01.08.2020 – Το σαββατιάτικο σημειωματάριο του μικρομέτοχου

«Οι επιβάτες στα αστικά λεωφορεία είναι ήρωες…»

  • Ο παροπλισμός μεγάλου μέρους οχημάτων έχει επιφέρει τεράστια ταλαιπωρία στους Αθηναίους, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις αλλά και για τους ελάχιστους χώρους πώλησης εισιτηρίων
Φωτεινός Παναγιώτης
ΤΟ ΒΗΜΑ

Η Ευθυμία Σπανού κάθεται στη στάση και περιμένει 25 λεπτά να περάσει το λεωφορείο. Θέλει να πάει από τη Νίκαια στον Πειραιά, προκειμένου να διεκπεραιώσει κάποια έγγραφα για τη σύνταξή της.

  • Η απόσταση είναι σχετικά μικρή, η ζέστη όμως αφόρητη και σε συνδυασμό με την αναμονή την κάνουν να μετανιώνει για την επιλογή της να χρησιμοποιήσει τις αστικές συγκοινωνίες.

«Περπάτησα 15 λεπτά με τα πόδια για να έρθω εδώ και περιμένω άλλα 25 λεπτά. Αν καθυστερήσει κι άλλο, θα αναγκαστώ να πάρω ταξί» λέει. «Επίσης περνάει η ώρα και δεν ξέρουμε αν θα προλάβουμε να κάνουμε τη δουλειά μας αλλά και πότε θα επιστρέψουμε. Εχουμε παιδιά, εγγόνια, θέλουμε και να μαγειρέψουμε…» δηλώνει εξοργισμένη για την κατάσταση που επικρατεί.


«Πιο γρήγορα πηγαίνεις στην Πάτρα»

Στα Κάτω Πετράλωνα, στη διασταύρωση της Πειραιώς με την Πέτρου Ράλλη, ο Νίκος Κυριακόπουλος είναι ένας από τους πολλούς επιβάτες που ανεβαίνουν στο «914» που κάνει τη διαδρομή Ομόνοια – Λαχαναγορά – Παλιά Κοκκινιά.

  • Αγανακτισμένος και αρκετά εκνευρισμένος, φοράει τη μάσκα του, κρατιέται από τη χειρολαβή και δηλώνει πως περίμενε «μία ώρα με το ρολόι» να περάσει το λεωφορείο. «Οταν είδα την ταμπέλα της τηλεματικής να γράφει ότι θα έρθει σε 56 λεπτά, τρελάθηκα. Πήρα αμέσως τηλέφωνο στη δουλειά και είπα στον προϊστάμενό μου πως θα αργήσω».

Ο κ. Κυριακόπουλος κατά τη διάρκεια της διαδρομής επεσήμανε πως «δεν υπάρχουν πουθενά, σε καμία γειτονιά, σημεία για να αγοράσεις εισιτήρια. Ψάχνουμε να πληρώσουμε για να είμαστε τυπικοί και δεν βρίσκουμε. Μόνο στους σταθμούς του μετρό έχει.

  • Τους ενδιαφέρει αν φοράμε μάσκες, και το βρίσκω σωστό, όμως όταν το λεωφορείο αργεί, τότε η στάση γεμίζει από κόσμο, με αποτέλεσμα να συνωστίζεται μέσα στο λεωφορείο. Δεν μπορεί να σε σώσει η μάσκα από τον κορωνοϊό όταν είμαστε ο ένας πάνω στον άλλον».

Παρόμοια κατάσταση ταλαιπωρίας και πολύωρης αναμονής και στην Αγία Βαρβάρα. Ο Γιώργος Παιδακάκης περιμένει στη στάση για να πάει στον γιατρό το βιβλιάριο του παιδιού του. «Δύο ημέρες χρησιμοποιώ τα λεωφορεία και θέλω να πω πως οι επιβάτες είναι ήρωες» δήλωσε χαρακτηριστικά και συνέχισε τονίζοντας:

  • «Χθες στον Κορυδαλλό το «806» κόλλησε επειδή κάποιος πάρκαρε παράνομα και δεν μπορούσε το λεωφορείο να πάρει τη στροφή. Κατεβήκαμε όλοι να δούμε τι γίνεται. Οι μισοί έβγαζαν φωτογραφίες και οι άλλοι μισοί έβριζαν.
  • Περίμενα μισή ώρα στη στάση, άλλη μισή ώρα να έρθει η Αστυνομία να μετακινήσει το αυτοκίνητο, αν προσθέσω ακόμα ένα μισάωρο που είναι η διαδρομή, τότε θέλω, σύνολο, μιάμιση ώρα για να φτάσω στον προορισμό μου. Θα μπορούσα να είχα πάει ως την Πάτρα σε τόση ώρα» κατέληξε.

Ενας στόλος για απόσυρση

Η πολύωρη αναμονή οφείλεται στο γεγονός πως μεγάλο μέρος του στόλου είναι παροπλισμένο στα αμαξοστάσια. Από τα 1.775 λεωφορεία που υπάρχουν για να καλυφθούν οι ανάγκες των επιβατών στο Λεκανοπέδιο, διαθέσιμα είναι περίπου τα 1.100.

Στο αμαξοστάσιο του Ρέντη βρίσκονται 85 λεωφορεία που κάποτε διέσχιζαν τους δρόμους της Αθήνας και μετέφεραν χιλιάδες επιβάτες στις δουλειές τους. Σήμερα σαπίζουν παρατημένα το ένα δίπλα στο άλλο, ενώ σε πολλά από αυτά έχει μείνει μόνο ένα κέλυφος από λαμαρίνες. Οι τεχνικοί τα χρησιμοποιούν για να πάρουν ανταλλακτικά, προκειμένου να καταστούν τα υπόλοιπα που κυκλοφορούν στον δρόμο ασφαλή και αξιόπιστα.

«Δεν δόθηκαν τα απαιτούμενα λεφτά για συντήρηση»

Ο Απόστολος Ραυτόπουλος, που είναι πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ-ΟΣΥ, δηλώνει για το θέμα των παροπλισμένων λεωφορείων: «Δεν υπάρχουν λεωφορεία για να βγουν στον δρόμο, γι’ αυτό δεν μπορούν να πυκνώσουν τα δρομολόγια και έχει δίκιο ο κόσμος που διαμαρτύρεται. Από την καθυστέρηση που υπάρχει, έχει καταντήσει η συγκοινωνία από αστική σε υπεραστική, καθώς πιο γρήγορα βρίσκεις λεωφορείο για να πας στην Κόρινθο, που είναι κάθε μισή ώρα, παρά εδώ για να πας στη δουλειά σου».

«Τα προηγούμενα χρόνια δεν δόθηκαν τα απαιτούμενα λεφτά για τη συντήρηση του στόλου. Θέλουμε ανταλλακτικά, ώστε να φτιάξουμε τα υπάρχοντα λεωφορεία πριν βγουν ασύμφορα επισκευής. Πρέπει να γίνουν προσλήψεις προσωπικού σε οδηγούς και τεχνίτες. Οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν το 2007. Εχει φύγει κόσμος, συνάδελφοι βγήκαν στη σύνταξη και δεν έχουν αντικατασταθεί.

  • Επίσης, πρέπει άμεσα να αγοραστούν καινούργια λεωφορεία. Τα τελευταία λεωφορεία αγοράστηκαν το 2009. Το νεότερο λεωφορείο είναι 11 ετών και το μεγαλύτερο είναι 27, κυκλοφορίας 1994. Αυτά τα λεωφορεία, που είναι περίπου 400, το 2021 πρέπει να αποσυρθούν, γιατί λήγει και η τελευταία παράταση που έχουν πάρει».

Το υπουργείο, όπως λέει, έχει κάνει κινήσεις τους τελευταίους μήνες και δείχνει τη διάθεση να βοηθήσει τις συγκοινωνίες. Ωστόσο, το κενό που άφησε η πολιτεία τα προηγούμενα χρόνια είναι μεγάλο και δύσκολα θα καλυφθεί, «χρειάζονται γενναίες αποφάσεις από την πολιτεία» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Τοποθετούν αλυσίδες αντί για διαχωριστικά

Στη φωτογραφία που δημοσιεύει σήμερα «Το Βήμα» αποτυπώνεται πως κυκλοφορούν λεωφορεία στα οποία δεν έχει τοποθετηθεί το διαχωριστικό εκείνο που απομονώνει την καμπίνα του οδηγού από τους επιβάτες.

  • Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, τα λεωφορεία αυτά είναι δεκάδες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος μετάδοσης του κορωνοϊού, καθώς ο οδηγός δεν προστατεύεται και δεν μπορεί να προστατεύσει τους επιβάτες κατά τη διάρκεια της βάρδιας του.

Οπως δήλωσε και ο κ. Ραυτόπουλος, «πολλοί οδηγοί τα γυρίζουν πίσω αυτά τα λεωφορεία και αρνούνται να τα πάρουν. Αυτά συνήθως μπαίνουν σε γραμμές που έχουν αρκετό κόσμο, ο οποίος στριμώχνεται και πάει μπροστά στον οδηγό. Σε κάποια από αυτά έχουν τοποθετηθεί πρόχειρα αλυσίδες, όμως πρέπει να τελειώσει σύντομα αυτό το θέμα» κατέληξε.


  • Τραμπ αλλά Ερντογάν – Η συγκεκριμένη απόφαση του Τραμπ σχετίζεται με τις υποψίες της Ουάσιγκτον ότι το TikTok χρησιμοποιείται από τις κινεζικές υπηρεσίες πληροφοριών.
Τραμπ αλλά Ερντογάν: Ετοιμάζεται να απαγορεύσει το TikTok στις ΗΠΑ | tovima.gr
Την απόφασή του να απαγορεύσει το TikTok στις ΗΠΑ ανακοίνωσε, το βράδυ της Παρασκευής ο Ντόναλντ Τραμπ. «Σε ό,τι αφορά το TikTok, το απαγορεύουμε στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Αμερικανός πρόεδρος σε δημοσιογράφους επί του προεδρικού αεροσκάφους.

Η συγκεκριμένη απόφαση του Τραμπ σχετίζεται με τις υποψίες της Ουάσιγκτον ότι το TikTok χρησιμοποιείται από τις κινεζικές υπηρεσίες πληροφοριών.

  • Το TikTok ανήκει στον κινεζικό όμιλο ByteDance. Έχει σχεδόν 1 δισ. χρήστες σε όλο τον κόσμο και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των νέων. Υπενθυμίζεται ότι το τουρκικό κοινοβούλιο υιοθέτησε νομοσχέδιο που επεκτείνει τον έλεγχο των αρχών στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, έναν νόμο που προκαλεί ανησυχία στους υπέρμαχους της ελευθερίας της έκφρασης.

Βάσει το νομοσχεδίου οι βασικοί ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Twitter και το Facebook, θα πρέπει να έχουν εκπρόσωπο στην Τουρκία και να υπακούν στις αποφάσεις τουρκικών δικαστηρίων για την απομάκρυνση περιεχομένου υπό την απειλή αυστηρών κυρώσεων. Στις αρχές Ιουλίου ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε ζητήσει να «μπουν σε τάξη» οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης, αφού η κόρη του και ο γαμπρός του έγιναν στόχος προσβλητικών σχολίων στο Twitter.


Βανουάτου, Αγία Λουκία, Κύπρος: Τρελές μπίζνες με τα… αντι-Covid διαβατήρια

  • Οι εκατομμυριούχοι αγοράζουν χαρτιά που τους επιτρέπουν να ταξιδεύουν παρά τους περιορισμούς σε χώρες αλώβητες από τον κορωνοϊό

Μετά τους φορολογικούς παραδείσους, οι χώρες χωρίς επιδημία Covid-19. Από την αρχή της εφαρμογής περιοριστικών μέτρων, εκατομμυριούχοι και δισεκατομμυριούχοι του κόσμου όλου αγοράζουν πανάκριβα άδειες παραμονής και διαβατήρια ώστε να γλιτώσουν από την επιδημία ή τις ανεπαρκείς υποδομές υγείας της χώρας τους. Βανουάτου, Αγία Λουκία, Κύπρος: έρευνα της γαλλικής εφημερίδας Monde φέρνει στο φως την ιδιαίτερα προσοδοφόρα αγορά διαβατηρίων αντι-Covid.

Τέσσερις μήνες τώρα, το τηλέφωνο του Κονσταντίν Καμίνσκι, διευθυντή της Astons, μιας λονδρέζικης εταιρείας που προσφέρει «λύσεις» σε θέματα υπηκοότητας, δεν σταματάει να χτυπάει.

  • «Οι πολύ πλούσιοι στις φτωχές χώρες βρέθηκαν εγκλωβισμένοι στην πατρίδα τους εν μέσω της πανδημίας, ενώ έχουν τη συνήθεια να αναζητούν υγειονομική περίθαλψη στο εξωτερικό» λέει. Αλλοι ανησυχούσαν ή ήταν απογοητευμένοι με τους χειρισμούς των χωρών τους. «Αμερικανοί πελάτες μας εξήγησαν πως δεν ήθελαν να βρίσκονται στις ΗΠΑ στην επόμενη επιδημία» δηλώνει ο Πάντι Μπλίουερ, εκπρόσωπος του δικηγορικού γραφείου Henley & Partners.

Δεν είναι τόσο η αναστολή των επιβατηγών πτήσεων το πρόβλημα, όσο το κλείσιμο των συνόρων στους ξένους υπηκόους λόγω lockdown. Σε αυτές τις συνθήκες, ένα ιδιωτικό τζετ είναι παντελώς άχρηστο. Δικαίωμα παραμονής πρέπει να αγοράσει κάποιος. Ενα plan B μόνο για τους πιο πλούσιους.

  • Στην αγορά της υπηκοότητας, διαβατήρια υπάρχουν για όλα τα προφίλ πελατών. Πίνακες κατάταξης αξιολογούν την «ισχύ» τους, δηλαδή τον αριθμό των χωρών που επιτρέπουν να επισκεφθείς χωρίς βίζα. Στη διάρκεια της πανδημίας, η θέση των ΗΠΑ – οι υπήκοοι των οποίων δεν μπορούν πλέον να ταξιδέψουν στην Ευρώπη – κατρακύλησε ενώ εκείνη της Αυστραλίας, που περνάει σχετικά αλώβητη τον κορωνοϊό, ανέβηκε ψηλά.

Ποιότητα και τιμή

Το διαβατήριο του Βανουάτου προσφέρει μία από τις καλύτερες σχέσεις ποιότητας – τιμής. Παραδίδεται μέσω ταχυδρομείου μέσα σε μόλις έναν μήνα έναντι 130.000 ευρώ, είναι λοιπόν ένα από τα πιο οικονομικά και τα πιο γρήγορα.

  • Πλεονέκτημα: επιτρέπει στους αμερικανούς επιχειρηματίες να ταξιδεύουν πιο εύκολα στην Κίνα, την ώρα που οι σινοαμερικανικές σχέσεις όλο και χειροτερεύουν, και εξασφαλίζει χρόνο στους πλούσιους πολίτες των φτωχών χωρών γλιτώνοντάς τους από τις χρονοβόρες διαδικασίες έκδοσης βίζας.
  • Πρόβλημα: δεν επιτρέπει παραμονή μεγαλύτερη των έξι μηνών σε μία χώρα, ένα σημαντικό μειονέκτημα όταν προσπαθείς να γλιτώσεις από μια πανδημία κορωνοϊού.

Οι πλέον περιζήτητες είναι λοιπόν οι άδειες παραμονής, ιδιαίτερα εκείνες που πωλούνται από την Κύπρο (οι ποσοστώσεις της Μάλτας έχουν ήδη καλυφθεί). Το νησί δεν βρίσκεται μακριά από τη Μέση Ανατολή, όπου ζουν πολλοί δυνητικοί πελάτες, και σε έναν πληθυσμό 1,2 εκατομμυρίων, μόνο 1.000 άνθρωποι έχουν ασθενήσει από Covid-19.

  • Τα νοσοκομεία ουδέποτε αντιμετώπισαν υπερβολική πίεση. Η άδεια παραμονής, που μπορεί να μετατραπεί σε ευρωπαϊκό διαβατήριο μέσα σε μόλις μερικούς μήνες, δίνεται έναντι επένδυσης δύο εκατομμυρίων ευρώ στην αγορά ακινήτων.
  • «Στη διάρκεια του lockdown, οι σύμβουλοί μας στην Κύπρο ξεναγούσαν μέσω των smartphone τους τούς πελάτες μας που είχαν αποκλειστεί στο εξωτερικό σε πολυτελείς βίλες» λέει χαρακτηριστικά ο Κονσταντίν Καμίνσκι.

Αγία Λουκία

Στη βιομηχανία της «υπηκοότητας μέσω επενδύσεων», κάθε νέα κρίση προσφέρει και μία εμπορική ευκαιρία.

«Με την πανδημία του Covid-19 και τον οικονομικό μαρασμό του Λιβάνου, η ζήτηση αυξήθηκε» αναγνωρίζει ο Ταρέκ Καουκτζί, πρόεδρος και ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Sununu Advisors. «Οικογένειες που σκέπτονταν καιρό να αποκτήσουν μία άλλη υπηκοότητα αποφάσισαν τελικά να το κάνουν».

  • Πελάτες που φροντίζουν να παραμένουν διακριτικοί, σε μία περίοδο που ο οικονομικός πατριωτισμός προωθείται σε πολλές χώρες εν μέσω υγειονομικής κρίσης.
  • Στην Ιορδανία, το Κουβέιτ και αλλού, η Sununu Advisors έρχεται σε επαφή με δυνητικούς πελάτες μέσω συνεργασιών με τράπεζες. Διοργανώνονται ολιγομελείς συναντήσεις, στη διάρκεια των οποίων διπλωμάτες έρχονται να παινέψουν τη χώρα τους.
  • Η εταιρεία φέρνει στη συνέχεια σε επαφή τους πελάτες της με δικηγόρους κάθε χώρας υποδοχής, που είναι «συχνά πρώην διπλωμάτες ή δημόσιοι λειτουργοί».

Οι «πελάτες» αυτοί αγοράζουν νέες υπηκοότητες σαν μία ασφάλιση κινδύνου: καλύτερα να διαθέτουν μία αν παρουσιαστεί πρόβλημα. «Εκείνοι που αγοράζουν υπηκοότητες είναι συχνά επαγγελματίες του ρίσκου» λέει ο Πάντι Μπλιούερ, εκπρόσωπος του Henley & Partners. «Η πανδημία απλώς ενίσχυσε την αξία ενός δεύτερου διαβατηρίου». Συχνά, εκτιμούν οι επαγγελματίες του τομέα, οι πελάτες που αγοράζουν ένα διαβατήριο δεν πάνε να ζήσουν στην εν λόγω χώρα.

  • «Μία δεύτερη υπηκοότητα είναι κάτι περισσότερο από ένας τρόπος ζωής», μπορεί κανείς να διαβάσει στα διαφημιστικά φυλλάδια της Astons, «επιτρέπει στον κάτοχό της να μην εξαρτάται πλέον από τις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνθήκες της χώρας διαμονής του».
  • Ενα επιχείρημα που έχει κάνει δικό της και η Ολλανδία, προτείνοντας μία «χρυσή βίζα» έναντι επένδυσης ύψους 1,25 εκατομμυρίου ευρώ σε κάποια start-up, με δυνατότητα απόκτησης υπηκοότητας μετά την πάροδο μιας πενταετίας.

«Ενας πόλεμος που ετοιμάζεται να ξεσπάσει; Μία ασταθής πολιτική κατάσταση; Μία ριζοσπαστική οικονομική μεταρρύθμιση;

Χάρη στην άδεια παραμονής, μπορείτε να πάτε στο αεροδρόμιο με την οικογένειά σας και να ζήσετε απολύτως ήρεμοι στο δεύτερο σπίτι σας» καυχιέται η Orange Visas, η εταιρεία που συνεργάζεται με την ολλανδική υπηρεσία μετανάστευσης. Και μικρή σημασία έχει αν κάποιες χώρες, όπως η Ινδία, απαγορεύουν στους πολίτες τους να έχουν δεύτερη υπηκοότητα: «Αφήνουν συνήθως το διαβατήριό τους σε μία τρίτη χώρα, στον δικηγόρο τους στο Ντουμπάι, για παράδειγμα, και περνούν να το πάρουν ή τους το στέλνουν καθ΄οδόν», λέει στη Monde ένας γνώστης του θέματος.

  • Τα νησιά της Καραϊβικής, που καλούνται να αντιμετωπίσουν λόγω της πανδημίας μια βουτιά των εσόδων τους από τον τουρισμό, έχουν ρίξει τις τιμές των διαβατηρίων τους και προσπαθούν να προσελκύσουν «επενδυτές της υπηκοότητας» με άλλα μέσα.

Βυθισμένο στα χρέη, το νησί της Αγίας Λουκίας εξέδωσε πρόσφατα ομόλογα με μηδενικό επιτόκιο, αλλά με προσφορά ένα διαβατήριο. Αν μάλιστα ο ενδιαφερόμενος δεσμευτεί να επενδύσει 250.000 δολάρια (213.300 ευρώ) για μία περίοδο τουλάχιστον έξι ετών, η Αγία Λουκία του προσφέρει και δεύτερο διαβατήριο, για κάποιο άτομο της επιλογής του.

  • Εγκαταλελειμμένο από τους τουρίστες, το Μπαρμπάντος προσπαθεί από την πλευρά του να προσελκύσει μισθωτούς σε τηλεργασία, αποκλεισμένους στην πατρίδα τους. Προσφέρει βίζα ενός έτους σε όσους κερδίζουν περισσότερα από 50.000 δολάρια τον χρόνο.

Αρχές του 2018, ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) είχε σημάνει συναγερμό για το σύστημα των «χρυσών» διαβατηρίων και βίζας.

  • Εξέφραζε την ανησυχία του για μια πρακτική που επιτρέπει σε κάποιους να παρακάμπτουν τους ελέγχους της αυτόματης ανταλλαγής δεδομένων, ενός μηχανισμού που θεσπίστηκε από τα κράτη για την καταπολέμηση της απάτης.

Με ένα δεύτερο διαβατήριο, μπορεί κάποιος στην πραγματικότητα να γλιτώσει τους ελέγχους για τα ποσά που φέρουν αλλοδαποί. Μία πραγματική ασφάλιση κινδύνου – και όχι μόνο.


Η Αγία Σοφία έρμαιο στις ορέξεις Ερντογάν: Από τους μουσαμάδες, στις selfies της ντροπής

Η Αγία Σοφία έρμαιο στις ορέξεις Ερντογάν: Από τους μουσαμάδες, στις selfies της ντροπής

  • Οργή, αγανάκτηση και θυμό προκαλούν οι εικόνες βεβήλωσης του εσωτερικού της Αγίας Σοφίας η οποία μετατράπηκε σε τζαμί με απόφαση Ερντογάν.

Οργή, αγανάκτηση και θυμό προκαλούν οι εικόνες βεβήλωσης του εσωτερικού της Αγίας Σοφίας η οποία μετατράπηκε σε τζαμί με απόφαση Ερντογάν.

Όπως φαίνεται στο ντροπιαστικό στιγμιότυπο που απαθανάτισε ο φωτογραφικό φακός ένας «πιστός» ποζάρει σε στάση χαλάρωσης λες και βρίσκεται στο κρεβάτι του, βγάζοντας selfie στο δάπεδο του εμβληματικού μνημείου, όπου έγινε η πρώτη προσευχή για το μουσουλμανικό μπαϊράμι, μετά από 86 χρόνια.

Δε σεβάστηκε την ιστορικότητα του χώρου, ωστόσο ούτε ο κόσμος γύρω του φαίνεται να αντιδρά με τη στάση του.

Η βαρύτητα που δίνει ο Ταγίπ Ερντογάν στη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί αποτυπώνεται και στο γεγονός ότι την προσευχή του μπαϊραμιού τέλεσε ξανά ο επικεφαλής Διεύθυνσης Θρησκευτικών Υποθέσεων Αλί Ερμπάς.

Ο Τούρκος αρχιιμάμης επιδόθηκε σε νέο κρεσέντο ακραίου συμβολισμού κάνοντας λόγο για «μεγάλη κατάκτηση» και επαναφέροντας στον νου τις εικόνες βαρβαρότητας, με το οθωμανικό σπαθί που κρατούσε ο Ερμπάς την πρώτη φορά που ανέβηκε στον άμβωνα.

Το παρών στην τελετή του μπαϊραμιού έδωσαν υπουργοί και υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι. Μεταξύ αυτών και ο Πρόεδρος της τουρκικής Βουλής Μουσταφά Σεντόπ.

Πριν ακόμη ξεκινήσει η προσευχή η Αγία Σοφία είχε γεμίσει, ενώ γέμισε και η πλατεία μπροστά στο μνημείο.

Παρά τις σφοδρές αντιδράσεις της διεθνούς κοινότητας ο Ταγίπ Ερντογάν συνεχίζει να προκαλεί διαμηνύοντας ότι δεν θα διστάσει να προχωρήσει σε ανάλογες κινήσεις όπως η μετατροπή του μνημείου της χριστιανοσύνης σε τζαμί.

  • Ωστόσο αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι Τούρκοι δεν φέρονται με το καλύτερο τρόπο στον άλλοτε μεγαλοπρεπή χριστιανικό ναό.

Πριν τη μετατροπή της σε τζαμί από τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχαν παρατηρηθεί παρόμοια περιστατικά βεβήλωσης.

Οι αρμόδιοι τότε είχαν καλύψει τις αγιογραφίες και τα ψηφιδωτά  με τον πιο πρόχειρο τρόπο μεταμορφώνοντας έτσι ριζικά την εικόνα αυτού του παγκόσμιου μνημείου.

  • Εικόνες προχειρότητας

Τότε η κάμερα του MEGA είχε καταγράψει εικόνες βεβήλωσης και απίστευτης προχειρότητας που σίγουρα καταστρέφουν τα ανεκτίμητης αξίας ψηφιδωτά, αλλά και τις εικόνες του ναού.

Στον εξωνάρθηκα του ναού πρόχειρα τοποθετημένα πανιά καλύπτουν τις τοιχογραφίες. Ακριβώς από κάτω έχουν τοποθετηθεί τα ράφια που οι μουσουλμάνοι αφήνουν τα παπούτσια τους πριν από την προσευχή.

Σε μια από τις κόγχες του ναού τα εξαπτέρυγα δεν έχουν καλυφθεί. Από κάτω, μουσουλμάνοι πηγαινοέρχονται χωρίς ιδιαίτερο σεβασμό ούτε καν στο μνημείο.

Μια τεράστια σκαλωσιά κρύβει τις εργασίες που γίνονται. Σε πολλά σημεία του ναού βρίσκει κανείς το Κοράνι που άφησε κάποιος πιστός μουσουλμάνος.

Η βιασύνη του Ερντογάν να μετατρέψει την Αγία Σοφία σε τζαμί είχε ως αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθούν οι εργασίες που προβλέπονταν. Ο γυναικωνίτης είναι κλειστός θα και η πρόσβαση στα σημαντικότερα ψηφιδωτά, όπως αυτό της Δέησης, είναι απαγορευμένη.


Τζαμί Αθήνας: Ετοιμο να λειτουργήσει το φθινόπωρο

  • Στην τελική ευθεία μπαίνει τελικά ύστερα από παλινωδίες ετών η λειτουργία του τεμένους των Αθηνών.
Τζαμί Αθήνας: Ετοιμο να λειτουργήσει το φθινόπωρο | tanea.gr
  • Το ζήτημα του τεμένους αφορά αποκλειστικά το ελληνικό κράτος και την εκπλήρωση μιας υποχρέωσής του προς τους μουσουλμάνους πολίτες που κατοικούν στην περιοχή της Αττικής. Το τι κάνει ο πρόεδρος Ερντογάν χαρακτηρίζει αποκλειστικά τον ίδιο και τον τρόπο που λειτουργούν οι θεσμοί στη χώρα του».

Υπενθυμίζεται ότι για τη θέση του πρώτου ιμάμη των Αθηνών φαίνεται να έχει «κλειδώσει» ο 50χρονος Σίντι Μοχάμεντ Ζακί. Πρόκειται για έλληνα πολίτη με καταγωγή από το Μαρόκο, ο οποίος μιλάει άπταιστα ελληνικά, αραβικά και γαλλικά, είναι κάτοχος πτυχίου Φυσικομαθηματικών και Μουσουλμανικών Σπουδών, ενεργό μέλος του Συλλόγου της Μαροκινής Κοινότητας στην Ελλάδα και σήμερα εργάζεται ως διερμηνέας του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης.


  • Έκλεισαν τέσσερις εφημερίδες που στήριζαν ΣΥΡΙΖΑ – Media

Έκλεισαν τέσσερις εφημερίδες που στήριζαν ΣΥΡΙΖΑ – Media- Ούτε μια, ούτε δυο αλλά τέσσερις εφημερίδες ανέστειλαν μέσα σε ένα χρόνο την κυκλοφορία τους. Και εντελώς τυχαία τα λουκέτα άρχισαν να μπαίνουν μετά την- media.gr


  • Women Before and After Third-Wave Feminism Hit Them
Εικόνα
Εικόνα

  • Είναι ξεκάθαρο ότι ο #κορονοιος σε αυτή τη φάση αιφνιδίασε την κυβέρνηση της #ΝΔ.
Με πισωγυρίσματα, μάσκες τη μια μέρα, όχι μάσκες (πχ σε εμπορικά κέντρα) την επόμενη, ξανά μάσκα μετά & τα κρούσματα να ανεβαίνουν, φαίνεται ότι δεν υπάρχει στρατηγική γι’αυτή τη φάση. @blueskytvgr

Εικόνα

  • Καστελλόριζο, δεκαετία 1930, υδροπλάνα!! Ήταν η εποχή που το νησί ήταν βάση για τα υδροπλάνα της Air France, ως ενδιάμεσος σταθμός για τις πτήσεις τους προς τη Μέση Ανατολή!
Εικόνα

  • Κωνσταντινούπολη το 1950 και σήμερα. Η “πρόοδος” που συντελέστηκε μέσα σε 70 χρόνια είναι προφανής!feminisme Islam
Εικόνα

Εικόνα


Α.Andrianopoulos @andrianopoulos
  • Αρθρο μου στα ΝΕΑ: ΠΑΡΑΘΥΡΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ: ΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ Στην πορεια της ιστοριας πολλα βαρβαρικα φυλα εισεβαλαν στην Αττικη και ιδιαιτερα στην Αθηνα. Μυστηριο παραμενει πως ενω με μανια κατεστρεψαν εργα κλασσικης εποχης δεν πειραξαν χριστιανικους ναους…