01.10.2021- Το πρωϊνό σημειωματάριο του μικρομέτοχου (από την Καλλιόπη Βαρδάκα)

Αστυνομία παντού. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν ανήκουν ούτε στους κόκκινους ούτε στους μαύρους φασίστες. Ανήκουν στους μαθητές και τους φοιτητές που πάνε για να μορφωθούν. ΤΕΛΟΣ!

***

Στη χωρα που γεννησε τον ναζισμο, κανενα κομμα συντεταγμενο δεν συνομιλει με το AfD, τα μεσα το αδειαζουν συστηματικα κι ας ειχε φτασει κοντα στο 20%. Η ακροδεξια προκαλει κοινωνικη αναγουλα και ειναι μιασμα.Στις χωρες που υπεφεραν απο τον ναζισμο, ανοχη και νταχτιρντι.Αδιανοητο

***

ΤΗΝ βία, στη Δημοκρατία, την μαζεύει η αστυνομία. Αν η αστυνομία δεν μπορεί, δεν θέλει, δεν ενδιαφέρεται ή και την υποθάλπει, θα την μαζέψει η κοινωνία μόνη της όπως μπορεί. Απλά είναι τα πράγματα, και διαβάστε Ιστορία: πάντα και παντού, έτσι ήταν.-

***

Καταδικαστέα η βία από όπου και αν προέρχεται. Εκτός αν είναι αριστερόστροφη η βία, εκεί έχεις άσυλο, μπορείς να κυκλοφορείς με ρόπαλα, κράνη και να τραμπουκίζεις όποιον γουστάρεις.

***

Οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι ζούμε ακόμα στην εποχή του καφενείου του ΣΥΡΙΖΑ. Στην απεργία που ξεκίνησαν για την αξιολόγηση η απάντηση ήταν η άμεση αγωγή από την #Κεραμεως. Οι κουμανταδόροι της ΟΛΜΕ και των λοιπών εκπαιδευτικών ομοσπονδιών πρέπει κάποια στιγμή να σοβαρευτούν.

***

Εγώ πάλι έχω άλλη θεωρία. Όποιος βλέπει μόνο τα καδρονια του φασίστα με τα μαύρα κι όχι τα καδρονια του φασίστα με τα κόκκινα, μάντεψε τι είναι ο ιδιος..

***

MAKHΣ ΤΡΙΑΝΤ: Ωστόσο αφήστε στην άκρη τις ακρότητες. Προχθές πέθανε φίλος μου 50 ετών. Δεν είχε κανένα υποκείμενο νόσημα, δεν κάπνιζε ούτε έπινε αλλά δεν πίστευε ότι υπαρχει κορωνοϊός. Κόλλησε δεν πήρε κανένα μέτρο, αισθανόταν υπέροχα κάνοντας ακρότητες μπήκε στον αναπνευστήρα και έφυγε. Ήρεμα

***

Επαναστάτης εκ του ασφαλούς. Δεν κινδυνεύει με απόλυση, παντελονιάζει τη μισθάρα κάθε μήνα, συνομιλούσε με κυβερνήσεις, έχει διορίσει όλο του το σόι στο δημόσιο, είναι δλδ χωμένος στο σύστημα ως τα μπούνια. Τελικά το δύσκολο στην Ελλάδα είναι να ΜΗΝ είσαι επαναστάτης.
***
Π.Π: Η ξεφτίλα του πιο γελοίου κράτους στο ορατό σύμπαν αποδεικνύεται μόνο από το γεγονός ότι σε ένα νησί γεμάτο ξενοδοχεία κι ενοικιαζόμενα δωμάτια από άκρη σε άκρη, χθες το βράδι διακόσιοι σεισμόπληκτοι κοιμήθηκαν σε σκηνές.
***
***
***
Ο εγκέφαλος είναι καταπληκτικός. Έχει 90 δισεκατομμύρια κύτταρα. Λειτουργεί ασταμάτητα μέρα νύχτα, από τη γέννηση, ως την αγορά τηλεόρασης .
***
***
***
***
Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην διεξαχθούν παρελάσεις λεει. Αλλά η Αμαλ και το γκει πραιντ δεν σκέφτηκαν να το ακυρώσουν. Χεστηκα για τις παρελάσεις τα δυο μέτρα κ δυο σταθμά με ενοχλούν. Μια ζωή γελοίοι
***

Αφήνει πάντα ένα νόμισμα στο ψυγείο και περισσότεροι από 170.000 άνθρωποι μένουν έκπληκτοι ανακαλύπτοντας το γιατί

  • Είναι μια από τις πιο κοινότοπες και πεζές, αλλά και τις αναρτήσεις που συγκεντρώνουν περισσότερα likes τις τελευταίες ημέρες στο Twitter και ο λόγος με μια δεύτερη ματιά είναι αρκετά προφανής.

Ένας χρήστης του Twitter έκανε μια δημοσίευση σχετικά με μια συνομιλία  μεταξύ δύο ατόμων σε άλλο κοινωνικό δίκτυο, το WhatsApp, και η επιτυχία είναι συντριπτική, καθώς την έχουν κάνει re-tweet περισσότερα από 170.000 άτομα. Ποιο είναι όμως το περιεχόμενο της συζήτησης;

  • «Εξηγήστε μου. αυτό στο ψυγείο σας», ρωτάει το ένα άτομο, επισυνάπτοντας μια φωτογραφία ενός νομίσματος μέσα σε μια θήκη για παγάκια.

«Το έκανα από την εποχή που το ρεύματα στο σπίτι μου κοβόταν. Ταξιδεύω πολύ, αν σβήσει το ρεύμα για δύο συνεχόμενες ημέρες ίσως να μην το γνωρίζω. Αν ο πάγος λιώσει, το νόμισμα κατεβαίνει, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να πετάξετε τα πάντα στην κατάψυξη και το ψυγείο επειδή έχουν ξεπαγώσει », απαντά στην ερώτηση.

  • Αυτή η σύντομη συνομιλία στο WhatsApp οδεύει προς το να γράψει ιστορία στο Twitter, έχοντας συγκεντρώσει σε σχεδόν δύο ημέρες περισσότερα από 170.000 likes και περισσότερες από 17.000 κοινοποιήσεις.

Άλλος χρήστης ανέφερε ότι κάνει το ίδιο στο ψυγείο του και περήφανος σημείωσε ότι πήγε στο ίδιο κολέγιο με τον χρήστη του twitter που πρώτος αποκάλυψε – μετά από ερώτηση φίλου του – το έξυπνο κόλπο του.

Σε γενικές γραμμές, στις αντιδράσεις, οι χρήστες του twitter έδειξαν την έκπληξή τους για αυτή την ασυνήθιστη πρακτική, επιδοκίμασαν την εφευρετικότητα αυτού του ατόμου για να μάθει εάν μια διακοπή ρεύματος έχει επηρεάσει το φαγητό που διατηρούταν στο ψυγείο, ενώ έδειξαν πρόθυμοι να εφαρμόσουν το εν λόγω life hack (κόλπο που «χακάρει» την καθημερινότητα  καθιστώντας τη πιο εύκολη) στη διάρκεια των διακοπών τους ή και σε τακτική βάση.

https://www.huffingtonpost.gr/entry/ena-ainigmatiko-kolpo-pou-tarakse-to-twitter-kai-ekane-ti-nasa-na-anazita-protathliti_gr_613b18b9e4b0628d0959d3b1


Η σπαζοκεφαλιά 2.500 χρόνων του Αριστοφάνη που δεν έχει λυθεί ακόμη

Ο Αριστοφάνης, ο πρώτος από τους κωμικούς ποιητές στην αρχαιότητα και πατέρας της αττικής κωμωδίας, που θεωρείται ο πιο μεγάλος αρχαίος θεατρικός συγγραφέας κωμωδιών, γεννήθηκε περί το 450 π.Χ. και πέθανε το 385 π.Χ. Από τότε μέχρι σήμερα, πέρα από τα έργα του, παραμένει αναλλοίωτη – και άλυτη – μια σπαζοκεφαλιά που είχε βάλει ο συγγραφέας προς τους θεατές του. Πρόκειται για έναν γλωσσοδέτη.

  • Ο Αριστοφάνης περιγράφει το γαστρονομικό προφίλ της αρχαιότητας με μια λέξη-γλωσσοδέτη, η οποία καταλαμβάνει επτά ολόκληρους στίχους/

Η σπαζοκεφαλιά βρίσκεται στην προτελευταία κωμωδία του, τις «Εκκλησιάζουσες». Σύμφωνα με την υπόθεση του έργου, οι γυναίκες, για να γλιτώσουν το Δήμο από την κακοδαιμονία στην οποία τον καταδίκασαν οι άνδρες, παίρνουν στα χέρια τους την εξουσία και επιβάλλουν το πρόγραμμά τους, την κοινοκτημοσύνη δηλαδή των αγαθών αλλά και των ερωτικών συντρόφων.

  • Ο ποιητής με το έργο του αυτό σατιρίζει τις ρηξικέλευθες ιδέες που υποστηρίζουν ορισμένοι επιφανείς συμπολίτες του, «βγάζοντας τη γλώσσα», ασφαλώς, και στον Πλάτωνα που ήδη τις συζητά στον κύκλο του για να τις διατυπώσει στην «Πολιτεία» του λίγα χρόνια αργότερα.

Η κωμωδία τελειώνει με φαγοπότι, κοινό βεβαίως για όλους τους πολίτες, στο οποίο προσφέρονται λαχταριστές και ακριβές τροφές, τις οποίες ο Αριστοφάνης περιγράφει με μία μόνο λέξη, που όμως καταλαμβάνει επτά ολόκληρους στίχους:

  • «λεπαδοτεμαχοσελαχογαλεκρανιολειψανοδριμυποτριμματοσιλφιοτυρομελιτοκατακεχυμενοκιχλεπικοσσυφοφαττοπεριστεραλεκτρυονοπτεκεφαλιοκιγκλοπελειολαγωοσιραιοβαφητραγαλοπτερυγών».

Πρόκειται για ένα βασανιστικό γλωσσοδέτη ενώ είναι βέβαιο ότι και οι ηθοποιοί της αρχαιότητας θα δυσκολεύτηκαν να την αποστηθίσουν. Η ίδια λέξη, από τα μέσα του 19ου αιώνα, αποτέλεσε σωστή σπαζοκεφαλιά για πολλούς φιλέρευνους φιλολόγους αλλά και ελληνομαθείς γαστρονόμους.

  • Υπήρξαν πολλές διαφορετικές εκδοχές, γιατί για πολλά από τα υλικά οι μεταφραστικές προσεγγίσεις δεν ήταν ομόφωνες. Η άποψη που τελικά επικρατεί – μέχρι να αποδειχτεί 100%, κάτι που δεν είναι βέβαιο – στον κύκλο των ερευνητών είναι πως ο Αριστοφάνης συνταίριαξε σε μία λέξη 17 από τα πιο αγαπητά φαγώσιμα υλικά της εποχής του για δύο μάλλον λόγους:

ήθελε προφανώς να διασκεδάσει τους θεατές με το στοιχείο της γαστριμαργικής υπερβολής, αλλά και να τους διαβεβαιώσει ταυτόχρονα πως στο κοινοβιακού τύπου συμπόσιο κανείς δεν θα έμενε παραπονεμένος.

https://www.huffingtonpost.gr/entry/e-spazokefalia-2500-chronon-toe-aristofane-poe-den-echei-lethei-akome_gr_5dff403ee4b0843d35fd5074


Ο πρώτος πολιτικός γάμος στην Ελλάδα, έγινε στον Πειραιά το 1929
Του Στέφανου Μίλεση
Το συμβόλαιο που συντάχθηκε από τον συμβολαιογράφο Πειραιώς Γ. Βολικάκη έφερε τον αριθμό 1277 και ημερομηνία 7 Ιανουαρίου του 1929!
Πρόκειται για το πρώτο συμβόλαιο γάμου στην Ελλάδα που έλαβε χώρα στον Πειραιά. Αποτέλεσμα αυτού του συμβολαίου ήταν κατ΄ αρχήν να τιμωρηθεί ο συμβολαιογράφος Πειραιώς που το συνέταξε, από τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιώς κ. Παπαδημητρόπουλο, με εξάμηνη παύση καθηκόντων διότι:
“τόλμησε να επικυρωθεί συμβίωσις ζεύγους, χωρίς τας νομίμους διατυπώσεις και την ανάλογον ιεροτελεστίαν του γάμου!”.
Τα στοιχεία του ζευγαριού κρατήθηκαν κρυφά και ουδέποτε αναφέρθηκαν καθώς ο γαμπρός ήταν Έλληνας Γερουσιαστής με καταγωγή από την Σμύρνη, ηλικίας 48 ετών και γνωστός πολιτευτής στην εποχή του. Επρόκειτο μάλιστα για μια μορφή σοβαρή που ουδείς θα ανέμενε να επιχειρήσει ένα τέτοιο τόλμημα.
Εκείνη 32 ετών κόρη γνωστής πειραϊκής οικογένειας. Ωστόσο οι εφημερίδες της εποχής αναφέρουν πως αποφάσισαν να προχωρήσουν σε “συμβολαιογραφικό γάμο” καθώς η κυρία ήταν παντρεμένη με κάποιον ο οποίος έφυγε, στην κυριολεξία εξαφανίσθηκε, χωρίς να της δώσει διαζύγιο αλλά και χωρίς ποτέ ξανά, να κάνει γνωστή την παρουσία του. Εκείνη προκειμένου να εξασφαλίσει το επισφαλές οικονομικό της μέλλον, έπεισε τον ερωτοχτυπημένο Γερουσιαστή να παρουσιαστούν σε συμβολαιογράφο και να συνάψουν το ιστορικό για την Ελλάδα αυτό συμβόλαιο.
“Οι συμβαλλόμενοι αποφασίσαντες να έλθουν εις γάμου κοινωνίαν, αποφασίζουσιν και υπόσχονται αλλήλους τα εξής: Να συμβιώσουν καθ΄ όλους τους συζυγικούς τύπους και όρους εν γνώσει των συνεπειών, ους συνεπάγονται οι νόμοι, εις τοιαύτην κοινήν διαβίωσιν. Να τηρώσιν αμοιβαία συζυγικής πίστην και αφοσίωσιν. Η ετέρα των συμβαλλομένων, θα φέρη από τούδε το επώνυμον του ετέρου συμβαλλομένου. Τουτ΄ αυτό επίσης θέλει τηρηθή και δια τα εκ της τοιαύτης συμβιώσεως γεννηθησόμενα τέκνα, τα οποία αυτοδικαίως θα έχουν όλα των τα κληρονοδικαιώματα επί της περιουσίας αμφοτέρων των συμβαλλομένων. Ομοίως οι συμβαλλόμενοι συμφωνούν, ότι η δι΄ οιανδήποτε λόγον εγκατάλειψις τους ενός ή της άλλης της διαβιώσεως, συνεπάγεται τας προβλεπομένας υπό των νόμων περί διαζυγίων συνεπείας”.
Το συμφωνητικό κλείνει με την φράση
 “η συμβίωσις αύτη δύναται να ιερολογηθή εν καιρώ τω δέοντι…”
Το πρώτο αυτό συμβόλαιο θα είχε περάσει απαρατήρητο, καθώς 22 μήνες μετά την σύναψή του το ζευγάρι παρουσιάζονταν κανονικά νυμφευμένο. Μέχρι που ο Εισαγγελέας Πειραιώς κ. Παπαδημητρόπουλος σε έλεγχο που έκανε σε συμβολαιογραφεία του Πειραιά έφτασε και σε αυτό του Βολικάκη. Μόλις ο Εισαγγελέας Πειραιώς έφτασε στο συγκεκριμένο συμβόλαιο, ζήτησε από τον συμβολαιογράφο να ετοιμάσει την απολογία του!
Κι αυτό καθώς ο Βολικάκης παρέβηκε το άρθρο 172 του νόμου περί “Οργανισμού των Δικαστηρίων” σύμφωνα με τον οποίο ρητώς απαγορεύονταν η δια συμβολαίων επικύρωση πράξεων που αντιβαίνουν εις τα κρατούντα ήθη και τους νόμους. Και νόμος που να επέτρεπε γάμο με συμβολαιογραφική πράξη δεν υπήρχε! Συνετάχθη δηλαδή παρά το νόμω συμβόλαιο και για αυτό κλήθηκε σε απολογία.
Ο Βολικάκης όμως που ήταν ένας εξαίρετος συμβολαιογράφος, και καλός μελετητής, στην απολογία του ανέπτυξε τα επιχειρήματά του:
“Οι συμβαλλόμενοι δεν είναι άνθρωποι άγνωστοι, αλλά γνωστοί και γνωστοτέρας σεμνότητος, εκείνου μεν άγοντος ηλικίαν 48 ετών, εκείνης δε 32. Η συμβίωσίς των πριν ή συνταχθή το συμβόλαιον, είχεν αρχίσει και ηθέλησαν να επιβεβαιώσουν αυτήν δια της προβαλλομένης συμβολαιογραφικής πράξεως, εφόσον υπήρχαν πολλαί δυσχέρειαι, δια την τέλεσιν κανονικού γάμου.
Ηθέλησαν άλλως τε αυτοί την σύνταξιν του συμβολαίου, εν γνώσει και των νομίμων συνεπειών, ως εδήλωσαν και τα ανέλαβον. Δεν προσέφυγα δε εις την γνωμάτευσιν του Εισαγγελέως, περί του αν έδει να συνταχθή το συμβόλαιον, διότι δεν εφρόνουν ότι δημιουργείται σκάνδαλον, ως ο νόμος ορίζει, ούτε προς τα ήθη αντέβαινεν, εφόσον επρόκειτο περί απλής υποσχέσεως γάμου”.
Με λίγα λόγια ο Βολικάκης μέσα από την απολογία του λέει πως ο νόμος ορίζει οι συμβολαιογράφοι να μην επικυρώνουν πράξεις που είναι ενάντια στα ήθη. Με την συγκεκριμένη πράξη όμως επικύρωνε τυπικά μια κατάσταση γνωστή στην πειραϊκή κοινωνία, δηλαδή πως το συγκεκριμένο ζευγάρι συζούσε ήδη κάτω από την ίδια στέγη, προκαλώντας ήδη τα ήθη της εποχής. Το συμβόλαιο γάμου αντικαθιστούσε τον κανονικό γάμο που λόγω δυσχερειών δεν μπορούσε να τελεστεί. Συνεπώς αποκαθιστούσε τα ήδη διαταραγμένα ήθη!
Δυστυχώς όμως ο Εισαγγελέας δεν πείσθηκε και έτσι πρότεινε την εξάμηνη παύση του συμβολαιογράφου στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, το οποίο με την σειρά του επικύρωσε την ποινή.
Κλείνοντας δε την αναφορά μας για αυτόν τον πρώτο πολιτικό γάμο που έγινε όχι σε Δήμαρχο, αλλά σε συμβολαιογράφο, να πούμε πως η επιφυλλίδα των αρθρογράφων που παρουσίαζαν τότε αυτή την πρωτάκουστη για τα ελληνικά δεδομένα είδηση ήταν:
“Ίσως δεν θα αργήσει να έρθει ο καιρός που τους μελλονύμφους αντί του παπά θα τους υποδέχεται ο συμβολαιογράφος!”


***
Εν Πειραιεί 17 Ιουλίου 1855. Ένας Σκωτσέζος στρατιώτης γράφει
Φτάσαμε νύχτα και στρατοπευδεύσαμε ένα περίπου μίλι έξω από το λιμάνι του Πειραιά σε ένα ύψωμα μπροστά από μια ωραία πεδιάδα, τέσσερα μίλια απόσταση από το κέντρο της Αθήνας, της σημερινής Πρωτεύουσας της Ελλάδας. Η Ακρόπολη όπως και η ίδια η πόλη των Αθηνών φαινόταν καθαρά από το σημείο στο οποίο βρισκόμασταν καθώς ήταν σημείο ψηλότερο από τα υπόλοιπα και δεν μεσολαβούσαν άλλα υψώματα που να παρεμπόδιζαν τη θέα.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Καλλιόπη Βαρδάκα