Λεωφόρος Αθηνών 110: Εν ολίγοις πολλά, από και για τον κόσμο της αγοράς του Χ.Α. (7/11)

____________

JUMBO: Δεν είναι μια απλή υπόθεση στην λιανική. Δεν είναι ένα ελαφρύ σούπερ μάρκετ ή μια προσιτή λύση για ένα παιδικό δώρο. Τα Jumbo πουλάνε «τιμές» και έχουν πείσει τον καταναλωτή ότι στα καταστήματα της αλυσίδας το αντίτιμο που θα πληρώσουν θα είναι το χαμηλότερο της αγοράς.

  • Έχουν δημιουργήσει ένα φανατικό κοινό που επισκέπτεται πλέον συστηματικά τα μαγαζιά του αφού έχει καταφέρει να διαμορφώσει σταθερές εποχικές ροές καταναλωτών.
  • Ακόμα και οι εξεζητημένες διαφημίσεις που κατά καιρούς προβάλλονται πετυχαίνουν ακριβώς αυτό: Να υπενθυμίζουν την ύπαρξη των καταστημάτων
  • Αφού η ύπαρξη 40.000 και πλέον προϊόντων καθιστά περίπου ανέφικτη την προώθηση όλων των κωδικών από μια καμπάνια.
  • Μπορεί όμως αυτοί οι κωδικοί να έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: Να είναι οι φθηνότεροι της αγοράς.

X.A – Αγορά: Κόπωση. Σε μια συνεδρίαση 7 ωρών το άπλωμα του τζίρου των 40 εκατ. ευρώ μόνο ζωηρή εικόνα δεν φτιάχνει. Η συντήρηση δυνάμεων συνεχίζεται χωρίς να μεταβάλλεται η τάση ενώ το εύρος περιορίστηκε σημαντικά δηλώνοντας την αναποφασιστικότητα αγοραστών και πωλητών.

________

ΚΛΑΔΟΣ ΥΓΕΙΑΣ

  • Πως διαμορφώθηκαν τα μεγέθη των εταιριών του κλάδου στο α’ εξάμηνο του 2017
ΔΠΧΠ (εκατ. ευρώ)
Πωλήσεις
Λειτουργικά κέρδη
Καθαρά κέρδη (ζημιές)
Καθαρή Θέση
Καθαρός Δανεισμός
Κ/ΦΣΗ
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
Δ(%)
Δ(%)
Δ(%)
Δ(%)
Δ(%)
 
EUROMEDICA
76,83
-1,4% 
12,95
8,8% 
(6,86)
19,1% 
(246,65)
-3,0% 
409,45
4,8% 
3,67
ΙΑΣΩ
61,42
4,0% 
16,33
44,7% 
6,52
195,2% 
105,23
6,5% 
147,85
1,0% 
75,91
ΙΑΤΡΙΚΟ ΑΘΗΝΩΝ
85,30
3,3% 
14,16
39,9% 
5,11
360,6% 
65,77
8,4% 
140,03
5,5% 
129,24
ΥΓΕΙΑ
118,98
2,0% 
19,72
8,1% 
6,47
50,9% 
126,04
5,6% 
150,36
5,1% 
100,28

Αγορά: Ο Οκτώβριος σώθηκε σχεδόν στο νήμα αφού στην τελευταία συνεδρίαση του μήνα πέτυχε την καλύτερη ημερήσια επίδοση (+2,12%) αλλά και τον δεύτερο καλύτερο ημερήσιο τζίρο (57,8 εκατ. ευρώ). Ο μήνας έκλεισε με μέση ημερήσια αξία συναλλαγών 41,5 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 41,95% σε σχέση με το Σεπτέμβριο και 8,7% σε σχέση με τον περυσινό Οκτώβριο.

Γενικά η χρονιά δεν έχει πάει καλά σε ότι αφορά τις ημερήσιες συναλλαγές οι οποίες είναι μειωμένες κατά 3,2% σε σχέση με πέρυσι μένοντας στα αδύναμα επίπεδα των 58,5 εκατ. ευρώ.

Με δεδομένη την συγκέντρωση του 80% των συναλλαγών της σποτ αγοράς στις 10 πρώτες χρηματιστηριακές εταιρίες μάλλον οι εξελίξεις θα χτυπήσουν την πόρτα των χρηματιστηριακών πολύ σύντομα αφού πολλά περιθώρια για μειώσεις κόστους και αναδιαρθρώσεις δεν υπάρχουν.

Σε αυτή την αγορά που οι συγκεντρώσεις θα γίνουν από ανάγκη από 1 Ιανουαρίου 2018 θα ξεκινήσει η εφαρμογή της MifidΙΙ η οποία εκτός από το νέο γύρο πιστοποιήσεων που προϋποθέτει θα έχει και αυξημένο κόστος εφαρμογής.

Η νέα οδηγία ρυθμίζει ότι δεν ρύθμιζε η προηγούμενη: Κατηγοριοποίηση προϊόντων, πελατών, αμοιβές, προμήθειες, διαχείριση, ανάλυση, αναγγελίες και καταγραφές συναλλαγών και πολλά άλλα που θα ενισχύσουν την απόφαση των συγκεντρώσεων όσο ακόμα υπάρχει κάποια εμπορική αξία σε πελατολόγιο, φήμη ή απλώς κόπωση από την μικρή απόδοση για τόσο μεγάλη προσπάθεια.

Πως διαμορφώνεται η μέση ημερήσια αξία συναλλαγών στο ΧΑ (σε χιλ. ευρώ)

……………………

ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ: Τα διυλιστήρια αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος καθώς το τρίμηνο έκλεισε ιδιαίτερα δυνατά με τα περιθώρια διύλισής να ξεπερνούν για κάποιες ημέρες ακόμα και τα 11 δολάρια ανά βαρέλι.

  • Η κερδοφορία των δύο εισηγμένων εταιριών έχει επηρεαστεί θετικά όπως φαίνεται και από τους δείκτες της λιανικής και από την αυξημένη εγχώρια ζήτηση καυσίμων στους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιος +1,2%, Αύγουστος +3,2%).

Ωστόσο το διυλιστήριο της Ελευσίνας (ΕΛΠΕ) έμεινε κλειστό για δύο μήνες περιορίζοντας το τελικό αποτέλεσμα σε λειτουργική βάση κατά 60 εκατ. ευρώ. Με συντηρητικές εκτιμήσεις τα Ελληνικά Πετρέλαια θα εμφανίσουν προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη 70 εκατ. ευρώ.

  • Για τηνMotor Οil τα λειτουργικά κέρδη θα προσεγγίσουν τα 200 εκατ. ευρώ ενώ η καθαρή κερδοφορία εκτιμάται ότι θα κινηθεί κοντά στα 100 εκατ. ευρώ.Τα κέρδη θα ενισχυθούν και από την αποτίμηση των αποθεμάτων στο τέλος Σεπτεμβρίου καθώς οι τιμές του αργού πετρελαίου κινήθηκαν 16% υψηλότερα από τα τέλη Ιουνίου.

Η διανομή προμερίσματος από την πλευρά της Motor Οil πρέπει να θεωρείται δεδομένη, ενώ στα Ελληνικά Πετρέλαια θα εξαρτηθεί σε σημαντικό βαθμό από την διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης καθώς η εταιρία επιβαρύνθηκε και από το κόστος συντήρησης των εγκαταστάσεων στο γ’ τρίμηνο.

Print Friendly, PDF & Email
* ,