσα θα συμβούν γιατί είναι αναπόφευκτα δύο πράγματα.

  • Οι συγκρούσεις με ομάδες που θα κινούν οι διαπλεκόμενοι, οι οικοπεδοφάγοι, τα κυκλώματα μεσολάβησης στις κρατικές παροχές και άλλοι του εμφανούς και αφανούς συνονθυλεύματος της οικονομίας και της κοινωνίας μας. Και η σύνδεση της ροής των 72 δισ. (Ταμείο Ανάκαμψης και ΕΣΠΑ) και με τις νομοθετικές μεταρρυθμίσεις-παρεμβάσεις,  που περιγράψαμε.

Τι εκτιμούν οι αναλυτές της Optima για το 6μηνο της ΔΕΗ (ανακοινώνει αύριο μετά το κλείσιμο)

  • ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάσει νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.