Ευτύχης Βασιλάκης (AEGEAN): Έχουμε τους πόρους να αντιμετωπίσουμε την κρίση

Διαχειρίσιμη, εφόσον δεν διαρκέσει επί μακρόν, θα μπορούσε να είναι για την Aegean η κρίση που έχει προκαλέσει στις αερομεταφορές η επιδημία του κοροναϊού, όπως ανέφερε, κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, ο πρόεδρος του αεροπορικού ομίλου Aegean Ευτύχης Βασιλάκης.

Όπως τόνισε, η εταιρεία είναι αρκετά καλά τοποθετημένη και διαθέτει τους “πόρους και την ευελιξία για να διαχειριστεί για αρκετούς μήνες την κρίση”. Σημείωσε ακόμη ότι η εταιρεία, κατά τη διάρκεια των 20 χρόνων λειτουργίας της, έχει κληθεί να αντιμετωπίσει τρεις διαφορετικές κρίσεις, έχοντας καταφέρει να επιβιώσει και να αναπτυχθεί ιδίως μετά τις κρίσεις του 2010 και τους 2016-2017.

Προς την κατεύθυνση αυτή, με δεδομένη τη συρρίκνωση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια και το κλείσιμο των συνόρων εξαιτίας του Covid-19, η Aegean έχει περιορίσει τη δραστηριότητά της κατά το ήμισυ, με το πλάνο διαχείρισης της κρίσης να περιλαμβάνει το σταδιακό περιορισμό του πτητικού προγράμματός της, στο 20% έως το τέλος της εβδομάδας και στο 10% μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων.

“Αυτό σημαίνει ότι τα έσοδά μας θα μειωθούν δραματικά. Ωστόσο, δεδομένου ότι το 73% του κόστους μας σχετίζεται με το πτητικό-επιβατικό έργο, την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε διαφορετική-σημαντικά χαμηλότερη βάση κόστους” ανέφερε ο κ. Βασιλάκης.

Εξηγώντας στους αναλυτές γιατί η εταιρεία είναι σε θέση να διαχειριστεί, από πλευράς χρηματοοικονομικής, την κρίση, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι η Aegean διαθέτει ρευστότητα της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 38% των ετήσιων εσόδων. Ταυτόχρονα, το πάγιο κόστος της εισηγμένης, που αντιστοιχεί σε γενικές δαπάνες, μισθώσεις αεροσκαφών και κόστος προσωπικού, κυμαίνεται από 32 έως 34 εκατ. ευρώ, σε μηνιαία βάση.

Το κόστος αυτό, όπως τόνισε ο κ. Βασιλάκης, είναι δυνατόν να αντιμετωπιστεί “ακόμη κι αν η εταιρεία δεν πετάει ή δεν έχει έσοδα, στο υποθετικό σενάριο που ο στόλος της παραμείνει καθηλωμένος”. Το σενάριο αυτό, όπως εκτίμησε ο επικεφαλής της Aegean, της ολικής αναστολής πτήσεων, θα μπορούσε να διαρκέσει μερικούς μήνες, χωρίς “κανείς να γνωρίζει πόσο ακριβώς”.

Ωστόσο, η γραμμή άμυνας της Aegean δεν περιλαμβάνει μόνον τον περιορισμό των πτήσεων, αλλά και την σχεδιαζόμενη επίτευξη συμφωνίας με τους προμηθευτές της (σημ.: όσον αφορά την χρονική μετάθεση των υποχρεώσεών της) με στόχο τη βέλτιστη διαχείριση κόστους κατά την περίοδο της κρίσης.

Η Aegean έχει ακόμη πραγματοποιήσει συζητήσεις με τις τράπεζες με στόχο τη διασφάλιση επιπρόσθετων γραμμών χρηματοδότησης που θα χρησιμοποιηθούν, σε περίπτωση που καταστεί αυτό αναγκαίο. Απώτερος στόχος, δηλαδή, είναι η αεροπορική να μην εξαντλήσει το σύνολο της διαθέσιμης ρευστότητάς της, ενδεχόμενο που συγκεντρώνει πολύ μικρές πιθανότητες.